Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2019, 12:09   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het punt is dat hier alle vrouwen gelijke rechten hebben.
De wet beschermt hen, niet Allah.
Bijgevolg is er geen onderscheid nodig, want daar staat de hoofddoek voor, het onderscheid tussen gelovige en " ongelovige " vrouwen.
Evenmin is het nodig om je " religieuze identiteit" via de hoofddoek te uiten.
Omdat waar die religieuze identiteit dan voor zou staan, in strijd is met Westerse normen en waarden, terwijl u wel beslist hier wil wonen.

Je geeft dus je religieuze identiteit niet op, omdat je geen hoofddoek draagt.
Het is eerder een teken van onderdrukking en jezelf onderwerpen, aan een positie die haaks staat op de organisatie van onze samenleving.
Het zet aan tot agressie tegenover wie dit niet draagt, denk dat die mevrouw uit Irak dat beter weet dan u.

U verkiest u te onderwerpen aan een gedachtengoed wat ronduit niet kan werken in het Westen. U zoekt en steunt dus conflict en draagt dit uit via uw hoofddoek.
Want nee, hier bepaald de man niet of je mag werken, waar je naartoe gaat en met wie, je mag onbeperkt gebruik maken van alle publieke ruimtes, je mag bepalen hoeveel kinderen je wilt en wanneer, en je bent nooit, ongeacht de omstandigheden verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen.

Je hoeft niet te wachten met seks tot je wordt uitgehuwelijkt en je eerste nacht hoeft geen verkrachting te zijn omdat je je maagdelijkheid moet bewijzen.
Veel moslima's denken er zelf ook zo over en meestal dragen zij geen hoofddoek.
Dat moet een doorn in het oog van mensen zoals u zijn?
En dan komt de druk, om je toch aan te passen aan die rol vol beperkingen, hup de hoofddoek op? Ik hoop van niet, hoe meer vrouwen dit afzetten hoe beter.
De meeste zijn waarschijnlijk bang voor de zo bekomen vrijheid; ze kunnen daar niet tegen op en verkiezen de 'veilige' kooi boven de 'meer onzekere' vrijheid... erger is het dat ze zo de andere vrouwen hun vrijheid ook niet erkennen en zelfs afnemen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 augustus 2019 om 12:09.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 13:34   #22
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Die man heeft misschien die pamfletten uitgedeeld in navolging van het gedoogbeleid dat in Antwerpen gevoerd wordt i.v.m. het dragen van de hijab en de niqaab.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 13:49   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Kan de wet geen uitzondering maken voor Rutten van de OVLD?

Want kwestie BMI is ze Almaci al gepasseerd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 augustus 2019 om 13:50.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 15:49   #24
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sterke jonge vrouwen, dat is iets waar oudere heerschappen zoals quercus een hekel aan hebben.
Idem voor gasten met lange baarden die pamfletten met kledingvoorschriften uitdelen dames met allochtone roots.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 15:50   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan de wet geen uitzondering maken voor Rutten van de OVLD?

Want kwestie BMI is ze Almaci al gepasseerd.
BMI is dat die test niet die bij veel mensen als uitslag: "U lijdt aan obesitas" heeft?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 15:52   #26
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Een vrouw verplichten iets te dragen en een vrouw verbieden iets te dragen - allebei even achterlijk en paternalistisch
Laten we vooral niet tornen aan het recht van vrouwen om onderdrukt te worden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 15:59   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BMI is dat die test niet die bij veel mensen als uitslag: "U lijdt aan obesitas" heeft?

Precies.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 16:34   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het punt is dat hier alle vrouwen gelijke rechten hebben.
De wet beschermt hen, niet Allah.
Bijgevolg is er geen onderscheid nodig, want daar staat de hoofddoek voor, het onderscheid tussen gelovige en " ongelovige " vrouwen.
Evenmin is het nodig om je " religieuze identiteit" via de hoofddoek te uiten.
Omdat waar die religieuze identiteit dan voor zou staan, in strijd is met Westerse normen en waarden, terwijl u wel beslist hier wil wonen.

Je geeft dus je religieuze identiteit niet op, omdat je geen hoofddoek draagt.
Het is eerder een teken van onderdrukking en jezelf onderwerpen, aan een positie die haaks staat op de organisatie van onze samenleving.
Het zet aan tot agressie tegenover wie dit niet draagt, denk dat die mevrouw uit Irak dat beter weet dan u.

U verkiest u te onderwerpen aan een gedachtengoed wat ronduit niet kan werken in het Westen. U zoekt en steunt dus conflict en draagt dit uit via uw hoofddoek.
Want nee, hier bepaald de man niet of je mag werken, waar je naartoe gaat en met wie, je mag onbeperkt gebruik maken van alle publieke ruimtes, je mag bepalen hoeveel kinderen je wilt en wanneer, en je bent nooit, ongeacht de omstandigheden verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen.

Je hoeft niet te wachten met seks tot je wordt uitgehuwelijkt en je eerste nacht hoeft geen verkrachting te zijn omdat je je maagdelijkheid moet bewijzen.
Veel moslima's denken er zelf ook zo over en meestal dragen zij geen hoofddoek.
Dat moet een doorn in het oog van mensen zoals u zijn?
En dan komt de druk, om je toch aan te passen aan die rol vol beperkingen, hup de hoofddoek op? Ik hoop van niet, hoe meer vrouwen dit afzetten hoe beter.
Het is eigenlijk een gebaar dat ze naar ons maken.
Wij willen hier wonen, maar aanpassen doen we ons niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 augustus 2019 om 16:34.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 08:45   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is eigenlijk een gebaar dat ze naar ons maken.
Wij willen hier wonen, maar aanpassen doen we ons niet.
Nee, het is breder...Westerse waarden botsen met normen uit de islam en die mensen nemen amper vrijheid om daar zelf over na te denken.
Religie bestaat uit dogma's die denken verhinderen,.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:52   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist, alleen mannen mag men iets verplichten of verbieden iets te dragen.
Lol touché.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:54   #31
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De flikken moeten zo'n mensen in 't oog houden want dat zijn potentiële rakkers die op betogingen stoute dingen zouden doen, of nog straffer: evolueren naar terrorisme.
Mededeling, preventief, voor je mij zou verwijten:
In 't oog houden is dus nog niet in den bak gooien.
Ik zal volgende keer ook eens met een lokale vb pamflet naar de politie stappen. Het kan wel eens tot terrorisme leiden naar de moslims toe..
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:07   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het punt is dat hier alle vrouwen gelijke rechten hebben.
De wet beschermt hen, niet Allah.
Bijgevolg is er geen onderscheid nodig, want daar staat de hoofddoek voor, het onderscheid tussen gelovige en " ongelovige " vrouwen.
Evenmin is het nodig om je " religieuze identiteit" via de hoofddoek te uiten.
Omdat waar die religieuze identiteit dan voor zou staan, in strijd is met Westerse normen en waarden, terwijl u wel beslist hier wil wonen.

Je geeft dus je religieuze identiteit niet op, omdat je geen hoofddoek draagt.
Het is eerder een teken van onderdrukking en jezelf onderwerpen, aan een positie die haaks staat op de organisatie van onze samenleving.
Het zet aan tot agressie tegenover wie dit niet draagt, denk dat die mevrouw uit Irak dat beter weet dan u.

U verkiest u te onderwerpen aan een gedachtengoed wat ronduit niet kan werken in het Westen. U zoekt en steunt dus conflict en draagt dit uit via uw hoofddoek.
Want nee, hier bepaald de man niet of je mag werken, waar je naartoe gaat en met wie, je mag onbeperkt gebruik maken van alle publieke ruimtes, je mag bepalen hoeveel kinderen je wilt en wanneer, en je bent nooit, ongeacht de omstandigheden verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen.

Je hoeft niet te wachten met seks tot je wordt uitgehuwelijkt en je eerste nacht hoeft geen verkrachting te zijn omdat je je maagdelijkheid moet bewijzen.
Veel moslima's denken er zelf ook zo over en meestal dragen zij geen hoofddoek.
Dat moet een doorn in het oog van mensen zoals u zijn?
En dan komt de druk, om je toch aan te passen aan die rol vol beperkingen, hup de hoofddoek op? Ik hoop van niet, hoe meer vrouwen dit afzetten hoe beter.
Wat bazel je toch allemaal weer. Het gaat hier om een pamflet over islamitisch gekleed te zijn.

Maar ik wil wel dit nog even kwijt: mijn 'huwelijksnacht' was heel mooi, de beste die ik in m'n leven kon wensen. We waren allebei maagd en zijn dus samen seksueel gegroeid in onze huwelijksrelatie. Ik wens iedereen echt hetzelfde toe. Maar ja, de reine mannen zijn voor de reine vrouwen en omgekeerd. En natuurlijk kun je geen maagd zijn als je hertrouwt, of zina hebt gepleegd, enz. maar het belangrijkste is een halal huwelijk voor de seks of uw zina situatie zo te regulariseren.

Ik vind het gedrag van deze 'liberale' politica gewoon vreemd. Ze zou normaal voor vrijheid moeten zijn... behalve voor de moslims dan? Ook vind ik het raar dat men haar moslima bestempeld. Welke moslima trouwt met een kafir genaamd Max en zet een kafir kind Alexander op de wereld? Ook is ze zich weinig bewust van haar Irakese afkomst... want religieuze pamfletten worden in de islamitische wereld wel eens uitgedeeld, weet je wel.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 augustus 2019 om 13:08.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:12   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is eigenlijk een gebaar dat ze naar ons maken.
Wij willen hier wonen, maar aanpassen doen we ons niet.
Het gebaar is dat we hier wonen (vaak omdat we hier gewoon geboren zijn) en onze dubbele afkomsten en religie niet opgeven.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:34   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om als de consulent(e) in een verwarde situatie zou terecht kunnen komen met 'iemand' die dan gelijk een welgemikte trap met tegen zijn inktpot te geven? Case closed?

Zou dat de 'geldige' reden zijn?

Verder geen idee van.
Nee, het doet minder pijn als ze je op je tenen trappen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 14:24   #35
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zal volgende keer ook eens met een lokale vb pamflet naar de politie stappen. Het kan wel eens tot terrorisme leiden naar de moslims toe..
Geen angst. Op terreur geldt een eenrichtingsmonopolie.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 14:35   #36
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat bazel je toch allemaal weer. Het gaat hier om een pamflet over islamitisch gekleed te zijn.

Maar ik wil wel dit nog even kwijt: mijn 'huwelijksnacht' was heel mooi, de beste die ik in m'n leven kon wensen. We waren allebei maagd en zijn dus samen seksueel gegroeid in onze huwelijksrelatie. Ik wens iedereen echt hetzelfde toe. Maar ja, de reine mannen zijn voor de reine vrouwen en omgekeerd. En natuurlijk kun je geen maagd zijn als je hertrouwt, of zina hebt gepleegd, enz. maar het belangrijkste is een halal huwelijk voor de seks of uw zina situatie zo te regulariseren.

Ik vind het gedrag van deze 'liberale' politica gewoon vreemd. Ze zou normaal voor vrijheid moeten zijn... behalve voor de moslims dan? Ook vind ik het raar dat men haar moslima bestempeld. Welke moslima trouwt met een kafir genaamd Max en zet een kafir kind Alexander op de wereld? Ook is ze zich weinig bewust van haar Irakese afkomst... want religieuze pamfletten worden in de islamitische wereld wel eens uitgedeeld, weet je wel.
Islamitische vrouwen die niet de juiste kleding dragen riskeren religieuze pamfletten en, als ze pech hebben, religieuze safletten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:14   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zal volgende keer ook eens met een lokale vb pamflet naar de politie stappen. Het kan wel eens tot terrorisme leiden naar de moslims toe..
Gerapporteerd aan de commissie der goede smaak.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:41   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Islamitische vrouwen die niet de juiste kleding dragen riskeren religieuze pamfletten en, als ze pech hebben, religieuze safletten.
Hoe meer ze hun vodden dragen, hoe meer er autochtone ogen open gaan.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:45   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het gedrag van deze 'liberale' politica gewoon vreemd. Ze zou normaal voor vrijheid moeten zijn... behalve voor de moslims dan? Ook vind ik het raar dat men haar moslima bestempeld. Welke moslima trouwt met een kafir genaamd Max en zet een kafir kind Alexander op de wereld? Ook is ze zich weinig bewust van haar Irakese afkomst... want religieuze pamfletten worden in de islamitische wereld wel eens uitgedeeld, weet je wel.
VB haattaal is er niets tegen... en dat komt hier zogezegd op voor vrijheid...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 15:45   #40
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een VB false flag Schoof. Ontwaak.
Bron?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be