Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2012, 12:01   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De Demagogie begint bij mensen die beweren dat dit helemaal geen democratie is.
Een democratie die zich toe-eigent de Grondwet naar haar hand te zetten om haar beleid te betonneren in bijzondere wetten? Rare democratie!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 februari 2012 om 12:07.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:04   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De Demagogie begint bij mensen die beweren dat dit helemaal geen democratie is.
Je mag altijd proberen aan te tonen hoe het volk in dit land dan wel aan de macht is. Mijn onderschrift geeft alvast beknopt weer waarom dat niet het geval is. Geen demagogie dus, wel een vaststelling.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:05   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een democratie die zich toe_eigent de Grondwet naar haar hand te zetten om haar beleid te betonneren in bijzondere wetten? Rare democratie!
Het feit dat de grondwet zomaar kan worden aangepast, is op zich niet ondemocratisch. Het feit dat de bevolking dat niet kan tegenhouden, is dat wel.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:10   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom staat Geert Bourgeois dan te schieten op Vincent Van Quickenborne in de pers ?
Ik heb dat nog niet gezien in de pers, dat minister Bourgeois van zijn gat maakt. Misschien kunt ge er eens een link bijgeven (ik zit momenteel wat te knoeien met internet; schoofie zit namelijk niet in de Vlaamse heimat ...).

Wat ik we zie:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ervorming.aspx

is dat de Quick de ganse Vlaamse regering 'aanvalt'.
De vlugste minister in die regering die de Quick van antwoord zou dienen, die haalt de pers ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:11   #65
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het feit dat de grondwet zomaar kan worden aangepast, is op zich niet ondemocratisch. Het feit dat de bevolking dat niet kan tegenhouden, is dat wel.
Ze zijn niet van plan de GW aan te passen, maar van plande GW eventjes (voor eigen gebruik) aan te passen zodat besluiten die ze nu nemen later haast niet meer kunnen herroepen of aangepast worden (te betonneren).
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:14   #66
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat nog niet gezien in de pers, dat minister Bourgeois van zijn gat maakt. Misschien kunt ge er eens een link bijgeven (ik zit momenteel wat te knoeien met internet; schoofie zit namelijk niet in de Vlaamse heimat ...).

Wat ik we zie:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ervorming.aspx

is dat de Quick de ganse Vlaamse regering 'aanvalt'.
De vlugste minister in die regering die de Quick van antwoord zou dienen, die haalt de pers ....

.
Jep, dezelfde Q die nu moet vaststellen dat hij zich met zijn hapsnaprappensioenshervorming dapper in de voet geschoten heeft! Wat een afgang! Normaal dat hij dan overal in het rond begint te schieten!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:15   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Uiteraard weet ze wat ze wil...
De statuten van de N-VA 1ste hoofdstuk, eerste puntje, eerste paragraaf:


De rest is bijkomstig... de N-VA is een extremistisch separatistische partij met als enige doel het opdoeken van ons land ten voordele van de "volks"republiek Vlaanderen. Belangrijk daarbij is dit punt zo veel mogelijk uit de wind te houden en wollige praat te hebben over andere zaken. Demagogie is een gevaar voor de democratie en een democratie die dat wenst te blijven dient zich daarvoor in te dekken. Want misschien is de partij van De Wever geen demagogische partij maar dan wordt het wel hoog tijd dat ze achter hun woorden echte daden kunnen plaatsen.
Eigenaardig dat jij dat 'extremistisch separatistisch' noemt.

Voor mij is dat simpelweg een 'grondige reorganisatie van mijn politieke overheid'.
Niks demagogisch; niks gevaar voor democratie - integendeel: meer beslissingsbevoegdheid dichter bij de burger .. -


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:15   #68
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je stelt dat je de Open VLD blindelings moet vertrouwen dan maakt het niet uit dat ze niet in de Vlaamse regeringen zitten.
Klopt uiteraard, maar wie heeft dat beweerd? Ik alvast niet en als Bokkenreyder stelt dat het lijstje van "herrieschopsmurf DeWael" kwam, zie ik dit niet echt als een verdediging van DeWael of de O Vld in het algemeen. Mag het dan vreemd zijn dat Bokkenreyder je op een koekje van eigen deeg trakteert, of koester je geen lichte voorkeur voor de VLD? Niet dat ik hiermee wil beweren dat je ze blindelings volgt, maar als Quicky mag overdrijven
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:17   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is aan de N-VA om hun logica uit te leggen.
En zo te zien, heeft dat wel effect gehad, vooral op de dat van 13 juni 2010 ...


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:19   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom staat Geert Bourgeois dan te schieten op Vincent Van Quickenborne in de pers ?
Als ze op u schieten hebt ge twee mogelijkheden: ge geeft u over, of ge schiet terug. Nu, de populistische aanval van Kwikkie het Liegebeest behoort toch wel tot het grofste van wat we al gezien hebben sinds 0-VLD zich in de regering heeft genesteld door de N-VA en de Vlamingen te verraden. Nog net niet het niveau van tsjeef Verherstraeten, maar toch op gelijke hoogte met het poujadisme van een De Wael.
Geert Bourgeois had dus groot gelijk van terug te schieten. Met scherp.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:25   #71
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Uiteraard weet ze wat ze wil...
De statuten van de N-VA 1ste hoofdstuk, eerste puntje, eerste paragraaf:


De rest is bijkomstig... de N-VA is een extremistisch separatistische partij met als enige doel het opdoeken van ons land ten voordele van de "volks"republiek Vlaanderen. Belangrijk daarbij is dit punt zo veel mogelijk uit de wind te houden en wollige praat te hebben over andere zaken. Demagogie is een gevaar voor de democratie en een democratie die dat wenst te blijven dient zich daarvoor in te dekken. Want misschien is de partij van De Wever geen demagogische partij maar dan wordt het wel hoog tijd dat ze achter hun woorden echte daden kunnen plaatsen.
De N-VA is een democratische partij die de duidelijke wil van de kiezers wil omzetten in meer bevoegdheden voor Vlaanderen. En als ze ooit een grote absolute meerderheid zou halen betekent dat onafhankelijkheid van een democatische rechtstaat Vlaanderen natuurlijk, want niemand in Francofonia zal er een regering mee willen vormen.

Dat dus in tegenstelling allemaal tot de PS die een totalitaristische partij is die in Art. 1 van haar statuten als doel vermeldt "afin de saisir le pouvoir'. Een putsch-partij dus met als finaliteit het vestigen van een dictatuur, zelfs over een vreemd volk dat daar absoluut niet voor kiest. Dat de Walen de PS-dictatuur willen bestendigen is hun zaak. Wij willen ze niet.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:28   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En demagogie.



Neen, dat is een vaststelling.
Alle politiekers maken gebruik maken van demagogische retoriek.

De harde kern navolgers van een demagoog gaan ten alle tijden de demagogie ontkennen. Om de grote massa te overtuigen van je bedoelingen kan je ondermeer beroep doen op indoctrinatie.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:29   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hoezo?

De demagogie begint in de eerste plaats bij mensen die beweren dat dit een democratie is.
De uitval van Kwikkie het Liegebeest leek mij effectief vrij demagogisch. Maar zoals alle liberalen is Kwikkie vooral goed in het zichzelf in de voet schieten. Schijnt zelfs een voorwaarde te zijn om tot de top van de 0-VLD gerekend te worden, de absolute top van de demagogie. Demagogie wordt gespeld als Bee Uuu Èrr Geee Euuh Èrr ..., je weet wel.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:33   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als ze op u schieten hebt ge twee mogelijkheden: ge geeft u over, of ge schiet terug. Nu, de populistische aanval van Kwikkie het Liegebeest behoort toch wel tot het grofste van wat we al gezien hebben sinds 0-VLD zich in de regering heeft genesteld door de N-VA en de Vlamingen te verraden. Nog net niet het niveau van tsjeef Verherstraeten, maar toch op gelijke hoogte met het poujadisme van een De Wael.
Geert Bourgeois had dus groot gelijk van terug te schieten. Met scherp.
Dat is jouw visie. Geert Bourgeois heeft bij jouw meer krediet en daardoor vind je de communicatie positief voor de N-VA.

Hij mankeert het retorisch talent van Bart De Wever om hier goed uit te komen. Door terug te schieten bevestigt hij juist dat er geen werk gemaakt wordt van het beleidsdomein "werk en pensioenen" in de Vlaamse regering.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:34   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De uitval van Kwikkie het Liegebeest leek mij effectief vrij demagogisch. Maar zoals alle liberalen is Kwikkie vooral goed in het zichzelf in de voet schieten. Schijnt zelfs een voorwaarde te zijn om tot de top van de 0-VLD gerekend te worden, de absolute top van de demagogie. Demagogie wordt gespeld als Bee Uuu Èrr Geee Euuh Èrr ..., je weet wel.
Tja, je weet uit welk nest Vincent Van Quickenborne komt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:36   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En zo te zien, heeft dat wel effect gehad, vooral op de dat van 13 juni 2010 ...


.
Jep,

En meer dat 1 1/2 jaar na de feiten vraagt iedereen zich nog altijd af wat de N-VA eigenlijk wil, zie maar naar de titel van dit topic.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:38   #77
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Als jij als partij-member U niet achter het separatistisch kader kan plaatsen ben je helemaal slecht bezig. Dat zou zijn alsof ik als liberaal zou gaan solliciteren bij de SP.a.
Zou je dat niet beter doen, want SP.a is liberaler dan de liberalen zelf.
Ik snap eigenlijk niet waarom de N-VA nog niet bij de SP.a is gaan praten over een kartel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:39   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Klopt uiteraard, maar wie heeft dat beweerd? Ik alvast niet en als Bokkenreyder stelt dat het lijstje van "herrieschopsmurf DeWael" kwam, zie ik dit niet echt als een verdediging van DeWael of de O Vld in het algemeen. Mag het dan vreemd zijn dat Bokkenreyder je op een koekje van eigen deeg trakteert, of koester je geen lichte voorkeur voor de VLD? Niet dat ik hiermee wil beweren dat je ze blindelings volgt, maar als Quicky mag overdrijven
Hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
Het was nochtans van blauwe smurfenmakelij. dat moet je toch blindelings vertrouwen, niet?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:41   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zou je dat niet beter doen, want SP.a is liberaler dan de liberalen zelf.
Ik snap eigenlijk niet waarom de N-VA nog niet bij de SP.a is gaan praten over een kartel.
De Sp.a gaat de PS niet loslaten uit eigenbelang. Zonder grote zusterpartij spelen ze veel minder mee.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:49   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Tja, je weet uit welk nest Vincent Van Quickenborne komt.
Een SPIRITist die zich tot liberaal bekeerd heeft. Inderdaad, even degoutant als bert Anciaux. Maar goed, aan de univ was het nog een Amadees
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 10 februari 2012 om 12:50.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be