Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2020, 21:42   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk die tesla gaat altijd buiten staan. zo eenvoudig... al mijn auto's staan dus NOOIT in de garage. Die garage kunnen ze zelfs niet in. heb twee garages en die gebruik ik voor andere dingen.

EN hé een auto staat beter buiten dan binnen in een verwarmde garage.

het enige nadeel dat ze buiten staan is idd een volgestront die zo door de lak vreet, de auto die het raam bevroren is, of een keer knalt iemand dan tegen uw auto... etc
Ik heb geen extra verwarmde garage (de gaswandketel hangt daar wel), de duurste wagen staat altijd in de garage.

Roadster met stofdakje en kunststof-achteruit en volledig ingepakt in een stofhoes.

Ik heb dus geen rommel in de garage.
En de vier fietsen staan ook nog in de garage, die kan ik desnoods ophaken als de nieuwe wagen breder wordt. Soit die fietsen kunnen ook in het tuinhuisje. (2 fietsen gebruiken we zelden)

Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2020 om 21:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 22:05   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Voltian zegt: we gaan geen wegen meer nodig hebben omdat mobiliteit gaat veranderen

En ik geef het voorbeeld van

de theoretische auto met zonnedak en de auto op de solar carport en vraag aan Voltian hoe lang kan die auto blijven rijden ?

ALs we in 2030 een auto bouwt met een solarroof die 10.000km per jaar kan rijden, zonder fossiele grondstoffen, electriciteit te chargen, dan vraag je u toch af, wanneer valt die vorm van mobiliteit weg ? Na 50jaar en 500.000km valt die auto stil als het ware...

dus ik snap niet van waar die gedachte komt dat de wereld geen wegen meer nodig gaat hebben ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 12:59   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Iedereen heeft tijdens de uitval van het forum het grapje toch al gezien?

De Chinezen zijn kandidaat om heel Oosterweel te bouwen.
We moeten juist nog laten weten wat we liefst hebben: dat ze het flikken op volgende woensdag namiddag, of donderdag voormiddag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 16:52   #24
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voltian: je leest teveel regimepers literatuur van ecomoraalridders


Ik baseer mij dus op de MKBA van de regering zelf. Ge weet wel, die claimt dat er 10 Miljard € baten zijn door de Oosterweel.

Hier staat ze. Lees ze ne keer: https://www.vlaanderen.be/sites/defa..._rapport_0.pdf

onthoud vooral tabel 13; de reistijdbaten. De studie claimt +/- 400M€ reistijdbaten per jaar door de Oosterweel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mijn boereverstand
Ok, laten we een heel simpele vergelijking maken die uw boerenverstand kan vatten.

Eens opzoeken hoeveel voertuigverliesuren er zijn in Vlaanderen, per jaar:

http://indicatoren.verkeerscentrum.b...tion-tab-table

+/- 85,000u/dag

maal 365 dagen/jaar

==> 31M verliesuren per jaar

pakt een tijdwaardering van 15€/u

==> 465M€ filekost per jaar

Ergo, die studie claimt dat Oosterweel reistijdbaten zal genereren ter waarde van de TOTALE huidige filekost in gans Vlaanderen. Maw, bouw Oosterweel, en alle file in Vlaanderen is opgelost.

Bollocks


Maar die reistijdbaten zijn wel noodzakelijk om een voldoende hoge IRR te realiseren om de investeringen (+/- 4 miljard €) te behalen. Crazy.

Beseft ge dat elk gezin in België meer dan 1000€ belastinggeld betaald zal hebben aan Oosterweel, voor de 1e auto erover zal rijden. De meeste van die Belgen gaan nooit gebruik maken van die verbinding.

Maar bon. Daadkracht! De spade in de grond! We doen het!

ratio is ver te zoeken soms...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 17:51   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht


Ik baseer mij dus op de MKBA van de regering zelf. Ge weet wel, die claimt dat er 10 Miljard € baten zijn door de Oosterweel.

Hier staat ze. Lees ze ne keer: https://www.vlaanderen.be/sites/defa..._rapport_0.pdf

onthoud vooral tabel 13; de reistijdbaten. De studie claimt +/- 400M€ reistijdbaten per jaar door de Oosterweel.



Ok, laten we een heel simpele vergelijking maken die uw boerenverstand kan vatten.

Eens opzoeken hoeveel voertuigverliesuren er zijn in Vlaanderen, per jaar:

http://indicatoren.verkeerscentrum.b...tion-tab-table

+/- 85,000u/dag

maal 365 dagen/jaar

==> 31M verliesuren per jaar

pakt een tijdwaardering van 15€/u

==> 465M€ filekost per jaar

Ergo, die studie claimt dat Oosterweel reistijdbaten zal genereren ter waarde van de TOTALE huidige filekost in gans Vlaanderen. Maw, bouw Oosterweel, en alle file in Vlaanderen is opgelost.

Bollocks


Maar die reistijdbaten zijn wel noodzakelijk om een voldoende hoge IRR te realiseren om de investeringen (+/- 4 miljard €) te behalen. Crazy.

Beseft ge dat elk gezin in België meer dan 1000€ belastinggeld betaald zal hebben aan Oosterweel, voor de 1e auto erover zal rijden. De meeste van die Belgen gaan nooit gebruik maken van die verbinding.

Maar bon. Daadkracht! De spade in de grond! We doen het!

ratio is ver te zoeken soms...
mijn boerenverstand verbindt de liefkenshoek met E17 en verder naar E17 boven antwerpen

en mijn boerenverstand maakt een 'redundant' netwerk infrastructuur...

ik heb nergens geschreven dat ze de langewapper moeten bouwen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 18:46   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Lol. Als ik de horrorverhalen van collega's van over het water hoor dan kan ik me niet voorstellen dat we er met Van Doorens A102 gaan komen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 19:47   #27
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mijn boerenverstand verbindt de liefkenshoek met E17 en verder naar E17 boven antwerpen

en mijn boerenverstand maakt een 'redundant' netwerk infrastructuur...

ik heb nergens geschreven dat ze de langewapper moeten bouwen...
goed boerenverstand! (no irony)

of bvb. een 2e kennedy-tunnel. Of misschien de 2 scheldekruissingen ofwel allebei met tolheffing, ofwel allebei zonder tolheffing. 1 met tol en 1 zonder, is altijd sub-optimaal

ma bon, de intendant heeft "het gefixt". De actiegroepen content, de Antwerpenaar content en de rest mag er voor opdraaien!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 19:50   #28
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt ? Ga eens kijken in groeilanden daar bouwen ze alle dagen grote benzinestations bij. Aan een razend temp worden daar wegen aangelegd en de bestaande wegen verbreed. Viaducten rijzen er als paddenstoelen uit de grond.
Ik denk niet dat ze daar veel belang hechten aan klimaat of fijn stof.
Gevolg is wel dat ze ons razendsnel zijn aan het oppeuzelen.

Europa wil steeds de beste leerling zijn maar krijgt altijd de slechtste punten
(In groeilanden hebben grote investeringen in weg-infra zeker nog zin. Sommige gebieden zijn nu gewoon niet bereikbaar. Oosterweel zorgt enkel voro een beetje afname van de files. Om een idee te geven, de Oosterweel zal gemiddeld enkele minuten reistijdwinst opleveren - check de MKBA, it's all there. Kunt ge u dat voorstellen?...)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 19:53   #29
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Professor Wouter Van Dooren heeft een bezwaarschrift ingediend tegen de bouwaanvraag van de Oosterweelverbinding. Volgens de Antwerpse professor is het miljardenproject “weggesmeten geld”. Het zal volgens hem de fileproblemen enkel doen verschuiven van de Kennedytunnel naar de rotonde van Wommelgem. Volgens Van Dooren is de bouw van de A102 tussen Ekeren en Wommelgem veel belangrijker.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be