Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2015, 22:54   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De bedoeling is dat alles geld kost zelfs al gaat dat ten koste van onze vrijheid. Een onverdraagzame totalitaire maatschappij is men aan het opbouwen.

Nu, privatiseer alles en je hebt een "get of my property of betalen" probleem dat evenzeer de vrijheid aantast.

Dat gratis en gemeenschappelijk ideaal is zo slecht nog niet. Maar we hebben goed ingeprent gekregen dat dat niet mag en kan. Jammer genoeg. De Belg zal op vakantie naar het buitenland moeten als hij nog het gevoel van vrijheid wil kunnen beleven. Maar uiteindelijk betaalt hij er dan ook voor.

het is een zielig land in heel wat opzichten.
Ik trek mij van veel van die zaken niks aan. Als kind ging ik ook vaak zwemmen op prive terrein (kiezelkuilen). Als je niet oppast claimen ze de hele wereld onder je voeten uit en mag je straks niks meer.

Daar is maar 1 oplossing voor: burgerlijke ongehoorzaamheid. Je moet niet gaan vandaliseren, maar wandelen en zwemmen moet kunnen. Bos is bos, een meer is een meer, van wie het ook is op papier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 22:57   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Binnenkort ga je alleen nog mogen neuken in bordelen of parenclubs....kwestie van de economie niet te schaden door te neuken op plaatsten waar je niet hoeft te betalen
Of een belasting op koppelvorming, want dat is gratis sex en oneerlijke concurrentie voor de prostitutiesector. Misschien dient men dan op het belastingformulier de frequentie in te vullen. Ik zie de buurman u al aangeven voor belastingontduiking gebaseerd op wat hij zo allemaal gehoord heeft aan neukgeluiden.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 september 2015 om 22:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 23:03   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik trek mij van veel van die zaken niks aan. Als kind ging ik ook vaak zwemmen op prive terrein (kiezelkuilen). Als je niet oppast claimen ze de hele wereld onder je voeten uit en mag je straks niks meer.

Daar is maar 1 oplossing voor: burgerlijke ongehoorzaamheid. Je moet niet gaan vandaliseren, maar wandelen en zwemmen moet kunnen. Bos is bos, een meer is een meer, van wie het ook is op papier.
Ondertussen maakt men er wel meer en meer een politiestaat van. Maar je hebt gelijk. Brave burger is geknechte burger. Vanuit zichzelf heeft de overheid geen enkele limiet in hoever ze zal gaan onze vrijheid af te nemen. En pas op. De privé doet daaraan mee. Die wil ook overal geld uit slaan ten koste van de vrijheid. Privatiseer dat bos en je het hetzelfde probleem, alleen duurder.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 12:10   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Plassen en waterlopen doen ondernemers oneerlijke concurrentie aan.
We moeten en zullen afhankelijke en betalende melkkoeien zijn.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 12:12   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat gaan we nog allemaal meemaken.

Binnenkort voor iedereen die een zwembad heeft, de gratis zwemtaks.
Zal 't gaan ja?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 12:16   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat gaan we nog allemaal meemaken.

Binnenkort voor iedereen die een zwembad heeft, de gratis zwemtaks.
ge ziet het niet groots genoeg.

iedereen van de kaaimuur laten springen, wie niet op linkeroever geraakt maar op rechteroever terug aan wal geraakt betaalt een reddingstax, erfgenamen van zij die t niet halen betalen een bergingstax, en zij die op linkeroever geraken, betalen een zwemtax.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2015 om 12:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 12:20   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Binnenkort ga je alleen nog mogen neuken in bordelen of parenclubs....kwestie van de economie niet te schaden door te neuken op plaatsten waar je niet hoeft te betalen
Met mogelijkheid tot een 10-strippenkaart.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 september 2015 om 12:20.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 12:31   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Bij mooi weer wemelt het in Het Koet op industrieterrein Lummen Zuid van gratis zwemmers. Dit is niet alleen levensgevaarlijk maar bovendien ook illegale en oneerlijke concurrentie ten opzichte van ondernemers die openluchtrecreatie aanbieden en trachten het hoofd ‘boven water’ te houden. Voka – KvK Limburg eist dat de overheid streng optreedt tegen deze illegale praktijken.

Volledige artikel: http://www.voka.be/limburg/nieuws/ar...eve-bedrijven/

Nu wil ik nog wel meegaan in de bekommernis om de veiligheid van de zwemmers in kwestie, maar stellen dat het hier gaat om "oneerlijke concurrentie" lijkt me toch wel van de pot gerukt. Wie is die concurrent dan wel? Wie verdient er aan die zwemmers? Geen hond toch?
lol, oom agent mag mij er komen uithalen ... 3* per week openwaterzwem in de Ekerse putten (zwemmen verboden maar waterkwaliteit is gegarandeerd, want de duikclub is er wel toegelaten)
oom agent gaat wel geduld mogen hebben, want als er een combi staat, zwem ik nog wel een rondje van een paar km extra !

k zal er subiet nog es inspringen, salut !

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2015 om 12:32.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 13:55   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, oom agent mag mij er komen uithalen ... 3* per week openwaterzwem in de Ekerse putten (zwemmen verboden maar waterkwaliteit is gegarandeerd, want de duikclub is er wel toegelaten)
oom agent gaat wel geduld mogen hebben, want als er een combi staat, zwem ik nog wel een rondje van een paar km extra !

k zal er subiet nog es inspringen, salut !
Oom agent zal al wel van een drone aan het dromen zijn.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2015 om 14:13.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 13:58   #30
Krates
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 249
Standaard

Die kapitalisten van VOKA moeten hun muil houden.
Krates is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:23   #31
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge ziet het niet groots genoeg.

iedereen van de kaaimuur laten springen, wie niet op linkeroever geraakt maar op rechteroever terug aan wal geraakt betaalt een reddingstax, erfgenamen van zij die t niet halen betalen een bergingstax, en zij die op linkeroever geraken, betalen een zwemtax.
Dit vind ik grappig!
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:45   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krates Bekijk bericht
Die kapitalisten van VOKA moeten hun muil houden.
Dat heeft niks te maken met kapitalisme. Dat is gewoon boers pensondernemerschap. U kent ze wel: de Donald Muylles van de wereld, self made men met het verstand van een kokosnoot maar wel een grote rode bierneus voor geld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:48   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nu, privatiseer alles en je hebt een "get of my property of betalen" probleem dat evenzeer de vrijheid aantast.
Vandaar dat grond en natuur geen prive bezit zouden mogen zijn (wel te leasen van de gemeenschap aan hoogste bieder), voor zover die gemeenschap dat als lease-baar heeft gestemd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 14:51   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat grond en natuur geen prive bezit zouden mogen zijn (wel te leasen van de gemeenschap aan hoogste bieder), voor zover die gemeenschap dat als lease-baar heeft gestemd.
De opbrengsten van een grond of natuur zouden wel leasebaar moeten zijn, om te vermijden dat mensen het kaalplukken (tragedy of the commons). Maar met ergens te wandelen of te zwemmen, of zelfs gewoon in het bos te spelen, doe je niemand kwaad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 19:30   #35
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met kapitalisme. Dat is gewoon boers pensondernemerschap. U kent ze wel: de Donald Muylles van de wereld, self made men met het verstand van een kokosnoot maar wel een grote rode bierneus voor geld.
Een ondernemer doet het wel voor het geld. Een Donald Muyle is misschien op veel gebieden mijn tegenpool maar respect voor die man, hij doet het toch maar. Ik ken ook zijn historiek niet maar ik veronderstel dat die man hard gewerkt heeft om te bereiken wat hij nu is. Of hij het verstand heeft van een kokosnoot laat ik aan u over. Hij heeft waarschijnlijk geen universitaire diploma's maar als ik sommige ingenieurs meemaak stel ik me wel vragen wat intelligentie is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 19:46   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De bedoeling is dat alles geld kost zelfs al gaat dat ten koste van onze vrijheid. Een onverdraagzame totalitaire maatschappij is men aan het opbouwen.

Nu, privatiseer alles en je hebt een "get of my property of betalen" probleem dat evenzeer de vrijheid aantast.

Dat gratis en gemeenschappelijk ideaal is zo slecht nog niet. Maar we hebben goed ingeprent gekregen dat dat niet mag en kan. Jammer genoeg. De Belg zal op vakantie naar het buitenland moeten als hij nog het gevoel van vrijheid wil kunnen beleven. Maar uiteindelijk betaalt hij er dan ook voor.

het is een zielig land in heel wat opzichten.
In het verlengde daarvan: Van Eetveldt wil dat asielzoekers al tijdens de asielprocedure kunnen werken. De perverse gedachtengang hierachter is wel duidelijk zeker?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 19:57   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een ondernemer doet het wel voor het geld. Een Donald Muyle is misschien op veel gebieden mijn tegenpool maar respect voor die man, hij doet het toch maar. Ik ken ook zijn historiek niet maar ik veronderstel dat die man hard gewerkt heeft om te bereiken wat hij nu is. Of hij het verstand heeft van een kokosnoot laat ik aan u over. Hij heeft waarschijnlijk geen universitaire diploma's maar als ik sommige ingenieurs meemaak stel ik me wel vragen wat intelligentie is.
Ik moet mij eigenlijk excuseren tov Donald Muylle. Eigenlijk is dat best een OK ondernemer. Hij was de eerste die in mijn ogen aan het fysieke profiel voldeed van wat ik voor ogen had.

Maar ik heb moeite met "ondernemers" die concurrentie vrezen van meertjes, of van gratis staanplaatsen voor mobilhomes. Laat dat duidelijk zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:14   #38
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet mij eigenlijk excuseren tov Donald Muylle. Eigenlijk is dat best een OK ondernemer. Hij was de eerste die in mijn ogen aan het fysieke profiel voldeed van wat ik voor ogen had.

Maar ik heb moeite met "ondernemers" die concurrentie vrezen van meertjes, of van gratis staanplaatsen voor mobilhomes. Laat dat duidelijk zijn.
Het is dat België zoveel amazon's en dergelijke multinationals bezitten die zo'n heel taksontwijk-systeem hebben uitgedokterd en een paar man die gaat lopen met alle centen van alle productie. De meeste ondernemers hier in België geven nog wel eens een extraatje aan hun personeel als ze een goede deal hebben gedaan.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 2 september 2015 om 20:15.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:17   #39
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet mij eigenlijk excuseren tov Donald Muylle. Eigenlijk is dat best een OK ondernemer. Hij was de eerste die in mijn ogen aan het fysieke profiel voldeed van wat ik voor ogen had.

Maar ik heb moeite met "ondernemers" die concurrentie vrezen van meertjes, of van gratis staanplaatsen voor mobilhomes. Laat dat duidelijk zijn.
Ik vind dat ook kleingeestig en ik ken mensen bij de Voka die van een ander niveau zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:19   #40
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De opbrengsten van een grond of natuur zouden wel leasebaar moeten zijn, om te vermijden dat mensen het kaalplukken (tragedy of the commons). Maar met ergens te wandelen of te zwemmen, of zelfs gewoon in het bos te spelen, doe je niemand kwaad.
Je doet inderdaad niemand kwaad indien je geen afval achterlaat of indien je je kinderen niet laat zwemmen in een meer dat een bedenkelijke kwaliteit heeft.

Ik persoonlijk volg de ondernemers indien ze stellen dat illegaal zwemmen niet getolereerd mag worden. Ofwel maakt men het legaal en dan weten ondernemers dat ze niet moeten investeren in faciliteiten ofwel belet men het illegaal zwemmen. Het is gewoon een kwestie van consequent te zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be