Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 22 februari 2006, 18:53   #61
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste Thai,
Over 9/11 hoor je vandaag de wildste zaken
Beste handicap,

alvast bedankt voor je reactie.
wel jammer dat je niet gewoon ja of nee hebt geantwoord op mijn vraag.

desondanks vind ik je repliek best wel verlichtind, je zou het goed doen als populist.

je zegt nog ja nog nee, maar verkondigd mooie waarheden waar niemand iets aan heeft.

Ze hebben ons aangevallen, we slaan terug.

We gaan winnen ... weet je waarom, wij vechten om onze individuele vrijheden te beschermen, zij omdat ze moeten.

En wat je daar zegt over die mooie aangename samenleving waar iedreeen gelukkig is ... ze hebben daar een woord voor ... UTOPIE !!!

groetjes,
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 19:09   #62
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Onlangs nog een arts geraadpleegd?
Ja!

Ik werd aangevallen door een marokaan, maar ik ben geen doorsnee laffe linkse, dus ik sloeg terug. Uiteraard een hele bende makakken op mijn dak, dus heb ik ze bekogeld met een molotov coctail.
De rechter kon uiteraard niet ontkennen dat ik handelde uit wettige zelfverdiging, maar als vuile linkse moest hij me toch iets flikken, dus werd ik opgenomen voor 4 dagen onderzoek in een psychiatrisch centrum.

kortom, ik heb een officieel document waaruit blijkt dat ik geen psychose, geen neurose, laat staan een manie zou hebben ...

en jij ?

stel dat we in het jaar 1939 zijn en ik executeer Hitler ... Ga je me dat kwalijk nemen of ben ik dan opeens Europese volksheld nr 1?

Ik stel voor dat we een volkmilitie oprichten en extreem links executeren, zoniet gaan we overlopen worden door die moslims.

Na 9/11 werd artikel 5 van NATO aanvaard. We zijn officieel in staat van oorlog. Landverraders zullen geëxecuteerd worden.

Indien je deze repliek net iets te straf vind ...

stel, je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je dan volle bak in de aanval of zeg je :"sorry, schat, ik ben tegen geweld"

ik ga volle bak in de aanval !!! in theorie ben ik ook tegen geweld, maar we zijn aangevallen ... onze samenleving word verkracht.

we hebben zo lang geprobeerd om het probleem op te lossen door te geven en te geven, maar de criminaliteit blijft stijgen, de dreiging is reëel.

Ik hou niet van oorlog, maar zij zijn begonnen. Ik slaag terug !

Ik durf zelfs verder te gaan. indien je geen lid word van mijn militie. dan ben je de vijand. Zo stom zijn nu eenmaal de regels van oorlog.

Nogmaals, ik ben deze oorlog niet begonnen, maar ik ga ze wel winnen.
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 19:32   #63
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
Ja!

Ik werd aangevallen door een marokaan, maar ik ben geen doorsnee laffe linkse, dus ik sloeg terug. Uiteraard een hele bende makakken op mijn dak, dus heb ik ze bekogeld met een molotov coctail.
De rechter kon uiteraard niet ontkennen dat ik handelde uit wettige zelfverdiging, maar als vuile linkse moest hij me toch iets flikken, dus werd ik opgenomen voor 4 dagen onderzoek in een psychiatrisch centrum.

kortom, ik heb een officieel document waaruit blijkt dat ik geen psychose, geen neurose, laat staan een manie zou hebben ...

en jij ?

stel dat we in het jaar 1939 zijn en ik executeer Hitler ... Ga je me dat kwalijk nemen of ben ik dan opeens Europese volksheld nr 1?

Ik stel voor dat we een volkmilitie oprichten en extreem links executeren, zoniet gaan we overlopen worden door die moslims.

Na 9/11 werd artikel 5 van NATO aanvaard. We zijn officieel in staat van oorlog. Landverraders zullen geëxecuteerd worden.

Indien je deze repliek net iets te straf vind ...

stel, je komt thuis en iemand is uw vrouw aan het verkrachten ... ga je dan volle bak in de aanval of zeg je :"sorry, schat, ik ben tegen geweld"

ik ga volle bak in de aanval !!! in theorie ben ik ook tegen geweld, maar we zijn aangevallen ... onze samenleving word verkracht.

we hebben zo lang geprobeerd om het probleem op te lossen door te geven en te geven, maar de criminaliteit blijft stijgen, de dreiging is reëel.

Ik hou niet van oorlog, maar zij zijn begonnen. Ik slaag terug !

Ik durf zelfs verder te gaan. indien je geen lid word van mijn militie. dan ben je de vijand. Zo stom zijn nu eenmaal de regels van oorlog.

Nogmaals, ik ben deze oorlog niet begonnen, maar ik ga ze wel winnen.
http://www.geestelijke-gezondheid.be/zibe8.html
http://www.geestelijke-gezondheid.be/zibe8.html
en neen, ik ben ook geen doorsnee linkse

Laatst gewijzigd door Havana : 22 februari 2006 om 19:33.
Havana is offline  
Oud 22 februari 2006, 19:55   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.054
Standaard

Havana de Cuba,

Ik vrees dat je tegenwoordig een pak mensen naar de psychiater zult moeten doorverwijzen als reacties zoals die van Thai daar volgens jou aanleiding toe geven.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 20:52   #65
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt jammer genoeg het subforum 'Het verdiepen van de democratie' gemist. Het werd intussen opgedoekt.

Gelatenheid kan je het niet precies noemen. Toch niet bij iedereen. In het verdwenen subforum is echter gebleken dat nog bitter weinig burgers 'klaar' zijn voor meer democratie. Meer nog, ze zijn zo 'bedorven' door dit land dat ze meer democratie eerder als een bedreiging zien dat als een bevrijding. Vooral de linksen staan pal achter de politieke elite die van meer democratie niet wil weten, maar zij niet alleen. NV-A en CD&V staan het duidelijkst afwijzend tegenover meer inspraak voor de burger en dus meer democratie.
Volgens de moderatoren zou het subforum over het verdiepen van de democratie korteling, in licht gewijzigde versie terugkomen. Dat is dus alvast goed nieuws.

Meer democratie en meer vrijheid betekenen meer verantwoordelijkheid. Het zou best wel eens kunnen dat veel burgers hier huiverachtig tegenover staan. Maar laat ons deze discussie bewaren voor het komende subforum.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:18   #66
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Geen subsidie aan de islam = geen subsidie meer aan welke levensbeschouwlijke organisatie dan ook.
Akkoord. Maar met dien verstande dat de schade aangericht door de overheid, meer bepaald aan de katholieke kerk, ook door de overheid vergoed wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Het islamitische volk is evenmin verantwoordelijk voor een hoop extremistische zotten in z'n rangen
als de christenen dat zijn voor z'n eigen extremistische zotten.
Islam is geen volk. Verder ontgaat mij de zin van deze stelling.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Het ontgaat u blijkbaar dat een veroordeelde z'n gepaste straf al heeft
ontvangen van de rechter, en er geen grond is op basis van afkomst deze
nog eens extra te straffen.
Het ontnemen van een ten onrechte toegekende Belgische nationaliteit is geen bijkomende straf. Criminelen hebben geen recht op de 'gunst' de Belgische nationaliteit te krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Uw opmerking over gezinsherreniging is te belachelijk om op in te gaan.
Gezinshereniging kan evengoed in Kongo of Marokko als in België. Wat is daar mis mee?

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:32   #67
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Indeed, hier weet je te weinig over.
Zwijg dan ook erover.
De onrechtmatige schade door de overheid aangericht aan de katholieke kerk. Niet direct het meest actuele onderwerp. Maar toch uitnodigend om er meer over te weten.
Zeker omdat jij zo je best doet om dat debat te voorkomen.

Je verwoording "Zwijg dan ook erover." is buitengewoon grof. Wie ben jij om te willen beslissen wie over wat mag meespreken?

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:34   #68
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Om iedereen gelijk te behandelen zou je minstens iedereen een examen
moeten laten afleggen om aan te tonen dat je ten volle begrijpt hoe
de democratie ineen zit in België.
Pas mits het slagen voor deze proef heb je dan stemrecht.
Jij snapt inderdaad helemaal niets van democratie.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:46   #69
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Die strategie is er één van de POLITICI, niet van de bevolking. Het volstaat de politici te vervangen en het probleem is opgelost.

Ik denk niet dat België het slachtoffer moet worden van de domheid en het opportunisme van zijn politici.
De quasi onmogelijkheid om de politici te vervangen toont het democratisch deficit van ons land aan.
Democratie en België gaan niet samen. Het ondemocratische karakter van dit land is in de grondwet ingeschreven. Alarmbelprocedures, dubbele meerderheden, pariteiten, grendels en dergelijke tonen dit aan.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:50   #70
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Meer nog. In hun (intussen aangepaste) programma pleitte de BUB ervoor de subsidies van "anti-Belgische" (lees: Vlaams-Nationalistische) partijen af te pakken terwijl er over de subsidies van de andere partijen nog kon gepraat worden. M.a.w., met de BUB aan de macht (laten we even veronderstellen dat varkens toch kunnen vliegen) wordt de VRT een Belgicistische propagandazender, en hebben de politieke tegenstanders niet langer het geld om uitgebreid campagne te voeren. En aangezien de bevolking slechts kiest voor wat de media hen voorschotelen...
Is dit voorstel niet strijdig met de antidiscriminatiewet?

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:53   #71
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Geweld? Welk geweld?
Na 9144 berichten laat jij gans dit forum nog in het ongewisse tot wie je je richt!

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 21:56   #72
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Geweld? Welk geweld?
Na 9144 berichten laat jij dit ganse forum nog in het ongewisse tot wie je je richt!

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 22:16   #73
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
Beste Harald,

doorgaans lees ik graag jouw opmerkingen, laat ik het maar even toegeven, volgens mij ben je 1 van de scherpste waarnemers op dit forum, maar deze vat ik niet hoor ...

ik woon in Thailand, misschien heb ik iets gemist op het nieuws ofzo ...
wat is er aan de hand ?

groetjes,
Beste Thai,

Jij bent zeker niet de enige die wat verward is door mijn beginpost van deze draad. Maar jij bent wel de eerste om dit zo vriendelijk mee te delen. Waarvoor dank.
Aanzet tot deze draad is een stukje kolder. En dat ben je inderdaad niet van mij gewoon. Is vermoedelijk ook niet goed gelukt.

Ik kan mij best voorstellen dat een regering die mij vertegenwoordigt in het debat rond de cartoons totaal anders reageert dan wat we nu gezien hebben.
En dat was uiteindelijk mijn vraag aan het forum : hoe vind jij dat onze politici moeten reageren op deze gebeurtenissen?

Laat mij stellen dat ik lichtelijk ontgoocheld ben over de gelatenheid van onze forumgangers. Dit zonder een oordeel te vellen. De valse start van deze draad ligt immers uitsluitend bij mij.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 22 februari 2006, 22:38   #74
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
ik herhaal ... ik heb een medisch attest waaruit blijkt dat ik geen enkel psyshiatrische ziekte heb .... doch is mijn stelling ....

WOII is veroorzaakt door extreem rechtse klootzakjes.

WOIII wordt heden ten dagen uitgelokt door extreem links.
je bent schuldig en je zal ervoor boeten !!!


vuile land verradder
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 22:45   #75
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Echt iets uit de Belgische media halen (en daar horen de kranten ook bij) kan je enkel via jarenlang volgehouden kritisch lezen en evalueren van wat je in verschillende kranten onder ogen krijgt. Na een paar jaar ontdek je niet alleen welke krant banden heeft met welke politieke partij, je krijgt ook zicht op de manier waarop het er in de politiek aan toe gaat, waarom de dingen gebeuren die gebeuren en wat er de achtergrond van is.
Als je heel goed oplet vindt je ook nog in de kleine hoekjes dat er al meer dan één al te Vlaamse hoofdsredacteur de laan werd uitgestuurd, maar zelden precies waarom.
Via Google vindt je echter wie in hun raden van bestuur zit. Iets wat meestal al heel wat verduidelijkt.

De burgers leren idd vaak uit de media voor wie ze het beste kunnen kiezen, maar vooral welke partij ze moeten vermijden. Toevallig is dat niet vermits er geen onafhankelijke Vlaamsgezinde kranten meer bestaan. Zelfs 'De Tijd' ging uiteindelijk over in nieuwe handen.

Wil je toch nog een Vlaamsgezinde klok horen luiden dan moet je al weekbladen gaan lezen zoals Trends en het Pallieterke. Maar zelfs met Trends moet je in de toekomst oppassen want Frans Crols, de hoofdredacteur, gaat binnenkort op pensioen en ik hoorde dat de kabinetschef van de koning er al in is geslaagd een familielid binnen te smokkelen. In de raad van bestuur van concentra zetelt trouwens ook een barones. Titel die ze 'toevallig' kreeg nadat Mark Platel, ook een Vlaamse hoofdredacteur, weg werd 'gereorganiseerd' en plaats moest maken voor Eric Donckier.
Vermits de aanwezigheid van 'adelijk' volk een onmiskenbare invloed heeft, eender in welke zetel het plaatsneemt, kan een mens er maar beter van op de hoogte zijn.
Mag ik hier ook een lans breken voor de Vlaamse Volksbeweging. Deze partij-onafhankelijke Vlaamse drukkingsgroep viert dit jaar haar 50-jarig bestaan. De Vlaamse Volksbeweging geeft het zeer lezenswaardige "Doorbraak" uit. http://www.vvb.org/
Deze kranige vijftigjarige beleeft momenteel zijn tweede jeugd met een opmerkelijk stijgend ledenaantal. Bezoek alvast eens de site.

En vergeet ook niet "The Brussels Journal". De énige Vlaamse krant die vooral in het buitenland gelezen wordt. Met uiteraard ook Nederlandstalige artikelen.
http://www.brusselsjournal.com/dutch

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 23 februari 2006, 00:07   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

*Verhofstadt krijgt één van zijn 200.000 beloofde banen inplaats van nog één dag Belgisch premier te mogen zijn.
Ja Knuppel. Verhofstadt spendeert wellicht 80 uur per week aan zijn stiel. En wanneer begin jij nu eigenlijk te werken? Laat ons licht beginnen, 35 uur?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 23 februari 2006, 00:09   #77
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

tijd om verbanning in het strafrecht op te nemen lijkt me zo
born2bewild is offline  
Oud 23 februari 2006, 08:25   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ja Knuppel. Verhofstadt spendeert wellicht 80 uur per week aan zijn stiel. En wanneer begin jij nu eigenlijk te werken? Laat ons licht beginnen, 35 uur?
Jij wil dus gepensioneerden nog 35 uur per week laten werken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 februari 2006, 08:34   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Mag ik hier ook een lans breken voor de Vlaamse Volksbeweging. Deze partij-onafhankelijke Vlaamse drukkingsgroep viert dit jaar haar 50-jarig bestaan. De Vlaamse Volksbeweging geeft het zeer lezenswaardige "Doorbraak" uit. http://www.vvb.org/
Deze kranige vijftigjarige beleeft momenteel zijn tweede jeugd met een opmerkelijk stijgend ledenaantal. Bezoek alvast eens de site.

En vergeet ook niet "The Brussels Journal". De énige Vlaamse krant die vooral in het buitenland gelezen wordt. Met uiteraard ook Nederlandstalige artikelen.
http://www.brusselsjournal.com/dutch

mvg

Harald.
Lid van de VVB ben ik al jaren dus de 'Doorbraak' is mij welbekend.
De 'Brussels Journal' kende ik nog niet. Er werd hier al regelmatig naar gerefereerd, en nu jij er zo expliciet naar verwijst zal ik daar zeker werk van maken.
Bedankt voor de link. Hij wordt bij deze bij mijn favorieten geplaatst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2006 om 08:40.
Knuppel is offline  
Oud 23 februari 2006, 08:44   #80
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ja Knuppel. Verhofstadt spendeert wellicht 80 uur per week aan zijn stiel.
En wordt dubbel en dik betaald om zijn werk goed te doen. Je zou dan toch wel mogen verwachten dat die jongen een minuut of 5 van die 80 uur nadenkt over de haalbaarheid van een belofte voor hij ze maakt? Of zou hij eerder hebben zitten denken over het aantal stemmen dat die belofte zou opleveren bij mensen waarvan hij weet dat een groot deel dat even later toch weer vergeten is, en in een systeem waar hij toch kan rekenen op zaken als vriendjespolitiek en een cordon om sowieso toch een vetbetaald postje binnen te rijven?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be