Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2016, 19:17   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Er is een bepaalde hoeveelheid werk.
Hollande wil lagere uitbetaling van overuren.
Dat maakt het voor werkgevers goedkoper om mensen te laten overwerken. Er is dan geen prikkel om mensen in dienst te nemen.
U begrijpt niet veel van economie.

Ik heb 3 werkposten, en heb tijdelijk, voor drie maanden, werk voor 3,5 man.

Voor die anderhalve manmaand extra ga ik niet op zoek naar een werkkracht.

Dus ofwel gebeuren er overuren, ofwel gebeurt er niets.

El als die overuren te duur zijn en niet meer winstgevend, dan gebeuren ze ook niet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:30   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Vakbond verenigt, dat hebben we vandaag gezien in Brussel.
Ik vond het zeer geslaagd.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 20:40   #23
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik ben blij dat u het plezant vindt.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 13:01   #24
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U begrijpt niet veel van economie.

Ik heb 3 werkposten, en heb tijdelijk, voor drie maanden, werk voor 3,5 man.

Voor die anderhalve manmaand extra ga ik niet op zoek naar een werkkracht.

Dus ofwel gebeuren er overuren, ofwel gebeurt er niets.

El als die overuren te duur zijn en niet meer winstgevend, dan gebeuren ze ook niet.
Als u het werk niet doet, doet iemand anders dat werk.

Voor tijdelijk werk kunt u ook bij een uitzendbureau terecht of (in Nederland) een zzp-er inhuren.

Waarom zou een werknemer extra onregelmatige uren moeten invullen zonder ruimhartige vergoeding, enkel en alleen omdat het u goed uitkomt ???
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 13:38   #25
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard Veiligheid en roofbouw op werknemers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U begrijpt niet veel van economie.

Ik heb 3 werkposten, en heb tijdelijk, voor drie maanden, werk voor 3,5 man.

Voor die anderhalve manmaand extra ga ik niet op zoek naar een werkkracht.

Dus ofwel gebeuren er overuren, ofwel gebeurt er niets.

El als die overuren te duur zijn en niet meer winstgevend, dan gebeuren ze ook niet.
U begrijpt blijkbaar weinig van veiligheid of u wilt het niet onder ogen zien.

Zou u geopereerd willen worden door een chirurg, die die dag al 10 uur geopereerd heeft? Of prefereert u een uitgeruste chirurg?
Wilt u in de spits in een personenauto een grote vrachtwagen achter u, waarvan de chauffeur die dag al 12 uur achter het stuur gezeten heeft?
Wilt u op een bouwplaats staan, als zwaar bouwmateriaal wordt ingehesen door een kraanbestuurder, die al 12 uur gewerkt heeft?

Heel veel dodelijke en / of dure fouten vinden plaats als mensen moe zijn. Slecht werk wordt geleverd wanneer mensen moe zijn. In Nederland is het meerendeel van de werknemers chronisch oververmoeid. Dat is waanzin. En vanuit economisch standpunt: dat is dom en duur.

In Nederland moeten mensen tot hun 67e werken. De politiek wil dat verder oprekken. Als een bouwvakker vanaf zijn 20e een 32 urige werkweek heeft en hij hoeft niet zwaar te tillen, dan is dat heel misschien haalbaar. Als je een bouwvakker gemiddeld 45 uur per week laat werken, is hij op zijn 50e uitgewoond. Maar dat kan de werkgevers niet veel schelen. De bouwvakker krijgt een handdruk, wordt bedankt voor zijn inzet en krijgt (als het er van af kan) een verguld horloge met een inscriptie. "Bedankt dat je je 30 jaar hebt laten naaien, en nu oprotten." Men gebruikt natuurlijk niet die woorden, maar ze komen feitelijk op hetzelfde neer.

Roofbouw op werknemers
Ik heb slechts in twee perioden in loondienst gewerkt. Het grootste deel van mijn leven ben ik zelfstandige. Van 1984 tot 1988 en van 2000 tot 2005. In de eerste periode lag het arbeidstempo laag. Naar mijn smaak te laag. Soms ergerde me ik aan het lage tempo. In de tweede periode verbaasde ik mij in het begin over het arbeidstempo. En vooral over het verschil. In 12 jaar tijd was het arbeidstempo heel veel hoger geworden. De werknemers werken veel intensiever, veel harder. En ze zijn er HELEMAAL NIETS mee opgeschoten. Men is alleen maar bang voor ontslag. Men houdt de werknemers voor, dat ze harder moeten werken voor minder geld. Anders gaat het werk naar lage lonen landen. En de vakbonden werken daaraan mee.
Er wordt nu systematisch roofbouw gepleegd op alle werknemers en de werknemers zijn chronisch oververmoeid. Ik ben (ondermeer) psycholoog. Ik train ondermeer klinisch psychiaters, zodat ze sneller en acurater diagnoses kunnen stellen. Ik zie heel veel mensen, die klinisch depressief zijn. Veel meer dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden. De psychische en fysieke gezondheid van de werknemers lijdt ernstig onder het arbeidstempo. Tegelijk zijn er heel veel werklozen.
.
De werknemers werken veel harder en zijn er niets mee opgeschoten. En de grote bazen? Inkomens van 10 miljoen euro per jaar vinden ze tegenwoordig heel gewoon. In de jaren '60 lag een topinkomen ongeveer 50 keer zo hoog als het minimum. Als we uitgaan van een minimum uurloon van 9 euro en een werkjaar voor CEO's van 2500 uur en we vermenigvuldigen dit met een factor 50, dan komen we op 1.125.000 euro per jaar. Alles wat daar boven ligt dienen we te zien als diefstal van de loonslaven.
.
De vakbonden hebben er aan meegwerkt om werknemers om te vormen tot loonslaven. Slavernij is in strijd met het europees recht en met de rechten van de mens. Het wordt hoog tijd, dat de loonslaven in opstand komen en een rechtvaardig deel van de productie opeisen. Men dient te eisen:
.
Minder uren werken
Meer loon.
.
Dit dienen de vakbonden internationaal te regelen. Waar heb je anders vakbonden voor?
.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 14:05   #26
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
U begrijpt blijkbaar weinig van veiligheid of u wilt het niet onder ogen zien.

Zou u geopereerd willen worden door een chirurg, die die dag al 10 uur geopereerd heeft?
.
Ik word liever geopereerd door een chirurg die al 10 uur heeft geopereerd dan te creperen omdat er geen chirurg voorhanden is die een overuur wil maken.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 14:13   #27
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik word liever geopereerd door een chirurg die al 10 uur heeft geopereerd dan te creperen omdat er geen chirurg voorhanden is die een overuur wil maken.
.
U gaat uit van een noodsituatie. Maar de meeste operaties worden lang van te voren gepland en kunnen ook een dag wachten. Wilt u dan nog steeds door een vermoeide chirurg geopereerd worden ???

Jaarlijks sterven in Nederland 800 tot 1000 mensen door medische fouten. Veel daarvan hebben te maken met overbelasting van het medisch personeel.

Wanneer er een noodsituatie is, geldt: Nood breekt wetten.
Als een dijk dreigt door te breken, is het geen probleem om 20 uur achter elkaar zandzakken te vullen.
Als aan een oorlogsfront of na een ramp de gewonden blijven binnenstromen, doen mensen gewoon wat ze kunnen.
Maar overwerk en roofbouw op mensen moet geen normale situatie zijn.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/

Laatst gewijzigd door AndreasFirewolf : 25 mei 2016 om 14:20.
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 14:56   #28
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
.

Jaarlijks sterven in Nederland 800 tot 1000 mensen door medische fouten. Veel daarvan hebben te maken met overbelasting van het medisch personeel.
Heeft u daar cijfers van of beweert u zomaar iets?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
.
Wanneer er een noodsituatie is, geldt: Nood breekt wetten.
Als een dijk dreigt door te breken, is het geen probleem om 20 uur achter elkaar zandzakken te vullen.
Dus u bent het wel eens dat de cipiers nu terug aan het werk moeten?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 15:39   #29
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Heeft u daar cijfers van of beweert u zomaar iets?


Dus u bent het wel eens dat de cipiers nu terug aan het werk moeten?
Maar dat gaat nog niet voor dadelijk zijn.
Vandaag in het nieuws: cipiersbonden komen tot voorakkoord maar staken voort.
Geens zal toch moeten toegeven want anders blijven de cipiers staken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 15:42   #30
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar dat gaat nog niet voor dadelijk zijn.
Vandaag in het nieuws: cipiersbonden komen tot voorakkoord maar staken voort.
Geens zal toch moeten toegeven want anders blijven de cipiers staken.
We zullen zien. Maar het is een onzinnige staking. Men heeft geen enkele ernstige reden om te staken.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 15:58   #31
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
We zullen zien. Maar het is een onzinnige staking. Men heeft geen enkele ernstige reden om te staken.
Leg dat dan eens uit aan de cipiers die staken, die zullen u wel uitleggen waarom ze staken.
Staken is nooit onzinnig, heeft altijd een ernstige reden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 16:11   #32
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Leg dat dan eens uit aan de cipiers die staken, die zullen u wel uitleggen waarom ze staken.
Staken is nooit onzinnig, heeft altijd een ernstige reden.
Awel dat ze mij dat eens uitleggen. Hun personeelsbestand lag voor de staking al hoger (20%) dan het voorgestelde quota. In Vlaanderen lag en ligt dat er ongeveer 20% onder.
Een van de insteken van het plan was de bezetting in Wallonië afbouwen tot op het voorgestelde barema en die vrijgekomen plaatsen gebruiken om het personeelsbestand in Vlaanderen op dat niveau te krijgen. Dat weigeren de Waalse Vakbonden die blijkbaar niet solidair wensen te zijn met hun Vlaamse Collega's.
Daarenboven is de verhouding cipiers per gevangene in België hoger dan in de ons omliggende landen en dat blijft ook zo in het plan van Geens.
Tenslotte zijn Penitentiar Beambtes binnen hun niveau de best betaalde ambtenaren met de meeste verlof- en recuperatiedagen.

Dus ja, dat men mij is uitlegt waarvoor men staakt.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 09:15   #33
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Awel dat ze mij dat eens uitleggen. Hun personeelsbestand lag voor de staking al hoger (20%) dan het voorgestelde quota. In Vlaanderen lag en ligt dat er ongeveer 20% onder.
Een van de insteken van het plan was de bezetting in Wallonië afbouwen tot op het voorgestelde barema en die vrijgekomen plaatsen gebruiken om het personeelsbestand in Vlaanderen op dat niveau te krijgen. Dat weigeren de Waalse Vakbonden die blijkbaar niet solidair wensen te zijn met hun Vlaamse Collega's.
Daarenboven is de verhouding cipiers per gevangene in België hoger dan in de ons omliggende landen en dat blijft ook zo in het plan van Geens.
Tenslotte zijn Penitentiar Beambtes binnen hun niveau de best betaalde ambtenaren met de meeste verlof- en recuperatiedagen.

Dus ja, dat men mij is uitlegt waarvoor men staakt.
Eindelijk eens iemand die het goed kan uitleggen!
Ik vraag mij dat ook altijd af. Altijd zo'n plomp antwoord van die mannen!

> Waarom staakt u ?
joa teige 't rezjiem!

> Maar concreet?
Ze gonnet altaad baa dezelfden hoale! Noeët béjenaander!

> waarover gaat het ?
joa 't rezjiem e! allemol raake manne die ongs geld afpakke

> over welk geld gaat het?
Die raake manne DOAR moete ziet on doeng. De boas, diej smeirlap. Diejn éé een oas me een zwembad, een villa zegt mor, en ikke ni!
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 09:53   #34
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Heeft u daar cijfers van of beweert u zomaar iets?


Dus u bent het wel eens dat de cipiers nu terug aan het werk moeten?
Wat sterftecijfers betreft door medische fouten:

Rond 2007 lag het jaarlijkse cijfer rond 1700 doden per jaar.
Rond 2013 was het gehalveerd.

https://www.gezondheidsnet.nl/medisc...dische-missers

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/18/...edische-fouten

Of dit juiste cijfers zijn is niet duidelijk.
Onlangs is gebleken, dat sommige ziekenhuizen niet rapporteren terwijl dit wel wettelijk verplicht is. Het zou dus iets hoger kunnen liggen.

Wat de cipiers betreft
Neen. Die cipiers zouden moeten dreigen de gevangenissen open te zetten. De behandeling van gevangenen is in strijd met de rechten van de mens. Daar aan meewerken is een misdrijf.

Zodra ze daar mee dreigen gaat de regering wel overstag.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 10:00   #35
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Awel dat ze mij dat eens uitleggen. Hun personeelsbestand lag voor de staking al hoger (20%) dan het voorgestelde quota. In Vlaanderen lag en ligt dat er ongeveer 20% onder.
Een van de insteken van het plan was de bezetting in Wallonië afbouwen tot op het voorgestelde barema en die vrijgekomen plaatsen gebruiken om het personeelsbestand in Vlaanderen op dat niveau te krijgen. Dat weigeren de Waalse Vakbonden die blijkbaar niet solidair wensen te zijn met hun Vlaamse Collega's.
Daarenboven is de verhouding cipiers per gevangene in België hoger dan in de ons omliggende landen en dat blijft ook zo in het plan van Geens.
Tenslotte zijn Penitentiar Beambtes binnen hun niveau de best betaalde ambtenaren met de meeste verlof- en recuperatiedagen.

Dus ja, dat men mij is uitlegt waarvoor men staakt.
Wat voor berichtgeving hebben jullie in Belgie ???
In Nederland krijgen we geen geweldig nieuws, zelfs niet van het nos-journaal. Maar een en ander wordt toch wel redelijk uitgelegd.
De Belgische gevangenissen zijn hopeloos verouderd. Daardoor is er veel meer personeel nodig.
Uit de berichtgeving die we in Nederland krijgen maak ik op, dat het personeel zijn werk niet kan doen en dat de situatie onveilig is. Staken totdat de veiligheid gegarandeerd wordt is altijd goed.
In Nederland hebben we in de jaren '70 de Bijlmer bajes gebouwd. Deze wordt nu gesloopt, omdat deze ook verouderd is.

Ik ben niet op de hoogte van alle details. Maar het lijkt me een goed idee om verouderde gevangenissen te slopen. Daarna een nieuwe gevangenis bouwen. Of misschien toch eerst nieuwe gevangenissen bouwen en dan de oude slopen.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 10:52   #36
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

De vakbonden zijn op dit moment wel heel fel verenigt.
Overal breken er spontane acties uit.
Zelfs bij de douane en nu wil de FOD ook acties gaan voeren.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 07:11   #37
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Wat voor berichtgeving hebben jullie in Belgie ???
In Nederland krijgen we geen geweldig nieuws, zelfs niet van het nos-journaal. Maar een en ander wordt toch wel redelijk uitgelegd.
De Belgische gevangenissen zijn hopeloos verouderd. Daardoor is er veel meer personeel nodig.
Uit de berichtgeving die we in Nederland krijgen maak ik op, dat het personeel zijn werk niet kan doen en dat de situatie onveilig is. Staken totdat de veiligheid gegarandeerd wordt is altijd goed.
In Nederland hebben we in de jaren '70 de Bijlmer bajes gebouwd. Deze wordt nu gesloopt, omdat deze ook verouderd is.

Ik ben niet op de hoogte van alle details. Maar het lijkt me een goed idee om verouderde gevangenissen te slopen. Daarna een nieuwe gevangenis bouwen. Of misschien toch eerst nieuwe gevangenissen bouwen en dan de oude slopen.
Dat is nu net niet waarvoor zij staken.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 08:52   #38
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De vakbonden zijn op dit moment wel heel fel verenigt.
Overal breken er spontane acties uit.
Zelfs bij de douane en nu wil de FOD ook acties gaan voeren.
Verenigd ???
Ha, ha, de onenigheid tussen de Vlaamse en Waalse vakbonden is nog nooit zo groot geweest.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160526_02309865
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 11:20   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Als u het werk niet doet, doet iemand anders dat werk.

Voor tijdelijk werk kunt u ook bij een uitzendbureau terecht of (in Nederland) een zzp-er inhuren.

Waarom zou een werknemer extra onregelmatige uren moeten invullen zonder ruimhartige vergoeding, enkel en alleen omdat het u goed uitkomt ???
Omdat dit nu eenmaal de meest logische keuze is.
Iemand aanwerven voor 2 weken? Komaan, eer die weet wat ie moet doen ....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 12:08   #40
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Awel dat ze mij dat eens uitleggen. Hun personeelsbestand lag voor de staking al hoger (20%) dan het voorgestelde quota. In Vlaanderen lag en ligt dat er ongeveer 20% onder.
Een van de insteken van het plan was de bezetting in Wallonië afbouwen tot op het voorgestelde barema en die vrijgekomen plaatsen gebruiken om het personeelsbestand in Vlaanderen op dat niveau te krijgen. Dat weigeren de Waalse Vakbonden die blijkbaar niet solidair wensen te zijn met hun Vlaamse Collega's.
Daarenboven is de verhouding cipiers per gevangene in België hoger dan in de ons omliggende landen en dat blijft ook zo in het plan van Geens.
Tenslotte zijn Penitentiar Beambtes binnen hun niveau de best betaalde ambtenaren met de meeste verlof- en recuperatiedagen.

Dus ja, dat men mij is uitlegt waarvoor men staakt.
Fout.
De Waalse cipiers willen het aantal cipiers terug naar het niveau van 2014 en toen waren er ook al cipiers te kort.
Dus werken ze nu met nog minder cipiers dan in 2014.
En de cipiers willen ook dat er iets aan die oude en versleten gevangenissen gebeurd.
Gevangenissen renoveren en bijbouwen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be