Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2005, 15:15   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
ik ergerde me, zoals ook door zorroaster gezegd, aan het predikaat nep-democraat.
Een predikaat, terecht toegekend.
Verlaat de autoritaire N-VA-visie en uwergernis verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Citaat:
vanaf nu noem ik ook belgicisten neo-democraat gezien een Vlaamse structuur veel democratischer zou zijn dan een belgische nu is. dit terzijde.
U heeft een straffe glazen bol.

Citaat:
dat is dus geen loutere discussie mbt stijl maar eerder een semantische, rond de begrippen anti- of nepdemocraten.
U stelt dit voor als een 100% logisch en consistent betoog. dat denkt uiteraard iedereen die een visie heeft/analyse maakt, geen probleem.
Aan u om mijn inconsistentie niet enkel te proclameren, doch aan te tonen.

Citaat:
zoals gezegd: vanaf nu is het voor mij aantoonbaar dat belgië geen democratie is dan dat belgicistische individuen/groepen dus nep-democratisch zijn (zelfde redenering).
Zeer juist.
Zelfs een logisch gevolg van mijn betoog.

Citaat:
Citaat:
schrijf eens een lezersbrief/opiniestuk naar een krant of zo.
Neen.
1/Ik schrijf niet op bevel
2/Ik verkies het forum-medium omdat ik niet autoritair-N-VA-gewijs mijn oekazen wens op te dringen aan krantlezers die dan zonder direct verweer zitten.

hier antwoordt u een beetje naast de kwestie. ik kan u niks bevelen, uiteraard.
Maar uw 100 % logische redeneringen moeten ook stand houden buiten dit forum, waar WIT, BUB en B-Plus maatschappelijke fenomenen lijken maar buiten dit forum niks voorstellen. (Nb: ik heb uiteraard veel meer sympathie voor WIT).
Ik begrijp uw 'schrijf-het-in-de-krant-argument' niet echt.
Zou de geur van drukinkt mensen zoals u beter inspireren tot onderbouwd weerwerk dan het schijnsel va een PC-scherm?

Citaat:
dit was mijn laatste post - agree to agree op sommige punten en to disagree op andere punten (qua terminologie)
Jammer dat u wegholt zonder gedegen tegenargumentatie over de essentie.
Of bent u stiekem op zoek naar uw N-VA-lidkaart om ze te versnipperen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 februari 2005, 14:40   #102
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
U heeft een straffe glazen bol.
*LOL .
bewijs dan het tegendeel he.
Citaat:
Aan u om mijn inconsistentie niet enkel te proclameren, doch aan te tonen.
*heb ik gedaan
Citaat:
Ik begrijp uw 'schrijf-het-in-de-krant-argument' niet echt.
Zou de geur van drukinkt mensen zoals u beter inspireren tot onderbouwd weerwerk dan het schijnsel va een PC-scherm?
ik heb het al 2 keer uitgelegd. *knip*
hierop dit forum kan je je gelijk halen door luid te roepen - tebnslotte lijk je al een meerderheid indien je met 3 members hetzelfde zegt (@knuppel: dat was de link tss bub en wit).
Er is echter ook een (politieke) realiteit buiten dit forum, zoals de bestaande media.
Ik zou graag daar eens lezen van u dat de n-va autoritair en nep-democratisch is.
Maar dat durft u niet.
Tschüss.

Gelieve de discussie op niveau te houden en persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Arnold.
__________________
www.beneliga.tk

Laatst gewijzigd door lievendr : 19 februari 2005 om 14:41.
lievendr is offline  
Oud 19 februari 2005, 17:04   #103
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
*LOL .
bewijs dan het tegendeel he.*heb ik gedaan
ik heb het al 2 keer uitgelegd. *knip*
hierop dit forum kan je je gelijk halen door luid te roepen - tebnslotte lijk je al een meerderheid indien je met 3 members hetzelfde zegt (@knuppel: dat was de link tss bub en wit).
Er is echter ook een (politieke) realiteit buiten dit forum, zoals de bestaande media.
Ik zou graag daar eens lezen van u dat de n-va autoritair en nep-democratisch is.
Maar dat durft u niet.
Tschüss.
het is niet omdat u hier 100 keer proclameert dat Superstaaf dat niet in kranten "durf" publiceren, dat u daarmee ook maar één argument geeft tegen zijn betoog dat de N-VA nep-democratisch is...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 19 februari 2005, 23:04   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
*LOL .
bewijs dan het tegendeel he.
Ik kan niks aandragen tegen loze beweringen die u maakt aangaande de fictie 'zelfstandig Vlaanderen'
Daar kan u aan toeschrijven watu wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Aan u om mijn inconsistentie niet enkel te proclameren, doch aan te tonen.
*heb ik gedaan
Kwoot dan eens uw argumentatie, want ze gaat ergens schuil tussen de stemmingmakerij.

Citaat:
*knip*


Gelieve de discussie op niveau te houden en persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Arnold.
Shit, ik heb hier iets gemist.
Jammer.
Knipwerk in tekst van wie mij een paar posts geleden van schelden betichtte omdat ik het gedachtengoed van zijn partij durfde attaqueren.

N.B.: deze knip was niet op mijn aanvraag.
Ik vind het immers steeds leuk om grof uitgescholden te worden, wanneer debateurs argumentatief op hun tandvlees beginnen te rijden.

Ook het foefje:"Je durft het tegen mijn grote broer (in de krant) niet herhalen!", vind ik eigenlijk aandoenlijk.
Uw voornemen om de kwestie blauwblauw te laten, was achteraf bekeken geen slecht idee in het licht van deze afgang.


On topic: N-VA en democratie: een moeilijke verhouding.
Zie ook gelijknamige topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=24743
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2005, 00:13   #105
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Is de N_VA dan tegen het BROV , referenda zouden nochtans wel eens het einde van Belgie kunnen inluiden . Er zijn niet veel ( gevoelige)onderwerpen waarover vlamingen en walen het eens zijn.
ilfalco is offline  
Oud 21 februari 2005, 09:12   #106
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

1. dat brov een verfijning kunnen zijn van de bestaande vertegenwoordigende dictatuur heb ik aangegeven. de n-va blijkbaar ook, cf het referendum over de europese grondwet.
2. ik heb niet het gevoel dat de tekortkomingen die men hier over de bestaande dictatuur aangeeft (opvolgers etc) door referenda helemaal kunnen worden opgelost.
Maar vooral zijn woorden als autocratisch, autoritair, nep-/anti-democratisch (zogenaamd van toepassing op cd&v , n-va en sp.a) zodanig vaag en bombastisch det men ze niet kan weerleggen (leestip: Karl Popper heeft veel geschreven over "falsifieerbaarheid" in de wetenschap en in totalitaire regimes.

En daarom blijf ik er bij: op een forum krijgt men met dergelijke uitspraken een schijnbare meerderheid (3 mensen), irl , in het echte politieke debat bv in de krant zou het wel eens kunnen tegenvallen. daarom ben ik zo benieuwd. Dus dat is zeker een argument. (wie mijn grote broer moge zijn weet ik niet).
Ik blijf dus in bijlde (?) verwachting gezien u erg zeker bent van uw stuk.
Zoniet verkondigt u uw ideeën maar voor dit incestueus forum. U zal nog veel gelijk krijgen, zeker als u vaak gebruikt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
het is niet omdat u hier 100 keer proclameert dat Superstaaf dat niet in kranten "durf" publiceren, dat u daarmee ook maar één argument geeft tegen zijn betoog dat de N-VA nep-democratisch is...
Nb: wat de belediging betreft: er stond iets als 'kan je niet goed lezen' of zo. als dat al wordt weggeknipt...
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 21 februari 2005, 09:12   #107
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Is de N_VA dan tegen het BROV , referenda zouden nochtans wel eens het einde van Belgie kunnen inluiden . Er zijn niet veel ( gevoelige)onderwerpen waarover vlamingen en walen het eens zijn.
dat vind ik dan weer een interessant argument.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 21 februari 2005, 14:26   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
(@knuppel: dat was de link tss bub en wit).
Bub zégt (uiteindelijk) misschien voor een deel hetzelfde als WIT, oorspronkelijk was dat zeker niet het geval! Om bij Superstaaf in de gunst te geraken heeft de bubclub het BROV in hun programma opgenomen. Dit echter met opkomstplicht. Op dat vlak verschilt de bub dus met Superstaaf maar Superstaaf niet met WIT.

Daar gaat dus je vermeende link.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be