Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2015, 19:02   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Krijgt u ook ongevraagde betalende SMS van 9970?

Ik kreeg eergisteren een berichtje van 8868 met de melding dat er terug politiecontroles mochten meegedeeld worden. Ik sloeg er geen acht op. Gezien ik geen rijbewijs heb en deze info voor mij niet relevant was, dacht ik dat het reclame van mijn provider was. Het kostte niets.

Gisteren kreeg ik echter een berichtje van 9970, dat me meer dan 2 euro gekost heeft, weer over politiecontroles. Dat ik mijn postcode moest doorsturen om door te krijgen waar deze waren.

Ik heb hier niks over aangevraagd. Ik snap niet eens hoe ze aan mijn nummer komen, dus ben ik beginnen nagaan van waar deze berichten kwamen.

Ik kwam uit op deze website: http://www.politiecontrole.be/

Blijkbaar is dit een firma, die betalende sms berichten verstuurd. Als je hen belt, kom je uit een op een voice mail.

Ik heb dan contact opgenomen met www.telethicom.be en meteen mijn klacht aan hen overgemaakt.

Als dit jou ook overkomt, dat je plots berichten krijgt, waar je niet om vraagt, kan je ook via je provider deze betalende nummers laten blokkeren, wat ik dan ook gedaan heb.

Ik laat dit maar weten, want je kan dit wel stoppen, maar in principe ben je dan al geld kwijt, voor je het weet en zonder dat je er om gevraagd hebt. Ze hebben me al 2,60 euro afhandig gemaakt door me berichten te sturen, waar ik niet om gevraagd heb. Ik kan bewijzen dat ik hun diensten niet geactiveerd heb, dus ben ik niet van plan om dit zomaar te pikken.

Persoonlijk zou ik graag hebben dat de firma Etri Mobile Services me dit geld terug betaald. Anders is het wel makkelijk verdiend, om zomaar willekeurig berichten te gaan sturen. Dit is ook tegen de wet, trouwens.

Overkomt je dit ook, neem dan contact op met telethicom en laat die nummers blokkeren door je provider. Dat is de enige manier waarop je zeker bent, dat ze je niet ongewenst geld blijven afhandig maken en dat er misschien ooit een einde komt aan deze praktijk.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be