Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2020, 19:15   #101
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat beweert ze niet. Wel dat ze niet gelooft in een gematigde islam.
Dat is mierenneuken.


Goed als dat zo is dan waren de daders van de aanslagen in Brussel en Zaventem ook geen moslims, want ze waren verslaafd aan drugs, sex en alcohol.
Geen moslims dus want in Europa zijn alleen zij die de niet gematigde leer aanhangen "echte" moslims de rest zijn dan eerder culturele moslims die niks met de niet gematigde islam van doen hebben.

Laatst gewijzigd door dpg : 16 februari 2020 om 19:25.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 19:58   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is mierenneuken.


Goed als dat zo is dan waren de daders van de aanslagen in Brussel en Zaventem ook geen moslims, want ze waren verslaafd aan drugs, sex en alcohol.
Geen moslims dus want in Europa zijn alleen zij die de niet gematigde leer aanhangen "echte" moslims de rest zijn dan eerder culturele moslims die niks met de niet gematigde islam van doen hebben.
Het gaat niet om "moslims", maar om haar visie op de islam. Die wordt natuurlijk altijd veruitwendigd door een persoon. De toetsing lijkt me altijd het best te gebeuren vanuit het voorbeeld van de stichter van een godsdienst. En Mohammed was nu eenmaal geen koorjongetje...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:07   #103
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het gaat niet om "moslims", maar om haar visie op de islam. Die wordt natuurlijk altijd veruitwendigd door een persoon. De toetsing lijkt me altijd het best te gebeuren vanuit het voorbeeld van de stichter van een godsdienst. En Mohammed was nu eenmaal geen koorjongetje...
Dus al wie geen koorknaapje is, is een echte moslim en de anderen zijn dan gematigde moslims. Uw probleem ook opgelost.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:24   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dus al wie geen koorknaapje is, is een echte moslim en de anderen zijn dan gematigde moslims. Uw probleem ook opgelost.
Hoe kijkt u aan tegen iemand die beweert christen te zijn maar in zijn doen en laten het tegendeel laat zien van wat Christus heeft geleerd en beleefd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:33   #105
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kijkt u aan tegen iemand die beweert christen te zijn maar in zijn doen en laten het tegendeel laat zien van wat Christus heeft geleerd en beleefd?
Dat is een gematigde christen of een culturele christen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 22:19   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is een gematigde christen of een culturele christen.
Hoe kan een christen "gematigd" zijn als hij Jezus' onderricht met voeten treedt en bijvoorbeeld geweld gebruikt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 22:24   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kan een christen "gematigd" zijn als hij Jezus' onderricht met voeten treedt en bijvoorbeeld geweld gebruikt?
Geweld, zelfs Jezus heeft dat gebruikt tegen de woekeraars en farizeërs in de tempel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:23   #108
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beschrijft twee polen, maar vergeet dat er tussen die twee extremen nog van alles zit. Er zijn ook moslims die religieus zijn, niet in de criminaliteit verzeilen, wel kansen grijpen en van wie de mannen ook "fijne echtgenoten en goede vaders" zijn.
Nergens stond dat dit niet kan, dus waar slaat het weer op?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 12:51   #109
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dus al wie geen koorknaapje is, is een echte moslim en de anderen zijn dan gematigde moslims. Uw probleem ook opgelost.
Er zijn er anders nog die het probleem wel zien, ik citeer Salman Ezzammoury in Knack

Ik was heel verbaasd dat Nederlanders de Islam zoveel ruimte geven. Want deze religie is zelf zeer intolerant. De moslims krijgen hier alle kans om deze kwade ideologie te verspreiden. Ik werd actief in Ede en voor de Marokkaanse gemeenschap, maar toen ze merkten dat ik een ongelovige was, werd ik lastig gevallen. Nu word ik nog in de gaten gehouden. De moslims doen niet mee aan de samenleving en zonderen zich af. Ze isoleren zichzelf, waardoor ze ook eenvoudig onder controle te houden zijn vanuit Marokko en de ambassade. Veel mensen zijn niet tevreden, maar durven niet uit de eigen gemeenschap te stappen, want dan worden ze uitgestoten. Maar toen ik dat deed, werd ik wereldburger en voelde ik de vrijheid. Ik geloof niet in grenzen, want daar ontstaan conflicten door. Ik ben heel internationaal gaan denken. Nationaliteit interesseert me niet. Overal zijn mooie mensen. Maar de meeste Marokkanen hebben zichzelf opgesloten en leven binnen een muur. Alle anderen daarbuiten zijn volgens hen slechte mensen. Dat komt door de islamitische instituten, die de mensen dom en bij elkaar willen houden. Anders ben je een afvallige."

Maar u wil graag problemen negeren, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 17:00   #110
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kan een christen "gematigd" zijn als hij Jezus' onderricht met voeten treedt en bijvoorbeeld geweld gebruikt?
Hij gaat biechten en het probleem is weer eens opgelost, je ziet het een gematigde christen heeft het veel makkelijker dan eentje die strikt de leer aanhangt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 17:19   #111
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2020 om 17:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 17:29   #112
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar hebt u het nog niet door.

Dus even herhalen:
Bij mijn weten laat de wet hoegenaamd niet toe dat je iemands anders de keel oversnijdt en dat dit goedgepraat zou kunnen worden door onze godsdienstvrijheid.

Wat vegen onze islambroeders hun voeten aan onze wet? Ze hebben de koran!
Valt anders op hoeveel keren dat er tegenwoordig een mes aan te pas komt bij elke ruzie of whatever! Zal hen worst wezen of dat mag of niet mag...
En "onze godsdienstvrijheid"? Niets mis mee wellicht, alleen hebben moslims blijkbaar hun eigen "godsdienstvrijheid" die er heel anders uit ziet dan de onze!Daar valt niet veel "vrijheid" in te bespeuren! Hun soort "godsdienstvrijheid" kan beter behandeld worden als een gevaarlijke pest...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 22:44   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bij mijn weten laat de wet hoegenaamd niet toe dat je iemands anders de keel oversnijdt en dat dit goedgepraat zou kunnen worden door onze godsdienstvrijheid.

Wat vegen onze islambroeders hun voeten aan onze wet? Ze hebben de koran!
Valt anders op hoeveel keren dat er tegenwoordig een mes aan te pas komt bij elke ruzie of whatever! Zal hen worst wezen of dat mag of niet mag...
En "onze godsdienstvrijheid"? Niets mis mee wellicht, alleen hebben moslims blijkbaar hun eigen "godsdienstvrijheid" die er heel anders uit ziet dan de onze!Daar valt niet veel "vrijheid" in te bespeuren! Hun soort "godsdienstvrijheid" kan beter behandeld worden als een gevaarlijke pest...
Hoeveel mensen worden er bij ons jaarlijks de keel overgesneden door moslims?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:09   #114
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel mensen worden er bij ons jaarlijks de keel overgesneden door moslims?
Of hoe je naast de kwestie lult...komen ere moorden in onze contreien niet meer voor? Zie je niet steeds vaker geweld waarbij slachtoffers overhoop gestoken worden? Ontgaan de aanslagen u, zoals in Brussel, Parijs en Londen, Duitsland? Kom zeg, dat u die problemen nog ontkent!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:55   #115
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je naast de kwestie lult...komen ere moorden in onze contreien niet meer voor? Zie je niet steeds vaker geweld waarbij slachtoffers overhoop gestoken worden? Ontgaan de aanslagen u, zoals in Brussel, Parijs en Londen, Duitsland? Kom zeg, dat u die problemen nog ontkent!
Oh dat is normaal met de multikul en met de vorming van grote steden...
Verder komen onze linkse prietpraters niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 14:11   #116
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh dat is normaal met de multikul en met de vorming van grote steden...
Verder komen onze linkse prietpraters niet...
Jan een linkse prietpater , ja hoor
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 14:47   #117
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er zijn er anders nog die het probleem wel zien, ik citeer Salman Ezzammoury in Knack

Ik was heel verbaasd dat Nederlanders de Islam zoveel ruimte geven. Want deze religie is zelf zeer intolerant. De moslims krijgen hier alle kans om deze kwade ideologie te verspreiden. Ik werd actief in Ede en voor de Marokkaanse gemeenschap, maar toen ze merkten dat ik een ongelovige was, werd ik lastig gevallen. Nu word ik nog in de gaten gehouden. De moslims doen niet mee aan de samenleving en zonderen zich af. Ze isoleren zichzelf, waardoor ze ook eenvoudig onder controle te houden zijn vanuit Marokko en de ambassade. Veel mensen zijn niet tevreden, maar durven niet uit de eigen gemeenschap te stappen, want dan worden ze uitgestoten. Maar toen ik dat deed, werd ik wereldburger en voelde ik de vrijheid. Ik geloof niet in grenzen, want daar ontstaan conflicten door. Ik ben heel internationaal gaan denken. Nationaliteit interesseert me niet. Overal zijn mooie mensen. Maar de meeste Marokkanen hebben zichzelf opgesloten en leven binnen een muur. Alle anderen daarbuiten zijn volgens hen slechte mensen. Dat komt door de islamitische instituten, die de mensen dom en bij elkaar willen houden. Anders ben je een afvallige."

Maar u wil graag problemen negeren, toch?
Wat Salman zegt is eigenlijk dat moslims zelf de eerste en ergste slachtoffers van de islam zijn. Dat klopt volgens mij. Aan de basis daarvan ligt de doodstraf (in niet-islamitische landen meestal omgezet in uitstoting uit familie en gemeenschap) voor geloofsafval. Islamkenner Wim van Rooy noemt dit de levensverzekering van de islam.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 15:54   #118
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel mensen worden er bij ons jaarlijks de keel overgesneden door moslims?
De UK heeft een record aantal steekincidenten met 37.000 per jaar, daarvan zijn er een pak moslim al durven ze er geen cijfers op plakken.

https://nos.nl/op3/artikel/2213867-d...-een-jaar.html

In België zijn er jaarlijks meer dan 1000 moorden en doodslag waarvan een heel pak moslims, als we de gevangenis cijfers nemen als basis is de helft van de daders een moslim.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180907_03715061

Laat dat even inzinken, ja, er worden een pak mensen de keel overgesneden door moslims, verkracht, verminkt en wat allemaal meer. Veel meer dan hun aantal zou verantwoorden, dus ja allemaal samen is dat de ergste vorm van terrorisme die er bestaat.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 16:06   #119
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De UK heeft een record aantal steekincidenten met 37.000 per jaar, daarvan zijn er een pak moslim al durven ze er geen cijfers op plakken.

https://nos.nl/op3/artikel/2213867-d...-een-jaar.html

In België zijn er jaarlijks meer dan 1000 moorden en doodslag waarvan een heel pak moslims, als we de gevangenis cijfers nemen als basis is de helft van de daders een moslim.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180907_03715061

Laat dat even inzinken, ja, er worden een pak mensen de keel overgesneden door moslims, verkracht, verminkt en wat allemaal meer. Veel meer dan hun aantal zou verantwoorden, dus ja allemaal samen is dat de ergste vorm van terrorisme die er bestaat.
Je mag dit erbij zetten:

https://sceptr.net/2020/02/gemiddeld...-in-frankrijk/
Citaat:
In Frankrijk vinden gemiddeld 120 mesaanvallen of steekpartijen per dag plaats. Dat blijkt uit cijfers van het ‘Observatoire national de la délinquance et des réponses pénales’ (ONDRP) die Le Figaro kon inkijken. Ook andere gewelddadige misdrijven nemen de afgelopen decennia fors toe in Frankrijk.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 februari 2020 om 16:06.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 16:35   #120
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zijn 43.000 mes incidenten per jaar in Frankrijk, dat is crazy.

Moslims zijn gekend voor hun voorliefde voor het mes dus het overgrote deel zal ook daar van moslims zijn al durven ze daar ook geen cijfers van geven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be