Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2019, 10:29   #561
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
denk jij dat bij een nieuw referendum er een ander resultaat gaat komen?

De peilingen zijn nog steeds exact hetzelfde als de peilingen voor het 1e referendum. Het resultaat zou ook eens hetzelfde kunnen zijn.
Ik vermoed dat er een sterkere opkomst zou zijn, er zijn erg veel 'remain' mensen gewoon thuis gebleven omdat ze op basis van de peilingen dachten dat brexit het toch ging verliezen. Dat was de teneur in de britse pers in de dagen na het referendum. Vooral de jongeren hun participatie was ondermaats.
Een hogere participatiegraad + een betere voorlichting van de gevolgen nu die leugenachtige campagne er niet meer is + het publiek dat nu ook ZIET dat haar regering niet weet met wat ze bezig is zou wel eens de sleutel tot een overwinning kunnen worden bij een 2e referendum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:30   #562
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gaan ze dan de weg tonen aan de catalanen ? Of eerst aan ons vlamingen ?
Ze gaan hun grond systematisch weggegeven aan al wie een fles Laphroaig koopt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:32   #563
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ze gaan hun grond systematisch weggegeven aan al wie een fles Laphroaig koopt.
Ik heb mijn stukje grond al veiliggesteld.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:33   #564
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb mijn stukje grond al veiliggesteld.
En? Ga jij voor een harde Brexit?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:33   #565
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kijk we zitten hier op een forum waar één van de separo's (ik vergeet de welke) doodleuk antwoorde dat hem niet schelen dat Vlaanderen er economisch zou op achteruit gaan zolang ze maar onafhankelijk werden (een billenkletser).
Daar is wel iets voor te zeggen, natuurlijk. Het is een fundamentele keuze. Vrijheid of gouden kooi. Dier in de wildernis of in de zoo.

Uw streven is niet louter economisch. Natuurlijk speelt dat mee, maar er zijn andere dingen die ook tellen. Hoe vaak hoor je niet "voor geen geld ter wereld zou ik ditte of datte".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:35   #566
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw rekenkunde trekt op geen kloten. Het gros van de VB en Nva stemmers wenst geen afscheiding.
Vooral: het VB en vooral de N-VA wil geen afscheiding. Voor het VB zou dat zijn zoals een ontwikkelingshelper die nu zijn "vee" geholpen heeft en onafhankelijk gemaakt. Hierdoor zou die zijn business van ontwikkelingshelper omzeep helpen. Maar vooral: de N-VA is de partij die de separatisten strikt in een politiek die vooral gericht is op de etat Belgo-Flamand. In plaats van gaan te lopen, de macht pakken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 10:38   #567
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In onze representatieve democratie kan ik er toch moeilijk naast kijken dat de grootste partij van het land en die een vlaams-nationalistisch profiel heeft,
Nee. Aan Vlaams-nationalistische profilering doet in haar communicatie. Niet zeveren. De N-VA is niet Vlaams-nationalistisch. De N-VA is Vlaams-Belgisch. Zij wil Belgische macht, geen Vlaamse afscheiding.

Citaat:
Het blokkeert dus op de 2 niveau's : via het postelectoraal onderzoek van Abts en Swyngedouw weten we dat het % kiezers van N-VA dat separatisme wil een minderheid vormt. (ook bij het Blok trouwens) en binnen het parlementair systeem zien we dat er nul komma nul wetgevende initiatieven worden genomen om separatisme in realiteit om te zetten.

Slotsom : het blijft bij gezever en wat intellectuele masturbatie van een weliswaar verbaal sterke maar numeriek kleine groep mensen.
Tuurlijk. Eigenlijk is separatisme onnozel als je de meerderheidsgroep bent. Normaal onderwerp je dan de minderheidsgroep. Je moet een bende slapjanussen zijn om als meerderheid willen gaan te lopen, in plaats van de minderheid tot slavernij willen te reduceren.

Het is niet voor niks dat de N-VA nu, 30 jaar na het VB, haar pijlen gaat richten op de makakken, in plaats van op de Walen. Dat is een lucratievere affaire op electoraal vlak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 januari 2019 om 10:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 15:19   #568
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Schotten krijgen terug hoop.
Hun onafhankelijkheid komt er aan.
zoals de vlaamse en de van de hottentotten zeker
en dat zonder steun van europa, zoals in catalonie
maar geen problem als ze de mensen van de nva zoals de criminelen in spanje achter de tralies stoppen
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 15:23   #569
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En? Ga jij voor een harde Brexit?
Liefst geen Brexit!

In geval van Brexit ga ik mijn stukje grond terug aansluiten bij de EU zodat ik aan Laphroaig kan geraken zonder invoerrechten te hoeven betalen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 15:43   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt dat wel ? De Britten zijn op massale manier voorgelogen door de brexiteers zowel vanuit de Ukip hoek als de kliek rond Johnson. En Labour zat er rustig naar te kijken, omdat die maar met 1 ding bezig zijn en dat is de regering laten struikelen.
Deze campagne is volgens mij in de moderne geschiedenis 1 van de leugenachtigste en perfide manipulaties geweest van de publieke opinie en het gevolg was er naar.

https://www.theguardian.com/commenti...eign-secretary
Alles bij elkaar logen de Brexiteers maar een kleine factor 3. Dat is meer dan acceptabel in verkiezingspropaganda zou ik denken. Het is zelfs gangbaar bij betogingen.

Ik had hier nog niet naar gekeken, ik dacht dat ze veel meer voorgelogen waren. Een factor 3 is heel acceptabel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 16:50   #571
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles bij elkaar logen de Brexiteers maar een kleine factor 3. Dat is meer dan acceptabel in verkiezingspropaganda zou ik denken. Het is zelfs gangbaar bij betogingen.

Ik had hier nog niet naar gekeken, ik dacht dat ze veel meer voorgelogen waren. Een factor 3 is heel acceptabel.

Voor Boris Johnson en Michael Gow zou ik de oude Treason Act van 1351 terug in gebruik laten nemen moest ik Theresa May kunnen adviseren. Dat was de gebruikelijke straf voor hoogverraad.


Hangen, trekken en vierendelen of hanged, drawn and quartered was van 1351 tot 1870 de wettelijke straf in Engeland voor mannen schuldig bevonden aan hoogverraad. Veroordeelden werden op een houten raam door een paard naar de plaats van terechtstelling getrokken. Daar werden ze opgehangen tot net voordat ze stierven, waarna ze werden gecastreerd, ontdarmd, onthoofd en gevierendeeld. De stukken van het lijk werden vervolgens tentoongesteld bij London Bridge.

Het lijkt me een passende -typisch Britse- manier om te bestraffen. (Boris en Michael houden van typisch britse zaken, geen gedoe vanuit het buitenland...)



bron : https://simple.wikipedia.org/wiki/Ha..._and_quartered
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 07:21   #572
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Liefst geen Brexit!

In geval van Brexit ga ik mijn stukje grond terug aansluiten bij de EU zodat ik aan Laphroaig kan geraken zonder invoerrechten te hoeven betalen.
Uw eigen persoonlijke tax-vrije zone.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 07:22   #573
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Liefst geen Brexit!

In geval van Brexit ga ik mijn stukje grond terug aansluiten bij de EU zodat ik aan Laphroaig kan geraken zonder invoerrechten te hoeven betalen.
Ook niet vergeten van tijd tot tijd een fles te bezorgen aan Juncker. Dan zit het wel snor met die heraansluiting bij de EU.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 07:36   #574
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor Boris Johnson en Michael Gow zou ik de oude Treason Act van 1351 terug in gebruik laten nemen moest ik Theresa May kunnen adviseren. Dat was de gebruikelijke straf voor hoogverraad.
Zever vertellen voor verkiezingen is de basis van onze democratie. Je kan dat moeilijk hoogverraad noemen he.

Citaat:
Hangen, trekken en vierendelen of hanged, drawn and quartered was van 1351 tot 1870 de wettelijke straf in Engeland voor mannen schuldig bevonden aan hoogverraad. Veroordeelden werden op een houten raam door een paard naar de plaats van terechtstelling getrokken. Daar werden ze opgehangen tot net voordat ze stierven, waarna ze werden gecastreerd, ontdarmd, onthoofd en gevierendeeld. De stukken van het lijk werden vervolgens tentoongesteld bij London Bridge.
Ge kunt uw bruin kantje niet wegsteken he

Ik ben voor genocides, maar daar hoeft geen lijden bij komen te kijken...

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2019 om 07:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 07:57   #575
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zever vertellen voor verkiezingen is de basis van onze democratie. Je kan dat moeilijk hoogverraad noemen he.



Ge kunt uw bruin kantje niet wegsteken he

Ik ben voor genocides, maar daar hoeft geen lijden bij komen te kijken...
Ik niet. Genocides zijn niet selectief, de eliminatie van parasieten zoals Boris Johnson of Michael Gowe is dat wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 08:04   #576
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet. Genocides zijn niet selectief, de eliminatie van parasieten zoals Boris Johnson of Michael Gowe is dat wel.
Dat is nu precies wat het bruin maakt, die "selectieve" kant.

Boris heeft op de verkiezingsmarkt gespeeld en gewonnen. Het zijn de remainers die verloren hebben. Hun leugens waren minder aantrekkelijk en minder overtuigend dan de leugens van de leavers. En dat is het enige dat telt: welke charlatanstreken verkopen het beste ? De basis van onze democratie. En onze economie trouwens. En al de rest van onze sociale interacties.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2019 om 08:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 08:57   #577
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

De Schotten willen in de EU blijven en zullen zich onafhankelijk verklaren ,moest het VK de EU verlaten

Alyn Smith MEP to the European Parliament: “If we are removed against our will, independence will be our only route back.

I’m asking you to leave a light on, so we can find our way home.”

Donald Tusk and colleagues applauded the speech.



De Schotten wijzen ons de weg .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 maart 2019 om 08:58.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 17:57   #578
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zullen we zien als er een Brexit is ,
en Schotland in de EU wil blijven ,
dan denk ik niet dat ze die uit de EU gaan zwieren .


Juist zoals ze Vlaanderen
na een onze Onafhankelijkheidsverklaring
ook niet gaan buiten smijten .
Dat is geen kwestie van buitenzwieren maar de toestemming van alle EU landen krijgen om erbij te komen. En die toestemming zullen Spanje en Frankrijk nooit geven of ben jij blind soms.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 18:03   #579
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Vlaanderen telt 6,5 miljoen inwoners van het voormalige België,
Wallo-Brux 4,5miljoen.

Dus Vlaanderen heeft 2 miljoen troeven meer dan Wallo-Brux

om als wettelijke opvolger van België erkend te worden door de EU
Als Vlaanderen uit Belgie stapt wat ze volgens jou dit jaar nog gaan doen maken bliven Brussel en Wallonie Belgie uit. En als jij denkt dat de EU het recht heeft daar een jota aan te veranderen ben je nog veel dommer dan ik al dacht.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 18:22   #580
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat is geen kwestie van buitenzwieren maar de toestemming van alle EU landen krijgen om erbij te komen. En die toestemming zullen Spanje en Frankrijk nooit geven of ben jij blind soms.
In deze situatie twijfel ik daarover.

Ik vind ‘het geval’ Schotland en N. Ierland ook heel verschillend van ‘het geval Vlaanderen’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be