Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april Dr. Dirk Van Duppen is arts bij Geneeskunde voor het Volk. In zijn boek "De cholesteroloorlog: waarom geneesmiddelen zo duur zijn" kloeg hij de kosten van de farmaceutische industrie aan en lanceerde hij voorstellen rond de invoering van het kiwi-model. Dat laatste voorstel werd gretig overgenomen door vele politici (als was het hun eigen voorstel) en bezorgde dr Dirk Van Duppen aanwezigheid in vele (televisie)debatten.

 
 
Discussietools
Oud 16 april 2005, 22:00   #1
Midas
Partijlid
 
Midas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Berichten: 264
Standaard Geneeskunde voor het "eigen" volk !

"Geneeskunde voor het volk" klinkt sympathiek, maar in de praktijk is het eerder "Geneeskunde voor het EIGEN volk", althans naar mijn ervaring. Wie dat "eigen" volk dan wel is, laat ik in het midden, maar ik vermoed PVDA-volk of toch ons-kent-ons-volk.

Eind november 2004 was ik immers op zoek naar een nieuwe huisarts, en voor de verandering zocht ik er één zonder conservatieve/kapitalistische achtergrond. Dus ging ik naar de praktijk in Zelzate, waar een behoorlijk aantal dokters raadplegingen houden.

Toen ik daar echter binnenstapte, werd ik snel door een vriendelijke receptioniste de deur gewezen, wegens een zogenaamde patiënten-stop. Ik was te verbaasd was om daar veel uitleg over te vragen, en dus besloot ik de volgende dag nog eens een poging te wagen, dit keer telefonisch.

Ditmaal had ik meer geluk, want er was blijkbaar nog plaats genoeg voor een nieuwe afspraak met één van de dokters. Tot de receptioniste echter in de gaten kreeg, dat ik een "nieuwe" patiënt was, zodat die meteen weer de patiënten-stop uit de kast haalde, zonder daar veel uitleg over te willen geven.

De conclusie was voor mij nu wel duidelijk, namelijk, dat een "gewone" patiënt hier niet welkom is, tenzij hij tot het "eigen volk" behoort !
Midas is offline  
Oud 16 april 2005, 22:55   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Zever, gezever. (om even de Frankie uit het Eiland te quoten)
StevenNr1 is offline  
Oud 16 april 2005, 23:00   #3
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas
"Geneeskunde voor het volk" klinkt sympathiek, maar in de praktijk is het eerder "Geneeskunde voor het EIGEN volk", althans naar mijn ervaring. Wie dat "eigen" volk dan wel is, laat ik in het midden, maar ik vermoed PVDA-volk of toch ons-kent-ons-volk.

Eind november 2004 was ik immers op zoek naar een nieuwe huisarts, en voor de verandering zocht ik er één zonder conservatieve/kapitalistische achtergrond. Dus ging ik naar de praktijk in Zelzate, waar een behoorlijk aantal dokters raadplegingen houden.

Toen ik daar echter binnenstapte, werd ik snel door een vriendelijke receptioniste de deur gewezen, wegens een zogenaamde patiënten-stop. Ik was te verbaasd was om daar veel uitleg over te vragen, en dus besloot ik de volgende dag nog eens een poging te wagen, dit keer telefonisch.

Ditmaal had ik meer geluk, want er was blijkbaar nog plaats genoeg voor een nieuwe afspraak met één van de dokters. Tot de receptioniste echter in de gaten kreeg, dat ik een "nieuwe" patiënt was, zodat die meteen weer de patiënten-stop uit de kast haalde, zonder daar veel uitleg over te willen geven.

De conclusie was voor mij nu wel duidelijk, namelijk, dat een "gewone" patiënt hier niet welkom is, tenzij hij tot het "eigen volk" behoort !

U bedoeld dat geneeskunde voor het volk alleen voor dat volk is dat een partijkaart van de pvda of C° kan voorleggen. Hebben ze u achter iets gevraagd? Op welke gegevens baseerde de receptioniste zich?

Probeer de volgende maal eens met een paar piercings in uw gezicht, een joint in uw mond en een rasta-kapsel.
Bourne is offline  
Oud 17 april 2005, 09:55   #4
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

Midas,
die patiëntenstop is een minder gelukkig gevolg van het succes van geneeskunde voor het volk in bv. Zelzate
dat heeft niets te maken met geneeskunde voor het eigen volk.
je hebt nu eenmaal een maximum-aantal patienten die een dokter aankan, en die limiet is daar al bereikt.
__________________
Eerst de mensen, niet de winst!

www.pvda.be/lonen
Pie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be