Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2019, 06:10   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als iedereen zijn bankzaken digitaal doet, is er geen economische rationale meer om bankkantoren open te houden he.
En dat zal zich veralgemenen. Men is nu al zijn boodschappen meer en meer digitaall aan het doen. De distributie gaat hoe langer hoe meer volautomatisch gerobotiseerd worden. De productie ook, trouwens. Binnenkort het transport. En de bouw ook. En het ontwerp ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 06:11   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb zelden cash geld op zak.
Toch wel, ik heb altijd genoeg bij om mijn boodschappen zonder betaalkaart kunnen te betalen. Het valt tegenwoordig minder voor, maar enkele keren per jaar "werkt het niet", en dan betaal ik cash. Een paar honderd euro volstaan. Die gaan lang mee, maar als het spel op zijn gat zit, kan ik voort.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 06:59   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat moeten mensen in godsnaam aanvangen met een loon ergens op een rekening waardoor ze in hun wagen moeten stappen om ergens nog een bankkantoor te vinden om hun centen af te halen? Geld moet niet terechtkomen op een rekening maar bij de boer op de hoek, de winkelier in de straat en die vriendelijke dame die wat tweedehandsspulletjes verkoopt....
Je maakt er een parodie van, door de uitzondering voor te stellen als de regel.
Rechtstreekse verkoop bij boeren is een randfenomeen.
En quasi elke winkelier heeft een betaalterminal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:49   #44
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Leuk die vooruitgang in achteruitgang.
Is vandaag de algemene tendens.
En wij burgers kijken er naar maar zolang het je persoonlijk niet stoort - of je verdiend geld aan die achteruitgang - kan het ons niet schelen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:51   #45
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ik heb bijna altijd wel cash bij, maar gebruik dat eerder zelden.

Bankieren via smartphone is al dat gemakkelijk is. Onlangs met 3 koppels op verlof, eentje had boodschappen gedaan vooraleer er een pot werd uitgelegd. Rekening delen door 3, QR-code scannen, et voila, zo simpel is het. Zelfde als ge iets gaat eten, eentje betaalt, de rest betaalt via smartphone aan die persoon. Geen gezever mee van "Kunde gij wisselen?" of dat ge daar met ne kilo kleingeld moet gaan rondlopen.

En met de kaart, als de kaart niet marcheert, pak ik wel en andere.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:54   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En dat zal zich veralgemenen. Men is nu al zijn boodschappen meer en meer digitaall aan het doen. De distributie gaat hoe langer hoe meer volautomatisch gerobotiseerd worden. De productie ook, trouwens. Binnenkort het transport. En de bouw ook. En het ontwerp ook.
En is dat dan uw ideale wereld?
Geen mens meer nodig? Zo goed als geen arbeiders betekent ook dat alle inkomsten die gebaseerd zijn op die lonen (eigenlijk al de rest) ook naar nul vallen. Maar ja, dat is toch niet voor 'ons' hé?
Die miserie houden we voorbehouden voor de jeugd van vandaag.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:57   #47
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je maakt er een parodie van, door de uitzondering voor te stellen als de regel.
Rechtstreekse verkoop bij boeren is een randfenomeen.
En quasi elke winkelier heeft een betaalterminal.
Blijft een feit dat uw vermeende 'uitzonderingen' en 'randfenomenen' ook rechten hebben. En die 'randfenomenen' zijn in opmars.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 07:58   #48
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja sorry hoor, maar geef mij dan maar het comfort van mijn zetel thuis, en via de app gewoon mijn facturen betalen.
Voel jij je niet op je gemak tussen mensen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:01   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Blijft een feit dat uw vermeende 'uitzonderingen' en 'randfenomenen' ook rechten hebben. En die 'randfenomenen' zijn in opmars.
blijkbaar in NL allemaal geen probleem ... behoorlijk veel horecazaken daar waar je gewoon niet meer cash kan betalen ... daar betaal je met je gsm of contactloos met je betaalkaart. al de rest gaat te traag en is te veel rompslomp.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:02   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik heb bijna altijd wel cash bij, maar gebruik dat eerder zelden.

Bankieren via smartphone is al dat gemakkelijk is. Onlangs met 3 koppels op verlof, eentje had boodschappen gedaan vooraleer er een pot werd uitgelegd. Rekening delen door 3, QR-code scannen, et voila, zo simpel is het. Zelfde als ge iets gaat eten, eentje betaalt, de rest betaalt via smartphone aan die persoon. Geen gezever mee van "Kunde gij wisselen?" of dat ge daar met ne kilo kleingeld moet gaan rondlopen.

En met de kaart, als de kaart niet marcheert, pak ik wel en andere.

²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:09   #51
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En is dat dan uw ideale wereld?
Geen mens meer nodig? Zo goed als geen arbeiders betekent ook dat alle inkomsten die gebaseerd zijn op die lonen (eigenlijk al de rest) ook naar nul vallen. Maar ja, dat is toch niet voor 'ons' hé?
Die miserie houden we voorbehouden voor de jeugd van vandaag.
Dat is omdat de de robotisering en automatisering nog groeit ten voordele van bepaalde machtige personen. Laat dat gebeuren ten voordele van de gehele samenleving, en ge hebt het communistisch utopia. Met alle gevolgen van dien waarschijnlijk (wat die ook mogen wezen).
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:13   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja sorry hoor, maar geef mij dan maar het comfort van mijn zetel thuis, en via de app gewoon mijn facturen betalen.
Ik heb wel wat beters te doen dan in de rij te staan in een bank, die altijd open is wanneer ik werk.
Basisintelligentie van de minder domme goede huisvader:

Zich niet limiteren tot 1 welbepaalde wijze van financiële verrichtingen.
Dus appje, en bankkaartje, en een paar credit kaartjes, en wat cash.
(+ voor de amateurs: uiteraard ook 't spaarvarken van Ma niet vergeten! )
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:16   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In China werkt het perfect en overal. Je kan met je smartphone zelfs de meest minieme bedragen betalen op een fractie van een seconde.
Dat werkt hier ook, maar dan moet je wel je smartphone kunnen bedienen.
En ook: zolang het niet breed ingeburgerd is, zullen ook niet alle kassameisjes ermee vertrouwd zijn zoals dit wel het geval is met de bankkaarten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:17   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is allemaal goed tot je eens een probleem hebt met je bankkaart die ze enkel op kantoor kunnen oplossen.

Of je moet eens veel cash tegelijk hebben.

En dan heb je geen kantoor.
Probleem!
Wanneer heb je eens veel cash "tegelijk"?
En waarvoor heb je eventueel eens veel cash "tegelijk" nodig?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:19   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat moeten mensen in godsnaam aanvangen met een loon ergens op een rekening waardoor ze in hun wagen moeten stappen om ergens nog een bankkantoor te vinden om hun centen af te halen? Geld moet niet terechtkomen op een rekening maar bij de boer op de hoek, de winkelier in de straat en die vriendelijke dame die wat tweedehandsspulletjes verkoopt....
Geld moet helemaal niet terecht komen bij jouw groentenboer, winkelier of vriendelijke dame,
maar wel op hun rekeningen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:25   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedereen weet waarom sommigen opeens veel cash nodig hebben...

Dat is ook de reden waarom banken dat moeten melden wanneer je meer dan 2k in cash afhaalt of stort.
Bloeperke van 't aantal nullen?






Miljaar, de rekenkunde van de dooi is ookni meer wat het ooit was.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:34   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bloeperke van 't aantal nullen?






Miljaar, de rekenkunde van de dooi is ookni meer wat het ooit was.
nope vanaf 2500€ moet uw bank vragen waar het voor is ... totale verkleutering en privacyschending....

nu moet ik er wel bij zeggen, de laatste keer heb ik geantwoord dat t voor drugs was ... er viel dan wel een stilte van een minuut, maar eens je die uitzit, wordt er ook niet verder gevraagd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 08:49   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat heeft niets meer te maken met de digitalisering van het betalingsverkeer, maar met zwartwerk in de bouw. Andere discussie.
Neen dat heeft er alles mee te maken dat mensen hun rekening betalen zoals afgesproken.

Als je hun de ruimte geeft over te schrijven doen ze dat ofwel heel traag en over datums, ofwel beginnen ze in die tijdspanne manieren te zoeken er onderuit te geraken.

Als zelfstandige komt na ieder werk meteen een nieuw werk, om den duur is dat teveel om te lang te wachten.

Nu ja vaste klanten die wekelijks of zo zijn daar laat je de ruimte en volg je dat discreet wel wat op.

Uw Delhaize kan ook niet verder als mensen niet afrekenen he?
Stel u voor dat ieder wel eens binnen een maand , 60 dagen, 90 dagen, nooit...wegwandelen en dat je dat allemaal " nog " eens voorfinanciering moet doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 april 2019 om 08:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 09:21   #59
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Ik heb tijdens de week nooit een portefeuille bij. Twee bankkaarten in het hoesje van mijn gsm en meer heb ik niet nodig.

Laatste keer dat ik cash heb afgehaald is weeral enkele maanden geleden denk ik.

Enkel wanneer ik op café ga, gebeurt het wel eens dat ik cash nodig heb.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2019, 09:25   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen dat heeft er alles mee te maken dat mensen hun rekening betalen zoals afgesproken.

Als je hun de ruimte geeft over te schrijven doen ze dat ofwel heel traag en over datums, ofwel beginnen ze in die tijdspanne manieren te zoeken er onderuit te geraken.

Als zelfstandige komt na ieder werk meteen een nieuw werk, om den duur is dat teveel om te lang te wachten.

Nu ja vaste klanten die wekelijks of zo zijn daar laat je de ruimte en volg je dat discreet wel wat op.

Uw Delhaize kan ook niet verder als mensen niet afrekenen he?
Stel u voor dat ieder wel eens binnen een maand , 60 dagen, 90 dagen, nooit...wegwandelen en dat je dat allemaal " nog " eens voorfinanciering moet doen.
uw pleidooi is best wel raar te noemen, want als ik u digitaal betaal, staat dat geld sneller op uw rekening dan wanneer ik u in cash zou betalen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be