Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2019, 13:02   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ik weet het niet zo zeer... misschien als men medisch (zicht, reflexen) in orde is en het helm moet dragen, dan zou het nog kunnen.
Uiteraard. Ik vind 25 voor een sportieve jonge mens toch iets te traag vooral dan op het platteland.
Voor oudere minder fitte mensen is 25 in de stad ruim voldoende.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 17:54   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Wat ik allemaal al gezien heb van oude peekes en oude dozen die aan 25 per uur rijden lijk een zot, met een glimlach alsof ze denken dat iedereen gelooft dat ze zo fit zijn dat ze de Ronde van Frankrijk rijden,
maar waar ik weet dat als ze plots zouden moeten remmen, ze tegen de wereld liggen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 18:19   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik allemaal al gezien heb van oude peekes en oude dozen die aan 25 per uur rijden lijk een zot, met een glimlach alsof ze denken dat iedereen gelooft dat ze zo fit zijn dat ze de Ronde van Frankrijk rijden,
maar waar ik weet dat als ze plots zouden moeten remmen, ze tegen de wereld liggen.
Is rijden met 25 rijden lijk een zot ? Een 1500 meter loper loopt sneller.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 18:21   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik allemaal al gezien heb van oude peekes en oude dozen die aan 25 per uur rijden lijk een zot, met een glimlach alsof ze denken dat iedereen gelooft dat ze zo fit zijn dat ze de Ronde van Frankrijk rijden,
maar waar ik weet dat als ze plots zouden moeten remmen, ze tegen de wereld liggen.
Volgens mij ben je aan het overdrijven.
Is rijden met 25 rijden lijk een zot ? Een 1500 meter loper loopt sneller. Aan die snelheid kan je amper een marathon loper volgen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 18:21   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als bomma met 25/uur neergaat kan ze voor nieuwe onderdelen gaan shoppen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 19:21   #46
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
YAMAHA RD50, KREIDLER Florette, ect...

Dat waren pas tijden.



Schone tijd ....mijn Honda cd50 ( niet uitgeboorde ) kon 95 km/u en mijn 2de kon 110 km/u ( zaten stukjes in van een oudje een CS 50 ) ....RD 50 was mooi ..zundapp ook......er was toen veel minder verkeer en er waren ook nog "zwaantjes" soms goeie die zagen al eens iets door de vingers als je niet overdreef

Laatst gewijzigd door chris k : 30 april 2019 om 19:23.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 20:04   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij ben je aan het overdrijven.
Is rijden met 25 rijden lijk een zot ? Een 1500 meter loper loopt sneller. Aan die snelheid kan je amper een marathon loper volgen.
Dat zeg ik niet.
Op een fietsostrade waar je als gezonde mens helemaal alleen bent, bij droog wegdek en geen vervelende zijwind, kan je veilig aan 60 p u vlammen.
Maar op diezelfde plaats met wandelaars, kinderfietsjes, aan kruispunten ... en met stokoude mensjes met een bril die al lang vervangen zou moeten worden ...
dus ik herhaal: wat ik allemaal al gezien heb ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 12:59   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zeg ik niet.
Op een fietsostrade waar je als gezonde mens helemaal alleen bent, bij droog wegdek en geen vervelende zijwind, kan je veilig aan 60 p u vlammen.
Maar op diezelfde plaats met wandelaars, kinderfietsjes, aan kruispunten ... en met stokoude mensjes met een bril die al lang vervangen zou moeten worden ...
dus ik herhaal: wat ik allemaal al gezien heb ....
Dat klopt Schoof. Op onze leeftijd heeft men inderdaad al heel wat gezien en gehoord.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 13:01   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als bomma met 25/uur neergaat kan ze voor nieuwe onderdelen gaan shoppen.
Inderdaad maar bon ...zelfs als bomma tijdens dat shoppen neergaat kan dat al zware gevolgen hebben.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 13:05   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Schone tijd ....mijn Honda cd50 ( niet uitgeboorde ) kon 95 km/u en mijn 2de kon 110 km/u ( zaten stukjes in van een oudje een CS 50 ) ....RD 50 was mooi ..zundapp ook......er was toen veel minder verkeer en er waren ook nog "zwaantjes" soms goeie die zagen al eens iets door de vingers als je niet overdreef
Daar werd eigenlijk niet op gecontroleerd. Hoeveel vervingen er hun 50 niet door een 72. Rollen bestonden niet. Flitspalen ook al niet. Amper 45 jaar geleden maar heel andere tijden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 13:38   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tot eind jaren 70 was de 40km/u beperking er zelfs niet.

De "rolletjes" kwamen pas in zwang midden jaren 80, en dan waren ze zeldzaam, pas begin jaren 92 waren ze standaard bij de meeste politie/rijkswacht gebieden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 15:58   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tot eind jaren 70 was de 40km/u beperking er zelfs niet.

De "rolletjes" kwamen pas in zwang midden jaren 80, en dan waren ze zeldzaam, pas begin jaren 92 waren ze standaard bij de meeste politie/rijkswacht gebieden.
En ze kwamen in zwang na redelijk veel en redelijk zware ongevallen met jonge mensen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 19:59   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Als "Ducati" al eerst propere scooters maakt... (nadien pas e-motos)

https://electrek.co/2019/05/01/ducat...uper-soco-cux/

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2019 om 20:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 20:42   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ze kwamen in zwang na redelijk veel en redelijk zware ongevallen met jonge mensen ...
Maar vanaf 18 is er geen sprake meer van rolletjes. Dan mag je met een 900 cc rijden die 300 per uur haalt. Of met een Golf GTI als je liever 4 wielen had. Alles is relatief Schoof....ook veiligheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 mei 2019 om 20:45.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 20:55   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar vanaf 18 is er geen sprake meer van rolletjes. Dan mag je met een 900 cc rijden die 300 per uur haalt. Of met een Golf GTI als je liever 4 wielen had. Alles is relatief Schoof....ook veiligheid.
Niet echt correct, zelfs de meest ervaren motard mag niet met een opgefokte brommer rijden. Het voertuig is dan niet reglementair meer.

Kleine verandering in de regels, je mag pas vanaf je 21 met een "onbeperkte A1" rijden.

Dus Jef vanopdenhoek met een midlife crisis kan een motorrijbewijs halen en direct op een Hayabusa of een Ninja met een kleine 200PK en topsnelheid van 300km+ stappen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 mei 2019 om 20:56.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 21:27   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet echt correct, zelfs de meest ervaren motard mag niet met een opgefokte brommer rijden. Het voertuig is dan niet reglementair meer.

Kleine verandering in de regels, je mag pas vanaf je 21 met een "onbeperkte A1" rijden.

Dus Jef vanopdenhoek met een midlife crisis kan een motorrijbewijs halen en direct op een Hayabusa of een Ninja met een kleine 200PK en topsnelheid van 300km+ stappen.
Ja maar in de jaren dat die rolletjes opkwamen bestond dat allemaal niet. Ik mag met mijn jaren 70 rijbewijs met alles rijden....zelfs met een vrachtwagen met oplegger (mits medische keuring) en dit dankzij mijn dienstplicht.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 21:41   #57
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar in de jaren dat die rolletjes opkwamen bestond dat allemaal niet. Ik mag met mijn jaren 70 rijbewijs met alles rijden....zelfs met een vrachtwagen met oplegger (mits medische keuring) en dit dankzij mijn dienstplicht.
Ik was van lichting 66. Kan met alles rijden, zelfs een tank en een prehistorische enorme Triumph moto en vrachtwagen natuurlijk. Op plaats Soest werd er al zware alcohol gedronken in de morgen en hielden we rodeo's met alles dat kon rijden. Minder leuk was dat bus chauffeurs kinderen van boefers naar de school reden na een bierglas whiskey (7bf) te hebben omver geslagen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 21:52   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik was van lichting 66. Kan met alles rijden, zelfs een tank en een prehistorische enorme Triumph moto en vrachtwagen natuurlijk. Op plaats Soest werd er al zware alcohol gedronken in de morgen en hielden we rodeo's met alles dat kon rijden. Minder leuk was dat bus chauffeurs kinderen van boefers naar de school reden na een bierglas whiskey (7bf) te hebben omver geslagen
Een bierglas Whisky Daar werd bij het leger alleen maar eens goed mee gelachen. Zolang je maar geen jointje rookte want dat was stande pede een paar weken cachot.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2019, 23:17   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik was van lichting 66. Kan met alles rijden, zelfs een tank en een prehistorische enorme Triumph moto en vrachtwagen natuurlijk. Op plaats Soest werd er al zware alcohol gedronken in de morgen en hielden we rodeo's met alles dat kon rijden. Minder leuk was dat bus chauffeurs kinderen van boefers naar de school reden na een bierglas whiskey (7bf) te hebben omver geslagen
Een pint whiskey = insta poepeloere
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 01:02   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een pint whiskey = insta poepeloere
Voor "ne goed getrainde" jonge kerel is dat in ferm in de wind, maar niet laveloos.

Langs de andere kant, als ik dat nu zou doen, dan kan je me waarschijnlijk opdweilen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be