Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2018, 09:59   #21
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik hoorde Geens hierover zijn uitleg doen en voor zover ik het begrepen heb zou de oorzaak van die onleesbare DVD's liggen aan het feit dat ze in de rechtbanken andere apparatuur gebruiken dan bij de politiediensten. Het zou allemaal volgend jaar in orde komen volgens Geens...
Wat een bullshit. Dan zou dit bij elke rechtzaak zo zijn. Trouwens apparatuur doet er niet toe, maar de standaard die men gebruikt, wat zo goed als altijd ISO 9660 file systeem is.
Justitie is gewoon incompetent, meer moet men daar niet achter zoeken.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 11:40   #22
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat een bullshit. Dan zou dit bij elke rechtzaak zo zijn. Trouwens apparatuur doet er niet toe, maar de standaard die men gebruikt, wat zo goed als altijd ISO 9660 file systeem is.
Justitie is gewoon incompetent, meer moet men daar niet achter zoeken.
Apparatuur doet er wel degelijk toe.

Het is niet evident dat de pc's bij justitie bvb. een ingebouwde dvd-speler hebben, dat is iets dat nog maar mogelijk is de laatste 15 jaar en dus voor de early adopters.

Heel vermoedelijk draait dat tuig nog windows 95 en zit er een cd-speler in.
Ge moogt dat niet overschatten, Justitie en IT.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 januari 2018 om 11:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 11:42   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Apparatuur doet er wel degelijk toe.

Het is niet evident dat de pc's bij justitie bvb. een ingebouwde dvd-speler hebben, dat is nog maar iets dat mogelijk is de laatste 15 jaar.

Heel vermoedelijk draait dat tuig nog windows 95 en zit er een cd-speler in.
Ge moogt dat niet overschatten, Justitie en IT.
met nog hogere waarschijnlijkheid draait dat tuig helemaal niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 11:45   #24
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met nog hogere waarschijnlijkheid draait dat tuig helemaal niet.
Kan ook, ik ken persoonlijk een fiscale jurist die nog op een pc met Dos werkt met WordPerfect.

Dat werkt al 25 jaar prima zo, dus geen reden om iets te veranderen.
Ge moogt die mannen echt niet overschatten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 januari 2018 om 11:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 12:31   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat een bullshit. Dan zou dit bij elke rechtzaak zo zijn. Trouwens apparatuur doet er niet toe, maar de standaard die men gebruikt, wat zo goed als altijd ISO 9660 file systeem is.
Justitie is gewoon incompetent, meer moet men daar niet achter zoeken.
De vraag kan ook gesteld worden of het alweer toeval is dat dit soort bewijzen van incompetentie bij het Brussels parket naar boven komen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 12:34   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Kan ook, ik ken persoonlijk een fiscale jurist die nog op een pc met Dos werkt met WordPerfect.

Dat werkt al 25 jaar prima zo, dus geen reden om iets te veranderen.
Ge moogt die mannen echt niet overschatten.
anderzijds, die gaat wel geen last meer hebben van virussen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 16:02   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Drugsbende vrijuit: ‘Dvd was wel degelijk leesbaar’

Citaat:
De Brusselse rechtbank kon de dvd met telefoontaps van een zevenkoppige drugsbende die gisteren vrijgelaten werd, perfect aflezen. Dat zegt de FOD Justitie.
Zoals ik gisteren al wist te schrijven geloofde ik er de ballen van dat de bewuste cd/dvd onleesbaar zou geweest zijn.

Citaat:
‘De computers van de rechtbank zijn te oud om het dvd’tje af te spelen’, reageerde Luc Hennart
Verouderde software/hardware dat zou best kunnen maar het is wel een lachwekkende zaak in het geval van die diensten die echt wel up-to-date zouden mogen zijn.

En zijn dat nu allemaal die grote IT'ers die daar véél geld zitten te verdienen die dat moeten nakijken?

Ik denk dat die eerder op Whatsapp, FB, Twitter, Google zitten héél der dagen.

En ik als domme nooit IT gestudeerd te hebben kan het al bijna.

Dus laten we van het standpunt uitgaan dat het om een verkochte zaak gaat.

Het is wel zo dat er in de nieuwste pc's in veel gevallen geen cd/dvd speler meet te vinden is maar er zijn USB-CD/DVD spelers op de markt die hun werk naar behoren doen.

Het afspelen van CD/DVD, Windowszzzz10 is er geen fan van. Gebruik: Leawo Blu-ray Player is compatible met de Win10 rommel.

p.s.

Citaat:
Hennart zelf blijft bij zijn standpunt. ‘De technologie waarmee we werken is niet up-to-date’, zegt hij. ‘Als de schuld naar de magistraten wordt verschoven, zijn we verkeerd bezig.’ De man kwam al meermaals in aanvaring met Geens, onder meer over een vermeend personeelstekort en eerdere procedurefouten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 januari 2018 om 16:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 16:45   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Drugsbende vrijuit: ‘Dvd was wel degelijk leesbaar’



Zoals ik gisteren al wist te schrijven geloofde ik er de ballen van dat de bewuste cd/dvd onleesbaar zou geweest zijn.



Verouderde software/hardware dat zou best kunnen maar het is wel een lachwekkende zaak in het geval van die diensten die echt wel up-to-date zouden mogen zijn.

En zijn dat nu allemaal die grote IT'ers die daar véél geld zitten te verdienen die dat moeten nakijken?

Ik denk dat die eerder op Whatsapp, FB, Twitter, Google zitten héél der dagen.

En ik als domme nooit IT gestudeerd te hebben kan het al bijna.

Dus laten we van het standpunt uitgaan dat het om een verkochte zaak gaat.

Het is wel zo dat er in de nieuwste pc's in veel gevallen geen cd/dvd speler meet te vinden is maar er zijn USB-CD/DVD spelers op de markt die hun werk naar behoren doen.

Het afspelen van CD/DVD, Windowszzzz10 is er geen fan van. Gebruik: Leawo Blu-ray Player is compatible met de Win10 rommel.

p.s.



Ik denk dat het FOD Justitie staat te liegen dat ze zwart zien...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 17:11   #29
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is wel zo dat er in de nieuwste pc's in veel gevallen geen cd/dvd speler meet te vinden is maar er zijn USB-CD/DVD spelers op de markt die hun werk naar behoren doen.

Het afspelen van CD/DVD, Windowszzzz10 is er geen fan van. Gebruik: Leawo Blu-ray Player is compatible met de Win10 rommel.
Je bent wel nogal een optimist als je denkt dat die Pc's bij Justitie al USB-poorten hebben.

Die Nieuwerwetse rommel, pfoeh.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 17:27   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het bewijs van incompetentie is alweer overduidelijk geleverd. Je vraagt je dan af of er bij het parket geen enkele PC aanwezig was om te verifiëren of die DVD's echt onleesbaar waren. Mij maak je niet wijs dat geen enkel medewerker daar zijn eigen laptop niet meebrengt naar het werk.


Daar moet nu toch echt wel een kop rollen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 17:28   #31
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat het FOD Justitie staat te liegen dat ze zwart zien...
Nee, ik denk dat dit weer eens een exploot was van Luc Hennart die blijkbaar graag stokken in de wielen steekt voor wie weet welke reden.

Het zijn mensen zoals Hennart die het grote probleem zijn bij Justitie en de reden waarom je daar zelfs met miljarden investeringen nooit iets kan veranderen.
Sinds de totale crash van het Phenix project in 2007 is het duidelijk dat justitie niet informatiseerbaar is zolang er geen verandering in 'management' is.
Het is een omgeving die toxisch is voor rationele en efficiente processen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 17:34   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ze zijn allemaal fout. Na de opname van hun DVD's zijn ze gewoon vergeten terug te spoelen. En nu draait die niet meer natuurlijk !

Ik ga hen een paar 100 van deze verkopen. Voor zo'n 20.000 € mogen ze ze hebben . Da's toch geen geld voor justitie.

__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 25 januari 2018 om 17:37.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 18:00   #33
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ik zal hen een mailtje sturen. Onze afgedankte toestellen (+5 jaar) kunnen gekocht worden voor €20.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 18:02   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van bedrijven wordt inderdaad geëist dat ze bergen informatie bijhouden maar vanuit de fiscus geldt ook omgekeerde bewijslast naar bedrijven toe: als de fiscus zegt dat een bedrijf schuldig is aan iets dan moet dat bedrijf zijn onschuld bewijzen.


Ik hoorde Geens hierover zijn uitleg doen en voor zover ik het begrepen heb zou de oorzaak van die onleesbare DVD's liggen aan het feit dat ze in de rechtbanken andere apparatuur gebruiken dan bij de politiediensten. Het zou allemaal volgend jaar in orde komen volgens Geens...

Hallo zeg, we zijn verdomme 2018 en we leven in een digitaal tijdperk. Wat zitten die politiediensten daar dan nog te klooien met DVD's godbetert? En waarom moet het nu een jaar duren alvorens dit in orde kan komen? Dit zou goddomme vandaag al in orde moeten zijn.
Wat belette justitie dan om de politiecomputer op te eisen?
Ze hadden Godverdomme een half jaar den tijd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 januari 2018 om 18:02.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 19:58   #35
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Het was maar om te lachen...

Verkeerd afspeelprogramma gebruikt: dvd van telefoontaps vrijgelaten drugsbende was wél leesbaar, parket gaat in beroep

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eroep~adf64102
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 20:31   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het was maar om te lachen...

Verkeerd afspeelprogramma gebruikt: dvd van telefoontaps vrijgelaten drugsbende was wél leesbaar, parket gaat in beroep

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eroep~adf64102
Onwaarschijnlijk toch? Zou er eentje wat onder de tafel geschoven gekregen hebben om de DVD niet in gang te krijgen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 20:35   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Oef...ze zijn dus alsnog leesbaar...die DVD's.
(ik hoop dat die DVD-inhoud nu ook ergens ,op de Cloud,geplaatst wordt,versleuteld, en "voor eensluidend" verklaard door een gerechtsdeurwaarder of wie of wat daar ook maar voor nodig is....

En als dat momenteel niet kan,welaan,werk voor onze Uniefs om zich eens nuttig te maken dat dit WEL kan(data onaanvechtbaar in de Cloud zetten,enkel en uitsluitend terughaalbaar door bevoegde Belgische autoriteiten,komaan profjes,begin er maar aan of "Google-Legal" zal het voor U doen)

En blijkbaar komen de deugnieten,via een beroepsprocedure,er toch nog niet zo snel van af...

Mar het is PIJNLIJK om lezen,het is eigenlijk zelfs niet grappig meer...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 januari 2018 om 20:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 21:18   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat een bullshit. Dan zou dit bij elke rechtzaak zo zijn. Trouwens apparatuur doet er niet toe, maar de standaard die men gebruikt, wat zo goed als altijd ISO 9660 file systeem is.
Justitie is gewoon incompetent, meer moet men daar niet achter zoeken.
Naast deze zaak merk ik dat u fan bent van wijlen George Carlin.

Die had best een goed idee over hoe men bepaalde groepen moest 'onderbrengen'

4 groups

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 21:32   #39
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Oef...ze zijn dus alsnog leesbaar...die DVD's.
(ik hoop dat die DVD-inhoud nu ook ergens ,op de Cloud,geplaatst wordt,versleuteld, en "voor eensluidend" verklaard door een gerechtsdeurwaarder of wie of wat daar ook maar voor nodig is....

En als dat momenteel niet kan,welaan,werk voor onze Uniefs om zich eens nuttig te maken dat dit WEL kan(data onaanvechtbaar in de Cloud zetten,enkel en uitsluitend terughaalbaar door bevoegde Belgische autoriteiten,komaan profjes,begin er maar aan of "Google-Legal" zal het voor U doen)

En blijkbaar komen de deugnieten,via een beroepsprocedure,er toch nog niet zo snel van af...

Mar het is PIJNLIJK om lezen,het is eigenlijk zelfs niet grappig meer...
Je snapt het probleem niet. Je mag daar een miljard euro tegengooien en google en amazon en facebook samen met microsoft er nog bij : maakt geen enkel verschil. het zit in de structuren en de mentaliteit van de magistratuur.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 08:55   #40
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je snapt het probleem niet. Je mag daar een miljard euro tegengooien en google en amazon en facebook samen met microsoft er nog bij : maakt geen enkel verschil. het zit in de structuren en de mentaliteit van de magistratuur.
Het ligt niet aan de magistratuur, maar aan de opeenvolgende regeringen die justitie financieel hebben verwaarloosd.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be