Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 16:09   #6501
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, dat hebben ze nog niet. Het begint nu stilletjes aan te komen maar lang niet elke contructeur heeft voor elke type wagen een volledig elektrisch alternatief.
Niet elke maar wel ruim genoeg constructeurs.
Bovendien hebben die constructeurs E-wagens in segmenten die Tesla niet heeft. Tesla heeft enkel middenklasse (model 3/Y) en topklasse (S/X).
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:16   #6502
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou wachten op een Europese of Japanse wagen omdat volgens mij de (afwerk)kwaliteit ervan vele malen hoger is dan die van Tesla.
Klopt niet, het Chinese model 3 zou vele malen beter dan al de Europese modellen die in China verkocht worden.
Bron heb ik reeds geplaatst.

Citaat:
Dat is mijn reden waarom ik niet voor Tesla zou kiezen en waarom mijn voorkeur naar Europees of Japans gaat.
Als Tesla volgend jaar wagens in Duitsland maakt is dat made in Europa. Ik begrijp je probleem niet. De model 3 standaard range plus voor Europa komt nu al uit China. Niet uit Fremont.

Citaat:
Wat is jou reden dat je voor Tesla blijft kiezen en niet voor Europese of Japanse alternatieven?
Ik kies nog niet.

Maar ik ben wel naar de Tesla showroom in Hasselt geweest bijna 2 jaar geleden (december 2018), en rustig de tijd genomen alles te bekijken met technische hulp.
Ik vond het model 3 toen al relatief goed afgewerkt. Ik zag wel aan bepaalde kleinigheden dat Tesla nog wat achterstand had, maar wat wil je na goed 1 jaar productie?
Ik had toen al op dit forum geschreven dat 2020 een mooi bouwjaar voor Tesla (en de consument) zou kunnen zijn.

Waart jij toen ook in de Tesla showroom of zelfs meer?

Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 16:22.
Oud Gisteren, 16:33   #6503
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorlopig nog wel ja. Omwille van de hype en de nog beperkte alternatieven.
En dan ben je er vanaf? Welke hype? De Nissan Leaf (2011) was ruim 2 jaar vóór Tesla überhaupt naar Europa kwam met model S.

Hoeveel is Nissan nu waard op de beurs? De BMW i3 was er al in 2013, De e Golf was er in 2014, waar is hun hype of voorsprong?
(Tesla model 3 kwam pas 2019 naar Europa)

Ik vergelijk/vergeleek bovendien de verkoopcijfers in Europa van het Tesla model S met Mercedes S klasse, BMW 7 serie, en Audi A8/A7, dus 3 premiumconstructeurs in hun topsegment uiteraard ICE. Volgens jou moeten die mensen toch waarde hechten aan kwaliteit, niet?

Ik ben er zeker van dat het model S in 2017 en 2018 meer wagens in het topsegment verkocht als een van die ICE-alternatieven.

De Europese verkoop zal dat bevestigen, een link is snel gevonden:

Citaat:
https://www.ad.nl/auto/tesla-verslaa...asse~a21415bc/

Voor het eerst in de geschiedenis zijn de Duitse autofabrikanten verslagen in de topklasse. Vorig jaar werd de Tesla Model S in Europa meer verkocht dan de Mercedes S-Klasse, BMW 7 Serie en Audi A8.

Niek Schenk 22-02-18
Citaat:
Kijk eh, waar het mij vooral over gaat is dit: Ik heb niks tegen Tesla maar zou er zelf geen kopen. En ik heb mijn redenen (ik vind de kwaliteit ondermaats, ik heb geen vertrouwen in het bedrijf, ik vind het mottige bakken).
Ieder zijn keus en smaak enz...

Maar als je denkt dat de kwaliteit van Tesla-wagens het betere Europees/Japans niet/nooit kan bereiken ook al worden ze in Duitsland gemaakt in een nieuwe fabriek (layout afgestemd op EV), amai. Dan kan niemand jou helpen.

Tesla gaat ook een compact model maken in Duitsland in de €25k klasse. Die schrijf je zeker ook al volledig af zonder gezien te hebben.

Maar vele kiezen toch al Tesla in bepaalde segmenten en prijsklasse, ook premiummerken-ICE leiden daar serieus marktverlies. Niet slecht voor brol hé.

Ik ben ook niet zeker dat ik ooit een Tesla koop, ik hoop nog altijd dat een Europese constructeur die bocht krijgt en Tesla technisch bijbeent, ik hoop op de VW-groep.

Citaat:
Daarom heb ik meer vertrouwen in de (toekomstige) Europese en/of Japanse alternatieven.
Citaat:
Maar wat ik me afvraag is waarom Tesla-adepten totaal tegen deze alternatieven zijn en zoals jij hierboven bv, nog eerder zullen wachten op een 'beter afgewerkte Tesla' en dus onomstotelijk toegeven dat ze weten dat er kwaliteitsproblemen zijn maar toch nog liever 't vliegend schijt krijgen dat een Japans of Europees alternatief overwegen.
Nooit krijg ik daar een reden voor. Ook nu weer niet, van u.
Als je mijn posten in een andere draad een beetje gevolgd heb ik al een oogje geworpen op de Skoda Enyaq. Gemist?
vanaf: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3288

Citaat:
Het enige wat ik kan bedenken is dat u massa's lange turbo's Tesla in uw aandelenportefeuille hebt zitten.
Mispoes.

Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 17:01.
Oud Gisteren, 21:12   #6504
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NIO naar nieuwe recordkoers, +16,2 % vandaag.

NIO steeg +2105 % op 1 jaar...

Tesla +552 % op 1 jaar...
Oud Gisteren, 21:33   #6505
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Tavek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
NIO naar nieuwe recordkoers, +16,2 % vandaag.

NIO steeg +2105 % op 1 jaar...

Tesla +552 % op 1 jaar...
lol ff checken
Oud Gisteren, 21:34   #6506
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Tavek's schermafbeelding

Standaard

wtf is dees ?

Ik zit op maal 4 ofzo

Laatst gewijzigd door Tavek : Gisteren om 21:34.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be