Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2019, 00:06   #1
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard Salafisme in Nederland

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...moskeescholen/
Ophef in Nederland na onderzoek naar salafistische moskeescholen: "Kinderen leren dat ongelovigen doodstraf verdienen"
In Nederland is er ophef ontstaan over enkele salafistische moskeescholen, waar kinderen onder meer zouden leren dat mensen met een ander geloof of een andere levensovertuiging de doodstraf verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van Nieuwsuur en NRC.

Voor het onderzoek bestudeerden de twee media ("Nieuwsuur", een programma van de Nederlandse openbare omroep NOS, en de Nederlandse krant NRC) het lesmateriaal van tientallen moskeescholen die salafistische zijn of er toch door beïnvloed worden.

En wat blijkt? In een aantal salafistische moskeescholen leren leerlingen dat mensen met een ander geloof of een verschillende levensovertuiging de doodstraf verdienen en dat ze zich moeten afkeren van de Nederlandse samenleving. Zo krijgen ze volgens NOS bijvoorbeeld invuloefeningen of multiple choice vragen waarbij ze moeten kiezen welke straf de juiste is voor onder andere mensen die overspel plegen, homoseksuelen, afvalligen of tovenaars. De keuzes zijn dan zweepslagen, stenigen of doden met een zwaard.

In Nederland zouden er minstens 50 moskeescholen zijn die ofwel salafistisch zijn, ofwel er sterk door zijn beïnvloed. Meer dan duizend kinderen volgen er 's avonds of in het weekend les. De scholen worden gefinancierd vanuit Saudi Arabie.

Geschokte reacties
Bij onze noorderburen wordt er geschokt gereageerd op de uitzending. Enkele politici van verschillende partijen willen een wetswijziging dat de onderwijsinspectie ook zou kunnen ingrijpen in het informele onderwijs. En ook de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich zorgen over de invloed van het salafisme. In een getuigenis aan NOS zegt Said Bouharrou: "Het is vijf voor twaalf."

U kan de hele reportage hier bekijken.
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 11 september 2019 om 00:08.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 06:11   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Nice. Laat ze aub doen. Hijra!!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 10:33   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 11:34   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.
Het antwoord daarop is " ja". Ook hier zijn salafisten al heel lang actief en vergiftigen ze jongeren met die versie over islam. En ja, ook hier proberen ze via moskees uit te breiden, en ook hier krijgen ze geld uit oa Saoudi Arabie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 12:31   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.435
Standaard

Dat we dat niet geweten hebben....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 12:50   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat we dat niet geweten hebben....
Dat er mensen zijn die het nog niet wisten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 13:00   #7
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...euw-dreamteam/
....
“Bescherming Europese manier van leven”
Over die ietwat vreemde titels was gisteren meteen heel wat te doen. En dan vooral om die van “bescherming van onze Europese manier van leven”, die werd toegekend aan de Griekse kandidaat-commissaris Margaritis Schinas, in een vorig leven woordvoerder van Commissievoorzitter Juncker. Schinas moet onder meer op zoek naar een nieuwe Europese aanpak voor migratie.

Dat migratie en “onze manier van leven” aan elkaar gelinkt worden, is op zijn minst ongelukkig, klonk het bij verschillende ngo’s en politici. Europees Parlementslid Guy Verhofstadt (Open VLD) wil, net zoals verschillende van zijn liberale fractiegenoten, de titel zien verdwijnen.
Verhofstadt, de snelle Belg....weg ??
Dit gaat uiteraard over de EU, maar vond toch dat het aansloot bij mijn OP.
Terloops - heb nog nooit zulke reportages weten maken door onze VRT (laat staan RTBF) - specifiek over dat moslimonderwijs.
Vandaag is er trouwens het tweede van het onderzoek door NRC en Nieuwsuur.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 13:02   #8
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat er mensen zijn die het nog niet wisten.
Dat er mensen (meer bepaald politici) zijn die dat niet WILLEN weten zal je bedoelen neem ik aan ??
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 13:06   #9
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen.
En wat houd die correcte toepassing vd hidjra dan zoal in Guinevere ??
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 13:14   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen.
wat is hidjra?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 15:31   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is hidjra?
Verbod op anale sex.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 18:36   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.

In BE wordt al veertig jaar onvoorwaardelijk de rode loper uitgerold voor extremistische islamieten. Nooit geweten dat hen ook maar de minste beperking werd opgelegd.
"Foute Leeuwenvlaggen" worden hier veel gevaarlijker beschouwd.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 18:43   #13
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.
Collectief naar heropvoedingskampen in siberie sturen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 19:12   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Verbod op anale sex.
Niemand vraagt ze dat te doen.
Wat anderen doen raakt mijn koude kleren niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 07:55   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

‘Doodstraf aan ongelovigen’: salafisme in Nederlandse moskeescholen is ‘wake-upcall’ voor Vlaanderen.

Hallo politici? Wake up please.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:17   #16
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die liggen van andere dingen wakker.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 08:20   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Die liggen van andere dingen wakker.
Van die veronderstelling moeten we wel uitgaan tegenwoordig.

Het is in alle geval 'de ver van hun bed show' .
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be