Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april Deze gekende journalist volgt de Belgische politiek al meer dan dertig jaar op de voet als wetstraatverslaggever van de BRT-radio, als politiek hoofdredacteur van het Belang van Limburg en nadien directeur van de studiedienst van de Volksunie. Platel is een geëngageerd schrijver, getuige zijn jarenlange inzet in de Volksunie en tot voor kort in de N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 19 april 2005, 09:36   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik heb mijn conclusie i.v.m. de Vlaamse regering al lang getrokken.

Ziehier een groepsfoto van de voltallige ploeg:

Ik vrees dat ik u deze keer niet kan tegenspreken...

Tenzij dat ze er niet allemaal hetzelde uitzien...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven

Laatst gewijzigd door Tantist : 19 april 2005 om 09:36.
Tantist is offline  
Oud 19 april 2005, 10:44   #42
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Ik zie dat Platel nog niet gereageerd heeft tot nu toe en hij zal daar waarschijnlijk zijn redenen voor hebben.

Verder zou ik toch graag van hem (en anderen) willen weten welke voordelen een "splitsing" van BHV voor de inwoners van die streek zou betekenen en welk voordeel ze er uit gaan halen (in de veronderstelling dat ze tot nu toe daar als sukkelaars leven). Let wel, ik bedoel voor de INWONERS van die streek, niet de lokale politiekers.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)

Laatst gewijzigd door schaveiger : 19 april 2005 om 10:45.
schaveiger is offline  
Oud 19 april 2005, 12:00   #43
Toontje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 71
Standaard

Philippe Moureaux gaf in De Standaard van 15 januari een
duidelijk antwoord: “Door zijn sterkte oefent het voortdurend
druk uit op de anderen zodat sommige Vlaamse
partijen zich verplicht voelen een deel van hun discours
over te nemen. Dat is zo voor het flamingantisme, zeker
na het uiteenvallen van de Volksunie, maar evengoed
voor het vreemdelingenstandpunt.”
Toontje is offline  
Oud 19 april 2005, 12:02   #44
marc platel
Vreemdeling
 
marc platel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 57
Standaard Vlaams belang

Met enigszins beschaamde kaken stel ik vast dat mijn oorspronkelijk antwoord niet is doorgekomen, mijn technische vaardigheid in dit soort operaties is niet meteen overwxeldigend. Dus een nieuwe poging.


Dat u de breuk binnen de VU van het einde van de jaren zeventig als een "kleine" scheuring voorstelt, lijkt mij eerlijk gezegd niet correct. In aantal mensen dat weggging - tenminste aan de top - ws dat zeker zo, maar ten gronde ging het toch tot een scheuring tussen "rechts" in de Vlaamse beweging en wat men gemakshalve kan omschrijven als links of progressief. Een tegenstelling die toen al lang sluimerde binnen de VU, die eigenlijk inherent is aan de Vlaamse beweging als geheel: tot vandaag stelt men inderdaad binnen de Vlaamse beweging vast dat het voor "rechts" en "links binnen die VB niet gemakkelijk samenleven is. Die tegenstelling lag overigens ook aan de basis van het uiteindelijk uiteenvallen van de Volksunie zelf. Toen ging het ook om tegenstelde opvattingen over hoe en wat met die Vlaamse beweging, met die Vlaamse emancipatie. daarbij kwamen nu wel bergen persoonlijke frustraties en ambities, conflicten tussen mensen die er niet meer in slaagden om minstens rond dezelfde tafel te gaan zitten. Het resultaat kent men: het Vlaams nationalisme ligt nu verspreid over drie partijen, het VB, de NVA en Spirit. In welke mate elk van die drie partijen "Vlaams nationalist" is niet zo vanzelfsprekend af te meten, feit is dat als je vandaag de stemmen van VB en NVA samentelt - sta mij toe van spirit buiten beschouwing te laten - dat het vlaams nationalisme dan electoraal bovenaan de lijst van Vlaamse partijen zou staan. Ik weet het, dit is een politiek oncorrecte voorstelling van zaken, het is wel een cijfermatig gegeven, het is maar dat men het weet.

Tussendoor er toch even op wijzen dat het Vlaams nationalisme sinds haar eerste doorbraak eigenlijk nooit is weggeweest van het Vlaamse electorale toneel: de Frontpartij, nadien Verdinaso en VNV, zo'n twintig en meer procent van de stemmen, zeker in de jaren dertig een niet weg te cijferen gegeven in de Belgische politiek. na de oorlog duurde het even voordat er opnieuw een "Vlaamse" partij was, maar de Volksunie die midden de jaren vijftig het levenslicht zag en het een bijna een halve eeuw lang zou uithouden kreeg in haar beste jaren toch ooktiwintig en meer procent. Juiste cijfers kan u vinden in de laatste editie van Luykx, Politieke Geschiedenis van België. Ik weet dat sommigen daarom zullen antwoorden dat het VB geen Vlaams nationalie partij is, dat is dan hun zaak, ik kan enkel vaststellen dat precies dat rechtse deel van de naoorlogse Vlaamse beweging de basis vormde van de Volksunie, dat het die basis is die men ook terugvond rond de doopvont voor het Vlaams Blok. dat zijn feiten en die kan ik ook niet veranderen.

Over het VB zelf, zal ik straks antwoorden.

Tot dan

Marc Platel.






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Ik zou eens aan Dhr Platel willen vragen hoe hij de evolutie ziet van het Vlaams Belang en waar de traditionele partijen in de fout zijn gegaan.

Zoals u wellicht beter weet dan ik is het Vlaams Belang van een kleine afscheuring van de VU opgeklommen tot de grootste partij van Vlaanderen. Een partij die zonder deelname aan een regering en ondanks (of dankzij) allerlei moddercampagnes vervolgingen en andere inquisitiegebruiken uitgegroeid is tot de grootste partij. Dit kan toch alleen maar wanneer de regeringspartijen blunders maken en de mening van de burger negeren. Of zie ik dat fout?
marc platel is offline  
Oud 19 april 2005, 12:12   #45
marc platel
Vreemdeling
 
marc platel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 57
Standaard Vlaams Belang

Ach wat is het toch gemakkelijk om mensen te doorgronden die men niet eens kent. Ik heb aanvaard om hier te antwoorden op de gestelde vragen en ik zie geen enkele reden waarom ik om maar één vraag uit de weg zou gaan. En dat zonder schuilnamen te gebruiken. Intussen kan u zich al bezig houden met het eerste deel van mijn antwoord.

Wat BHV betreft, wil ik mij graag houden bij de stelling dat er geen domme vragen zijn, alleen domme antwoorden. Ik zal dus proberen een verstandig antwoord te geven op een mijns inziens niet zo verstandige vraag. De splitsing van BHV verandert natuurlijk niets aan het dagelijks leven van de inwoners ter plaatse, dat is ook niet de bedoeling. De splitsing van BHV is probleem van de federale omvorming van dit land dat nu eenmaal heeft met een taalgrens, met de opbouw van deelstaten waarin elke taalgroep zijn eigen leven organiseert zoals die gemeenschap in die deelstaat dat meent te moeten te doen. Vlaanderen wil op zijn grondgebied geen franstalige taaleilanden, volgt daarmee alleen maar het Franstalige voorbeeld uit de jaren dertig. Men kan dat verkeerd vinden en dus betreuren, maar het is nu eenmaal zo. daarom werd Leuven vervlaamst, daarom wordt BHV ooit gesplitst, dit is de onomkeerbare logica van de Belgische staatshervorming. Misschien worden de mensen van ter plaatse daar inderdaad niet beter van maar beleid in het algemeen, de opbouw van een nieuw staatkundig samenlevvingsmodel is iets anders dan wegenbouw of stadskernvernieuwing. Misschien moet u eens mijn boek lezen over de "Communautaire geschiedenis van België", een uitgave van het Davidsfonds. En nadien uw vraag opnieuw stellen.

groeten,

marc platel



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ik zie dat Platel nog niet gereageerd heeft tot nu toe en hij zal daar waarschijnlijk zijn redenen voor hebben.

Verder zou ik toch graag van hem (en anderen) willen weten welke voordelen een "splitsing" van BHV voor de inwoners van die streek zou betekenen en welk voordeel ze er uit gaan halen (in de veronderstelling dat ze tot nu toe daar als sukkelaars leven). Let wel, ik bedoel voor de INWONERS van die streek, niet de lokale politiekers.
marc platel is offline  
Oud 19 april 2005, 12:19   #46
marc platel
Vreemdeling
 
marc platel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 57
Standaard Vlaams belang

Geachte,


Laat één zaak duidelijk zijn: ik ben sinds begin 2003 geen lid meer (met lidkaart) van de NVA en dat om persoonlijike redenen. Ik ben lid van geen enkele politieke partij, dus ook niet van Vlaams Belang. Ik ben mijn journalistenleven lang nooit lid geweest van een politieke partij, ook niet "actief" geweest van om het even welke partij. Mijn eerste lidkaart kocht ik toen ik begin 1998 bij de VU aan slag kon na mijn gedwongen weggaan bij Het Belang van Limburg. gedwongen en niet zoals sommigen blijven zeggen "overgestapt" naar de VU. Als werknemer bij een politieke partij leek het mij vanzelfsprekend van toen een lidkaart te kopen.

Tot daar deze persoonlijke rechtzetting.

Marc Platel





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Ik dacht gelezen te hebben dat Dhr Platel lid is van de N-VA en dus ook van het kartel.



Dhr De Wever is zich goed aan het nestelen in de pluche schoot van de traditionele partijen. Of hoe macht en geld iemands idealen kan doen verdwijnen als sneeuw door de zon. Spijtig de N-VA was één van de partijen waar ik men stem wel aan kon geven.
marc platel is offline  
Oud 19 april 2005, 12:21   #47
marc platel
Vreemdeling
 
marc platel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 57
Standaard Vlaams belang

Geachte,


Mogen we eerst zien en dan proficiat wensen.

Marc Platel


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Als de regering valt over BHV, dan is dat enkel omdat
alle partijen uit de Vlaamse regering woord hebben gehouden
en de franstaligen aan de alarmbel trokken.

Het beste bewijs dat N-VA woord heeft gehouden.

Dan kunnen we alleen maar proficiat wensen
aan alle partijen uit de Vlaamse regering.
marc platel is offline  
Oud 19 april 2005, 12:24   #48
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Het vel van de beer verkopen....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 april 2005, 12:32   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Mr. Platel,

Ik voel aan dat het VB nog lang zijn plafond niet bereikt heeft. Ik woon zelf in een plattelandsgemeente waar men amper weet hoe vreemdelingen er uit zien. Wel heeft men te maken met een gevoel van onveiligheid omdat er altijd wel links of rechts ingebroken is geweest in een of andere woning.
In die mooie groene gemeente waar het leven rustig is en verloopt haalt het VB toch ook bijna 30 % en is daarmee de grootste van de gemeente. De Antwerpse olievlek is uitgedeind tot in de Kempen.
Nu denk ik dat het VB in die groene gemeenten nog hoger kan stijgen dan in steden zoals Antwerpen. In steden zoals Antwerpen is door het massaal naturaliseren een soort vreemde stemmendam opgeworpen tegen het VB. Deze tactiek zal niet kunnen in de plattelandsgemeenten aangezien er geen vreemdelingen genoeg wonen om een dam op te werpen.
Ik denk dan ook dat het "platteland" de Vlaamse beweging (via het VB) zal voortduwen en stuwen. Noem het maar een tweede boerenkrijg...

allez 't is mijn gedacht
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 april 2005, 12:33   #50
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Ach wat is het toch gemakkelijk om mensen te doorgronden die men niet eens kent. Ik heb aanvaard om hier te antwoorden op de gestelde vragen en ik zie geen enkele reden waarom ik om maar één vraag uit de weg zou gaan. En dat zonder schuilnamen te gebruiken. Intussen kan u zich al bezig houden met het eerste deel van mijn antwoord.

Wat BHV betreft, wil ik mij graag houden bij de stelling dat er geen domme vragen zijn, alleen domme antwoorden. Ik zal dus proberen een verstandig antwoord te geven op een mijns inziens niet zo verstandige vraag. De splitsing van BHV verandert natuurlijk niets aan het dagelijks leven van de inwoners ter plaatse, dat is ook niet de bedoeling. De splitsing van BHV is probleem van de federale omvorming van dit land dat nu eenmaal heeft met een taalgrens, met de opbouw van deelstaten waarin elke taalgroep zijn eigen leven organiseert zoals die gemeenschap in die deelstaat dat meent te moeten te doen. Vlaanderen wil op zijn grondgebied geen franstalige taaleilanden, volgt daarmee alleen maar het Franstalige voorbeeld uit de jaren dertig. Men kan dat verkeerd vinden en dus betreuren, maar het is nu eenmaal zo. daarom werd Leuven vervlaamst, daarom wordt BHV ooit gesplitst, dit is de onomkeerbare logica van de Belgische staatshervorming. Misschien worden de mensen van ter plaatse daar inderdaad niet beter van maar beleid in het algemeen, de opbouw van een nieuw staatkundig samenlevvingsmodel is iets anders dan wegenbouw of stadskernvernieuwing. Misschien moet u eens mijn boek lezen over de "Communautaire geschiedenis van België", een uitgave van het Davidsfonds. En nadien uw vraag opnieuw stellen.

groeten,

marc platel
Eerst, van een Jan Modaal zoals ik moet je geen "intelligente" vragen verwachten en twee, deze schuilnaam staat er sinds lang en ontvangt geen enkele vergoeding noch waardering noch uitnodiging om te debateren.

Dank in alle geval voor uw uitleg, waaruit blijkt dat het allemaal puur politiek is waarvoor wij mogen opdraaien. Ik heb uw boek helaas niet gelezen maar ik heb wel enige kennis over onze geschiedenis en de vlaamse ontvoogding (en, last but not least, de stiefmoederlijke behandeling van Limburg). Wat me het meest bijgebleven is dat de politiek het altijd eerst voor zichzelf had en nog steeds heeft. Jan Modaal is er alleen om hun fratsen te financiëren, voor de rest koekeboe...

Gegroet.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 20 april 2005, 23:14   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

Je 'domme' vraag werd toch maar tot twee keer toe, op een duidelijke manier beantwoord.

Citaat:
De splitsing van BHV verandert natuurlijk niets aan het dagelijks leven van de inwoners ter plaatse, dat is ook niet de bedoeling. De splitsing van BHV is probleem van de federale omvorming van dit land dat nu eenmaal heeft met een taalgrens, met de opbouw van deelstaten waarin elke taalgroep zijn eigen leven organiseert zoals die gemeenschap in die deelstaat dat meent te moeten te doen. Vlaanderen wil op zijn grondgebied geen franstalige taaleilanden, volgt daarmee alleen maar het Franstalige voorbeeld uit de jaren dertig. Men kan dat verkeerd vinden en dus betreuren, maar het is nu eenmaal zo. Daarom werd Leuven vervlaamst, daarom wordt BHV ooit gesplitst, dit is de onomkeerbare logica van de Belgische staatshervorming. Misschien worden de mensen van ter plaatse daar inderdaad niet beter van maar beleid in het algemeen, de opbouw van een nieuw staatkundig samenlevvingsmodel is iets anders dan wegenbouw of stadskernvernieuwing.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2005, 13:11   #52
marc platel
Vreemdeling
 
marc platel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 57
Standaard Vlaams belang

Geachte,



Ik stel vast dat ik nog moest antwoorden op de vraag naar het wel en wee van het Vlaams Belang. Voor dit uitstel mijn excuses.


Of die partij aan haar electoraal toppunt zit of niet, daarover zullen we daags na de volgende verkiezingen meer weten. Inderdaad, om de zoveel tijd, op die zondagmorgen van de politieke democratie dat we in het stemhokje mogen stappen, doet de kiezer nog altijd wat hij wil, er is niemand die toekijkt. Als die allerindividueelste stemmen zijn geteld, dan weten we het.

Intussen stel ik wel vast dat het VB stilaan wat moeite krijgt met de electorale kracht die het verzamelde, kracht die het niet kan verzilveren in politieke macht. Dat lijkt mij logisch, lange tijd moest de partij vechten om door te breken, was er dus geen ruimte binnenskamers om eigenzinnige stemmen te cultiveren, men trok allemaal aan één en dezelfde koord, de volgende verkiezingen winnen. Alleenis het zo dat wie aan politiek doet, uiteindelijk ook macht wil om met die winst iets te doen, verbaal geweld is mooi maar de kiezer wil ook iets zien gebeuren. En dat kan het VB niet geven. Omdat het niet mag meedoen. Als het over de staatshervorming gepraat wordt, dan mag het VB er niet bij zijn want die partij is tegen belgië, als er een debat is op de VRT, dan mag eht VB er niet bij zijn wat de hoofdredacteuren van de VRT - door de Vlaamse belastingbetaler betaalde Vlaamse ambtenaren - hebben beslist dat het niet mag. Als het VB een voorstel doet inzake sociale huisvesting dan mogen de anderen daar niet aan meedoen want het komt van het VB....en doe zo maar verder. Dat is natuurlijk democratie op zijn kop....men wil de democratie beschermen door de democratie zelf te verkrachten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er met verbijsterde ogen sta op te kijken. En nog eens, ik ben geen lid van het VB!
Of ik dan geen kritiek heb op het programma van die partij, dat is een andere zaak. feit is dat een kwart van de vlaamse kiezers op willkeurige manier gestraft worden omdat "sommigen" vinden dat ze fout zijn. In mijn BRT-tijd was ik een bijna vaste luisteraar op de persconferenties van wat toen nog de KP was, we brachten er ook verslag over uit. de KPB is al lang geschiedenis!
Ik schreef het elders al, gedachten kruipen overal tussendoor, zelfs tussen de smalste kier in een deurtje, dat gebeurt duidelijk ook met VB. Gewoon omdat de anderen niet willen zien en horen dat die partij wellicht niet altijd gelijk, maar ook niet altijd ongelijk heeft. Dat brengt haar in een ongemakkelijke positie van telkens opnieuw te moeten winnen, een winst die eigenlijk verlies is want niet echt bruikbaar voor het verwerven van macht.

Groeten,

Marc Platel.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je 'domme' vraag werd toch maar tot twee keer toe, op een duidelijke manier beantwoord.
marc platel is offline  
Oud 21 april 2005, 13:28   #53
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Bedoelt u nu dat het VB geen andere keuze heeft dan haar programma "aan te passen aan de politiek correcte normen", om te kunnen deelnemen aan het beleid?
En welk beleid zou dat dan moeten zijn? Niet haar eigen beleid, zoveel is zeker.

Volgens mij zal het VB blijven groeien, ofwel tot wanneer de traditionele partijen eindelijk hun ogen openen (wat zeer onwaarschijnlijk is), ofwel tot wanneer het VB de absolute meerderheid behaalt (wat vanuit democratisch oogpunt niet echt wenselijk is).
Derde mogelijkheid : er breekt een volksopstand uit (wat ik ook niet meteen zie gebeuren want een Vlaming is hiervoor veel te braaf).

Het verheugt me wel te zien dat steeds meer mensen (vooral niet-VB-ers) en hoogopgeleiden eindelijk inzien dat het cordon sanitaire met al haar gevolgen, een waar gevaar betekent voor onze democratie. We stevenen recht af op een pure dictatuur, en het is niet "extreem-rechts" die hiervoor de schuld draagt. Het ware fascisme komt van links....
Dina is offline  
Oud 21 april 2005, 15:00   #54
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Plots zag het politiek correcte wereldje "een probleem", plots had men afweermechanisme nodig om te voorkomen dat de partij de macht in handen zou krijgen, plots werd alle hens aan dek geroepen om het Belgische systeem voor die partij te behoeden. Dat is duidelijk niet gelukt: de partij ligt vandaag nog altijd voorop bij een toch wel groot deel van de Vlaamse kiezer. Waarom? Omdat de Vlaamse VB kiezers verzuurde zuurpruimen zijn die niet wilden zien vanwaar hun zieleheil moest komen? Of omdat alsmaar meer Vlaamse kiezers wilden laten zien en vooral voelen dat zij het Belgische systeem beu waren, dat ze heel anders wilden, dat ze niet alleen meer met woorden te paaien waren, dat ze ook daden wilden zien. En dat terwijl een rits problemen intussen alleen maar nog krachtiger werden....met het resultaat dat men kent.

Wat het wordt als er straks weer gesteld wordt? de vraag stellen is het antwoord geven.

Zo denk ik tenminste.

Marc Platel
Ik kan het alleen maar eens zijn met deze stelling.
De Vlaams Belang stemmer is niet de verzuurde kiezer waar politiek correct België hen voor wil verslijten. Het is eerder een kiezer die het Belgische systeem beu is.
Het foefelen, sjoemelen en wanbeleid van sommige partijen komt me flink de strot uit. Het wordt hoog tijd dat de kiezer dit systeem, dat duidelijk niet werkt, afstraft. En als dit betekent dat ik een sprong in het donker moet doen door op een partij partij te stemmen die nog niets bewezen heeft, dan is het maar zo. Het enige dat ik van deze partij weet is dat ze kan incasseren.

P.s. Waarom schrijft u VB en niet Vlaams Belang?
Is het gemankshalve of omdat Dhr Steveart een oproep in die richting gelanceerd heeft?

Laatst gewijzigd door Bourne : 21 april 2005 om 15:01.
Bourne is offline  
Oud 21 april 2005, 15:21   #55
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Het foefelen, sjoemelen en wanbeleid van sommige partijen komt me flink de strot uit. Het wordt hoog tijd dat de kiezer dit systeem, dat duidelijk niet werkt, afstraft. En als dit betekent dat ik een sprong in het donker moet doen door op een partij partij te stemmen die nog niets bewezen heeft, dan is het maar zo. Het enige dat ik van deze partij weet is dat ze kan incasseren.
Het probleem is dat de kiezer weinig keus heeft. Sinds de "verzuurde" vlaming zich tot het VB keerde hebben de anderen er weinig van opgestoken. Door het "anschlussen" van splinterpartijtjes zoals het NV-A of Spirit, alhoewel ze die liever kwijt dan rijk zijn, dachten ze DE remedie gevonden te hebben. Dit heeft bitter weinig effekt gehad op de kiesuitslag en nog minder op de politieke gedragingen, de BHV afdreiging ten spijt.
Het is niet moeilijk te incasseren als je geen verantwoording hoeft af te leggen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 21 april 2005, 15:34   #56
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Het probleem is dat de kiezer weinig keus heeft. Sinds de "verzuurde" vlaming zich tot het VB keerde hebben de anderen er weinig van opgestoken. Door het "anschlussen" van splinterpartijtjes zoals het NV-A of Spirit, alhoewel ze die liever kwijt dan rijk zijn, dachten ze DE remedie gevonden te hebben. Dit heeft bitter weinig effekt gehad op de kiesuitslag en nog minder op de politieke gedragingen, de BHV afdreiging ten spijt.
Het is niet moeilijk te incasseren als je geen verantwoording hoeft af te leggen.
Als ik spreek over incasseren ivm het Vlaams Belang doel ik op de talloze moddercampagnes en vervolgingen. Vooral de houding van de vrt in dit opzicht hebben me de ogen geopend, het werkte zo irritant dat VB-Bashing.
Geef ze toch eens een oprechte eerlijke kans, ik dacht dat de openbare omroep er voor iedereen was.
Bourne is offline  
Oud 21 april 2005, 16:08   #57
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Als ik spreek over incasseren ivm het Vlaams Belang doel ik op de talloze moddercampagnes en vervolgingen. Vooral de houding van de vrt in dit opzicht hebben me de ogen geopend, het werkte zo irritant dat VB-Bashing.
Geef ze toch eens een oprechte eerlijke kans, ik dacht dat de openbare omroep er voor iedereen was.
Die campagnes waren meer in hun voor- dan nadeel !

Openbare omroepen worden door jan en alleman gefinanciëerd en hun direkties worden door de regerende partijen gekozen, dus....
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 21 april 2005, 16:23   #58
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Die campagnes waren meer in hun voor- dan nadeel !
Daar ben ik het in zekere zin mee eens. Maar dat neemt niet weg dat die campagnes me meer dan de strot uit komen.

Citaat:
Openbare omroepen worden door jan en alleman gefinanciëerd en hun direkties worden door de regerende partijen gekozen, dus....
Inderdaad de openbare omroepen worden door iedereen gefinancierd, dus ook door het 1/4 dat op het Vlaams Belang stemde, bijna 1 miljoen mensen. De raad van bestuur wordt door de regering bepaald, maar dat wil niet zeggen dat deze raad er een propagandazender van moet maken.
Bourne is offline  
Oud 21 april 2005, 17:12   #59
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Inderdaad de openbare omroepen worden door iedereen gefinancierd, dus ook door het 1/4 dat op het Vlaams Belang stemde, bijna 1 miljoen mensen. De raad van bestuur wordt door de regering bepaald, maar dat wil niet zeggen dat deze raad er een propagandazender van moet maken.
Be my guest !!
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be