Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2018, 00:26   #1
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard Een smart band : niemand ?

Mannen zijn gadget freaks, en net daarom verbaast het mij dat – tenzij ik mij vergis – hier nog geen discussiedraad werd opgestart over wat wij “un bracelet connecté” of “une montre connectée” noemen, en u (wellicht) een “smart band” of een “smart watch”.


Ik heb het over iets dergelijks :

Naam: Samsung Fitness Tracker.jpg
Bekeken: 643
Grootte: 106,8 KB

Zeg mij niet dat niemand van u dergelijk ding gebruikt, nietwaar.


Overigens heb ik er al her en der enkele onverwachte “aspecten” van ondervonden. Zoals het feit dat één en ander zo ongeveer verslavend is : ik had nooit gedacht dat het mij bijvoorbeeld zou interesseren hoeveel passen ik per dag zet, en nu betrap ik er mezelf op dat ik desnoods op de parking nog eventjes een rondje stap om mijn daggemiddelde te halen….


Eenvoudigweg schrijnend was het toen ik onlangs tijdens een vergadering die ik voorzat heel eventjes mijn hartslag aan het checken was en de spreker plots een stilte liet vallen, waarop iedereen naar mij keek. Ik haaste mij om te zeggen “allez-y monsieur, vous avez la parole”, maar de indruk bij de aanwezigen dat “het weer niet snel genoeg kon gaan” was inmiddels ongetwijfeld onuitwisbaar, ondanks mijn flauw excuusje achteraf dat “il y a trop de similitudes entre un bracelet connecté et une montre”…


Welke zijn uw – positieve of negatieve – ervaringen met die dingen ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 08:42   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Bij mij ligt die meestal op de schouw.

Ik heb ook geen fietscomputertje meer op mijn fiets. Dat is relaxer.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2018 om 08:47.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 08:54   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb een Apple Watch en ik ben er bijzonder tevreden over.

Koop het apparaat wel niet als je niet sport. Daar ligt het gros van de functionaliteit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 10:19   #4
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij mij ligt die meestal op de schouw.

Ik heb ook geen fietscomputertje meer op mijn fiets. Dat is relaxer.
Ik heb ergens een fiets (die ik weliswaar quasi nooit gebruik) met inderdaad een klein schermpje op het stuur. Ik meen mij te herinneren dat dit een soort GPS is, en derhalve in zekere zin “een fietscomputertje”, maar ik gebruik één en ander dus niet en heb er uiteraard evenmin als u last van.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 10:20   #5
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een Apple Watch en ik ben er bijzonder tevreden over.

Koop het apparaat wel niet als je niet sport. Daar ligt het gros van de functionaliteit.
Ik heb het apparaat niet gekocht maar gekregen, niet om echt te “sporten” maar om mij er toe aan te zetten mijn fysieke conditie wat meer in de gaten te houden (meer beweging, zo mogelijk meer slapen, etc…) en in combinatie met een “smart scale” (une balance connectée) om mijn lichaamsgewicht na ziekte terug op peil te brengen middels een poging tot het licht aanpassen van mijn voedingspatroon.

In tegenstelling tot veel andere dames gaat het bij mij dus niet om gewicht verliezen maar om het tegendeel ervan.

Maar in algemene zin hebt u ongetwijfeld gelijk : die dingen zijn veeleer bedoeld voor sporters.

Het belet niet dat het kennelijk een mode geworden is : in mijn omgeving zie ik alsmaar meer mensen met een smart band om de pols, al is het wel mogelijk dat die vaststelling louter het resultaat is van het feit dat ik daar nu op let wijl ik dat voorheen niet deed...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 10:50   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Ik zie het nut van dat soort van dingen niet echt in.

Meestal gadgets die iedereen wel wil om het juist maar te hebben en ermee te kunnen 'pronken'.

Die dingen verdwijnen na een tijdje in de één of andere kast en zien geen daglicht meer.

Het kostenplaatje van die dingen is meestal ook best wat te hoog gegrepen.

Niet zolang geleden kreeg ik een S8 samdinges en dat ligt daar te niksen daar ik dat allemaal niet wens te gebruiken wat men daar insteekt van apps en andere.

Die heeft zelfde de mogelijkheid: How to Take Your Heart Rate

Maar dan moet je wel online gaan Wi-Fi of zo en ik heb geen boodschap aan Wi-Fi toestanden. (staat overal uit op alle toestellen)

Begrijpt u mij niet verkeerd beste forumleden en lezers.

Ik ben niet tegen technologische vooruitgang maar ik wil er gewoon geen slaaf van worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 april 2018 om 10:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 11:08   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb ergens een fiets (die ik weliswaar quasi nooit gebruik) met inderdaad een klein schermpje op het stuur. Ik meen mij te herinneren dat dit een soort GPS is, en derhalve in zekere zin “een fietscomputertje”, maar ik gebruik één en ander dus niet en heb er uiteraard evenmin als u last van.
Die smartwatchen zijn ook gps systemen. En het probleem met die fietscomputer is dat ik altijd maar naar mijn gemiddelde zat te kijken en als ik eens wat minder snel reed was ik niet content
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 12:23   #8
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zie het nut van dat soort van dingen niet echt in.

Meestal gadgets die iedereen wel wil om het juist maar te hebben en ermee te kunnen 'pronken'.

Die dingen verdwijnen na een tijdje in de één of andere kast en zien geen daglicht meer.

Het kostenplaatje van die dingen is meestal ook best wat te hoog gegrepen.

Niet zolang geleden kreeg ik een S8 samdinges en dat ligt daar te niksen daar ik dat allemaal niet wens te gebruiken wat men daar insteekt van apps en andere.

Die heeft zelfde de mogelijkheid: How to Take Your Heart Rate

Maar dan moet je wel online gaan Wi-Fi of zo en ik heb geen boodschap aan Wi-Fi toestanden. (staat overal uit op alle toestellen)

Begrijpt u mij niet verkeerd beste forumleden en lezers.

Ik ben niet tegen technologische vooruitgang maar ik wil er gewoon geen slaaf van worden.
Ik heb eventjes gekeken op het internet : voor de kostprijs moet men het niet laten, denk ik. Ik zie dat de goedkopere smart bands al voor ongeveer 20 euro te krijgen zijn, en zelfs het "luxueuzer" ding dat men mij heeft gegeven kost kennelijk slechts enkele honderden euro's.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:38   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb het apparaat niet gekocht maar gekregen, niet om echt te “sporten” maar om mij er toe aan te zetten mijn fysieke conditie wat meer in de gaten te houden (meer beweging, zo mogelijk meer slapen, etc…) en in combinatie met een “smart scale” (une balance connectée) om mijn lichaamsgewicht na ziekte terug op peil te brengen middels een poging tot het licht aanpassen van mijn voedingspatroon.

In tegenstelling tot veel andere dames gaat het bij mij dus niet om gewicht verliezen maar om het tegendeel ervan.

Maar in algemene zin hebt u ongetwijfeld gelijk : die dingen zijn veeleer bedoeld voor sporters.

Het belet niet dat het kennelijk een mode geworden is : in mijn omgeving zie ik alsmaar meer mensen met een smart band om de pols, al is het wel mogelijk dat die vaststelling louter het resultaat is van het feit dat ik daar nu op let wijl ik dat voorheen niet deed...
Je hebt gelijk, ik was te beperkend in mijn uitspraak over sport.

Als je moet letten op de hoeveelheid dat je beweegt, hoe hoog je hartslag is door de dag, enz...zijn die dingen zeer nuttig.

Als verlengstuk van je mobiele telefoon is de functionaliteit eerder beperkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 18:43   #10
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mannen zijn gadget freaks, en net daarom verbaast het mij dat – tenzij ik mij vergis – hier nog geen discussiedraad werd opgestart over wat wij “un bracelet connecté” of “une montre connectée” noemen, en u (wellicht) een “smart band” of een “smart watch”.


Ik heb het over iets dergelijks :

Bijlage 108806

Zeg mij niet dat niemand van u dergelijk ding gebruikt, nietwaar.


Overigens heb ik er al her en der enkele onverwachte “aspecten” van ondervonden. Zoals het feit dat één en ander zo ongeveer verslavend is : ik had nooit gedacht dat het mij bijvoorbeeld zou interesseren hoeveel passen ik per dag zet, en nu betrap ik er mezelf op dat ik desnoods op de parking nog eventjes een rondje stap om mijn daggemiddelde te halen….


Eenvoudigweg schrijnend was het toen ik onlangs tijdens een vergadering die ik voorzat heel eventjes mijn hartslag aan het checken was en de spreker plots een stilte liet vallen, waarop iedereen naar mij keek. Ik haaste mij om te zeggen “allez-y monsieur, vous avez la parole”, maar de indruk bij de aanwezigen dat “het weer niet snel genoeg kon gaan” was inmiddels ongetwijfeld onuitwisbaar, ondanks mijn flauw excuusje achteraf dat “il y a trop de similitudes entre un bracelet connecté et une montre”…


Welke zijn uw – positieve of negatieve – ervaringen met die dingen ?

Ik heb al bijna 4 jaar een Gear van Samsung.

Ik draag het bijna dagelijks maar het is wat aan vernieuwing toe.

Voor mij is het vooral belangrijk om de alarmen van de telefoon te ontvangen. Vooral Sms, telefoon, Slack, ... Mails vroeger ook maar die komen iets te snel binnen.

Het gebeurt vaak dat mijn telefoon op mijn bureau ligt en als iemand belt moet ik er niet naartoe koersen. Ik neem gewoon op via de watch.

Voor te sporten gebruik ik het niet zoveel omdat mijn fiets sowieso zo een computer heeft maar wel om de stappen te tellen.

Ik heb ook altijd een timer bij, zeer handig.

En vooral ook, ik merk het als de telefoon buiten bereik gaat. Ik ben zo al een paar keer de telefoon net niet kwijtgespeeld. Ja, ik ben een beetje een warhoofd.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 17:45   #11
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Ik heb een Garmin met ook tracking functie.

Gekregen van Lockheed Martin omwille van mijn forse maar terechte verbale steun aan de F-35. Grapje!

Leuk hebbedingetje.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 19:38   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Het moet al minstens 5 jaar geleden zijn dat ondergetekende zijn polshorloge definitief afgelegd heeft en sindsdien ook voor "tijd" zijn alwetend smartphoontje raadpleegt.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2018 om 19:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:03   #13
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb een Garmin met ook tracking functie.

Gekregen van Lockheed Martin omwille van mijn forse maar terechte verbale steun aan de F-35. Grapje!

Leuk hebbedingetje.
De Amerikanen zijn gul. Wij krijgen hier per 100 verkochte vliegtuigen een aankoopbon van 25 euro van Intermarché.
(Jawel, ook een grapje)

Ernstiger : ik heb de GPS-tracking functie van mijn smart band vanzelfsprekend laten uitschakelen om veiligheidsredenen. (Neen, geen grapje).

Intussen stel ik op deze laatste dag van april middels de statistieken in zowat alle fitheidsregisters minder goede maandgemiddelden vast dan vorige maand. Dat vind ik toch wat demotiverend, maar helemaal onlogisch is het niet : hoe drukker ik het heb, hoe minder ik op mijn fysieke conditie kan letten.

Ik heb mezelf beloofd om het volgende maand beter te doen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 06:08   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik draag al sinds 1992 geen polshorloge meer. Op de werkvloer is het alleen maar een last. Het bandje kan gegrepen worden door de machines, als het al niet gewoon stuk gaat onder de intense magnetische velden van het gelijkstroom of hoogfrequent lassen

Daardoor heb ik het gewoon niet meer nodig. Ik weet over het algemeen op 10 minuten na hoe laat het is.

Voeg daarbij mijn nachtwerk, en de noodzaak verdwijnt compleet.

Om dan nu terug zo'n ding aan mijn pols te gaan dragen, met een piepklein schermpje om op te pieren, terwijl mijn glorieuze, en bejaarde 7" Phablet al die taken even goed of beter kan uitvoeren.

Nope, gewoon verspilling van mijn middelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 08:05   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Mijn madam heeft zo ene smartwatch. Maar ze gebruikt dat vooral om haar (gemiddelde) snelheid en andere gegevens te meten tijdens de (loop-)trainingen.
Omdat ze die toch heeft doet ze die ook aan tijdens onze wandel en fietstochten. Ik gebruik dan een fiets en wandel-gps van garmin. En eventueel de samsung-health functie op mijn GSM.

Hartslag, aantal passen enz. interesseert mij niet. DE GPS-functie is het voornaamste. Om de op voorhand opgeslagen tracks te volgen. Afgelegde afstand en snelheid volg ik wel. Maar dat is gewoon als weetje, en niet meer dan dat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:21   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Vroeger had ik een bio-stappen-bevorderaar. Tellen was er niet bij natuurlijk.

Sedert het beestje gestorven is, kijk ik naar het aantal stappen zoals mijn smartfeun dat registreert. Ja, dat motiveert wel eens.

En dat is genoeg voor mij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:31   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Gestoord worden door elektronica tijdens een vergadering ... oei, in mijn tijd was dat enkel mogelijk als je op je gsm gebeld werd. (of een sms-je, maar swat).

Als een chef, een medewerker of wat dan ook, opnam, dat liet ik met luide stem horen, zodat de opbeller het kon koren:
"Jules, nog een Duvel voor jou?", of voor de dames "Annie, gaan we buiten eten straks?"

Vooral die chefs waren daar pinnijdig voor. Maar ja, ze hadden me nodig en konden nooit het minste kritiek geven op mijn werkprestaties.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 13:13   #18
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gestoord worden door elektronica tijdens een vergadering ... oei, in mijn tijd was dat enkel mogelijk als je op je gsm gebeld werd. (of een sms-je, maar swat).

Als een chef, een medewerker of wat dan ook, opnam, dat liet ik met luide stem horen, zodat de opbeller het kon koren:
"Jules, nog een Duvel voor jou?", of voor de dames "Annie, gaan we buiten eten straks?"

Vooral die chefs waren daar pinnijdig voor. Maar ja, ze hadden me nodig en konden nooit het minste kritiek geven op mijn werkprestaties.
Ha, ik ben hier niet de enige die soms de indruk durft te hebben tot het heir der onmisbaren te behoren.

De indruk, dus. Genre “neem mij hier weg en de barak stort in”.

Tot je inderdaad om één of andere reden een tijdlang weggenomen bent, en bij terugkeer vaststelt dat alles zijn gang is blijven gaan, en dat je tijdelijke vervang(st)er het erg goed heeft gedaan, en dan nog wel op een geheel eigen wijze.

Misschien heeft het ook iets te maken met het voortschrijden der jaren, maar mij heeft het de premisse “ze hebben mij nodig” een andere betekenis gegeven. Een in zekere zin geruststellende betekenis : na mij zal de strijd verder gezet worden, en met minstens even veel energie. Nog enige tijd zoveel mogelijk ervaring overdragen, en je opvolg(st)er in de best mogelijke lanceeropstelling manoeuvreren, en dan heb je je zandkorrel bijgedragen en ruim je plaats : dat is het leven.

On topic : gezien de door mijn smart band verstrekte gegevens heb ik de maand mei qua fitheid schitterend ingezet. We zijn weliswaar slechts twee dagen ver : volhouden is nu de boodschap.

Aan de reacties in deze draad te zien zijn er toch ook in België heel wat gebruikers van een smart band, waarbij elkeen een eigen reden en motivatie blijkt te hebben. Goed zo !
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 02:11   #19
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Mijn echtgenote en ik hebben een echte smart band sinds ik al mijn maitressen moest opgeven van haar.
Mijn fitheid vermindert nu echter heb ik gemerkt
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:24   #20
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gestoord worden door elektronica tijdens een vergadering ... oei, in mijn tijd was dat enkel mogelijk als je op je gsm gebeld werd. (of een sms-je, maar swat).

Als een chef, een medewerker of wat dan ook, opnam, dat liet ik met luide stem horen, zodat de opbeller het kon koren:
"Jules, nog een Duvel voor jou?", of voor de dames "Annie, gaan we buiten eten straks?"

Vooral die chefs waren daar pinnijdig voor. Maar ja, ze hadden me nodig en konden nooit het minste kritiek geven op mijn werkprestaties.
Laat dit nu net het interessante zijn. Ik zet mijn telefoon stil op vergaderingen en als er een call binnenkomt merkt ik het aan mijn smart. Ik kijk dan vlug even wat er aan de hand is maar niemand in de meeting merkt er iets van, ik mag zelfs aan het spreken zijn.

Als het dan echt iets dringend blijkt te zijn dan stap ik nadien even uit de meeting en bel terug of zo.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be