Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2018, 08:57   #1
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard Dovy keukens

Ja ik kan af en toe eens iets serieus vragen.
Iemand ervaringen mee? Heb geen zin om mij int zak te laten zetten, ze profiteren al genoeg van alleenstaande vrouwen. Heb er al twee laten komen voor tekening/offerte voor aanpassingen. 2ou ik Dovy ook eens opbellen? Of tips waar ik op moet letten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 08:59   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ja ik kan af en toe eens iets serieus vragen.
Iemand ervaringen mee? Heb geen zin om mij int zak te laten zetten, ze profiteren al genoeg van alleenstaande vrouwen. Heb er al twee laten komen voor tekening/offerte voor aanpassingen. 2ou ik Dovy ook eens opbellen? Of tips waar ik op moet letten?
dat hangt ervan af, ga je dikwijls in je schuiven staan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 08:59   #3
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat hangt ervan af, ga je dikwijls in je schuiven staan?
Denk dat ik dat wél zou doen moest ik dat kunnen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:01   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Denk dat ik dat wél zou doen moest ik dat kunnen!
waarom kijk je niet eens bij IKEA? (alleen opletten dat je t duurste beslag daar neemt, dat is sowieso wat de prijs van je keuken bepaalt...samen met de toestellen natuurlijk)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:04   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat hangt ervan af, ga je dikwijls in je schuiven staan?
Is dat geen reclame voor andere keukens die twee jongetjes die in een schuif staan?

Dovy

In de buurt hier heeft iemand een Dovy keuken laten plaatsen en de vrachtwagen waar die met kwamen was een serieuze camion hoor.

Knappe keuken ook wel.

Ik heb daar geen centjes voor dus hou ik het op een kampvuurtje.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:10   #6
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom kijk je niet eens bij IKEA? (alleen opletten dat je t duurste beslag daar neemt, dat is sowieso wat de prijs van je keuken bepaalt...samen met de toestellen natuurlijk)
Omdat ze aangepast en dus op maat gemaakt moet worden.
En vermits ik eigenlijk geen grote keuken heb, wordt dat een fameuze uitdaging.
Die ene die hier is geweest is een firma uit holland, de andere een lokale schrijnwerker (lokale economie wat steunen). Dacht nu nog eventueel een grotere, bekende firma eens te laten komen maar eerlijk, geen idee waar te beginnen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:11   #7
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat geen reclame voor andere keukens die twee jongetjes die in een schuif staan?

Dovy

In de buurt hier heeft iemand een Dovy keuken laten plaatsen en de vrachtwagen waar die met kwamen was een serieuze camion hoor.

Knappe keuken ook wel.

Ik heb daar geen centjes voor dus hou ik het op een kampvuurtje.
Ik ben ook niet rijk. Ik heb alleen geen andere keuze meer.
En ik zie er ook tegenop eigenlijk. Volgende maand breken ze mijn badkamer uit en plaatsen ze een nieuwe aangepaste. En als die rotzooi dan opgekuist is, mogen ze aan de keuken beginnen. Pfff.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:40   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben ook niet rijk. Ik heb alleen geen andere keuze meer.
En ik zie er ook tegenop eigenlijk. Volgende maand breken ze mijn badkamer uit en plaatsen ze een nieuwe aangepaste. En als die rotzooi dan opgekuist is, mogen ze aan de keuken beginnen. Pfff.
Ik heb goede ervaring gehad met een lokale schrijnwerker, eenmanszaak. Die maken alles zelf, maatwerk is geen probleem en hij heeft gewerkt op een plan dat mijn madam uittekende. Als het echt voor maatwerk is, lijkt een 'groot' bedrijf mij niet de beste keuze. Die hun sterkste punt is namelijk standaard keukens, en de variaties drijven de kost meestal op. Lokale ambachtsman rekent ook geen transportkost, en als er achteraf een klein mankement is staan ze er zeer snel om dat op te lossen.
Ook financieel viel het goed mee : een relatief laag voorschot, en hij heeft ons 2 keer uitgenodigd naar het atelier om de vooruitgang te bekijken aan de casco vooraleer hij nog tussentijdse facturen bezorgde.
Als ik je een tip mag geven : spreek met je leverancier om ladegeleiders van het merk Blum te gebruiken. Dat zijn de beste.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:49   #9
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb goede ervaring gehad met een lokale schrijnwerker, eenmanszaak. Die maken alles zelf, maatwerk is geen probleem en hij heeft gewerkt op een plan dat mijn madam uittekende. Als het echt voor maatwerk is, lijkt een 'groot' bedrijf mij niet de beste keuze. Die hun sterkste punt is namelijk standaard keukens, en de variaties drijven de kost meestal op. Lokale ambachtsman rekent ook geen transportkost, en als er achteraf een klein mankement is staan ze er zeer snel om dat op te lossen.
Ook financieel viel het goed mee : een relatief laag voorschot, en hij heeft ons 2 keer uitgenodigd naar het atelier om de vooruitgang te bekijken aan de casco vooraleer hij nog tussentijdse facturen bezorgde.
Als ik je een tip mag geven : spreek met je leverancier om ladegeleiders van het merk Blum te gebruiken. Dat zijn de beste.
Bedankt voor de tip, morgen komen ze allebei langs met hun tekeningen en ik ga daar zeker naar vragen! Al gaan ze waarschijnlijk niet met lades werken. Wel een soort van treksysteem om de kasten die omhoog hangen naar beneden te kunnen trekken. Misschien dat dat systeem dan ook van dat merk kan bestaan. Voor mij is nu vooral het functionele van belang niet het esthetische.
Ik had tot hiertoe vooral een voorkeur voor de lokale zelfstandige, veel vriendelijker en kreeg het gevoel dat hij vooral begreep waar ik naartoe ging. Was ook hij die niet meteen polste of ik wil geld had. Die grote Hollandse firma wilde al direct $$$ zien rollen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:50   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Omdat ze aangepast en dus op maat gemaakt moet worden.
En vermits ik eigenlijk geen grote keuken heb, wordt dat een fameuze uitdaging.
Die ene die hier is geweest is een firma uit holland, de andere een lokale schrijnwerker (lokale economie wat steunen). Dacht nu nog eventueel een grotere, bekende firma eens te laten komen maar eerlijk, geen idee waar te beginnen!
echt maatwerk vind je mss bij een lokale schrijnwerker, en dan nog, de meesten zitten gewoon gebonden aan standaard kastmaten hoor, ook Dovy dus daarin zit geen verschil met IKEA.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:51   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Bedankt voor de tip, morgen komen ze allebei langs met hun tekeningen en ik ga daar zeker naar vragen! Al gaan ze waarschijnlijk niet met lades werken. Wel een soort van treksysteem om de kasten die omhoog hangen naar beneden te kunnen trekken. Misschien dat dat systeem dan ook van dat merk kan bestaan. Voor mij is nu vooral het functionele van belang niet het esthetische.
Ik had tot hiertoe vooral een voorkeur voor de lokale zelfstandige, veel vriendelijker en kreeg het gevoel dat hij vooral begreep waar ik naartoe ging. Was ook hij die niet meteen polste of ik wil geld had. Die grote Hollandse firma wilde al direct $$$ zien rollen.
vooral eens vragen of zij geen referentie hebben waar je eens kan gaan kijken/mee praten ... als je zelf niemand kent die al met hen gewerkt heeft.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 09:52   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Voor 1 keer moet ik Panda bijtreden. Zoek een lokale schrijnwerker en laat die man alles zelf maken zoals jij het wenst. Het werkblad kan je bij Brachot-Hermant laten maken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:44   #13
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ja ik kan af en toe eens iets serieus vragen.
Iemand ervaringen mee? Heb geen zin om mij int zak te laten zetten, ze profiteren al genoeg van alleenstaande vrouwen. Heb er al twee laten komen voor tekening/offerte voor aanpassingen. 2ou ik Dovy ook eens opbellen? Of tips waar ik op moet letten?
Als je graag heel veel betaalt voor een keuken, lijkt Dovy een goed plan. Vooral zijn leugen dat laminaat beter is wordt gemakkelijk klakkeloos aangenomen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:58   #14
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als je graag heel veel betaalt voor een keuken, lijkt Dovy een goed plan. Vooral zijn leugen dat laminaat beter is wordt gemakkelijk klakkeloos aangenomen.
Ja kga het achterwege laten en bij de lokale zelfstandigen wel ne goeie uitzoeken!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:06   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als je budgetgebonden bent, Ikea geeft waar voor het geld. Maar let wel op het typetje dat je dan aankoopt.

Kwa planning werkt de Ikea software prima, je moet alleen zeker zijn van de maten van het lokaal en de plaatsing van de afvoeren/waterpunten/stopkontakten. (en ook plaatsing is een optie, als je laat plaatsen kost zo'n Ikea keuken niet veel meer als je dat zelf doet, het verschil zit in de BTW, 6% tegenover 21%)

Als je echt maatwerk kan betalen, dan zou ik samenwerken met een lokale "echte" schrijwerker, en zelf veel doen kwa het bedenken van unieke oplossingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:08   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je budgetgebonden bent, Ikea geeft waar voor het geld. Maar let wel op het typetje dat je dan aankoopt.

Kwa planning werkt de Ikea software prima, je moet alleen zeker zijn van de maten van het lokaal en de plaatsing van de afvoeren/waterpunten/stopkontakten. (en ook plaatsing is een optie, als je laat plaatsen kost zo'n Ikea keuken niet veel meer als je dat zelf doet, het verschil zit in de BTW, 6% tegenover 21%)

Als je echt maatwerk kan betalen, dan zou ik samenwerken met een lokale "echte" schrijwerker, en zelf veel doen kwa het bedenken van unieke oplossingen.
prijs kwaliteit denk ik dat je t best zit bij IKEA en daar de meest kwalitatieve kiest.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:32   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom kijk je niet eens bij IKEA? (alleen opletten dat je t duurste beslag daar neemt, dat is sowieso wat de prijs van je keuken bepaalt...samen met de toestellen natuurlijk)
Onlangs zo een keuken in mekaar gezet. Dat is goeie kwaliteit voor een tiende van de prijs die je bij Dovy en consoorten betaalt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:33   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als je graag heel veel betaalt voor een keuken, lijkt Dovy een goed plan. Vooral zijn leugen dat laminaat beter is wordt gemakkelijk klakkeloos aangenomen.
Een andere kloterij waar hij ook veel mensen mee liggen heeft is dat zijn fronten van 2,4 cm dik 'veel sterker' zijn dan diegene van andere fabrikanten. Dat is echt de burger die niks van techniek kent bullshit wijsmaken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:34   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ja kga het achterwege laten en bij de lokale zelfstandigen wel ne goeie uitzoeken!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:41   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
prijs kwaliteit denk ik dat je t best zit bij IKEA en daar de meest kwalitatieve kiest.
Ik heb dat gedaan voor een huis in verhuring : oude 'keuken' van 1975 volledig uitgebroken, en een Ikea keuken van de beste serie, en idd : goed opletten dat je het beste beslag kiest. Kwaliteit is echt niet slecht. Het enige wat eigenlijk zwakjes is en blijft bij Ikea is het werkblad. Zelfs hun beste kwaliteit benadert nog niet in de verste verte hetgeen wat je bij een degelijk bedrijf kunt kopen. Maar wel tegen een ander prijskaartje natuurlijk.

Mijn gedacht : als het voor bij je thuis is en je moet kiezen tussen rommel van 1.000 euro en een werkblad in arduin van 3.000 euro waar je je leven lang van kunt plezier van hebben twijfel dan niet.

Voor een (ver)huurhuis ligt de zaak anders. Daar spelen andere criteria.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be