Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april Fraihi is filosoof en docent aan de EHSAL. Hij werkt tevens voor de studiedienst van de sp.a. Schreef het boek 'De smaak van de ongelijkheid' waarin hij het minderhedenbeleid op de korrel neemt. En niet te vergeten: de interculturele website 'Kif Kif' waarvan hij voorzitter is.

 
 
Discussietools
Oud 5 april 2005, 16:32   #41
tarik Fraihi
Vreemdeling
 
tarik Fraihi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Beste Tarik,
en omdat we in 2005 leven wil zeggen dat we alle normen en waarden overboord mogen gooien?
Die reportage van Ter Zake vandeweek ivm met de problemen in Brussel zit nog steeds in mijn hoofd.
Waarom heeft de allochtone gemeenschap het zo moeilijk met een aktieve misdaadbestrijding?Voor mijn part mag de politie hier iedere minuut komen voorbijrijden,ik heb toch niets te verbergen.
Absoluut. Zoiets kan niet.
Volgens mij moet de politie daar meer doen dan alleen maar om de minuut voorbij rijden.
__________________
Tarik Fraihi
tarik Fraihi is offline  
Oud 5 april 2005, 16:37   #42
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Absoluut. Zoiets kan niet.
Volgens mij moet de politie daar meer doen dan alleen maar om de minuut voorbij rijden.
Maar er was wel een gemeenteraadslid van SPIRIT die daar anders over dacht,de politie doet volgens hem niets anders dan "uitdagen".

Hiermee komt de allochtone gemeenschap in een heel slecht daglicht te staan en we moeten niet verschieten als binnenkort de ballon ne keer gaat springen.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 5 april 2005, 17:05   #43
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Tegen politiek incorrecten moet je soms echt in Jerommekes-taal spreken
Van vooroordelen hebt u blijkbaar ook geen last. Ik ben in uw ogen al meteen geklasseerd. Fraai.
Citaat:

Ik herhaal voor alle duidelijkheid:

- Taal is belangrijk, maar taal is niet het enige en ook niet het eerste criterium als het over inburgering gaat.
- Wie hier al een leven lang woont (35 jaar of meer), is ingeburgerd of hij nu de taal spreekt of niet. ( Een leven lang is toch iets anders dan een aantal jaren of x jaren zoals jij schrijft)
Met uw eerste punt ga ik akkoord. Taal is niet het énige, maar wel het eerste én belangrijk punt voor integratie.
Met uw tweede punt ga ik helemaal niet akkoord. Iemand die hier al "een leven lang" woont is absoluut NIET ingeburgerd wanneer hij na al die tijd de taal niet spreekt.
Citaat:
Heb ik niet geinsinueerd. Waar ik wel naar verwezen heb, is: hoeveel Marokkaanse of Turkse leerkrachten zijn er? Heel heel weinig. Als je toch zo iemand hebt in een school, dan kan zo'n leerkracht de ouders aanspreken in hun eigen taal. Wil ik daarmee zeggen dat ze in alle scholen voor elke taalgroep een taalspecifieke leerkracht of tolk moeten aanwerven? Nee, dat is niet haalbaar en ook niet wenselijk. Je moet al echt van slechte wil zijn om zo'n bewering in mijn schoenen te willen schuiven.
Niet mee akkoord. Maar daarover kunnen we het hebben in die aparte topic over het onderwijs.
Citaat:

Met alle respect maar dat was je eerste zinnige opmerking en vraag. Gun mij wat tijd om daar op te antwoorden.
Als dat dan toch mijn eerste zinnige opmerking en vraag was had u er evengoed serieus kunnen op antwoorden in plaats van u ervan af te maken met een grapje. Ik neem aan dat uw tijd toch kostbaar is?
Citaat:

Waar heb ik de problemen geminimaliseert, ontkent of zelfs goed gepraat? We hebben het nog niet eens over de problemen gehad. De problemen zoals ze zich stellen zijn groter en complexer dan louter en allen de kennis van een taal. Door alle maatschappelijke problemen te reduceren tot taal ontken je en minimaliseer je de harde realiteit.
Ik zeg niet dat taal het énige probleem is (cfr. de problemen met "jongeren" die onze taal wel machtig zijn), maar wel een niet te onderschatten probleem.
Taal is nog meer dan je alleen maar kunnen uitdrukken. Voor bepaalde jobs moet je ook foutloos kunnen schrijven. Tenminste, als je iets meer ambitie hebt dan het te schoppen tot afvalsorteerder. Anders kan men blijven zeggen dat de vuile en smerige karweien alleen nog door allochtonen 'willen' gedaan worden (lees : ze komen voor niks anders in aanmerking).
Dina is offline  
Oud 5 april 2005, 17:07   #44
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Absoluut. Zoiets kan niet.
Volgens mij moet de politie daar meer doen dan alleen maar om de minuut voorbij rijden.
Kunt U iets specifieker zijn? Wat moet de politie dan nog meer doen volgens u?
Want dit is inderdaad een complex probleem.
Het volstaat bv. ook niet dat de politie hard optreedt, als er op gerechtelijk vlak geen vervolg wordt aan gegeven.
Dina is offline  
Oud 12 april 2005, 09:59   #45
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nad60
Met alle respect, maar men maakt weer de amalgaam tussen allochtonen en migranten.
Zou het niet eindelijk tijd worden dat men weet over wie men het juist heeft en dat men een duidelijk onderscheid weet te maken tussen migranten, vreemdelingen, asielzoekers, illegalen, allochtonen? Niet een onderscheid op menselijk vlak, uiteraard, maar een onderscheid in statuut.
Stellen dat een verplichte inburgeringscursus voor migranten een betere samenwerking op poten zet tussen auto- en allochtonen, geeft een vervormd beeld van de allochtonen die zelfs in een stadium zitten waar men geen onderscheid hoeft te maken tussen autochtonen en allochtonen.
Verder wil ik benadrukken dat de aanvragen, voor bijvoorbeeld taallessen, zo hoog zijn dat het aanbod onvoldoende blijkt te zijn.
Voor verplichting mag men wel eerst werk maken van voldoende aanbod.
En idd, de meeste nieuwkomers nemen zelf initiatief om de taal te leren.
Als voorbeeld wil ik de regelmatige uitwijzing van één of andere asielzoekende familie aanhalen, waarvan dan blijkt dat zowel hun kinderen als hun ouders al een héél goede woordenschat hebben in onze Nederlandse taal.
Nad60, weet jij het nog op de duur? Er hangt (gelukkig maar) geen briefje op het hoofd van de mensen waarop staat 'Nieuwkomer', 'Illegaal' ed. Ik wil geen amalgaam maken, maar tegenwoordig wordt er met die woorden zo gegoocheld dat ik door t bos de bomen niet meer zie
Jong N-VA'er is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be