Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2019, 06:20   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dat pikt toch bij veel werkslaven hier Dat is wel dankzij de partijen waar jullie allemaal op stemmen en al gestemd hebben. Dus ik "dop" dankzij jullie stem
Ge moogt er fier op zijn jongen, "ik" zou me schamen en alvast geen grote mond opzetten maar ja wie ben ik tegenover "jou" hé.
Hopelijk wordt de dop in de tijd afgevoerd en het pensioen berekend op de "gewerkte" jaren eens zien als je 65 bent hoe je dan gaat kraaien?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:32   #22
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ge moogt er fier op zijn jongen, "ik" zou me schamen en alvast geen grote mond opzetten maar ja wie ben ik tegenover "jou" hé.
Hopelijk wordt de dop in de tijd afgevoerd en het pensioen berekend op de "gewerkte" jaren eens zien als je 65 bent hoe je dan gaat kraaien?
Zou spijtig zijn maar geen ramp. Ergens zou dit zelfs goed zijn. Maar moest dit gebeuren ik heb morgen werk. Mijn zoon heeft al enkele mensen in dienst moeten nemen en is vragende partij om zijn zaak mee verder uit te bouwen (wat ik trouwens al deels mee aan het doen ben). Plus dat ik maandelijks huur ontvang van het industriepand. Dat is al een gemiddeld loon op zich.

Maar waarom zou ik nog gaan werken? Om belastingen te betalen zodat ze nog meer vluchtelingen een hangmat kunnen aanbieden? Dat ze eerst eens de grenzen sluiten, alle vluchtelingen terug sturen, de allochtonen het land uitzetten enzovoort ... En dan wil ik nog eens praten. En zolang zeg ik kust ze en zaag hier maar wat verder. Maar morgen sta je terug braaf bij je baas en doe je wat die je beveelt. En waarschijnlijk blijven de verkozen politici hetzelfde doen : de werkende mensen uitzuigen en hun eigen zakken vullen. Wel ik speel niet met dat spel mee.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:38   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zou spijtig zijn maar geen ramp. Ergens zou dit zelfs goed zijn. Maar moest dit gebeuren ik heb morgen werk. Mijn zoon heeft al enkele mensen in dienst moeten nemen en is vragende partij om zijn zaak mee verder uit te bouwen (wat ik trouwens al deels mee aan het doen ben). Plus dat ik maandelijks huur ontvang van het industriepand. Dat is al een gemiddeld loon op zich.

Maar waarom zou ik nog gaan werken? Om belastingen te betalen zodat ze nog meer vluchtelingen een hangmat kunnen aanbieden? Dat ze eerst eens de grenzen sluiten, alle vluchtelingen terug sturen, de allochtonen het land uitzetten enzovoort ... En dan wil ik nog eens praten. En zolang zeg ik kust ze en zaag hier maar wat verder. Maar morgen sta je terug braaf bij je baas en doe je wat die je beveelt. En waarschijnlijk blijven de verkozen politici hetzelfde doen : de werkende mensen uitzuigen en hun eigen zakken vullen. Wel ik speel niet met dat spel mee.
Uw dop wordt betaald door hardwerkende homo's die u wat graag anaal zouden ontmaagden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:59   #24
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van Grieken is de laatste tijd ook bezig als een paljas.
Ja er waren betere vertegenwoordigers van het VB, die man doet altijd alsof hij gehaast eieren moet gaan leggen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:05   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Fantastisch toch hoe deze notabene vlaamse partijen Vlaanderen zien als één volk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:22   #26
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zou spijtig zijn maar geen ramp. Ergens zou dit zelfs goed zijn. Maar moest dit gebeuren ik heb morgen werk. Mijn zoon heeft al enkele mensen in dienst moeten nemen en is vragende partij om zijn zaak mee verder uit te bouwen (wat ik trouwens al deels mee aan het doen ben). Plus dat ik maandelijks huur ontvang van het industriepand. Dat is al een gemiddeld loon op zich.

Maar waarom zou ik nog gaan werken? Om belastingen te betalen zodat ze nog meer vluchtelingen een hangmat kunnen aanbieden? Dat ze eerst eens de grenzen sluiten, alle vluchtelingen terug sturen, de allochtonen het land uitzetten enzovoort ... En dan wil ik nog eens praten. En zolang zeg ik kust ze en zaag hier maar wat verder. Maar morgen sta je terug braaf bij je baas en doe je wat die je beveelt. En waarschijnlijk blijven de verkozen politici hetzelfde doen : de werkende mensen uitzuigen en hun eigen zakken vullen. Wel ik speel niet met dat spel mee.
Dat is al een heel ander verhaal, ik begrijp dat je niet "enkel" voor de belastingen wilt werken daar volg ik volkomen.
Zelf had ik als appeltje tegen de dorst een "hoop .." garageboxen in de verhuur tot m'n 72 jaar.
Ik gaf het op omdat ze er ca 50% op moesten hebben en nadien m'n pensioen opging in belastingen, tja ....
Zij de verdienste ik het werk en dan mocht ik de onderhoudswerken aan die garages zelfs nog niet afhouden enkel de BTW kreeg ik terug.
Nu ben ik "onvermogend?" en de kinderen lachen en werken ermee, zelfs geen 30% erfenis rechten meer en ik "geen zorgen meer".
En de staat? Niets, nada meer door hun hebberigheid.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:47   #27
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ge moogt er fier op zijn jongen, "ik" zou me schamen en alvast geen grote mond opzetten maar ja wie ben ik tegenover "jou" hé.
Hopelijk wordt de dop in de tijd afgevoerd en het pensioen berekend op de "gewerkte" jaren eens zien als je 65 bent hoe je dan gaat kraaien?
Waarom zo afkerig doen tegen hem, het is een vb-kiezer, had je dan wat anders verwacht soms ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 11:43   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zegt elke autist Mijn vrouw, ik en een heel pak vrienden gaan zelfs nog aan de verkiezingslokalen mensen proberen te overhalen om op VB te gaan stemmen. Maar ja wij zullen allemaal paljassen zijn zeker
Zelfkennis is een mooie deugd.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 11:48   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zou spijtig zijn maar geen ramp. Ergens zou dit zelfs goed zijn. Maar moest dit gebeuren ik heb morgen werk. Mijn zoon heeft al enkele mensen in dienst moeten nemen en is vragende partij om zijn zaak mee verder uit te bouwen (wat ik trouwens al deels mee aan het doen ben). Plus dat ik maandelijks huur ontvang van het industriepand. Dat is al een gemiddeld loon op zich.

Maar waarom zou ik nog gaan werken? Om belastingen te betalen zodat ze nog meer vluchtelingen een hangmat kunnen aanbieden? Dat ze eerst eens de grenzen sluiten, alle vluchtelingen terug sturen, de allochtonen het land uitzetten enzovoort ... En dan wil ik nog eens praten. En zolang zeg ik kust ze en zaag hier maar wat verder. Maar morgen sta je terug braaf bij je baas en doe je wat die je beveelt. En waarschijnlijk blijven de verkozen politici hetzelfde doen : de werkende mensen uitzuigen en hun eigen zakken vullen. Wel ik speel niet met dat spel mee.
Welke allochtonen zoal ? Als dat wederzijds is dan moeten alle Belgen weg uit Benidorm ? Wat of wie bedoelt U zoal met Allochtoon ? Kan U die term wat nauwkeuriger omschrijven ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:08   #30
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
SP.A-voorzitter John Crombez, die op dat moment tussen beide kemphanen stond, sloeg de ruzie op rechts geamuseerd gade. 'Ik dacht dat ik hier was om het over de inhoud te hebben', zei hij."
Nochtans had BDW het over een opgerolde gazet met inhoud, als ie het over het VB had.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:16   #31
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welke allochtonen zoal ? Als dat wederzijds is dan moeten alle Belgen weg uit Benidorm ? Wat of wie bedoelt U zoal met Allochtoon ? Kan U die term wat nauwkeuriger omschrijven ?
Alle allochtonen tegelijk gaat niet. Men zou volgens bepaalde bronnen beginnen met de allochtone kannibalen en de allochtone koppensnellers. Dit valt te overzien. Er zou ook gezorgd worden dat de families niet gesplitst geraken maar in hun geheel teruggaan naar hun roots.
Belgen, die in Benidorm dezelfde hebbelijkheden vertonen, moeten uiteraard hetzelfde lot ondergaan.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:16   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Of je met platitude in de zin van banale opmerking, de kiezer (hij/zij) voor je wil winnen, dat lijkt mij een twijfelachtige zaak.

Meestal is er een goed verklaring voor als mensen het op een schelden zetten naar anderen toe en die is:

Het reflecteren van eigen frustraties naar anderen toe tot misschien 'schrik/bang' hebben van hoe iets verder verloopt of zou kunnen verlopen.

Mijn alter ego, die Sarcasmus, had er verder niets aan toe te voegen aan wat ik, iets hogerop, 'geschreven' heb.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2019 om 12:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:17   #33
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of je met platitude in de zin van banale opmerking de kiezer voor je kan winnen dat lijkt mij een twijfelachtige zaak.

Meestal is er een goed verklaring voor als mensen het op een schelden zetten naar anderen toe en die is:

Het reflecteren van eigen frustraties naar anderen toe tot misschien 'schrik/bang' hebben van hoe iets verder verloopt of zou kunnen verlopen.

Mijn alter ego, die Sarcasmus, had er verder niets aan toe te voegen aan wat ik, iets hogerop, 'geschreven' heb.
Dat is toch wat het vb-uitschot altijd gedaan heeft, waarom dan al dat huillie huillie.

Laatst gewijzigd door dpg : 26 mei 2019 om 12:18.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:26   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is toch wat het vb-uitschot altijd gedaan heeft, waarom dan al dat huillie huillie.
Zo zou u het ook kunnen zien natuurlijk maar ik denk dat het zich zal beperken tot uw eigen mening over het 'probleem' zou dat kunnen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:27   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo zou u het ook kunnen zien natuurlijk maar ik denk dat het zich zal beperken tot uw eigen mening over het 'probleem' zou dat kunnen?
Probeer het eens in het Nederlands.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:49   #36
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zegt elke autist Mijn vrouw, ik en een heel pak vrienden gaan zelfs nog aan de verkiezingslokalen mensen proberen te overhalen om op VB te gaan stemmen. Maar ja wij zullen allemaal paljassen zijn zeker
natuurlijk. Linksen zijn de facto paljassen, of het nu klassieke linksen zijn of racistische linksen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 12:58   #37
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zat er weer heel boven op tussen de Vlaams-Nationalistische vrienden. De Forza Flandria is nog nooit zo dicht bij elkaar geweest!
Genieten is het.

"Het livedebat op VTM tussen de partijvoorzitters maakte nog eens duidelijk hoe diep het water is tussen de N-VA en Vlaams Belang. Tijdens het debat bracht Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken een recent interview met N-VA-voorzitter Bart De Wever in De Tijd ter sprake. In dat interview noemt De Wever het Vlaams Belang 'een partij die is als iemand die elke dag een drol in een krant rolt, ze voor uw deur in brand steekt, aanbelt en wegloopt, en die dan nog loopt te roepen dat ze onze vriend zijn.'
'Als ik al enig respect voor u had, meneer De Wever, dan bent u dat daarmee kwijtgespeeld ,door zo over onze kiezers te praten', zei Van Grieken over dat interview. 'U bent zonder schaamte.'
De Wever liet Van Grieken even razen, maar noemde hem in de daaropvolgende woordenwisseling ‘paljas’. Wanneer De Wever even daarna opnieuw het woord kreeg, zei hij dat 'hij het heel onprofessioneel vond van Van Grieken om zo te roepen en te tieren.'
SP.A-voorzitter John Crombez, die op dat moment tussen beide kemphanen stond, sloeg de ruzie op rechts geamuseerd gade. 'Ik dacht dat ik hier was om het over de inhoud te hebben', zei hij."
Het probleem is bdw die een te groot ego heeft gekregen. Bdw is te veel het enige echt grote boegbeeld.
Ik denk dat grote delen van NVA en VB uitwisselbaar zijn en compatibel. In die zin is een forza flandria in geesten van menig vlaamsnationalistisch denkend en voelende Vlaming (inclusief vele niet NVA of VB stemmers) een realistische alliantie.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:30   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Fantastisch toch hoe deze notabene vlaamse partijen Vlaanderen zien als één volk.
Waarom? Bestaat er dan geen politieke verdeeldheid onder de Fransen? Of is het bestaan van verschillende politieke partijen in Frankrijk de aanduiding dat het Franse volk niet bestaat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:37   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo zou u het ook kunnen zien natuurlijk maar ik denk dat het zich zal beperken tot uw eigen mening over het 'probleem' zou dat kunnen?
Waarom negeer je een evidentie ? Elke andere partij beschouwt het Blok als uitschot.
En ja, het siert de persoon BDW dat hij daar extreem duidelijk in is. Zo kan hij de intellectueel minder begaafden duidelijk maken dat zijn partij ook na 26/05 het Blok in een cordon sanitaire zal houden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:38   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het probleem is bdw die een te groot ego heeft gekregen. Bdw is te veel het enige echt grote boegbeeld.
Ik denk dat grote delen van NVA en VB uitwisselbaar zijn en compatibel. In die zin is een forza flandria in geesten van menig vlaamsnationalistisch denkend en voelende Vlaming (inclusief vele niet NVA of VB stemmers) een realistische alliantie.
Enkel vlaams blok uitschot denkt dat. Normale mensen weten dat zoiets onmogelijk is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be