Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2018, 11:23   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard DVD's onleesbaar, drugsbende vrijgesproken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...ugsbende-vrij/

Citaat:
"Toen is gebleken dat er een probleem was met de dvd’s waarop de gesprekken staan", zegt advocate Nathalie Gallant. "De dvd’s waren onleesbaar.
Dan krijg je toch zoiets van wtf? Doen ze dat opzettelijk?

1) dat je DVD's gebruikt tot daar aan toe, alhoewel ik dat zelf al 'tig jaar niet meer doe.

maar

2) Géén backups maken? Vanals ik met een computer werkte maakte ik backups, van belangrijke zaken zelfs minstens 2.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 januari 2018 om 11:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 11:25   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...ugsbende-vrij/



Dan krijg je toch zoiets van wtf? Doen ze dat opzettelijk?

1) dat je DVD's gebruikt tot daar aan toe, alhoewel ik dat zelf al 'tig jaar niet meer doe.

maar

2) Géén backups maken? Vanals ik met een computer werkte maakte ik backups, van belangrijke zaken zelfs minstens 2.
een gigaprobleem in alle fiscale rechtszaken ook ... in de meeste van die zaken zijn alle boekhoudgegevens ook niet meer leesbaar...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:17   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...ugsbende-vrij/



Dan krijg je toch zoiets van wtf? Doen ze dat opzettelijk?

1) dat je DVD's gebruikt tot daar aan toe, alhoewel ik dat zelf al 'tig jaar niet meer doe.

maar

2) Géén backups maken? Vanals ik met een computer werkte maakte ik backups, van belangrijke zaken zelfs minstens 2.
Citaat:
In maart 2016 vond de politie bij een routinecontrole in de Marokkaanse stad Tanger een oplegger met 3.600 kilogram hasj. De vrachtwagen vervoerde cederhout. De drugs zaten verstopt in houten planken.
Je moet u dat voorstellen, de politie doet een routinecontrole op een vrachtwagen geladen met cederhout. Ze halen planken uit de vrachtwagen en zagen die in stukken waarbij ze in de planken drugs vinden...

Een routinecontrole...

Wat gaat men ons nu nog proberen wijsmaken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:24   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een gigaprobleem in alle fiscale rechtszaken ook ... in de meeste van die zaken zijn alle boekhoudgegevens ook niet meer leesbaar...
Het probleem doet zich voor over het gehele spectrum van het gerecht, incompetentie en verouderde technologie, een slechte mix.

Ik herinner me een ondervraging door de gerechtelijke politie, de ondervraging zelf duurde 2 minuten.

Ik wens geen verklaring af te leggen.
Ga je dat ondertekenen?
Neen.
Wenst u een kopie van het verhoor?
Ja.

Een blad papier dus waarop staat dat ik geen verklaring wens af te leggen.

Nu bleek de printer leeg, de inkt was op. Met vier mensen hebben ze meer dan drie uur bezig geweest in een futiele poging om er een nieuw inkpatroon in te steken. Op het einde van de dag mocht ik beschikken met de boodschap dat ze de kopie binnen de twee weken met de post zouden opsturen...

De meeste mensen hebben geen enkel idee over hoe krakkemikkelijk het op het gerecht werkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:50   #5
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Een voorval in Brugge.

Iemand sluipt binnen. Hij wordt betrapt.
Enfin, die inbreker krijgt er van langs met een baseball bat.
Raad eens wie bijna kon gaan zitten.

"Je hebt die mens geslagen!" "Geef toe dat je hem hebt geslagen!"
Zo gaat het er aan toe.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 13:52   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Een voorval in Brugge.

Iemand sluipt binnen. Hij wordt betrapt.
Enfin, die inbreker krijgt er van langs met een baseball bat.
Raad eens wie bijna kon gaan zitten.

"Je hebt die mens geslagen!" "Geef toe dat je hem hebt geslagen!"
Zo gaat het er aan toe.
en, was dat uiteindelijk uw schuld dat die mens tegen die baseballbat is gelopen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 14:02   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het probleem doet zich voor over het gehele spectrum van het gerecht, incompetentie en verouderde technologie, een slechte mix.

Ik herinner me een ondervraging door de gerechtelijke politie, de ondervraging zelf duurde 2 minuten.

Ik wens geen verklaring af te leggen.
Ga je dat ondertekenen?
Neen.
Wenst u een kopie van het verhoor?
Ja.

Een blad papier dus waarop staat dat ik geen verklaring wens af te leggen.

Nu bleek de printer leeg, de inkt was op. Met vier mensen hebben ze meer dan drie uur bezig geweest in een futiele poging om er een nieuw inkpatroon in te steken. Op het einde van de dag mocht ik beschikken met de boodschap dat ze de kopie binnen de twee weken met de post zouden opsturen...

De meeste mensen hebben geen enkel idee over hoe krakkemikkelijk het op het gerecht werkt.
Maar kan dan niemand daar een backup van cruciale gegevens maken?
Dat zou toch standaard procedure moeten zijn en een HD is ook niet zo duur hé
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 14:48   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar kan dan niemand daar een backup van cruciale gegevens maken?
Dat zou toch standaard procedure moeten zijn en een HD is ook niet zo duur hé
Het dossier bestaat uit originele stukken, niet uit kopieën.

Als verdachte en of beschuldigde liet ik altijd voor mijzelf een kopie maken op de griffie, maar als het originele dossier weg is, of onleesbaar of wat dan ook, dan is de rechtszaak voorbij.
Het maakt geen verschil als er iemand zegt, ik heb nog een kopie van het dossier, dat wordt niet aanvaard op de rechtbank.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 15:05   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

"De dvd’s waren onleesbaar."

Niet geloofwaardig want op vlak van forensich onderzoek kan men best héél ver gaan.

In bepaalde gevallen kan je een dvd 'terug leesbaar' maken met hem te kopiëren.

Er bestaan 'lapmiddeltjes' om cd's te herstellen.

Er bestaat software om die toch nog met 'uit te lezen'

Er bestaan middeltjes om gekraste cd/dvd's te herstellen

Forensisch onderzoek 'IsoBuster'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 15:08   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
"De dvd’s waren onleesbaar."

Niet geloofwaardig want op vlak van forensich onderzoek kan men best héél ver gaan.

In bepaalde gevallen kan je een dvd 'terug leesbaar' maken met hem te kopiëren.

Er bestaan 'lapmiddeltjes' om cd's te herstellen.

Er bestaat software om die toch nog met 'uit te lezen'

Er bestaan middeltjes om gekraste cd/dvd's te herstellen

Forensisch onderzoek 'IsoBuster'
Ja, op TV, maar op de Belgische griffie werken er nog een groot deel met papier en potlood.

Zoals ik eerder zei, kopieën, zeker als er dan nog wat met geprutst is, worden niet aanvaard, het dossier bestaat uit de originele stukken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 15:09   #11
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en, was dat uiteindelijk uw schuld dat die mens tegen die baseballbat is gelopen?
Het was mijn schuld dat er was ingebroken. Daar komt het op neer.
Ik ben gewoon weggegaan. Ik hoef België niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 16:34   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Hoe dat advocaten die zoiets voor elkaar krijgen, goed wetend wie hun klanten zijn, nog hun smoel op straat durven vertonen...
Anderzijds is het ideaal voor hun werkgelegenheid! Iedere beetje boef weet waar hij best kan aankloppen...
"Gerechtigheid", wat is dat eigenlijk?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 16:45   #13
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe dat advocaten die zoiets voor elkaar krijgen, goed wetend wie hun klanten zijn, nog hun smoel op straat durven vertonen...
Anderzijds is het ideaal voor hun werkgelegenheid! Iedere beetje boef weet waar hij best kan aankloppen...
"Gerechtigheid", wat is dat eigenlijk?
Dat bestaat niet meer. Laat de Russen maar komen.
Ik haat het Westen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 17:29   #14
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat bestaat niet meer. Laat de Russen maar komen.
Ik haat het Westen.
Ga dan naar het Oosten.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 17:35   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Conclusie: als het ingewikkelder wordt dan een PV opstellen voor overdreven snelheid dan verknoeien ze het.

Ik vraag me bij dit soort zaken dan altijd af of er dan ook daadwerkelijk iemand gestraft wordt voor dergelijke fouten. Of zouden ze collectief de schouders ophalen en verder doen waarmee ze bezig waren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 18:27   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Het is al minstens een decennium bekend dat CD- en DVD- R/W ongeschikt zijn als archiefmedium.(en in die hoedanigheid dus ook niet gebruikt worden door bibliotheken,wetenschappelijke instellingen ,bedrijven,......)

Persoonlijk ben ik al aanzienlijke hoeveelheden informatie kwijtgeraakt op die manier....Een mens wilde dan eens "modern" zijn in de nineties.....


Bij het Belgisch gerecht echter slaagt men er zelfs in om dit kompleet verouderd soort datadragers als ORIGINELE STUKKEN te gebruiken...(ik bedoel maar,het is nog erger dan gedacht...)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 januari 2018 om 18:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 19:33   #17
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Conclusie: als het ingewikkelder wordt dan een PV opstellen voor overdreven snelheid dan verknoeien ze het.

Ik vraag me bij dit soort zaken dan altijd af of er dan ook daadwerkelijk iemand gestraft wordt voor dergelijke fouten. Of zouden ze collectief de schouders ophalen en verder doen waarmee ze bezig waren.
De overheid vraagt door gigantische hoeveelheden wetten en regeltjes aan bedrijven dat belachelijke bergen info bijhouden.
Als er dan iets, of zelfs niets, gebeurt en er komt inspectie die info opvragen. Dan moet die kunnen voorgelegd worden. Anders riskeren de verantwoordelijken gevangenisstraffen van soms meer dan tien jaar.

Aangezien het de overheid is die goed is in dat soort regeltjes inclusief straffen op te leggen en ze zelf het goede voorbeeld moeten geven, verwacht ik hier hetzelfde.
Verantwoordelijke archief ondervragen. Indien hij niet genoeg middelen had én ze heeft gevraagd, is de voorzitter van de rechtbank verantwoordelijk. Indien hij niet genoeg middelen had én ze heeft gevraagd, de minister.

Koen Geens den bak in.
Ik eis dat Koen Geens den bak in vliegt.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 07:12   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
De overheid vraagt door gigantische hoeveelheden wetten en regeltjes aan bedrijven dat belachelijke bergen info bijhouden.
Als er dan iets, of zelfs niets, gebeurt en er komt inspectie die info opvragen. Dan moet die kunnen voorgelegd worden. Anders riskeren de verantwoordelijken gevangenisstraffen van soms meer dan tien jaar.

Aangezien het de overheid is die goed is in dat soort regeltjes inclusief straffen op te leggen en ze zelf het goede voorbeeld moeten geven, verwacht ik hier hetzelfde.
Verantwoordelijke archief ondervragen. Indien hij niet genoeg middelen had én ze heeft gevraagd, is de voorzitter van de rechtbank verantwoordelijk. Indien hij niet genoeg middelen had én ze heeft gevraagd, de minister.

Koen Geens den bak in.
Ik eis dat Koen Geens den bak in vliegt.
Van bedrijven wordt inderdaad geëist dat ze bergen informatie bijhouden maar vanuit de fiscus geldt ook omgekeerde bewijslast naar bedrijven toe: als de fiscus zegt dat een bedrijf schuldig is aan iets dan moet dat bedrijf zijn onschuld bewijzen.


Ik hoorde Geens hierover zijn uitleg doen en voor zover ik het begrepen heb zou de oorzaak van die onleesbare DVD's liggen aan het feit dat ze in de rechtbanken andere apparatuur gebruiken dan bij de politiediensten. Het zou allemaal volgend jaar in orde komen volgens Geens...

Hallo zeg, we zijn verdomme 2018 en we leven in een digitaal tijdperk. Wat zitten die politiediensten daar dan nog te klooien met DVD's godbetert? En waarom moet het nu een jaar duren alvorens dit in orde kan komen? Dit zou goddomme vandaag al in orde moeten zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 07:33   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

'k Had 1 van de eerste DVD writers in Blegiê (cadeau van een mederoboteer). Heb er 3 Dvd's mee gemaakt.
Anno 2018 is het sneller, goedkoper en vooral betrouwbaarder een externe HD te gebruiken. En ja, de goedkoopste HD's gaan snel stuk (jaar of 4 niet intensief gebruik), langs de andere kant, er zijn modellen die WO5 kunnen overleven, tenzij ze in de kern van een Novabom liggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 08:25   #20
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van bedrijven wordt inderdaad geëist dat ze bergen informatie bijhouden maar vanuit de fiscus geldt ook omgekeerde bewijslast naar bedrijven toe: als de fiscus zegt dat een bedrijf schuldig is aan iets dan moet dat bedrijf zijn onschuld bewijzen.


Ik hoorde Geens hierover zijn uitleg doen en voor zover ik het begrepen heb zou de oorzaak van die onleesbare DVD's liggen aan het feit dat ze in de rechtbanken andere apparatuur gebruiken dan bij de politiediensten. Het zou allemaal volgend jaar in orde komen volgens Geens...

Hallo zeg, we zijn verdomme 2018 en we leven in een digitaal tijdperk. Wat zitten die politiediensten daar dan nog te klooien met DVD's godbetert? En waarom moet het nu een jaar duren alvorens dit in orde kan komen? Dit zou goddomme vandaag al in orde moeten zijn.

Die uitleg van Geens is zelfs nog flauwer dan verwacht. Den bak in met die knoeier.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be