Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2020, 10:45   #861
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Spijtig dat ge zijn posting niet volgens de normen geciteerd hebt en zo uit de context gerukt hebt....
Jan wordt daar regelmatig op aangesproken maar blijft dit doen want zo kun je natuurlijk wel de discussie manipuleren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:47   #862
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Lees maar wat ik schreef:
Haha, artsen moeten worden aangepakt... zeker, maar waarom na 10 jaar ineens dit dossier werd gebruikt om voor assisen te brengen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 14:41   #863
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel:
Dit is toch geen beschuldiging? Ik weet niet eens indien de procureur in kwestie een conservatieve katholiek is.

Ik stel alleen dat indien men in een bepaalde context een sterk vermoeden kan hebben dat de beslissing persoonlijk is, zoiets gaat u toch niet in twijfel trekken hoop ik.

Nu ja, dit gezegd zijnde, van hetgeen u in twijfel trekt en hetgeen u langs de andere kant voor waar aanneemt lig ik eigenlijk niet wakker.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 14:59   #864
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is toch geen beschuldiging? Ik weet niet eens indien de procureur in kwestie een conservatieve katholiek is.

Ik stel alleen dat indien men in een bepaalde context een sterk vermoeden kan hebben dat de beslissing persoonlijk is, zoiets gaat u toch niet in twijfel trekken hoop ik.

Nu ja, dit gezegd zijnde, van hetgeen u in twijfel trekt en hetgeen u langs de andere kant voor waar aanneemt lig ik eigenlijk niet wakker.
In onze rechtstaat speelt het geen enkele rol welke levensbeschouwing een procureur heeft. In uw ambt moet hij immers neutraal zijn. Wat hij daarbuiten is, speelt geen enkele rol.

Indien hij niet neutraal in zijn ambt is, dan overschrijdt hij de grenzen die door onze rechtstaat zijn getrokken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 21:02   #865
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In onze rechtstaat speelt het geen enkele rol welke levensbeschouwing een procureur heeft. In uw ambt moet hij immers neutraal zijn. Wat hij daarbuiten is, speelt geen enkele rol.

Indien hij niet neutraal in zijn ambt is, dan overschrijdt hij de grenzen die door onze rechtstaat zijn getrokken.
yep
maar jij verzet je tegen een onderzoek in die richting. enkel omdat de procureur een beslissing nam die bij jouw ideologie aanleunt (na x aantal jaar om onverklaarbare redenen gifmoord verzinnen na een euthanasie volgens het boekje)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 22:18   #866
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
yep
maar jij verzet je tegen een onderzoek in die richting.
Fout.

Al veel eerder schreef ik:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Justitie sturen door externe beïnvloeding hoort totaal niet en moet opgespoord, blootgelegd en vervolgd te worden. Ons gerechtelijk apparaat moet in alle onafhankelijkheid kunnen werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 08:00   #867
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In onze rechtstaat speelt het geen enkele rol welke levensbeschouwing een procureur heeft. In uw ambt moet hij immers neutraal zijn. Wat hij daarbuiten is, speelt geen enkele rol.

Indien hij niet neutraal in zijn ambt is, dan overschrijdt hij de grenzen die door onze rechtstaat zijn getrokken.
U gelooft toch zelf niet dat iedereen volledig neutraal oordeelt over dergelijke materie. Indien dit zo zou zijn dan zou het oordeel van elke procureur hetzelfde moeten zijn.

In dit geval werd het door verschillende andere gesponeerd en door deze procureur-generaal met verbetenheid opgepikt. Iets moet er dus voor gezorgd hebben dat deze procureur-generaal anders oordeelde dan de andere, en trouwens ook anders oordeelde dan de jury.

Vandaar dat ik stel dat het nuttig zou zijn om te weten wat de levensbeschouwing is, het zou het één en ander kunnen verklaren. Het zou zelfs kunnen dat deze beïnvloeding (door de levensbeschouwing dus) onbewust gebeurde, maar het feit dat ze er niet was lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:58   #868
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
U gelooft toch zelf niet dat iedereen volledig neutraal oordeelt over dergelijke materie. Indien dit zo zou zijn dan zou het oordeel van elke procureur hetzelfde moeten zijn.

In dit geval werd het door verschillende andere gesponeerd en door deze procureur-generaal met verbetenheid opgepikt. Iets moet er dus voor gezorgd hebben dat deze procureur-generaal anders oordeelde dan de andere, en trouwens ook anders oordeelde dan de jury.

Vandaar dat ik stel dat het nuttig zou zijn om te weten wat de levensbeschouwing is, het zou het één en ander kunnen verklaren. Het zou zelfs kunnen dat deze beïnvloeding (door de levensbeschouwing dus) onbewust gebeurde, maar het feit dat ze er niet was lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Inderdaad, u heeft gelijk...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 21:55   #869
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
U gelooft toch zelf niet dat iedereen volledig neutraal oordeelt over dergelijke materie. Indien dit zo zou zijn dan zou het oordeel van elke procureur hetzelfde moeten zijn.
Het gaat hier om de bewering dat magistraten en rechters vanuit het levensbeschouwing zouden oordelen. Dat staat mijlenver dan de stelling dat mensen in justitie "niet volledig neutraal oordelen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 21:57   #870
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
In dit geval werd het door verschillende andere gesponeerd en door deze procureur-generaal met verbetenheid opgepikt. Iets moet er dus voor gezorgd hebben dat deze procureur-generaal anders oordeelde dan de andere, en trouwens ook anders oordeelde dan de jury.

Vandaar dat ik stel dat het nuttig zou zijn om te weten wat de levensbeschouwing is, het zou het één en ander kunnen verklaren. Het zou zelfs kunnen dat deze beïnvloeding (door de levensbeschouwing dus) onbewust gebeurde, maar het feit dat ze er niet was lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Niet alleen de procureur-generaal oordeelde anders. Ook de openbare aanklager die het dossier kreeg toegespeeld, meende dat er sprake was van ernstige procedurefouten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 07:50   #871
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet alleen de procureur-generaal oordeelde anders. Ook de openbare aanklager die het dossier kreeg toegespeeld, meende dat er sprake was van ernstige procedurefouten.
goed nieuws voor u
familie gaat in beroep bij cassatie.

nu draait het enkel nog om de centen en geld, kennen we ineens het motief vd familie. de kerk zal dus hun kop zot maken met geld
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 12:45   #872
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet alleen de procureur-generaal oordeelde anders. Ook de openbare aanklager die het dossier kreeg toegespeeld, meende dat er sprake was van ernstige procedurefouten.
Zo ernstig waren die fouten blijkbaar niet, gezien de vrijspraak van alle artsen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 00:33   #873
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
goed nieuws voor u
familie gaat in beroep bij cassatie.

nu draait het enkel nog om de centen en geld, kennen we ineens het motief vd familie. de kerk zal dus hun kop zot maken met geld
Waarom zou dat goed nieuws voor mij zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 00:35   #874
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo ernstig waren die fouten blijkbaar niet, gezien de vrijspraak van alle artsen
Het gaat om proceduriële fouten. Nu heb ik al meermaals aangegeven dat de euthanasiewetgeving geen sanctionering voorziet voor dergelijke fouten.

Van Hove heeft dat trouwens nu voor de media zelf toegegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 09:10   #875
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat goed nieuws voor mij zijn?
een religieuze gek die tegen euthanasie is. die moet toch blij zijn met dit soort juridische hardnekkigheid

nog steeds een waterkansje op iets
geen straf maar wel een hoop geld.

Laatst gewijzigd door 1207 : 19 februari 2020 om 09:10.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 09:16   #876
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het gaat om proceduriële fouten. Nu heb ik al meermaals aangegeven dat de euthanasiewetgeving geen sanctionering voorziet voor dergelijke fouten.

Van Hove heeft dat trouwens nu voor de media zelf toegegeven.
mocht het zoals u beweert om ernstige fouten zijn gegaan, dan was er geen vrijspraak geweest, dus wat u er van maakt klopt niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 09:18   #877
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
goed nieuws voor u
familie gaat in beroep bij cassatie.

nu draait het enkel nog om de centen en geld, kennen we ineens het motief vd familie. de kerk zal dus hun kop zot maken met geld
Dat begrijp ik dus niet. Ze hadden spijt dat ze eraan begonnen waren en nu gaan ze tot in het absurde door.
Toch de Kerk die er achter zit?
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 09:56   #878
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet alleen de procureur-generaal oordeelde anders. Ook de openbare aanklager die het dossier kreeg toegespeeld, meende dat er sprake was van ernstige procedurefouten.
Ik heb geen weet van een andere openbare aanklager. Heb u daar ergens een referentie van?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 10:27   #879
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat begrijp ik dus niet. Ze hadden spijt dat ze eraan begonnen waren en nu gaan ze tot in het absurde door.
Toch de Kerk die er achter zit?
en als ze hier hun goesting niet krijgen dan ineens naar een internationaal hof?
hun financiële middelen blijven toch onuitputtelijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:10   #880
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en als ze hier hun goesting niet krijgen dan ineens naar een internationaal hof?
hun financiële middelen blijven toch onuitputtelijk
Blijkbaar wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be