Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie.

 
 
Discussietools
Oud 1 februari 2007, 22:44   #61
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

H. van Gelre stelde o.a. :

Citaat:
Slimme huisvesting ....

dat werkt integratie in de hand.
Hertog, je weet niét hoe vér je er naast zit.

Mag ik werken met een voorbeeld ?

In Hoboken, tiens, ligt er een rustig pleintje, juist naasr de Zetelhallen. De straat, dus eigenlijk het pleintje, want het is een straat rond een parkeerpleintje is werkelijk rustig; een rustige enclave in het drukke Antwerpen én redelijk elitair. Een huis kost er al gauw tussen de €350.000 en €400.000.

Spijtig genoeg moet ik zeggen : kostte .... Waarom ? Kijken we even naar de 6 (zes) laatste nieuwe eigenaars :
- een marokkaan
- een turk
- een oekraïnische (wit maar wild)
- een belg (wit)
- een negerin uit St.-Mauritius (eiland in de Indische Oceaan)
- en marokkaan.

Deze laatste kocht zijn huis al aan de prijs van €250.000, een prijsje. Gelukkig dat die prijzen dalen hé Hertog, want onze allochtonen zijn toch kansarm ... ?

Werkelijk toch een voorbeeld van integratie door slimme huisvesting hebben we hier.

Want, Hertog :

- wat denk je dat de resterende "witte belgen" over deze invasie denken ?

Want, Hertog :

- denk je nu werkelijk dat de volgende nieuwe eigenaar een "witte belg" zal zijn ?


Persoonlijk betwijfel ik het.
Ik niet alleen ...

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 1 februari 2007, 23:06   #62
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
H. van Gelre stelde o.a. :



Hertog, je weet niét hoe vér je er naast zit.

Mag ik werken met een voorbeeld ?

In Hoboken, tiens, ligt er een rustig pleintje, juist naasr de Zetelhallen. De straat, dus eigenlijk het pleintje, want het is een straat rond een parkeerpleintje is werkelijk rustig; een rustige enclave in het drukke Antwerpen én redelijk elitair. Een huis kost er al gauw tussen de €350.000 en €400.000.

Spijtig genoeg moet ik zeggen : kostte .... Waarom ? Kijken we even naar de 6 (zes) laatste nieuwe eigenaars :
- een marokkaan
- een turk
- een oekraïnische (wit maar wild)
- een belg (wit)
- een negerin uit St.-Mauritius (eiland in de Indische Oceaan)
- en marokkaan.

Deze laatste kocht zijn huis al aan de prijs van €250.000, een prijsje. Gelukkig dat die prijzen dalen hé Hertog, want onze allochtonen zijn toch kansarm ... ?

Werkelijk toch een voorbeeld van integratie door slimme huisvesting hebben we hier.

Want, Hertog :

- wat denk je dat de resterende "witte belgen" over deze invasie denken ?

Want, Hertog :

- denk je nu werkelijk dat de volgende nieuwe eigenaar een "witte belg" zal zijn ?


Persoonlijk betwijfel ik het.
Ik niet alleen ...

Beste Groeten.
De huizenprijzen zijn toch al uit de pan gevlogen, een beetje tempering kan geen kwaad;

Heeft u last van die 6 laatste nieuwe eigenaars die het blijkbaar zo goed doen dat ze zo'n duur huis kunnen betalen? Of heeft u alleen last van de waardedaling van uw huis die door uw mede-belgen veroorzaakt wordt?

Hoe dan ook, kom eens kijken in Rotterdam. Dan zult u zien wat slim huisvestingsbeleid voor voordelen oplevert. Het werkt zelfs zo goed dat het nu landelijk is ingevoerd als de 'Rotterdam-wet'.
O ja, de invoerders van die wet waren geen 'linkie-winkies' maar aanhangers van Fortuyn/
Hertog van Gelre is offline  
Oud 1 februari 2007, 23:45   #63
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Hertog stelde :

Citaat:
De huizenprijzen zijn toch al uit de pan gevlogen, een beetje tempering kan geen kwaad;

Heeft u last van die 6 laatste nieuwe eigenaars die het blijkbaar zo goed doen dat ze zo'n duur huis kunnen betalen? Of heeft u alleen last van de waardedaling van uw huis die door uw mede-belgen veroorzaakt wordt?

Hoe dan ook, kom eens kijken in Rotterdam. Dan zult u zien wat slim huisvestingsbeleid voor voordelen oplevert. Het werkt zelfs zo goed dat het nu landelijk is ingevoerd als de 'Rotterdam-wet'.
O ja, de invoerders van die wet waren geen 'linkie-winkies' maar aanhangers van Fortuyn/
Spijtig, maar je hebt de essentie van mijn tekst niet begrepen ... Moet ik hem in 't latijn "stellen" ?

Hertog, ik ken Nederland ook véél beter dan je denkt én weet perfekt dat de rotterdam-wet een dode letter is in de praktijk een ramp is, voor de autochtonen.

Kan je b.v. uitleggen :

- waarom de ambtenaren van Sociale Huisvesting van over de Moerdijk al 25 jaar vrijgesteld zijn van het dragen van een "das"; het ambtenarensymbool ?
- wat de betekenis is van straatje-pest-je ?
- waarom een nederlands politicus gezegd heeft dat de blanke, fietsende vrouwen in de zomer hun kleding eenbeetje moeten aanpassen wanneer ze door een ... marokkanenwijk ... fietsen; oh die rotterdam-wet !

Tevens kan ik je nog wat vertellen over die eerste twee allochtoonse eigenaars. Beiden zijn ze :

door hun streven naar integratie en hard werken

uit de beruchte allochtonenstraat : "de Jules de Geyterstraat" weggepest door hun bruine "vrienden" én worden ze nog geregeld lastig gevallen door die niet aangepaste belgen die te lang in de zon hebben gelegen.

Beste Groeten.
Naschrift.
Beiden hebben uit uitstekend werk, gekregen van de huidige schrijver.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 2 februari 2007, 00:09   #64
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Spijtig, maar je hebt de essentie van mijn tekst niet begrepen ... Moet ik ...en de rest van de post.
Beste Predator,

Nee, ik denk dat je de essentie van m�*jn tekst niet hebt begrepen.

Nergens veeg ik problemen onder de mat. Ik onderken dat er integratie-problemen zijn, júist in de wijken die je noemde. Maar wees eerlijk, denk je nu echt dat het verbieden van hoofddoekjes die problemen oplost?

Degenen die dat denken zijn echt naïef. Zoals ik al eerder zei: Het is symptoombestrijding en kan de zaak alleen maar meer polariseren.
Ik heb het geluk in een gemeente te wonen waar redelijk veel allochtonen wonen maar verspreid door de gehele gemeente. Tussen en met de autochtonen. Ik kan je met de hand op mijn hart zeggen: Er zijn hier geen integratieproblemen. De waarden van de huizen zijn niet gedaald. Niks, noppes, nada. Huisvesting helpt echt veel én natuurlijk het harde voorwaarden stellen aan nieuwkomers.

De problemen die jij aanhaalt doen zich voornamelijk in de 'grote steden' voor. Ook en vooral omdat in de jaren zeventig, toen de autochtonen meer gingen verdienen en in de buitenwijken gingen wonen, de allochtonen op een kluit in de oude volkswijken werden gehuisvest.

Tegenwoordig worden er goede resultaten bereikt, onder andere mét die Rotterdam-wet maar ook Aboutaleb in Amsterdam doet goede dingen. Het punt is dat je de problemen bespreekbaar moet maken en naar gerichte oplossingen moet zoeken. Dan nog is het morgen niet allemaal opgelost en over 5 jaar ook nog niet. Maar misschien dat we wél op korte termijn al enige verbetering kunnen boeken en misschien op de lange termijn, pakweg over een jaar of tien, een betere samenleving. Ik weet niet wat we anders kunnen doen dan dat.

Er is vorig jaar een complete ambtenaren- en politici-delegatie uit Parijs eens in Rotterdam komen kijken. Ik zal het artikel eens voor je opzoeken. Zij waren in ieder geval behoorlijk enthousiast over de manier waarop Rotterdam de problemen aanpakt.

Het verbieden van hoofddoekjes op de openbare weg is een cosmetische, schijnoplossing en werkt alleen maar contra-productief. (Bij de overheid is het wat anders maar dat zei al.)

Het laatste gedeelte van je bericht begreep ik niet goed. Bedoel je dat jij die mensen werk hebt gegeven?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 februari 2007, 00:35   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tegenwoordig wél. Wat wordt u daar slechter van?

Nonnen. Mogen die wél van u?
Zitten die in de klas ?
En ziet ge die nog, die nonnen met hun grappige kapjes?
Zelfs de priester in mijn dorp is niet meer van een leek te onderscheiden.
Ik vind het altijd grappig dat de hevigste tegenstanders van het geloof nu blijkbaar de grootste verdedigers van nog extremere godsdiensten zijn.
Had u last van kruisbeelden, bijbels enz. ?
Bobke is offline  
Oud 2 februari 2007, 00:39   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U wilt dus dat België op Tunesië gaat lijken?

Vindt u het niet vreemd dat u, om onze vrijheden te verdedigen, juist degene bent die die vrijheden wilt inperken?
Vindt je het niet vreemd dat juist degene die onze vrijheden willen beperken dat in naam van de vrijheid doen ?
Bobke is offline  
Oud 2 februari 2007, 00:44   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, stom heh?
Denken jullie nu echt dat het verbieden van hoofddoekjes integratieproblemen oplost?

Als het zó makkelijk was...
Ik denk in elk geval niet dat lullen over hoofddoekjes de samenlevingsproblemen oplost.
Bobke is offline  
Oud 2 februari 2007, 00:50   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Exact.
Maar degenen die denken dat je radicalisering en fundamentalisme tegenhoudt door hoofddoekjes te verbieden hebben het echt mis.
Het verbieden werkt alleen maar averechts.

Slimme huisvesting, eisen stellen aan scholing, banen openstellen, dat werkt integratie in de hand.
Net zoals radicalisering en fundamentalisme het samenleven niet eenvoudiger maakt.
Ge bereikt alleen dat de iedereen op zijn eigen strepen gaat staan.
Bobke is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:14   #69
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
Leer lezen aub. Wie zich integreert zal als gelijk welk andere Vlaming beschouwd worden. De hoofddoek getuigt van non-integratie : verzet tegen de hier geldende waarden, normen en cultuur. Voorts is de hoofddoek geen verplichting binnen het Islamgeloof. Er zijn moslima's die geen hoofddoek dragen. De hoofddoek is geheel vrouwonvriendelijk, vaak een opgelegde verplichting door de man die haar eerder als object dan als menselijk wezen beschouwd. Andere mannen hebben immers het recht niet het gelaat van hun vrouwen gade te slaan. Ziekelijke jaloezie noem ik dit.
Het behouden van het Vlaams karakter voor Vlaanderen is een recht, net zoals iedere staat zijn identiteit tracht te behouden. Heeft niets met racisme te maken.
Sorry, toch geen 'bloot gat'-verhaal waarop u gehoopt had.
Vraag om te beginnen eens de mening van de betrokkenen zélf, nl. de hoofddoekdraagsters.
En in één en dezelfde uitleg die hoofddoekdraagsters enerzijds voorstellen als slachtoffer en anderzijds als dader die gedeporteerd moet worden, kan wel nogal tellen, qua "bloot gat"
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:16   #70
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
misschien kan u uw ogen eens opentrekken en zeggen waarom in het islamitisch land tunesië hoofddoeken verboden zijn, en waarom we ze hier wel zouden moeten kunnen toelaten?...
Ook in Turkije zijn ze verboden.
Maar uw slag volk gaat wel nog een reuzestap verder: deportatie!
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:34   #71
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ook in Turkije zijn ze verboden.
Maar uw slag volk gaat wel nog een reuzestap verder: deportatie!
uw slag volk? hoe oud bent u? uw intelligentie bereikt nauwelijks het niveau van een 12 jarige
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:43   #72
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
uw slag volk? hoe oud bent u? uw intelligentie bereikt nauwelijks het niveau van een 12 jarige
'slag' betekent 'aard, soort' (Van Dale) (en 'volk' moet ik je niet uitleggen, toch?). Wat is daar voor u verkeerd mee? Heel uw wereldbeeld draait om te beginnen rond de slogan "eigen volk eerst"!!!
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:45   #73
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
'slag' betekent 'aard, soort' (Van Dale) (en 'volk' moet ik je niet uitleggen, toch?). Wat is daar voor u verkeerd mee? Heel uw wereldbeeld draait om te beginnen rond de slogan "eigen volk eerst"!!!
omdat er toevallig een vb-logo hier staat draait heel mijn wereldbeeld om eigen volk eerst?
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:51   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
omdat er toevallig een vb-logo hier staat draait heel mijn wereldbeeld om eigen volk eerst?
Neen hoor, het blijkt ook glashelder uit uw intelligente 'bijdragen' hier
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:54   #75
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen hoor, het blijkt ook glashelder uit uw intelligente 'bijdragen' hier


u beschuldigd mij van "hokjesdenken" maar u doet het zelf ook
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:57   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht


u beschuldigd mij van "hokjesdenken" maar u doet het zelf ook
Ik kan mij niet herinneren u van iets dergelijks te hebben beschuldigd.
U daarentegen verweet mij de intelligentie van een 12-jarige. Dat moet u nog altijd toelichten.

Laatst gewijzigd door drosophila : 2 februari 2007 om 20:58.
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:59   #77
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik kan mij niet herinneren u van iets dergelijks te hebben beschuldigd.
U daarentegen verweet mij de inteligentie van een 12-jarige. Dat moet u nog altijd toelichten.
hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Heel uw wereldbeeld draait om te beginnen rond de slogan "eigen volk eerst"!!!
Ik heb namelijk allochtone vrienden, ik ben al meerdere keren op reis geweest in moslimlanden en ik heb een PlanKind in Sri Lanka, bovendien vindt ik Egyptenaren een fantastisch vriendelijk en sympathiek volk....

durft u mij nu nog een racist te noemen?
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 2 februari 2007, 21:05   #78
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht

durft u mij nu nog een racist te noemen?
Niet nodig.
Wie dit forum bezoekt kan doorgaans lezen.
drosophila is offline  
Oud 2 februari 2007, 21:22   #79
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Niet nodig.
Wie dit forum bezoekt kan doorgaans lezen.
lezen wel, begrijpend lezen daarentegen...
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be