Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2018, 08:54   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Theo Francken: “Illegale migratie moet stoppen ...

Theo Francken: “Illegale migratie moet stoppen, anders loopt het fout af voor iedereen”

Citaat:
Theo Francken wil zo snel mogelijk een einde maken aan de instroom van illegale vluchtelingen, maar is niet gekant tegen de opname van meer “echte” vluchtelingen, uit Syrië bijvoorbeeld. Dat zei hij vrijdagavond tijdens een debat in ‘De Afspraak op vrijdag’.
Ik denk dat iedereen op huidig ogenblik er al wel van op de hoogte is dat het migrantenprobleem een enorm struikelblok geworden is waar men totaal maat dan ook totaal nog steeds geen goede oplossing voor gevonden heeft om het in te dijken.

Citaat:
Daarom wil Francken dat er meer mensen legaal en veilig in ons land toegelaten worden. “Maar echte vluchtelingen”, beklemtoont hij. Wat hem betreft mag dat “meer en ruimhartiger zijn als we stoppen met illegale migratie.” Er moet ook meer geld vrijgemaakt worden voor meer en betere opvangcondities in de regio.
Vraag ik mij af hoe je dat gaat controleren in het naarstig binnenrollende 'Paard van Troje'

Vragen van:

Bent u een illegaal of niet?

Als u niet illegaal bent mag u daar in die rij mee aanschuiven voor verder onderzoek.

Menen ze dat echt zelf?

Zoals u merkt na de tekst uit het artikel gelezen te hebben is de rode draad door het hele verhaaltje dat men ze gewoon blijft ontvangen in 'ons' land.

Besluit:

Er zal niets van in huis komen om de deuren (grenzen) te sluiten om op die manier het probleem migratie aan te pakken.

p.s.

Intussen blokletterden sommige kranten dat wij op huidig ogenblik in 2018 met zijn 11.376.070 zijn in België.

Dat lijkt mij hoog gegrepen in de zin van dat wij nog steeds maar met een goede 10 miljoen autochtonen zijn, de anderen zijn al allemaal inwijkelingen/migranten/landverraders/illegalen/goudzoekers/bootvluchtelingen/Paard van Troje menners, die van einde en verre aangelopen/gevaren/gereden zijn.

Zoals u merkt heeft men die Theo zijn handen gebonden en kan hij er niets meer tegen doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juni 2018 om 08:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:03   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Theo Francken: “Illegale migratie moet stoppen, anders loopt het fout af voor iedereen”



Ik denk dat iedereen op huidig ogenblik er al wel van op de hoogte is dat het migrantenprobleem een enorm struikelblok geworden is waar men totaal maat dan ook totaal nog steeds geen goede oplossing voor gevonden heeft om het in te dijken.



Vraag ik mij af hoe je dat gaat controleren in het naarstig binnenrollende 'Paard van Troje'

Vragen van:

Bent u een illegaal of niet?

Als u niet illegaal bent mag u daar in die rij mee aanschuiven voor verder onderzoek.

Menen ze dat echt zelf?

Zoals u merkt na de tekst uit het artikel gelezen te hebben is de rode draad door het hele verhaaltje dat men ze gewoon blijft ontvangen in 'ons' land.

Besluit:

Er zal niets van in huis komen om de deuren (grenzen) te sluiten om op die manier het probleem migratie aan te pakken.

p.s.

Intussen blokletterden sommige kranten dat wij op huidig ogenblik in 2018 met zijn 11.376.070 zijn in België.

Dat lijkt mij hoog gegrepen in de zin van dat wij nog steeds maar met een goede 10 miljoen autochtonen zijn, de anderen zijn al allemaal inwijkelingen/migranten/landverraders/illegalen/goudzoekers/bootvluchtelingen/Paard van Troje menners, die van einde en verre aangelopen/gevaren/gereden zijn.

Zoals u merkt heeft men die Theo zijn handen gebonden en kan hij er niets meer tegen doen.
Heb je de ex-directeur van Fedasiel, Bob Pleysier bezig gehoord? Dit is écht een prototype van linkse Gutmensch die barst van vooroordelen en haat tegenover onze eigenste Europese identiteit. Hij heeft daar enkele uitspraken uit zijn botten geslagen die hem te voeten uit tekenen. Het begon reeds van bij de aanvang van het programma toen de panelleider Ivan De Vadder de deelnemers voorstelde. Pleysier vertelde dat hij in het verleden baas was geweest van Fedasil en ook van het Klein Kasteeltje. Tot daar alles OK. Maar, we moesten ook stante pede horen dat hij pleegvader was van een drietal (?) migranten-jongeren. Dat werd hem nochtans niet gevraagd.

Dan kraamde hij wat later de dooddoener uit dat wij Westerlingen, de grondstoffen uit Afrika wegslepen. Pardon??? Die grondstoffen worden door de Westerse industrie gekocht en betaald aan de geldende marktprijzen. Wat wil die kerel eigenlijk? Dat wij Afrika nog wat meer laten verarmen door hen "fuck your commodities" toe te roepen en onze Europese nijverheid dan ook maar volledig te sluiten? Op het einde van het programma ging hij werkelijk helemaal de mist in door Theo Francken ervan te beschuldigen dat hij de "natuurlijke" () migratie van Zuid naar Noord in Afrika wilde verhinderen. Blijkbaar vond De Vadder ook dat het welletjes was geweest want hij sloot vrij abrupt het programma af.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:08   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb je de ex-directeur van Fedasiel, Bob Pleysier bezig gehoord? Dit is écht een prototype van linkse Gutmensch die barst van vooroordelen en haat tegenover onze eigenste Europese identiteit. Hij heeft daar enkele uitspraken uit zijn botten geslagen die hem te voeten uit tekenen. Het begon reeds van bij de aanvang van het programma toen de panelleider Ivan De Vadder de deelnemers voorstelde. Pleysier vertelde dat hij in het verleden baas was geweest van Fedasil en ook van het Klein Kasteeltje. Tot daar alles OK. Maar, we moesten ook stante pede horen dat hij pleegvader was van een drietal (?) migranten-jongeren. Dat werd hem nochtans niet gevraagd.

Dan kraamde hij wat later de dooddoener uit dat wij Westerlingen, de grondstoffen uit Afrika wegslepen. Pardon??? Die grondstoffen worden door de Westerse industrie gekocht en betaald aan de geldende marktprijzen. Wat wil die kerel eigenlijk? Dat wij Afrika nog wat meer laten verarmen door hen "fuck your commodities" toe te roepen en onze Europese nijverheid dan ook maar volledig te sluiten? Op het einde van het programma ging hij werkelijk helemaal de mist in door Theo Francken ervan te beschuldigen dat hij de "natuurlijke" () migratie van Zuid naar Noord in Afrika wilde verhinderen. Blijkbaar vond De Vadder ook dat het welletjes was geweest want hij sloot vrij abrupt het programma af.
Moest die zijn zin krijgen, dan wordt Europa in tien jaar tijd herschapen tot een "tweede" Afrika of Midden-Oosten.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 juni 2018 om 11:14.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:23   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb je de ex-directeur van Fedasiel, Bob Pleysier bezig gehoord? Dit is écht een prototype van linkse Gutmensch die barst van vooroordelen en haat tegenover onze eigenste Europese identiteit. Hij heeft daar enkele uitspraken uit zijn botten geslagen die hem te voeten uit tekenen. Het begon reeds van bij de aanvang van het programma toen de panelleider Ivan De Vadder de deelnemers voorstelde. Pleysier vertelde dat hij in het verleden baas was geweest van Fedasil en ook van het Klein Kasteeltje. Tot daar alles OK. Maar, we moesten ook stante pede horen dat hij pleegvader was van een drietal (?) migranten-jongeren. Dat werd hem nochtans niet gevraagd.

Dan kraamde hij wat later de dooddoener uit dat wij Westerlingen, de grondstoffen uit Afrika wegslepen. Pardon??? Die grondstoffen worden door de Westerse industrie gekocht en betaald aan de geldende marktprijzen. Wat wil die kerel eigenlijk? Dat wij Afrika nog wat meer laten verarmen door hen "fuck your commodities" toe te roepen en onze Europese nijverheid dan ook maar volledig te sluiten? Op het einde van het programma ging hij werkelijk helemaal de mist in door Theo Francken ervan te beschuldigen dat hij de "natuurlijke" () migratie van Zuid naar Noord in Afrika wilde verhinderen. Blijkbaar vond De Vadder ook dat het welletjes was geweest want hij sloot vrij abrupt het programma af.
Ik las het en ik ben gelijk beginnen na de onzin die de man uitkraamde.

Ik schreef op forum dezes ook al wel eens dat men Fedasil (Federaal Agentschap voor de opvang van asielzoekers) moet gelijkmaken met de grond, afschaffen die handel, weg ermee.

Dat er handel gedreven word, er handelscontracten afgesloten worden met Afrika nog tot daartoe, maar dat wil niet zeggen dat Afrika al zijn onderdanen, onder het mom van asielzoeker/vluchteling, door moeten sturen naar Europa, want daar hebben wij totaal geen boodschap aan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juni 2018 om 11:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:44   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Maggie De Block voerde de lijst van veilige landen in.

Theo Francken zevert er over.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:46   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb je de ex-directeur van Fedasiel, Bob Pleysier bezig gehoord? Dit is écht een prototype van linkse Gutmensch die barst van vooroordelen en haat tegenover onze eigenste Europese identiteit. Hij heeft daar enkele uitspraken uit zijn botten geslagen die hem te voeten uit tekenen. Het begon reeds van bij de aanvang van het programma toen de panelleider Ivan De Vadder de deelnemers voorstelde. Pleysier vertelde dat hij in het verleden baas was geweest van Fedasil en ook van het Klein Kasteeltje. Tot daar alles OK. Maar, we moesten ook stante pede horen dat hij pleegvader was van een drietal (?) migranten-jongeren. Dat werd hem nochtans niet gevraagd.

Dan kraamde hij wat later de dooddoener uit dat wij Westerlingen, de grondstoffen uit Afrika wegslepen. Pardon??? Die grondstoffen worden door de Westerse industrie gekocht en betaald aan de geldende marktprijzen. Wat wil die kerel eigenlijk? Dat wij Afrika nog wat meer laten verarmen door hen "fuck your commodities" toe te roepen en onze Europese nijverheid dan ook maar volledig te sluiten? Op het einde van het programma ging hij werkelijk helemaal de mist in door Theo Francken ervan te beschuldigen dat hij de "natuurlijke" () migratie van Zuid naar Noord in Afrika wilde verhinderen. Blijkbaar vond De Vadder ook dat het welletjes was geweest want hij sloot vrij abrupt het programma af.
Ik weet niet wat ze bij de VRT moeten gedacht hebben toen ze dit figuur uitnodigden maar qua zwaktebod kon dit wel tellen. Francken veegde dan ook probleemloos de vloer aan met deze linkse gutmensch en we wisten inderdaad al waar de klepel hing toen hij zichzelf voorstelde als voogd van minderjarige Afghaanse vluchtelingen.

Wat die kerel vervolgens allemaal uit zijn botten sloeg: net zoals vroeger de grens met Oost Europa is opengegaan zou de grens met Afrika ook moeten opengaan en alle problemen die we nu hebben zouden verdwijnen als sneeuw voor de zon... Hij stelde Francken ervoor verantwoordelijk dat hij door zijn beleid een belemmering zou vormen voor de interne migratie binnen Afrika... Volgens hem zouden opvangkampen buiten de EU onmenselijk zijn...

Met zo'n clowns moet N-VA geen verkiezingscampagne meer voeren, de kiezers stromen sowieso binnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:46   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Theo Francken: “Illegale migratie moet stoppen, anders loopt het fout af voor iedereen”



Ik denk dat iedereen op huidig ogenblik er al wel van op de hoogte is dat het migrantenprobleem een enorm struikelblok geworden is waar men totaal maat dan ook totaal nog steeds geen goede oplossing voor gevonden heeft om het in te dijken.



Vraag ik mij af hoe je dat gaat controleren in het naarstig binnenrollende 'Paard van Troje'

Vragen van:

Bent u een illegaal of niet?

Als u niet illegaal bent mag u daar in die rij mee aanschuiven voor verder onderzoek.

Menen ze dat echt zelf?

Zoals u merkt na de tekst uit het artikel gelezen te hebben is de rode draad door het hele verhaaltje dat men ze gewoon blijft ontvangen in 'ons' land.

Besluit:

Er zal niets van in huis komen om de deuren (grenzen) te sluiten om op die manier het probleem migratie aan te pakken.

p.s.

Intussen blokletterden sommige kranten dat wij op huidig ogenblik in 2018 met zijn 11.376.070 zijn in België.

Dat lijkt mij hoog gegrepen in de zin van dat wij nog steeds maar met een goede 10 miljoen autochtonen zijn, de anderen zijn al allemaal inwijkelingen/migranten/landverraders/illegalen/goudzoekers/bootvluchtelingen/Paard van Troje menners, die van einde en verre aangelopen/gevaren/gereden zijn.

Zoals u merkt heeft men die Theo zijn handen gebonden en kan hij er niets meer tegen doen.
Ik heb het debat gevolgd en de enige die iets zinnigs wist te vertellen was Francken.
Je moet inderdaad wie in een boot stapt, geen toegang tot Europa geven, tenzij het werkelijk om vluchtelingen gaat die in aanmerking komen voor dat statuut. Dat zoek je beter uit door kampen te zetten in Noord Afrika en daar te kijken wie wel of niet recht heeft op toegang tot Europa. Want wat we nu zien lijkt nog maar het begin. Er zullen steeds meer vluchtelingen komen, ook omwille van klimaatsveranderingen, maar evengoed omwille van de uitzichtloosheid in heel wat landen.

In Europa kun je verdienen, die beeldvorming krijg je niet weg. Of dat legaal is of via andere circuits is vaak minder belangrijk.

Dus ja, Francken heeft gelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 16:38   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Peeters: ‘Proefballonnetjes Francken helpen debat niet vooruit’

Citaat:
De nieuwe voorstellen van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken om de migratieproblematiek aan te pakken, krijgen weinig bijval bij CD&V. ‘Het heeft geen zin om ideeën te lanceren in persoonlijke naam, die het debat binnen de regering niet vergemakkelijken’, zegt CD&V vicepremier Kris Peeters.
Citaat:
Francken zegt wel dat het om een ‘persoonlijk standpunt’ gaat, en dat echte vluchtelingen nog steeds geholpen moeten worden.
Zoals ik al eerder schreef over bootvluchtelingen:

Coast Guard laten varen, opvangen, eerste hulp, eten, kleding geven maar wel gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn.

In de landen van herkomst 'opvangkampen' installeren with a little help from some friends.

p.s.

Toch blijken er nog veel mensen groot fan te zijn om ze blijven binnen te halen, zie Italië

Duizenden Italianen op straat tegen migratiebeleid

Keerzijde van de medaille is dan weer:

De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, weigert ngo-schepen met migranten aan boord in Italië toe te laten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 juni 2018 om 16:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:15   #9
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Theo Francken heeft hier gelijk over de hele lijn en het is dan ook de logica zelve. Iedereen met iets of wat verstand kan dat alleen maar beamen. Als ze geen kans meer maken op asiel, zullen ze ook minder geneigd zijn om naar hier te komen. Het omgekeerde is gewoon dweilen met de kraan open.

Is Bob Pleysier terug? Ik meen dat dit het heerschap is dat bij het begin van de vluchtelingscrisis in prime time op zowat alle zenders kwam rond bazuinen dat het nu anders was dan vroeger en de vluchtelingen allemaal hoog opgeleiden waren. Zo passeerde hij onder meer in "De afspraak". Toen enige tijd later bleek dat het allemaal larie was, was hij nergens meer te bespeuren.

Nu is hij blijkbaar terug van weggeweest, in de veronderstelling dat de mensen hem vergeten zijn.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 juni 2018 om 19:17.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:36   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Theo Francken heeft hier gelijk over de hele lijn en het is dan ook de logica zelve. Iedereen met iets of wat verstand kan dat alleen maar beamen. Als ze geen kans meer maken op asiel, zullen ze ook minder geneigd zijn om naar hier te komen. Het omgekeerde is gewoon dweilen met de kraan open.
Dat is inderdaad zijn gedachtengang.
Alleen wie recht heeft op asiel laten komen.
Zo worden de mensensmokkelaars het gras voor de voeten weggemaaid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 19:56   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is inderdaad zijn gedachtengang.
Alleen wie recht heeft op asiel laten komen.
Zo worden de mensensmokkelaars het gras voor de voeten weggemaaid.
Denkt u echt dat die mensensmokkelaars daar gaan van wakker liggen?

Gewoon zoals ik al schreef, terug afzetten waar ze ingescheept geweest zijn laat ze het dan zelf maar opnemen tegen de mensensmokkelaars die ze in de meeste gevallen duur betaalden.

p.s.

Salvini wil nog meer vluchtelingenschepen tegenhouden

Citaat:
De Italiaanse radicaal-rechtse vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, heeft zaterdag beloofd dat hij nog eens twee ngo’s de toegang tot Italiaanse havens zal blokkeren. De Aquarius, de boot die hij eerder deze week toegang tot het land ontzegde, is ondertussen nog steeds niet aangekomen in Spanje.
Ik kan Salvani echt geen ongelijk geven want het is meer dan genoeg geweest met de instroom van lieden die hier niets kunnen komen doen en waar we uiteindelijk niets anders dan miserie met hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 20:14   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Denkt u echt dat die mensensmokkelaars daar gaan van wakker liggen?
Absoluut.
Wie gaat nog een smokkelaar betalen als ze weten dat men geen kans maakt op asiel ?
Wel als ze kans blijven maken op een geslaagde overtocht.
Ge kunt ze niet allemaal onderscheppen en terug sturen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 09:32   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Theo Francken heeft hier gelijk over de hele lijn en het is dan ook de logica zelve. Iedereen met iets of wat verstand kan dat alleen maar beamen. Als ze geen kans meer maken op asiel, zullen ze ook minder geneigd zijn om naar hier te komen. Het omgekeerde is gewoon dweilen met de kraan open.

Is Bob Pleysier terug? Ik meen dat dit het heerschap is dat bij het begin van de vluchtelingscrisis in prime time op zowat alle zenders kwam rond bazuinen dat het nu anders was dan vroeger en de vluchtelingen allemaal hoog opgeleiden waren. Zo passeerde hij onder meer in "De afspraak". Toen enige tijd later bleek dat het allemaal larie was, was hij nergens meer te bespeuren.

Nu is hij blijkbaar terug van weggeweest, in de veronderstelling dat de mensen hem vergeten zijn.
Maar tussen gelijk hebben en er ook naar handelen ligt in deze een middellandse zee van verschil. Zoals gebruikelijk van Theo is het veel geblaat, weinig wol. Vorig jaar zijn er alweer 50.000 in ons land aangespoeld.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 09:40   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar tussen gelijk hebben en er ook naar handelen ligt in deze een middellandse zee van verschil. Zoals gebruikelijk van Theo is het veel geblaat, weinig wol. Vorig jaar zijn er alweer 50.000 in ons land aangespoeld.
Tegenwoordig merk je dat wel inderdaad, meer en meer geblaat met alle respect voor de schapen.

Het is en blijft dan ook altijd gieren als je zo een schaap ziet staan blaten.

Als ik in de buurt van zo een schapenweide sta, blaat ik altijd rustig een deuntje mee niet politiek getint en dan zie je die schapen denken zo van: wa heeft die zot?

Zou dat blaten eigenlijk een hulpkreet zijn?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juni 2018 om 09:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 12:03   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar tussen gelijk hebben en er ook naar handelen ligt in deze een middellandse zee van verschil. Zoals gebruikelijk van Theo is het veel geblaat, weinig wol. Vorig jaar zijn er alweer 50.000 in ons land aangespoeld.
Probleem zit hem bij de internationale regelgeving die thans volledig voorbijgestreefd is maar aan wie niemand durft te raken omdat het een heilig huisje is. De NVA kan ook geen doortastende maatregelen nemen, want bij de minste beweging in die richting worden ze meteen aangevallen.

Partijen als CD&V zijn een complete ramp op dat gebied, daar kan je niets mee aanvangen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 13:20   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem zit hem bij de internationale regelgeving die thans volledig voorbijgestreefd is maar aan wie niemand durft te raken omdat het een heilig huisje is. De NVA kan ook geen doortastende maatregelen nemen, want bij de minste beweging in die richting worden ze meteen aangevallen.

Partijen als CD&V zijn een complete ramp op dat gebied, daar kan je niets mee aanvangen.
Ik hoop dat, door de tsjeven-reacties op de zinvolle voorstellen van Francken, er bij een flink aantal mensen de schellen van de ogen zullen vallen. Kwestie dat ze met de volgende verkiezingen een pandoering van jewelste krijgen. Sedert 2014 heeft CD&V (alias beweging.net) in deze federale regering nog niets anders uitgespookt dan sabotage.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 14:04   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem zit hem bij de internationale regelgeving die thans volledig voorbijgestreefd is maar aan wie niemand durft te raken omdat het een heilig huisje is.
Toch wel. Onder meer het Vlaams Belang, te samen met Italië, Hongarije, Polen en andere lidstaten durven zonder schroom dit "heilig huisje" slopen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 14:28   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch wel. Onder meer het Vlaams Belang, te samen met Italië, Hongarije, Polen en andere lidstaten durven zonder schroom dit "heilig huisje" slopen.
Wat hebben ze zoal gesloopt?

En hebben ze in het buitenland ook zo'n oppositie zoals in België, een oppositie waarin zelfs de meerderheidspartijen zitten, samen tegen alles wat de N-VA doet?

Betalen ze in het buitenland ook NGO's om zichzelf steeds stokken in de wielen te laten steken?


Komaan jongen, je weet wel beter!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 14:47   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat hebben ze zoal gesloopt?
Taboes zoals:
- de realisatie van frontex
- financiering vluchtelingenkampen en terugstuurkampen met louche regimes ( Turkije, Libië, Israël, ...)
- veel NGO's actief Middellandse Zee hebben hun mensensmokkelarij gestaakt.
- weigering door de EU opgelegde vluchtelingenquota te halen.
- ...
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 18:42   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Peeters: ‘Proefballonnetjes Francken helpen debat niet vooruit’

Zoals ik al eerder schreef over bootvluchtelingen:

Coast Guard laten varen, opvangen, eerste hulp, eten, kleding geven maar wel gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn.

In de landen van herkomst 'opvangkampen' installeren with a little help from some friends.

p.s.

Toch blijken er nog veel mensen groot fan te zijn om ze blijven binnen te halen, zie Italië

Duizenden Italianen op straat tegen migratiebeleid

Keerzijde van de medaille is dan weer:

De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, weigert ngo-schepen met migranten aan boord in Italië toe te laten.
Peeters had beter gezegd: 'OK Francken leg dat eens voor aan de Europese Hoven (Justitie en Mensenrechten) en dan praten we verder.'...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be