Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2018, 19:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Talking E40 circuit.

Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was.

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 augustus 2018 om 19:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:12   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tja, welcome to belgium.

Tijd voor trajectcontroles me dunkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:29   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja, welcome to belgium.

Tijd voor trajectcontroles me dunkt.
Of dat daadwerkelijk de oplossing is daar ben ik nog zo zeker niet van.

Sfeerbeeld:

Vliegt er ééntje tegen een trajectcontroletoestel voorbij tegen een kleine 200 km/u maar voor die nog maar aan het tweede toestel voorbij zou komen is die al ergens afgeslagen, wat dan?

(geen idee van of mijn tekst zou kunnen kloppen)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:35   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Deze was ik nog even vergeten: 'We rijden steeds meer zonder rijbewijs rond'

Citaat:
In 2012 werden er 669 chauffeurs betrapt in het verkeer die nooit hun rijbewijs haalden. Uit de recentste statistieken blijkt dit cijfer nu echter alarmerend hoog te liggen.
Best gevaarlijk dat soort van bestuurders in het verkeer maar het valt wel op de laatste tijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 19:44   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 20:34   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.
Hoe zit dat eigenlijk nu het merendeel van de auto's zijn ingeschreven op naam van een grote multinational ? Die hebben wel een strafrechterlijke verantwoordelijke maar die woont meestal in Texas of Ontario ?
Volgens mij is er buiten Jef Klak met zijn tweedehandse Dacia niemand meer die effectief een boete betaald of vervolgd wordt ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2018 om 20:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 20:42   #7
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Fake news.

De E40 passeert helemaal niet langs St.-Niklaas.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 21:12   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Fake news.

De E40 passeert helemaal niet langs St.-Niklaas.
Dronken bestuurders zien dikwijls vliegende waanbeelden.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2018 om 21:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 21:30   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was.

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.
Ik denk dat jij met de camion rijd.
90 km per uur en dan nog op het middenveld.

Je bent altijd de traagste.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 21:54   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk nu het merendeel van de auto's zijn ingeschreven op naam van een grote multinational ? Die hebben wel een strafrechterlijke verantwoordelijke maar die woont meestal in Texas of Ontario ?
Volgens mij is er buiten Jef Klak met zijn tweedehandse Dacia niemand meer die effectief een boete betaald of vervolgd wordt ?
Leaserijder is toegelaten chauffeur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 07:18   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk dat jij met de camion rijd.
90 km per uur en dan nog op het middenveld.

Je bent altijd de traagste.
Nee hoor, ik ben géén vrachtwagenchauffeur.

Maar daar aan de Gent, de 'brug der zuchten' hing er wel ééntje achter mij met een camion die er echt wel de pest in had dat ik de daar opgelegde 90 km/u bleef aanhouden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 08:11   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

De Engelsen...dat valt me 's morgens ook op. Dikwijls met dikke bakken van BMW's of erger. Wat komen die hier doen 's morgens vroeg om 5.00 uur? Dat kunnen er toch allemaal niet zijn om te komen werken? Drugstrafiek op weg naar Holland?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:01   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was.

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.
voeg eens tijdig in hé.
middenvakrijders en linksrijders creëren de files.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:08   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Engelsen...dat valt me 's morgens ook op. Dikwijls met dikke bakken van BMW's of erger. Wat komen die hier doen 's morgens vroeg om 5.00 uur? Dat kunnen er toch allemaal niet zijn om te komen werken? Drugstrafiek op weg naar Holland?
Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:16   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.
Meestal Range Rovers en dik tegen de 200 km/u of erover zelfs.

Wij met zen allen braafjes tegen 120.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:28   #16
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.
Goh, check, maar niet als je de regeltjes flexibel blijft toepassen met een focus op enkel snelheid, ten koste van al de rest.

Intussen al enkele jaren geleden ook eens veroordeeld tot 14 dagen rijverbod. Reden was 140 rijden op de A12 richting ring naar Antwerpen (net achter Bevrijdingstunnel), terwijl je daar maar 90 mag. Nu is die snelheid daar niet echt een giga-gevaar maar mag niet, is overtreding, dus no sweat en daar moet je zelfs niet onnozel over doen tijdens de zitting bij de politierechtbank.

Totdat je in die rechtbank zit, eens luistert naar de straffen die anderen krijgen en het blijkt dat andere overtredingen toch allemaal zo erg niet zijn. Zo werd een recidivist die er al enkele keren had gestaan en die strontzat een hele straat in Antwerpen aan gort had gereden, op een weekje rijverbod getrakteerd. Een andere recidivist die in een blinde bocht ging voorbijsteken, die werd enkel op een vermanend vingertje getrakteerd.

Als je die verschillen ziet, dan is het niet meer dan logisch dat je je de vraag stelt of die rechtbank inderdaad wel echt gefocst is op rechtspraak en verkeersveiligheid. Suffice to say, dat ondergetekende dan ook gewoon verder blijven rijden is in zijn 2 weken. Mag niet, je sais, maar dergelijk incoherent beleid helpt enkel de geloofwaardigheid om zeep.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:40   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Goh, check, maar niet als je de regeltjes flexibel blijft toepassen met een focus op enkel snelheid, ten koste van al de rest.

Intussen al enkele jaren geleden ook eens veroordeeld tot 14 dagen rijverbod. Reden was 140 rijden op de A12 richting ring naar Antwerpen (net achter Bevrijdingstunnel), terwijl je daar maar 90 mag. Nu is die snelheid daar niet echt een giga-gevaar maar mag niet, is overtreding, dus no sweat en daar moet je zelfs niet onnozel over doen tijdens de zitting bij de politierechtbank.

Totdat je in die rechtbank zit, eens luistert naar de straffen die anderen krijgen en het blijkt dat andere overtredingen toch allemaal zo erg niet zijn. Zo werd een recidivist die er al enkele keren had gestaan en die strontzat een hele straat in Antwerpen aan gort had gereden, op een weekje rijverbod getrakteerd. Een andere recidivist die in een blinde bocht ging voorbijsteken, die werd enkel op een vermanend vingertje getrakteerd.

Als je die verschillen ziet, dan is het niet meer dan logisch dat je je de vraag stelt of die rechtbank inderdaad wel echt gefocst is op rechtspraak en verkeersveiligheid. Suffice to say, dat ondergetekende dan ook gewoon verder blijven rijden is in zijn 2 weken. Mag niet, je sais, maar dergelijk incoherent beleid helpt enkel de geloofwaardigheid om zeep.
De straffen moeten in functie zijn van de overtreding & het gevaar voor de maatschappij. Helemaal akkoord. Ik vind zat rijden ook veel erger dan 10-20 km te snel rijden.

Maar blijven rijden tijdens een rijverbod is een stevig risico nemen. Als je dan een accident met letselschade veroorzaakt....verzekering trekt zich volledig terug.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:46   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Meestal Range Rovers en dik tegen de 200 km/u of erover zelfs.

Wij met zen allen braafjes tegen 120.
Zo blijf je ook nog wat alert hé. Leer er nu eens mee leven. En een klacht bij het Europees gerechtshof zit er ook niet in.

Die Engelsen weten maar al te goed dat ze nooit een "automatische" flitsboete kunnen krijgen, en omgekeerd de Belg in UK ook niet.

Noppes overeenkomst.

Dus stop nu eens met melken.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2018 om 09:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:53   #19
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De straffen moeten in functie zijn van de overtreding & het gevaar voor de maatschappij. Helemaal akkoord. Ik vind zat rijden ook veel erger dan 10-20 km te snel rijden.

Maar blijven rijden tijdens een rijverbod is een stevig risico nemen. Als je dan een accident met letselschade veroorzaakt....verzekering trekt zich volledig terug.
Je sais. Hoef dan ook geen enkele approval op het gegeven dat ik toen wel gewoon blijven rijden ben, want dat was op zich zeker fout (en idd risky).

Maar een juridisch/justitie-systeem dat geloofwaardigheid mist door idd niet te straffen in lijn met overtreding en gevaar voor maatschappij, doet zichzelf de das om.
Je ziet hetzelfde trouwens in de focus op snelheidsovertredingen op snelwegen; logischer is om die focus te verleggen naar gewone wegen (waar je impact en interactie met anderen groter is), en om op snelwegen veel meer te focussen op gevaarlijk rijgedrag (afstanden, invoegen/uitvoegen, rechts houden, noem maar op - ook al is dat moeilijker).
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:56   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.
https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...rale_akkoorden

Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat was het dan...

En zonder staandehouding-identificatie van de buitenlandse overtreder is het altijd noppes voor een buitenlands kenteken:
Citaat:
https://radio2.be/oost-vlaanderen/ge...urders-in-gent

Buitenlandse bestuurders die door de 'knips' in Gent rijden, worden niet beboet. Maar een oplossing is in het vooruitzicht.

Het Gentse circulatieplan werd ingevoerd in april 2017. Ondertussen reden er al meer dan 49.000 bestuurders door de knips. Die overtredingen brachten al heel wat geld in het laadje van het stadsbestuur, zo'n 2,7 miljoen euro. Maar dat had toch wat meer kunnen zijn. Buitenlandse bestuurders worden niet beboet. Hierdoor liep de stad zo'n 675.000 euro mis. "Dit is niet rechtvaardig", zegt Schepen van Mobiliteit in Gent Filip Watteeuw (Groen). Gent is trouwens niet de enige die te kampen heeft met dit probleem, ook Antwerpen loopt heel wat boetes mis.

Hoe komt dat?

Het beboeten van buitenlandse bestuurders is niet zo eenvoudig. "Langs de ene kant moet je akkoorden krijgen om de gegevens van de buitenlandse bestuurders op te halen. Ten tweede moet het informaticasysteem verder ontwikkeld worden. Op dit moment heeft elke stad een eigen informaticasysteem voor GAS-boetes, dat is een complexe situatie.", aldus Watteeuw.

Tegen januari 2019 zou het probleem opgelost moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2018 om 10:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be