Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2019, 08:12   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Parking Jabbeke illegalen ...

Het is al eerder in het nieuws geweest dat de bewuste parking een uitnodigend karakter heeft voor migranten/illegalen die er in- of onder vrachtwagens willen kruipen om hun reis naar Calais of elders verder te zetten.

Een tijdje geleden is de parking aldaar eens afgesloten geweest en men heeft er afbakeningen met prikkeldraad gemaakt.

Pijnlijk detail is dat het de 'vluchtelingen' niet stoort in hun plan om hun reis verder te zetten naar Engeland of dieper in ons eigen land.

U denkt, waar haal je dat vandaan Uni?

Een vriend die op die baan aan het rijden was vannacht wist mij te vertellen dat hij ter hoogte van Jabbeke even van het gas is moeten gaan omdat er figuren gehuld in donkere kleding onder de railing doorkropen en verder de baan liepen over liepen naar de andere baan toe (die richting Veurne/Calais) om daar de gestalde vrachtwagens gaan te 'bekijken of er in- of onder te kruipen'.

Hij moet er melding bij de Politie van gemaakt hebben maar ...

Een levensgevaarlijke situatie is het voor het aankomen rijdende verkeer.

Toch doet men er weinig of niets aan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juli 2019 om 08:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 08:17   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is al eerder in het nieuws geweest dat de bewuste parking een uitnodigend karakter heeft voor migranten/illegalen die er in- of onder vrachtwagens willen kruipen om hun reis naar Calais of elders verder te zetten.

Een tijdje geleden is de parking aldaar eens afgesloten geweest en men heeft er afbakeningen met prikkeldraad gemaakt.

Pijnlijk detail is dat het de 'vluchtelingen' niet stoort in hun plan om hun reis verder te zetten naar Engeland of dieper in ons eigen land.

U denkt, waar haal je dat vandaan Uni?

Een vriend die op die baan aan het rijden was vannacht wist mij te vertellen dat hij ter hoogte van Jabbeke, al 120 km/u rijdende, even van het gas is moeten gaan omdat er figuren gehuld in donkere kleding onder de railing doorkropen en zo over de baan liepen n
Gasboete geven om op snelweg te lopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 09:03   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

'k Heb in Groot-Bijgaarden eens de snelweg zien overlopen. Een 50m voor mij en naast mij een hevig toeterende vrachtwagen....toegegeven, dat verschiet toch wat. Op die plaats is de snelweg 5 rijbanen + pechstrook breed.....terwijl je een brug kan nemen om van het ene naar het andere tankstation te gaan en zo veilig de snelweg over te steken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 09:06   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gasboete geven om op snelweg te lopen.
die mannen hebben niks.

beter de chauffeur een boete geven voor het van de gas gaan.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juli 2019 om 09:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 09:19   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die mannen hebben niks.

beter de chauffeur een boete geven voor het van de gas gaan.
Dat zou ik niet durven schrijven dat die 'niets' hebben want het is een serieus handeltje waar veel geld van hand- tot hand bij gaat.

Op het net was er zelfs iemand die zich afvroeg: "Hoe blijven die dat betalen die overtochten, dat moeten allemaal rijke mensen zijn?"

De schrijver vergat waarschijnlijk dat er 'sponsors' zijn om de EU te laten overspoelen met die legers, héél der karavanen illegalen/migranten.

De chauffeur een boete geven lijkt mij géén slechte optie want er zijn nogal wat vrachtwagens die met de deuren open staan op die parking.

Waarschijnlijk is dat gedaan om reden van 'verluchting' maar toch ...

Het is- en blijft een levensgevaarlijke situatie voor het aankomen rijdende verkeer.

Ik denk niet dat als je zo ééntje (type migrant/illegaal) schept met je wagen dat dit een 'leuke' situatie is maar wel een vreselijk traumatiserende voor de rest van iemands zijn/haar leven, een situatie waar hij/zij de schuld totaal niet aan heeft.

Meer controle?

Daar heeft men het volk niet voor en dat is al goed geweten door die 'reizigers'.

Echt gevaarlijke situatie dat de kennis meemaakte in de nachtelijke uurtjes op die baan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juli 2019 om 09:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 09:22   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die mannen hebben niks.

beter de chauffeur een boete geven voor het van de gas gaan.
Komt het fonds tussen om de schade aan uw wagen te vergoeden?

Bonuspunten "goed voor 1 overtreding" als je een illegaal overhoop kan rijden?

'k Ga wel met die van mijn madam rijden, dan kunnen ze aan die kat op de voorkant van haar motorkap blijven hangen en niet in mijn voorruit terecht komen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 10:25   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die mannen hebben niks.

beter de chauffeur een boete geven voor het van de gas gaan.
Mooi, dan kunnen ze hun smartphone in beslag nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 10:50   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Komt het fonds tussen om de schade aan uw wagen te vergoeden?

Bonuspunten "goed voor 1 overtreding" als je een illegaal overhoop kan rijden?

'k Ga wel met die van mijn madam rijden, dan kunnen ze aan die kat op de voorkant van haar motorkap blijven hangen en niet in mijn voorruit terecht komen.
Gamerszzzz zullen het allemaal wel kennen de game 'Carmageddon'

Heeft zelfs een tijd verboden geweest dacht ik.

'Leuke' game (voor een goede gamer tenminste die het als een game blijft beschouwen en het zeker niet naar een in real life actie wil overzetten) maar men had de karakters moeten vervangen door niet bestaande figuurtjes die niet zo dicht bij mensen en dieren in de huidige game liggen.

Uni speelde het uit op iPad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juli 2019 om 10:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 16:51   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Het beste plan zou zijn om juist daar te gaan staan met een vrachtwagen waarvan ze kunnen vermoeden dat hij naar de uk gaat, en die makkelijk genoeg binnen te dringen is. Als ze dan met genoeg binnen zijn, naar een of ander Ardeens dorpje rijden en ze droppen voor de ocmw daar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 16:56   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Nee, kamion de boot op en terug naar Lybië.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 17:01   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, kamion de boot op en terug naar Lybië.
Maar wat doet ge dan met een lading die aan bederf onderhevig is?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 17:02   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Oppakken, GAS boete geven, als ze niet kunnen betalen, hun smartphone en al hun bezittingen in beslag nemen tot ze betalen en als ze toch niet betalen openbaar verkopen.
Ze kunnen wel fortuinen betalen aan mensensmokkelaars, wat zouden ze geen GAS-of andere boetes kunnen betalen.

Hun goesting om via België naar Engeland te reizen zal snel over zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 17:11   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Oppakken, GAS boete geven, als ze niet kunnen betalen, hun smartphone en al hun bezittingen in beslag nemen tot ze betalen en als ze toch niet betalen openbaar verkopen.
Ze kunnen wel fortuinen betalen aan mensensmokkelaars, wat zouden ze geen GAS-of andere boetes kunnen betalen.

Hun goesting om via België naar Engeland te reizen zal snel over zijn.
Met de opbrengst hun terugreis betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 17:42   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar wat doet ge dan met een lading die aan bederf onderhevig is?
In een koelwagen vervoeren. Bij -45 hebben ladingen niet de neiging om te bederven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 17:53   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In een koelwagen vervoeren. Bij -45 hebben ladingen niet de neiging om te bederven.
Dat is ook een idee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 05:46   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Oppakken, GAS boete geven, als ze niet kunnen betalen, hun smartphone en al hun bezittingen in beslag nemen tot ze betalen en als ze toch niet betalen openbaar verkopen.
Ze kunnen wel fortuinen betalen aan mensensmokkelaars, wat zouden ze geen GAS-of andere boetes kunnen betalen.

Hun goesting om via België naar Engeland te reizen zal snel over zijn.
Meestal krijgen die wel steun om alles te kunnen betalen zie:

Mensen met migratieachtergrond sturen dit jaar 490 miljard euro naar familie.

Er is gewoon te weinig controle, de grenzen staan te ver open, er zijn nog steeds mensen die ze met graagte blijven ontvangen ze blijven bepamperen.

Alles afpakken, boot op en terug verschepen naar daar waar ze ingestapt geweest zijn om de tocht naar de EU te ondernemen.

Eigenlijk is het probleem niets nieuws.

Laten wij even terugblikken naar 2006 (Spanje) want dan was het al aan de gang.

Spanje kan vluchtelingenstroom uit Afrika niet langer alleen aan.

Afrikanen overspoelen Europees Eldorado.

Het is alleen maar in stijgende lijn gegaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 10:36   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Toch even proberen ernstig te blijven met de twee volgende opmerkingen:

1) zo lang de UK een aantrekkingspool blijft voor illegale immigranten, blijven wij in de shit zitten,
2) zo lang wij beschaafd blijven en mensen die illegaal hier binnen gekomen zijn, maar niet gerepatrieerd geraken, en deze mensen (zo lang ze niet verder criminele feiten plegen) vervolgens niet levenslang in een gesloten instelling/kamp/... willen steken uit menselijkheid, ... bla bla .... blijven wij in de shit zitten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 10:42   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch even proberen ernstig te blijven met de twee volgende opmerkingen:

1) zo lang de UK een aantrekkingspool blijft voor illegale immigranten, blijven wij in de shit zitten,
2) zo lang wij beschaafd blijven en mensen die illegaal hier binnen gekomen zijn, maar niet gerepatrieerd geraken, en deze mensen (zo lang ze niet verder criminele feiten plegen) vervolgens niet levenslang in een gesloten instelling/kamp/... willen steken uit menselijkheid, ... bla bla .... blijven wij in de shit zitten.
je lijkt te insinueren dat je de oplossing wel kent zo, maar liever in de shit blijft zitten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2019 om 10:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 16:35   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Angst voor immigranten en vreemdelingen hing samen met steun voor de brexit, zo tonen twee internationale studies aan.

Citaat:
“Politici menen dat je niet kan praten over de voor- en nadelen van immigratie, ze zijn ervan overtuigd dat je angst voor immigratie als een vaststaand feit moet zien”, stelt Jones.
(Niet te vergeten dat Politici geld verdienen aan migranten/illegalen)

Mocht die Brexit er toch doorkomen dan stel ik mij de vraag wat die migranten/illegalen gaan doen?

Allemaal terug naar vasteland Europa varen?

De aankoop van een zwaar bewapend 'coast guard' schip is geen overdreven optie dan.

Of is het een toekomstverhaal met een slechte afloop?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juli 2019 om 16:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:09   #20
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Volgens Maggie Dik-blok zou dit allemaal fake news zijn en is er niets aan de hand. Onze verantwoorde en professioneel zijnde politici hebben alles onder controle
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be