Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2019, 20:34   #401
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, in zo ongeveer allemaal hebben ze problemen met de francofonie...
Geen problemen, Marie. Leer lezen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 20:35   #402
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Typisch. Het volstaat dat je aankondigt enkele uren afwezig te zullen zijn en de meest luidruchtige kleuters van dit forum maken van de gelegenheid gebruik om vuilbekkend en met de vermeende heldhaftigheid van een aardworm hun frustratie te leningen, het intussen in de pamper doend.

Vooruit, nu snikkend onder de wol, en morgenvroeg jullie fruitpapje om weer een dagje lang kattenkwaad te kunnen plegen.
Alsof als wij willen vuilbekken wij gaan wachten tot hare koninklijke hoogheid van het scherm verdwenen is... Wat een zelfoverschatting... enfin, inderdaad typisch frans...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 20:41   #403
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen problemen, Marie. Leer lezen.
Dat is gewoon het antwoord van een francofiel en ik vertaal die naar de werkelijkheid...
Toen er hier in België problemen waren met de franstaligen waar de hele wereld misschien niets van begreep, was een nicht van mij in Engelstalig Canada en daar begrepen ze de Vlamingen opperbest want zij zitten met franstalige Canadezen opgescheept... Natuurlijk dat die franstalige Canadezen er heilig van overtuigd zijn dat zij niet het probleem zijn...
In Zwitserland zijn er meerdere talen, maar als er taalproblemen zijn komen ze meestal van de franstalige Zwitsers die denken dat ze een trapje hoger staan dan de anderen...
Ook in Luxemburg denken ze dat het niet aan hen is om zich in te passen, zij spreken frans; maar aan de anderen om meertalig te zijn... Zullen ze natuurlijk ook weer taalvrijheid noemen of niet???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 september 2019 om 20:42.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 21:54   #404
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Typisch. Het volstaat dat je aankondigt enkele uren afwezig te zullen zijn en de meest luidruchtige kleuters van dit forum maken van de gelegenheid gebruik om vuilbekkend en met de vermeende heldhaftigheid van een aardworm hun frustratie te leningen, het intussen in de pamper doend.

Vooruit, nu snikkend onder de wol, en morgenvroeg jullie fruitpapje om weer een dagje lang kattenkwaad te kunnen plegen.
Oei, de juf wordt boos.

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 21:59   #405
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Typisch. Het volstaat dat je aankondigt enkele uren afwezig te zullen zijn en de meest luidruchtige kleuters van dit forum maken van de gelegenheid gebruik om vuilbekkend en met de vermeende heldhaftigheid van een aardworm hun frustratie te leningen, het intussen in de pamper doend.

Vooruit, nu snikkend onder de wol, en morgenvroeg jullie fruitpapje om weer een dagje lang kattenkwaad te kunnen plegen.
Lenigen Meeuwtje,en dat met een propere pamper uiteraard....

Maar bon,het zit blijkbaar hoog ,laat u eens goed gaan zeg....

Dan gaat het morgen veel beter...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 04:09   #406
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En in welke van die landen hebben ze geen problemen met dat fransprekend deel van de bevolking???
In Frankrijk ?


Ik kan moeilijk stellen dat ik gans Frankrijk ken, maar ik heb nog nooit een Fransman horen klagen over het gegeven dat er weeral die Franstaligen zijn die problemen geven...

Wat jullie niet schijnen te snappen, is dat groepen zoals de Fransen, de Moslims, de Britten (nee, de Engelsne), .... iets vormen waar de Vlamingen altijd maar de mond van vol hebben, maar totaal missen: het evidente idee dat leden van de groep meer waard zijn dan die buiten de groep. Zonder dat idee kom je natuurlijk nergens. Je zou kunnen zeggen dat de Vlaming Uebermensch-envy heeft. Hij zou graag denken dat hij een Uebermensch is, maar denkt het niet. In tegendeel. En hij is ergens jaloers op groepen die dat wel kunnen denken.

Het gevaar van dat idee is zelf-overschatting wat kan leiden tot het begaan van grote stommiteiten (ttz, tot groot eigen nadeel). Snorremans is daar het type voorbeeld van. Maar het dient gezegd - vandaar de bewondering vanuit de Vlaamse beweging voor o.a. het Derde Rijk - dat Snorremans er wel in geslaagd was om het Duitse volk, vanuit de miserie waarin ze zaten, ook dat gevoel van eigen meerwaarde te geven. Iets wat de Fransen en de Engelsen al millennia hebben. En de Vlamingen graag zouden hebben, maar nooit denken.
Ik zou zelfs denken dat de Engelsen op dit ogenblik op een veel meer gematigde manier met hun Brexitje ook hun superioriteits-stommiteitje aan het begaan zijn.

Niettemin, alvorens echt superieur te worden, moet je het eerst willen denken - zij het met voldoende realisme om geen grote stommiteiten te begaan, wat soms het gevaar is van een te snelle en plotse, onbeheerste opstoot van nieuw superioriteitsgevoel.

De Franstaligen in Belgie hebben niet nodig om te denken dat ze enige superioriteit hebben als Franstalige Belg. Ze kunnen de ogen sluiten, en denken dat ze Fransen zijn, en hun superioriteitsidee even lenen.

Ideaal gezien moet je dus denken dat je *in principe* superieur *zou moeten zijn* maar dat je het alle dagen aan de werkelijkheid moet meten - bijvoorbeeld door inferieure volkeren te onderwerpen en/of af te maken, maar met voldoende realiteitszin om niet tegen de lamp te lopen.

Het is zoals wedstrijdsport: om de kampioen te zijn, moet je het willen en denken, maar dat volstaat niet: je moet er alle dagen hard aan werken, en uiteindelijk moet je wedstrijden winnen. Maar de bedoeling is natuurlijk wel om kampioen te zijn: buiten kampioen zijn is er niks.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 04:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 07:38   #407
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, in zo ongeveer allemaal hebben ze problemen met de francofonie...
Doe inderdaad maar alsof je mijn antwoord niet begrijpt. Het toont gewoon aan dat je daar maar staat te zeveren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 08:43   #408
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Typisch. Het volstaat dat je aankondigt enkele uren afwezig te zullen zijn en de meest luidruchtige kleuters van dit forum maken van de gelegenheid gebruik om vuilbekkend en met de vermeende heldhaftigheid van een aardworm hun frustratie te leningen, het intussen in de pamper doend.

Vooruit, nu snikkend onder de wol, en morgenvroeg jullie fruitpapje om weer een dagje lang kattenkwaad te kunnen plegen.
Typisch Frans denken.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:09   #409
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Typisch Frans denken.
Waarom is dat typisch Frans ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:14   #410
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Met de Franse taal kan men in geen enkel beschaafd land terecht, luidens een zelfverklaarde woordvoerder van de N-VA. Het kan derhalve niets anders dan waarheid zijn.
De Franstaligen hebben het soms toch best moeilijk op reis, buiten hun taalgebied. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik moet vertalen tussen een Franstalige en bv de uitbater van een pension in Oostenrijk of de stewardes op een vliegtuig omdat de Franstralige geen woord van een andere taal begrijpt. Of op het werk tussen de Franstaligen en niet Franstaligen.
Het zit er toch nog wat ingebakken "ik spreek Frans, pas u aan mij aan"
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:35   #411
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Franstaligen hebben het soms toch best moeilijk op reis, buiten hun taalgebied. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik moet vertalen tussen een Franstalige en bv de uitbater van een pension in Oostenrijk of de stewardes op een vliegtuig omdat de Franstralige geen woord van een andere taal begrijpt. Of op het werk tussen de Franstaligen en niet Franstaligen.
Het zit er toch nog wat ingebakken "ik spreek Frans, pas u aan mij aan"
Dat kan je dan ook van héél veel landen zeggen, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:38   #412
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Franstaligen hebben het soms toch best moeilijk op reis, buiten hun taalgebied. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik moet vertalen tussen een Franstalige en bv de uitbater van een pension in Oostenrijk of de stewardes op een vliegtuig omdat de Franstralige geen woord van een andere taal begrijpt. Of op het werk tussen de Franstaligen en niet Franstaligen.
Het zit er toch nog wat ingebakken "ik spreek Frans, pas u aan mij aan"
Toen ik eens in Wenen was, deelde de gids Engelstalige brochures uit.
Een Frans koppel was verontwaardigd dat er geen Franse waren. De gids: "De Franse waren uitgeput"...Herken je dat ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:59   #413
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat kan je dan ook van héél veel landen zeggen, nietwaar?
In de meeste landen spreekt men, zeker de jeugd, toch een woordje Engels.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:03   #414
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toen ik eens in Wenen was, deelde de gids Engelstalige brochures uit.
Een Frans koppel was verontwaardigd dat er geen Franse waren. De gids: "De Franse waren uitgeput"...Herken je dat ?
Ja, dat noemen ze keihard met beide voetjes terug op de grond gezet worden. Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommigen nog op reis willen gaan als ze de verwachting hebben hun eigen vertrouwelijke omgeving steeds met zich mee te zeulen.

In een restaurant in Parijs hoorde ik eens 2 Amerikaanse dames hun beklag maken dat er enkel frieten (French fries) te verkrijgen waren en geen aardappel in de schil zoals ze thuis gewend waren. Raar he, dat je in Frankrijk enkel French fries kan krijgen?

PS Ik woonde toen nog in Belgie he Boduo toen ik die trip naar Parijs deed. Kwestie dat je niet te verward geraakt over wat ik in godsnaam in Parijs deed terwijl ik in Tulsa woon

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 september 2019 om 10:05.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:07   #415
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In de meeste landen spreekt men, zeker de jeugd, toch een woordje Engels.
Waarschijnlijk niet beter of slechter dan in Frankrijk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 13:33   #416
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Frankrijk ?


Ik kan moeilijk stellen dat ik gans Frankrijk ken, maar ik heb nog nooit een Fransman horen klagen over het gegeven dat er weeral die Franstaligen zijn die problemen geven...

Wat jullie niet schijnen te snappen, is dat groepen zoals de Fransen, de Moslims, de Britten (nee, de Engelsne), .... iets vormen waar de Vlamingen altijd maar de mond van vol hebben, maar totaal missen: het evidente idee dat leden van de groep meer waard zijn dan die buiten de groep. Zonder dat idee kom je natuurlijk nergens. Je zou kunnen zeggen dat de Vlaming Uebermensch-envy heeft. Hij zou graag denken dat hij een Uebermensch is, maar denkt het niet. In tegendeel. En hij is ergens jaloers op groepen die dat wel kunnen denken.

Het gevaar van dat idee is zelf-overschatting wat kan leiden tot het begaan van grote stommiteiten (ttz, tot groot eigen nadeel). Snorremans is daar het type voorbeeld van. Maar het dient gezegd - vandaar de bewondering vanuit de Vlaamse beweging voor o.a. het Derde Rijk - dat Snorremans er wel in geslaagd was om het Duitse volk, vanuit de miserie waarin ze zaten, ook dat gevoel van eigen meerwaarde te geven. Iets wat de Fransen en de Engelsen al millennia hebben. En de Vlamingen graag zouden hebben, maar nooit denken.
Ik zou zelfs denken dat de Engelsen op dit ogenblik op een veel meer gematigde manier met hun Brexitje ook hun superioriteits-stommiteitje aan het begaan zijn.

Niettemin, alvorens echt superieur te worden, moet je het eerst willen denken - zij het met voldoende realisme om geen grote stommiteiten te begaan, wat soms het gevaar is van een te snelle en plotse, onbeheerste opstoot van nieuw superioriteitsgevoel.

De Franstaligen in Belgie hebben niet nodig om te denken dat ze enige superioriteit hebben als Franstalige Belg. Ze kunnen de ogen sluiten, en denken dat ze Fransen zijn, en hun superioriteitsidee even lenen.

Ideaal gezien moet je dus denken dat je *in principe* superieur *zou moeten zijn* maar dat je het alle dagen aan de werkelijkheid moet meten - bijvoorbeeld door inferieure volkeren te onderwerpen en/of af te maken, maar met voldoende realiteitszin om niet tegen de lamp te lopen.

Het is zoals wedstrijdsport: om de kampioen te zijn, moet je het willen en denken, maar dat volstaat niet: je moet er alle dagen hard aan werken, en uiteindelijk moet je wedstrijden winnen. Maar de bedoeling is natuurlijk wel om kampioen te zijn: buiten kampioen zijn is er niks.
Behoudens de passage in verband met “inferieure volkeren afmaken” (er bestaan geen inferieure volkeren, trouwens) kan ik uw stelling in zekere mate volgen. Evenwel, wat u het “superioriteitsgevoel” noemt is naar mijn overtuiging in wezen een uitgesproken natiegevoelen, ondanks de bestaande onderlinge verschillen, en evenzeer ondanks het feit dat wij Fransen – zoals u weet – nooit nalaten te klagen over alles en nog wat.

(Tussen haakjes : ik merk dat in mijn post 399 een n geslopen is die het woord lenigen heeft omgevormd tot leningen, en er aldus meteen een financiële zaak heeft van gemaakt. Mijn oprechte excuses aan allen.)
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 14:57   #417
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Franstaligen hebben het soms toch best moeilijk op reis, buiten hun taalgebied. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik moet vertalen tussen een Franstalige en bv de uitbater van een pension in Oostenrijk of de stewardes op een vliegtuig omdat de Franstralige geen woord van een andere taal begrijpt. Of op het werk tussen de Franstaligen en niet Franstaligen.
Het zit er toch nog wat ingebakken "ik spreek Frans, pas u aan mij aan"
Ik zou dat niet doen. Waarom zouden ze zich aanpassen er is altijd wel een brave Vlaming in de buurt om hen te helpen.

Vooral die plattigheid van de Vlaming zit er ingebakken. Het gevolg is de zogenaamde verfransing. Eigen schuld dikke bult.

PS ; en ik ben nochtans geen Vlaams nationalist noch een VB.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 15:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 15:45   #418
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Behoudens de passage in verband met “inferieure volkeren afmaken” (er bestaan geen inferieure volkeren, trouwens) kan ik uw stelling in zekere mate volgen.
Ik ben, na tientallen jaren diepe meditatie, studie en reflectie, tot het besluit gekomen dat de zin van het leven de strijd is tegen ander leven. Zoals je kan merken is dat:
1) iets dat sociaal niet gezegd kan worden, dat is een taboe in onze mediocratische na-oorlogse maatschappij
2) iets dat de rode draad vormt van de meeste van mijn bijdragen hier, omdat dat de enige plek is waar ik daarover kan denken, redeneren en zo voort gezien het sociale taboe hierover.

Ik ben ook, na tientallen jaren diepe meditatie, studie en reflectie, tot het besluit gekomen dat er veel te veel volk op deze wereld rondloopt, veel meer dan goed is voor het welzijn van elk apart genomen individu. Dat, gecombineerd met alle ecologische "problemen" die we ondervinden, en de politiek/sociaal/economische druk om "uw voetafdruk kleiner te maken, laat mij besluiten dat het HOOG TIJD WORDT om 90% - 99% van de wereldbevolking op een of andere manier vrij snel te termineren - veel sneller dan mogelijk is door gewoon maar "op te houden met kinderen te kweken".

Vandaar.

Het heeft niks met haat of zo te maken. Het is gewoon "wieden en de diepere zin van het leven opvolgen". Genocide nu, voor een goed doel
Nothing personal. Gewoon zoals gras afdoen of de haag bijsnoeien.

Citaat:
Evenwel, wat u het “superioriteitsgevoel” noemt is naar mijn overtuiging in wezen een uitgesproken natiegevoelen, ondanks de bestaande onderlinge verschillen, en evenzeer ondanks het feit dat wij Fransen – zoals u weet – nooit nalaten te klagen over alles en nog wat.
Met superioriteitsgevoel bedoel ik niks "a priori" of "intrinsieks". Het is gewoon de wil om superieur te zijn, niet het idee dat men van nature superieur is. Dat laatste is heel gevaarlijk als idee, want de werkelijkheid wint altijd: als men niet echt superieur is, en men neemt het verkeerdelijk aan als uitgangspunt, dan bekomt men verkeerde strategische keuzes, en dus een Berezina op het einde. Dat is gewoon misplaatste ijdelheid die tot de val leidt.

Een natie is voor mij een "gevechtsclub" (zie hierboven) om een pact te sluiten bij de strijd tegen de buitenstaanders. Men gaat niet naar de oorlog met het idee van te verliezen, of met het idee van zich aan te sluiten bij een bende vechters die volgens U gaan verliezen he. Men gaat naar de oorlog met de wil, en het idee, om te winnen. Ook al is men realistisch en weet men dat het moeilijk zal zijn. DAT is wat ik versta onder superioriteitsgevoel, en ja, dat is identiek aan natiegevoelen. De wil en het geloof dat men de oorlog kan winnen tegen de anderen, het vertrouwen dat men dat doet met een bende die dat zal kunnen: de natie.

Superioriteit is enkel maar gemeten in termen van overwinnaar en verliezer, dus na de strijd. Men moet de superioriteit dus verdienen in de strijd, men kan het niet decreteren op voorhand (was trouwens DE grote kemel van de nazi's). Maar men dient er wel "in te geloven dat men het zal kunnen" zoals de sportman of vrouw moet kunnen geloven in de overwinning, of het is zelfs de moeite niet om te beginnen.

Wat ik dus "inferieure volkeren" noem, zijn geen a priori bepaalde klassen mensen (opnieuw, DE grote kemel van de nazi's), maar zijn wel gewoon "alle buitenstaanders" waar men denkt in te slagen om die te onderwerpen of af te maken en waar dat ook daadwerkelijk mee lukt wat dan direct uw eigen superioriteit en hun inferioriteit bewezen heeft. Tot aan dat punt van besluit van de strijd en een overwinnaar, is er natuurlijk geen enkele daadwerkelijke superioriteit noch inferioriteit. Enkel de strijd kent die medaille toe. Niet een of ander idiote dogmatiek.

Vergelijk mij met die zotte Chinees in Kuifje (tintin) in de cigaren van de Farao, die, vergiftigd door het gif dat gek maakt, met zijn groot kromzwaard rondloopt en iedereen de kop wil afkappen om hen "de weg te tonen"

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2019 om 15:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 16:49   #419
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben, na tientallen jaren diepe meditatie, studie en reflectie, tot het besluit gekomen dat de zin van het leven de strijd is tegen ander leven. [/i]
Geen kumbayah en hippie communes voor jou dus

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 17:11   #420
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Geen kumbayah en hippie communes voor jou dus

Dat is toch maar een excuus om te poepen en te snuiven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be