Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2018, 17:29   #61
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar neen, het heeft met de islam niets te maken.
Juist, dat zegden ze ook op de Franse nieuwsberichten. Deze brave Marokkaanse man voelde zich onbegrepen en gediscrimineerd en uitte zijn gevoelens op internet op een salafistensite.
Om zich sneller te kunnen verplaatsen nam hij een auto af van een bestuurster, die het voertuig toch niet meer nodig had, gezien hij haar dood schoot.
Vervolgens reed hij naar een superette in de buurt om er wat spuitwater te halen. Hij kwam daar toevallig enkele joggende politieagenten tegen, die hij gevangen nam en mede de superette in loodste.
Bij dit gebeuren ging zijn vuurwapen toevallig af en vielen er nog twee doden en groot aantal gewonden. Tijdens de latere onderhandelingen was hij bereid de gijzeling te beëindigen mits een nu gevangen Marokkaan of landgenoot (Abd Eslam)vrij kwam. De Fransen zijn hierop niet willen ingaan, zodat het bloedvergieten doorgang vond.
Waar discriminatie toch toe leidt!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline  
Oud 23 maart 2018, 20:25   #62
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt een peiling gedaan naar de namen van de gedetineerden toe?

Mag ik jouw methodologie kennen?

De enige cijfers die beschikbaar zijn, zijn de officiële statistieken van het gevangeniswezen en af en toe een parlementaire vraag. En die geven geen enkele info over religie daar deze info niet geregistreerd wordt.
Zoals ik eerder aangaf ben ik afgegaan op namen (jouw woorden: Jan is christen, Mohammed is moslim). Er is immers zoals je zelf zegt geen officieel geregistreerde info over religie. Dat zal ook wel zijn redenen hebben.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline  
Oud 27 maart 2018, 07:20   #63
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zoals ik eerder aangaf ben ik afgegaan op namen (jouw woorden: Jan is christen, Mohammed is moslim). Er is immers zoals je zelf zegt geen officieel geregistreerde info over religie. Dat zal ook wel zijn redenen hebben.
Dat had ik goed begrepen, ja. Maar waar haal de namenlijst? Uit de databanken van de gevangenissen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 27 maart 2018, 07:31   #64
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zoals ik eerder aangaf ben ik afgegaan op namen (jouw woorden: Jan is christen, Mohammed is moslim). Er is immers zoals je zelf zegt geen officieel geregistreerde info over religie. Dat zal ook wel zijn redenen hebben.
Mohammed komt van Moehammad ibn 'Abd Allah, door moslims en bahá'?*s beschouwd als profeet en boodschapper van God binnen de Islam.

Jan komt van Johannes, 1 van de twaalf apostelen van Jezus Christus.

Ik ken weinig (lees:geen) moslims die Jan heten en ook weinig (lees:geen) christenen die Mohammed heten. Als je zo iemand kent, laat het me dan weten.


PS: Ik raad het af om het in twijfel trekken van "Mohammed is moslim" hardop uit te spreken in het bijzijn van moslims, tenzij je je graag volledig belachelijk wil maken.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 27 maart 2018 om 07:32.
IJsboer is offline  
Oud 27 maart 2018, 08:05   #65
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
PS: Ik raad het af om het in twijfel trekken van "Mohammed is moslim" hardop uit te spreken in het bijzijn van moslims, tenzij je je graag volledig belachelijk wil maken.
Ik denk dat zich volledig belachelijk maken in zo een geval nog tot het best-case scenario behoort...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 27 maart 2018, 15:23   #66
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat had ik goed begrepen, ja. Maar waar haal de namenlijst? Uit de databanken van de gevangenissen?
Het is toch mogelijk namen te hebben uit hoofde van je functie. Ik ben heus niet de enige die namen heeft. Ik heb ook nergens beweerd dat ik alle namen heb. Ik heb over een soort peiling gesproken. Ik ben ook voorzichtig geweest met de inschatting. Ik heb gesteld dat 45% moslims een erg lage inschatting is en daar ben ik behoorlijk zeker van.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be