Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 12:18   #1
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard Crevits gaat met haar enge vieze vingertjes aan ons kunstonderwijs zitten

Crevits gaat met haar enge, vieze, hebberige vingertjes aan ons kunstonderwijs zitten.

Ze vergelijkt de rockschool in Aalst met het academisch muziekonderwijs!!!!!!!
Ze wil dat men op de muziekacademies geen notenleer moet kennen om een instrument te bespelen, dus je schrijft je kind in kiest een instrument en alles is in kannen en kruiken, je kind heeft geen enkel motivatie nodig heeft om zogezegd muziekkant te worden, een blinkend instrument voila manneke hier is een partituur en speel maar.
Wat een trut die Crevits, hoe kan je in godsnaam klassieke muziek leren zonder eerst notenleer te kennen.
Pffff het is niet genoeg dat ons onderwijs aangepast is aan de zwakste leerlingen (je weet wel welke) dat nu ons kunstonderwijs moet aangepast worden aan rotverwende kindjes die eens een instrument willen leren bespelen en als het even te moeilijk wordt (met notenleer) mogen ze de boel opgeven.
Jongens toch, Crevits snapt niet dat lessen gitaar Bv maximum met 3 leerlingen per lesuur kan gegeven worden voor een goede begeleiding, je kan geen klassen met 20 man gitaarles geven, als 1 persoon speelt moet de rest muisstil zijn. Jongens toch.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:53   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:13   #3
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Heu dat is de basis van alles, het gaat hier over klassieke muziek.
En dan nog, zonder notenleer wat akkoorden op een elektrische gitaar ramen kan iedereen.
Het gaat er niet over dat men zonder notenleer geen muziek (pop) kan maken, het gaat er over dat een idiote griet zonder kennid weer gaat beslissen over het lot van honderden muziekantjes die wel negen jaar notenleer willen volgen. De trut Crevits denkt dat dat daar allemaal hobbyisten zijn, waar denkt ze dat de muziekkanten vandaan komen in symphonisch orkesten? Dat is negen jaar studeren.
Ik zei hierboven al per instrument kunnen er maximum 3 leerlingen per klas zijn, reken maar als er een paar honderd avonturiers bijkomen die ff snel op een gitaar willen leren rammen of willen leren drummen?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:20   #4
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Die Crevits helpt alles om zeep waar ze zich moeit. Dus ja,...
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:08   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Die Crevits helpt alles om zeep waar ze zich moeit. Dus ja,...
Yep, maar weet dat mens niet dat notenleer een studie is, denkt die nu echt dat een muziekacademie dient het is eender wie te leren gitaar spelen, verdorie een academie dient om een schifting te maken tussen diegenen die het volhouden en de afvallers.
Moet Anderlecht dan binnenkort alle jongetjes aanvaarden die tegen een bal willen stampen?
Moet men in de studie richting Grieks -Latijnse iedere leerling zomaar aannemen omdat hij/zij van plan is naar Griekenland op verlof te gaan.
Nee dus, en op muziekacademies moet men alleen tijd steken in gemotiveerde leerling die 9 jaar notenleer willen doorworstelen.
Voila, den Hoomer heeft gesproken.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:23   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Geef Crevits even respijt.

Het mens moet budgetten vrijmaken om de hordes analfabete Afrikanen en hun gevolg bijlessen te geven. Normaal dat ONZE kinderen dan moeten inbinden.

We kunnen toch niet zeggen dat er in de herberg geen plaats meer is hé. En Jezeke is geboren in een stal, maar we kunnen evenmin onze muzelmaanse "vluchtelingen" onderbrengen in een varkensstal denk ik. Dan wordt Groen! weer boos;
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 18:13   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.863
Standaard

Je kunt in het muziekonderwijs evenwel beginnen met iets anders dan notenleer. Om dan, wanneer ze er op hun 10 of 12 jaar zin in hebben, grondig met notenleer te starten.

Ik herinner me de tijd 25 jaar terug toen mijn zus muziekschool deed en regelmatig overstuur thuiskwam van de lessen van een psychopathische leraar notenleer/melodisch dictee. Je weet wel: het archetype van de brullende leraar artistieke vakken.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 18:38   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kunt in het muziekonderwijs evenwel beginnen met iets anders dan notenleer. Om dan, wanneer ze er op hun 10 of 12 jaar zin in hebben, grondig met notenleer te starten.

Ik herinner me de tijd 25 jaar terug toen mijn zus muziekschool deed en regelmatig overstuur thuiskwam van de lessen van een psychopathische leraar notenleer/melodisch dictee. Je weet wel: het archetype van de brullende leraar artistieke vakken.
Er zou om te beginnen een keuze mogelijk moeten zijn, veel kinderen hebben geen enkele interesse in muziek maken, waarom zouden we die dan grondig vervelen met notenleer/muziektheorie?
Het haalt toch niets uit zonder de benodigde interesse.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 18:55   #9
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Kom, kom ... laten we eerlijk blijven.

Gij denkt dat vakkennis voor geen enkel vak nodig is.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:22   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van notenleer een vereiste is om een goed muzikant te zijn.
Dat is zo'n beetje als dat Spaans niet nodig is om u in Spanje te verstaan met de mensen.

Dat klopt, maar ik kan u verzekeren dat wanneer je wel Spaans kent je je veel gemakkelijker en duidelijker kan verstaan met Spanjaarden.


En als ik tegen een goede muzikant die muziektheorie kent zeg, 'het refrein is gewoon een I, IV,V progressie in La Mineur,' dan zegt die, 'oké.'

De 'goede' muzikant die geen theorie kent daar komt dan op dat moment niets anders uit als, "huh? Wat? Hoe bedoelde? Wat wil dat zeggen?'
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:22   #11
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Crevits gaat met haar enge, vieze, hebberige vingertjes aan ons kunstonderwijs zitten.

Ze vergelijkt de rockschool in Aalst met het academisch muziekonderwijs!!!!!!!
Ze wil dat men op de muziekacademies geen notenleer moet kennen om een instrument te bespelen, dus je schrijft je kind in kiest een instrument en alles is in kannen en kruiken, je kind heeft geen enkel motivatie nodig heeft om zogezegd muziekkant te worden, een blinkend instrument voila manneke hier is een partituur en speel maar.
Wat een trut die Crevits, hoe kan je in godsnaam klassieke muziek leren zonder eerst notenleer te kennen.
Pffff het is niet genoeg dat ons onderwijs aangepast is aan de zwakste leerlingen (je weet wel welke) dat nu ons kunstonderwijs moet aangepast worden aan rotverwende kindjes die eens een instrument willen leren bespelen en als het even te moeilijk wordt (met notenleer) mogen ze de boel opgeven.
Jongens toch, Crevits snapt niet dat lessen gitaar Bv maximum met 3 leerlingen per lesuur kan gegeven worden voor een goede begeleiding, je kan geen klassen met 20 man gitaarles geven, als 1 persoon speelt moet de rest muisstil zijn. Jongens toch.
Uiterst links bastion , moet verklaren , wat ze in feite doen .
Enorm protest , enorm misbaar . Maar waarom zou dit onderwijs eens niet doorgelicht worden ? Misschien kan er daar bespaart worden ?

Hoeveel van die 3 goed begeleide gitaristen zijn nu gitarist ?
En welk nut heeft die opleiding , als ze werkloosheid garandeert ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:23   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Kom, kom ... laten we eerlijk blijven.

Gij denkt dat vakkennis voor geen enkel vak nodig is.
U ontkent dat er goede muzikanten zijn die geen notenleer kennen? Anders bullybekje dicht zou ik zeggen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:24   #13
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Uiterst links bastion , moet verklaren , wat ze in feite doen .
Enorm protest , enorm misbaar . Maar waarom zou dit onderwijs eens niet doorgelicht worden ? Misschien kan er daar bespaart worden ?

Hoeveel van die 3 goed begeleide gitaristen zijn nu gitarist ?
En welk nut heeft die opleiding , als ze werkloosheid garandeert ?
Er is al genoeg bespaard.

Ik heb de gevolgen van deze besparingen in het vet gezet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 augustus 2015 om 19:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:27   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U ontkent dat er goede muzikanten zijn die geen notenleer kennen? Anders bullybekje dicht zou ik zeggen.
De bekendste: Django Reinhardt.
Kon eigenlijk niet eens lezen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:27   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is zo'n beetje als dat Spaans niet nodig is om u in Spanje te verstaan met de mensen.

Dat klopt, maar ik kan u verzekeren dat wanneer je wel Spaans kent je je veel gemakkelijker en duidelijker kan verstaan met Spanjaarden.


En als ik tegen een goede muzikant die muziektheorie kent zeg, 'het refrein is gewoon een I, IV,V progressie in La Mineur,' dan zegt die, 'oké.'

De 'goede' muzikant die geen theorie kent daar komt dan op dat moment niets anders uit als, "huh? Wat? Hoe bedoelde? Wat wil dat zeggen?'
Ik ontken niet dat westerse notenleer kan helpen. Maar als ik naar Bolivia kijk lijkt me dat toch geen absolute voorwaarde om goede muziek te kunnen maken.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 augustus 2015 om 19:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:28   #16
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ze wil dat men op de muziekacademies geen notenleer moet kennen om een instrument te bespelen, dus je schrijft je kind in kiest een instrument en alles is in kannen en kruiken, je kind heeft geen enkel motivatie nodig heeft om zogezegd muziekkant te worden, een blinkend instrument voila manneke hier is een partituur en speel maar.
Wat een trut die Crevits, hoe kan je in godsnaam klassieke muziek leren zonder eerst notenleer te kennen.
Man toch, overdrijf toch zo eens niet.

Crevits heeft jouw onzin nergens beweerd. Een minimum aan intellectuele eerlijkheid graag.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:37   #17
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De staat moet geen hobby's financieren. Weg met subsidies en staatsinmenging voor kunstonderwijs.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 20:54   #18
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Man toch, overdrijf toch zo eens niet.

Crevits heeft jouw onzin nergens beweerd. Een minimum aan intellectuele eerlijkheid graag.
Graag volledig quoten. dank u;
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 20:57   #19
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kunt in het muziekonderwijs evenwel beginnen met iets anders dan notenleer. Om dan, wanneer ze er op hun 10 of 12 jaar zin in hebben, grondig met notenleer te starten.

Ik herinner me de tijd 25 jaar terug toen mijn zus muziekschool deed en regelmatig overstuur thuiskwam van de lessen van een psychopathische leraar notenleer/melodisch dictee. Je weet wel: het archetype van de brullende leraar artistieke vakken.
Tja dat lag dan eerder aan die leraar dan aan het feit dat ze notenleer moest volgen alvorens een instrument te mogen bespelen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 21:01   #20
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Uiterst links bastion , moet verklaren , wat ze in feite doen .
Enorm protest , enorm misbaar . Maar waarom zou dit onderwijs eens niet doorgelicht worden ? Misschien kan er daar bespaart worden ?

Hoeveel van die 3 goed begeleide gitaristen zijn nu gitarist ?
En welk nut heeft die opleiding , als ze werkloosheid garandeert ?
Totaal verkeerd, van die drie blijven er uiteindelijk 0.1 over. niks werkloosheid overal vraag naar afgestudeerden.
En daar gaat het eigenlijk zelfs niet over, het gaat over dat Crevits leerlingen een instrument in handen wil geven zonder dat ze een noot kunnen lezen.
Moest de trut zich goed informeren zou ze weten dat dat reeds jaren bestaat in de academies, je kan kiezen tussen de klassieke opleiding of de rommelopleiding a la Crevit.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be