Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april Deze gekende journalist volgt de Belgische politiek al meer dan dertig jaar op de voet als wetstraatverslaggever van de BRT-radio, als politiek hoofdredacteur van het Belang van Limburg en nadien directeur van de studiedienst van de Volksunie. Platel is een geëngageerd schrijver, getuige zijn jarenlange inzet in de Volksunie en tot voor kort in de N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2005, 16:35   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Ha, ha, ha, ha, P(b)ubbers, hoeveel procent was het ook weer? 0,00001/2. Ha, ha, ha.
Enfin, er is nog steeds niets nieuws op dit forum, de bubbers zijn er nog altijd volledig met hun vijf man sterke fractie.
En?
Sinds wanneer wordt de gegrondheid van een mening getoetst aan de grootte van de aanhang of van de groep waarvoor je enige sympathie koestert?
Einstein stond moederziel alleen met zijn relativiteitstheorieën, doch al snel bleek dat hij het als enkeling bij het rechte eind had...........

In de wereld van ideeën en ideologieën is het meerderheidsprincipe niet van toepassing. Of geloof jij b.v. dat vrouwen plots bij meerderheidsbesluit een pietje kan aangemeten worden?

Ik ben ervan overtuigd dat je begrijpt wat ik bedoel. Evenzo begrijp ik dat je eventjes argumentatief op je tandvlees zat.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 27 april 2005, 08:01   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Misschien is er wel een gegronde reden waarom de bub zo klein ontieglijk blijft? Misschien hebben de media de propaganda van de bub wel getoetst aan de realiteit en de 'boodschap' die erin zit vervat nog lichter bevonden dan de bub zelf?
Is het omdat de bub is wat ze is dat een echte belgicist zoals jij er nooit lid van werd?
Die club bestaat ondertussen nochtans al een paar jaar...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2005, 09:08   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Misschien is er wel een gegronde reden waarom de bub zo klein ontieglijk blijft?
De BuB staat eigenlijk voor het behoud van iets wat reeds een realiteit is.
Waarom zouden mensen hun stem verlenen voor een 'slag' die reeds binnen is?

Citaat:
Misschien hebben de media de propaganda van de bub wel getoetst aan de realiteit en de 'boodschap' die erin zit vervat nog lichter bevonden dan de bub zelf?
De beoordeling van de BuB-inhoud komt niet toe aan de media.
Een staatszender behoort objectief info te verstrekken over alle politieke stromingen in het land aanwezig.
Het is aan de kijker-lezer om uit te maken wat de waarde van de naar voor gebrachte standpunten is.

Citaat:
Is het omdat de bub is wat ze is dat een echte belgicist zoals jij er nooit lid van werd?
Ik kan geen partijman zijn.
Ik kan nooit onvoorwaardelijk een hele koppelverkoop van programmapunten steunen, en dat behoor je als partijman toch te doen, of je krijgt gegarandeerd stennis.
Ik heb graag de handen vrij om ongehinderd af- en goed- te keuren, ongeacht wat deze of gene partij erover decreteert.
Bij BuB stoort mij b.v. hun extreemrechtse vreemdelingenstandpunt.
Ook hun halfbakken houding tegenover directe democratie boezemt me weinig vertrouwen in.
Citaat:
Die club bestaat ondertussen nochtans al een paar jaar...
BuB blijft steeds een optie als tactische proteststem.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 27 april 2005, 10:16   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik begrijp je, maar desalniettemin..
Zelfs en 'tactische proteststem' voor de bub lijkt me niet veel aarde aan de dijk te zetten.

Verder is het natuurlijk zo dat, ook al heeft de media niet het recht om deze en gene partijprogramma's te beoordelen, dit in de feiten maar al te zeer bewezen wordt.
De titel van dit onderwerp spreekt voor zich.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 april 2005 om 10:22.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2005, 19:37   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Zoals het cordon een middel is om enerzijds het VB uit te sluiten, en anderzijds om het VB toe te laten te blijven groeien en de slachtofferrol optimaal uit te buiten.
Het eerste deel van je zin klopt.
Het tweede niet.
Als degenen die de bedoeling hadden het VB uit te sluiten immers hadden geweten dat de slachtofferrol, die zij het VB zo gul toebedeelden, net het tegenovergestelde bewerkstelligde, ze waren nooit aan hun stommiteiten begonnen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2005, 22:41   #26
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
En?
Sinds wanneer wordt de gegrondheid van een mening getoetst aan de grootte van de aanhang of van de groep waarvoor je enige sympathie koestert?
Einstein stond moederziel alleen met zijn relativiteitstheorieën, doch al snel bleek dat hij het als enkeling bij het rechte eind had...........

In de wereld van ideeën en ideologieën is het meerderheidsprincipe niet van toepassing. Of geloof jij b.v. dat vrouwen plots bij meerderheidsbesluit een pietje kan aangemeten worden?

Ik ben ervan overtuigd dat je begrijpt wat ik bedoel. Evenzo begrijp ik dat je eventjes argumentatief op je tandvlees zat.
Oerverloze prietpraat is aan mij inderdaad niet besteed.
Als je toch zoveel verstand hebt als je laat uitschijnen, moet het toch mogelijk zijn om je eigen argumenten aan de dagelijkse realiteit te toetsen.
Eigen kennis is het begin van (h)erkenning.
De vrouwen zullen zich zeker geen pietje van jou formaat laten aanmeten.
En, laat Einstein a.u.b. erbuiten. Het enige wat kan vergeleken worden is misschien de stank die de Bubbers verspreiden. Einstein bleek namelijk ook een lichamelijke viespeuk te zijn die een uur tegen de wind in stonk. Maar slim was hij wel.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline  
Oud 28 april 2005, 15:45   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Oerverloze prietpraat is aan mij inderdaad niet besteed.
Als je toch zoveel verstand hebt als je laat uitschijnen, moet het toch mogelijk zijn om je eigen argumenten aan de dagelijkse realiteit te toetsen.
Eigen kennis is het begin van (h)erkenning.
De vrouwen zullen zich zeker geen pietje van jou formaat laten aanmeten.
En, laat Einstein a.u.b. erbuiten. Het enige wat kan vergeleken worden is misschien de stank die de Bubbers verspreiden. Einstein bleek namelijk ook een lichamelijke viespeuk te zijn die een uur tegen de wind in stonk. Maar slim was hij wel.
Als je argumentatief op je tandvlees zit, maar toch het laatste (scheld)woord wenst, mag je me steeds PB'en.

Dan moeten andere forumgangers geen tijd verknallen aan uw stemmingmakerij, baarlijke afzeik en persoonlijke aanvallen...........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be