Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2012, 08:41   #1
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard goudcrash

Wat ik al maanden aankondig, wordt nu door alle internationale waarnemers bevestigd. Er komt een goudcrash aan, wat bewijst dat goud net zo fiat is als een papieren briefje. Mijn voorspelling dat een goudbubbel groeit, en dat deze vroeger of later zal spatten, blijkt uit te komen.

http://standaard.be/artikel/detail.a...A_20120501_001
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 09:00   #2
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wat ik al maanden aankondig, wordt nu door alle internationale waarnemers bevestigd. Er komt een goudcrash aan, wat bewijst dat goud net zo fiat is als een papieren briefje. Mijn voorspelling dat een goudbubbel groeit, en dat deze vroeger of later zal spatten, blijkt uit te komen.

http://standaard.be/artikel/detail.a...A_20120501_001
Lees dan het artikel eens volledig. Ik snap bovendien niet wat jij zo tegen goud en zilver hebt.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 2 mei 2012 om 09:07.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 10:31   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Goud gaat dalen en dat terwijl China en India hun goudreserves optrekken omdat de Westerse centrale bankiers met hun fiatgeld aan het knoeien zijn. hmmm....mijn gevoel zegt iets anders.

Laatst gewijzigd door Stingray : 2 mei 2012 om 10:31.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 10:53   #4
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Goud gaat dalen en dat terwijl China en India hun goudreserves optrekken omdat de Westerse centrale bankiers met hun fiatgeld aan het knoeien zijn. hmmm....mijn gevoel zegt iets anders.
Misschien heeft men een deal om de rijkdom via deze weg te herverdelen om vervolgens alles in elkaar te laten stuiken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:05   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Silicon is de nieuwe goudstandaard.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:09   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Eerst de goudprijs laten zakken, waardoor het aanbod van het goud op de markt vergroot.
Nadien zal je vaststellen dat verdacht veel vreemde opkopers goud gaan opkopen.

Maw, Short Selling maar dan met goud.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:12   #7
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Eerst de goudprijs laten zakken, waardoor het aanbod van het goud op de markt vergroot.
Nadien zal je vaststellen dat verdacht veel vreemde opkopers goud gaan opkopen.

Maw, Short Selling maar dan met goud.
De vraag is,

is dit goud die op de markten komt of papieren contracten met de belofte dat het goud is? Misschien houd men de goudprijs wel laag door meer papieren contracten uit te geven. De enige manier om dus echt de goudprijs te bepalen is om fysiek goud te kopen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:18   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik zou zeggen dat er iets niet pluis is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:37   #9
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Lees dan het artikel eens volledig. Ik snap bovendien niet wat jij zo tegen goud en zilver hebt.
Ik heb er an sich niks tegen, maar ik verheerlijk het ook niet. Het is een beleggingsproduct als een ander, en evengoed onderhevig aan crashes en bubbels. Aan de andere kant snap ik niet waarom u goud verheerlijkt wanneer overduidelijk is dat het net zo waardeloos is als het fiatgeld waar u iets tegen hebt.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:43   #10
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik heb er an sich niks tegen, maar ik verheerlijk het ook niet. Het is een beleggingsproduct als een ander, en evengoed onderhevig aan crashes en bubbels. Aan de andere kant snap ik niet waarom u goud verheerlijkt wanneer overduidelijk is dat het net zo waardeloos is als het fiatgeld waar u iets tegen hebt.
Uit je tekst blijkt juist het vertrouwen in goud door de meeste landen. Dit alleen is voor mij al genoeg bewijs dat men goud nog altijd als echt geld ziet. Dus voor mij is het enige dat waardevast is goud en producten die noodzakelijk zijn zoals eten, water (landbouwgrond)

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 2 mei 2012 om 11:44.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 12:03   #11
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

De hyperinflatie komt er voorlopig ook niet aan. Dat komt omdat de vraag naar geld nog altijd groot is. Consumenten potten geld nog steeds op. De dag dat de consument zijn geld massaal begint uit te geven, verwacht ik een exponentiële stijging van de inflatie. Wat alleen maar een zelfvervullend effect zal bewerkstelligen, want men zal zijn geld nog sneller kwijt willen omdat het met de dag minder waard wordt. Goud zal daar niets aan verhelpen. De grote massa ziet geen graten in goud als betaalmiddel. Goud is inderdaad maar fiat.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 12:12   #12
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De hyperinflatie komt er voorlopig ook niet aan. Dat komt omdat de vraag naar geld nog altijd groot is. Consumenten potten geld nog steeds op. De dag dat de consument zijn geld massaal begint uit te geven, verwacht ik een exponentiële stijging van de inflatie. Wat alleen maar een zelfvervullend effect zal bewerkstelligen, want men zal zijn geld nog sneller kwijt willen omdat het met de dag minder waard wordt. Goud zal daar niets aan verhelpen. De grote massa ziet geen graten in goud als betaalmiddel. Goud is inderdaad maar fiat.
China koopt goud, India koopt goud,.... banken bezitten goud.
Waarom zouden landen en banken hun goud houden wanneer goud fiat is?
Dan ze alles dan verkopen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 12:13   #13
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De hyperinflatie komt er voorlopig ook niet aan. Dat komt omdat de vraag naar geld nog altijd groot is. Consumenten potten geld nog steeds op. De dag dat de consument zijn geld massaal begint uit te geven, verwacht ik een exponentiële stijging van de inflatie. Wat alleen maar een zelfvervullend effect zal bewerkstelligen, want men zal zijn geld nog sneller kwijt willen omdat het met de dag minder waard wordt. Goud zal daar niets aan verhelpen. De grote massa ziet geen graten in goud als betaalmiddel. Goud is inderdaad maar fiat.
Geld bijdrukken + oppoten is dat niet het kenmerk van iets waar er te veel aan is = fiat?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 11:35   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Geld bijdrukken + oppoten is dat niet het kenmerk van iets waar er te veel aan is = fiat?
Bovendien is het maar de vraag waar dat precies wordt "opgepot".
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 11:36   #15
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wat ik al maanden aankondig, wordt nu door alle internationale waarnemers bevestigd. Er komt een goudcrash aan, wat bewijst dat goud net zo fiat is als een papieren briefje. Mijn voorspelling dat een goudbubbel groeit, en dat deze vroeger of later zal spatten, blijkt uit te komen.

http://standaard.be/artikel/detail.a...A_20120501_001
Heb je wel verder gelezen dan de eerste alinea?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 11:50   #16
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat er iets niet pluis is.
Ik zou zeggen dat veel mensen van dat artikel alleen maar de eerste alinea hebben gelezen.

Voor degenen die te lui zijn om verder te lezen, hier de laatste alinea.

Citaat:
Uiteraard komt de oproep in bepaalde media tot voorzichtigheid bij goud weer rijkelijk laat. Het grootste deel van de correctie lijkt al achter ons te liggen, afgaande op de prijsactie van goud in de jongste weken. En ook als we naar het grotere plaatje kijken, zien we de goudprijs vooral verder doorstijgen. Wat ons betreft trekken de donkere wolken boven goud stilaan weg: blijf u focussen op de fundamenten en handel tegen de publieke opinie.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 15:02   #17
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat veel mensen van dat artikel alleen maar de eerste alinea hebben gelezen.

Voor degenen die te lui zijn om verder te lezen, hier de laatste alinea.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Goud gaat dalen en dat terwijl China en India hun goudreserves optrekken omdat de Westerse centrale bankiers met hun fiatgeld aan het knoeien zijn. hmmm....mijn gevoel zegt iets anders.
Maar je hebt gelijk, met poster zoals Michele en brother paul, die om de haverklap ellenlange nodeloze links posten, leest ik die zelden nog compleet.L

Laatst gewijzigd door Stingray : 3 mei 2012 om 15:03.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 19:05   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik heb er an sich niks tegen, maar ik verheerlijk het ook niet. Het is een beleggingsproduct als een ander, en evengoed onderhevig aan crashes en bubbels. Aan de andere kant snap ik niet waarom u goud verheerlijkt wanneer overduidelijk is dat het net zo waardeloos is als het fiatgeld waar u iets tegen hebt.
Het unieke aan fysiek goud is dat er geen noemenswaardig counterparty risk is.

Zolang u dat niet begrijpt zal u nooit begrijpen waarom goud veiliger is dan fiat geld...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 mei 2012 om 19:11.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 20:55   #19
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De hyperinflatie komt er voorlopig ook niet aan. Dat komt omdat de vraag naar geld nog altijd groot is.
Hyperinflatie is voornamelijk een supply-side fenomeen.

Hyperinflatie zal er komen wanneer dat de enige manier zal zijn voor sovereigns om aan hun schuldverplichtingen voldoen.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:56   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hyperinflatie is voornamelijk een supply-side fenomeen.

Hyperinflatie zal er komen wanneer dat de enige manier zal zijn voor sovereigns om aan hun schuldverplichtingen voldoen.
Ik denk dat we die fase in zekere zin al gepasseerd zijn. I.e. het geld om hyperinflatie te creëren is er al - alleen zit het momenteel nog grotendeels in de reserves van de banken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be