Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2018, 08:00   #41
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Crimineel gedrag afstraffen met een boete, noem ik niet de bevolking uitpersen.
Integendeel: een gewonde minder per jaar per dorp, is zeer veel geld gespaard, en nog veel meer leed gespaard.

(het kan beter, heb ik hoger al geschreven)
Straffe taal! Dus ik ben ene crimineel omdat ik enkele kilometers te snel reed? Op een verlaten weg waar geen bebouwing staat en je eigenlijk 70 km/uur mag. Maar waar ze even een bord van 50 km/uur hebben gezet (reden?) en dan erachter gaan flitsen.

Ik noem dit : GELDKLOPPERIJ VAN EEN POLITIESTAAT.
En ik keur niet goed dat ze agenten met stenen bekogelen (zie ander topic). Maar soms heb ik wel leedvermaak als een agent iets voor heeft. Want er zitten serieuze klootzakken tussen en het erge is dat die groep klootzakken groter en groter wordt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2018, 20:01   #42
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb echt geen idee wat de politie "moet".
Ik had het over wat de politie niet moet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moesten ze enkel die buitenlander ongeschonden laten? Het is de enige waar ze zeker kunnen zijn van het geld...
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die boete belachelijk hoog is, en dat weet zo een agent ook wel. Dat die boete zo hoog is, is niet de schuld van de agent, maar van de wetgever. Die agent, die toch ook maar tot het gewone volk behoort, had daar de burger moeten beschermen tegen aftroggelarij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus als ze een urenlange alcoholcontrole opzetten voor alle voertuigbestuurders dan zijn fietsers daar ook inbegrepen.

En ik veronderstel dat die zatte gast zo waggelend op zijn fiets reed dat de politie mss zijn leven wel gered heeft.
Dat is dan nog het minste wat ze kunnen doen! Iemand proberen om zijn leven te redden.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2018, 20:11   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Straffe taal! Dus ik ben ene crimineel omdat ik enkele kilometers te snel reed? Op een verlaten weg waar geen bebouwing staat en je eigenlijk 70 km/uur mag. Maar waar ze even een bord van 50 km/uur hebben gezet (reden?) en dan erachter gaan flitsen.
De hoofmoot van de snelheidsboetes van mij en mijn vrouw. Tijdelijke "wegenwerkenborden" op locaties waar de werken al weken gedaan zijn, of nog moeten starten zo ergens volgende maand.
Citaat:
Ik noem dit : GELDKLOPPERIJ VAN EEN POLITIESTAAT.
Zoals flitsen op snelwegen zo heerlijk halverwege 2 afritten in.
Citaat:
En ik keur niet goed dat ze agenten met stenen bekogelen (zie ander topic).
Ik denk eerder dat de lokale politieke leiding daar meer in beslist dan de agenten zelf. Die krijgen de opdracht "vandaag daar en daar controles op snelheid of alcohol". En als ze "te weinig" hebben gedaan, krijgen ze daar ook gezever over, ergo, "een boycot" is ook niet zo eenvoudig.
Citaat:
Maar soms heb ik wel leedvermaak als een agent iets voor heeft.
Tja, leedvermaak is ook humor.
Citaat:
Want er zitten serieuze klootzakken tussen en het erge is dat die groep klootzakken groter en groter wordt.
Als je ziet hoe de selectie criteria aangepast worden aan de ons opgedrongen multicul maatschappij....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 10:36   #44
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Systematisch 10 per uur te traag rijden dan de toegelaten snelheid (en iedereen ferm op de znuwen werken )Eigenlijk zouden we dat met zen allen moeten doen. 10 per uur trager dan toegelaten. Eens zien wat ze dan gaan uitvinden om ons geld te stelen.
Eens geprobeerd en ik kreeg direct middenvingers uitgestoken. Deze morgen op de R6 te Mechelen zelfs de wettelijke maximum snelheid iets overschreden. Iets meer dan de toegestane 70 km/uur en een vrachtwagen duwde mij bijna letterlijk verder. Toen het van 1 naar 2 vakken ging vlamde hij mij toeterend links voorbij. 10 km/uur trager rijden is zelfmoordneigingen hebben
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 12:34   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het zal hier wel door de moraalridders en groene boomknuffellaars een wel pak kritiek en opmerkingen opleveren maar ik schrijf het hier gewoon neer. Dan doet een mens eens een zoveelste poging om toch een sollicitatiegesprek te gaan doen en wat doen ze? Als bange schijters weggekropen flitsen ze u. En in een bebouwde kom of aan een school vind ik dat gerechtvaardigd. Maar op een gewestweg zonder enige bebouwing en waar je vroeger 90 km/uur mocht, nu nog 70 km/uur en ze dan opeens voor over een afstand van enkele tientallen meters een bord van 50 km/uur plaatsen. En God mag weten waarom dat bord er opeens staat. Er is niets aan de infrastructuur gewijzigd.

Ik rij bijna altijd rustig. Dus ook die dag. 69 km/uur gemeten en na correctie dus 61 km/uur. 11 km/uur te "SNEL" dus 59 euro te betalen. Ik reed dus eigenlijk zelfs nog trager dan normaal mocht. 59 euro gestolen door een politie agent die al een zeer kwalijke reputatie in het dorp heeft. En dan verschieten ze er van dat veel mensen zo een afkeer tegen de politie krijgt. Maar als er enkele anders gekleurden aan het station amok tegen enkele jonge meisjes maken dan zie je ze niet. Als je dan iets zegt dan is het bijna klacht wegens racisme aan je broek. Dagelijkse kost aan het station van Heist o/d Berg maar de Politie kijkt de andere kant op.

Einde sollicitatiegesprekken en eens goed mijn mening zeggen tegen de wijkagent. Dit was wel echt de druppel die de emmer deed overlopen.

De politie je vriend? Niet die van mij. Een bende kl**tzakken zijn het.
De maatschappij kan de hoogste boom in
Welkom in NaziCommie Wereld.
NaziCommies zijn collega's noch vrienden.
Het zijn parasieten, te lui om te helpen, te asociaal om zich daarvoor te schamen, en extreem genoeg om GEheimeSTAatsPOlitie te zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 13:12   #46
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Want er zitten serieuze klootzakken tussen en het erge is dat die groep klootzakken groter en groter wordt.
Dat is omdat ze de niet-klootzakken buiten pesten. Op den duur zit je dan alleen nog maar met klootzakken.
Paar jaar geleden werd ik bestolen door een kind-vreemdeling, in de drukte geldtasje gejat bij het wegbergen van koopwaar.
Daar sleutels er ook in zaten zat ik strop.
Ik tevoet naar politiekantoor kleine km verder.
Gesloten om 1700.
Ik druk dan maar op de knop van de console voor oproepen, en meld de diefstal en het probleem. De persoon ging een team sturen. Ik moest blijven waar ik was.
Half uur later, ik druk nogmaals de knop.
Andere persoon, ik herhaalde, en meldde dat nog niemand was gearriveerd. Deze persoon zei dat mijn probleem hun taak niet was, mompelde nog iets (tegen iemand anders in de centrale?) en verbrak de verbinding.
En ik stond daar.
De km terug gestapt naar mijn op slot zijnde fiets. Ik besloot om eventueel passerende bestelwagens te wenken. Na een halfuur had ik geluk. Een kamionetje van iemand die borden plaatste op parkeerplaatsen om parkeren wegens geplande werken te verbieden. Die wilde me een lift geven. Ik mee, en thuisgeraakt en slot opengeslepen.

De volgende dag. Ik besluit om terug te keren, en de omgeving af te zoeken, de kans leek me reeel dat een dief de waarde-inhoud eruithaalt en het geldtasje en de rest erin ergens gooit.
Er waren nogal wat smalle straatjes/steegjes tussen muren daar. Ik begin die stelselmatig met mijn fiets af te dweilen. Alleen, af en toe reed ik op het lege (er was geen volk, zondagnamiddag, winkels toe) trottoir, omdat geparkeerde auto's in de weg stonden en ik anders telkens de drempels op/af / tussen geparkeerde auto's moest begeven om 20-30 meter verder het volgende steegje in te duiken.
En bij 1 van die keren, stond er daar een flikkenkar geparkeerd. Er zaten 2 flikken in, een oudere, en een jonge, zo te zien niksdoende. Die oudere (als passagier) zette een luidspreker op zijn dak aan, en zei daarin iets. Maar ik stond er zo dicht bij, en het volume was zo hoog, dat ik er niks van had verstaan. Ik bleef staan, en de autovenster aan de kant van de jongere flik werd opengedraaid. De oudere flik riep de vraag of ik doof was. Ik antwoordde dat ik er niks van verstaan had omdat het zo luid en dicht was. Toen zei hij dat hij had omgeroepen dat ik niet op het troittoir mag rijden. Ik legde toen uit waarom ik daar was (gestolen geldbeugel zoeken) dat deed om niet telkens tussen het verkeer te moeten bij elke steeg), en de jongere flik keek toen wat verveeld.
Wat zei die Gestapo-flik: hij vroeg "U bent toch volwassen?".
De jongere flik keek naar zijn collega, toen naar mij, en toen wist hij niet meer waar te kijken.
Geen van beide zei verder nog iets, en ik sukkelde verder met de fiets aan de hand op het trottoir, om dan in de steegjes, smaller dan dat trottoir, terug te gaan rijden, er was niet eens plaats genoeg om met de fiets naast je te stappen.

En later dan, identiteitskaart zat er ook in, nieuwe aanvragen, mocht niet, eerst moest de diefstal worden gemeld aan de politie, ik zeer tegen mijn zin mijn tijd daar ook nog moeten aan verkl!ten, om later dan de nieuwe identiteitskaart te moeten gaan afhalen, op een dinsdagavond, de enige dag in de week dat de rotCommieNazi's hun bureautjes openen in uren dat de werkende mens kan gaan, met vanzelfsprekend de lange wachtrij tot gevolg, en dan nog moeten betalen ervoor ook.

Niet dat deze ervaring mijn beeld van Overheid heeft verslechterd.
Dat zat immers al met de wijzer tegen het eind van het rode deel van de schaal te vibreren.

Gisteren heb ik nog eens dat statement gemaakt dat ik eerder als eens maakte, in een straat door de Nazi's gebrandmerkt als "fietsstraat", betekenende dat de chauffeurs achter je moeten blijven hangen.
Ik stopte, en deed teken dat ze nu wel mochten inhalen. Een dozijn passeerden, zij blij, en ik blij dat zij blij waren. Het kostte me 15 sec tijdverlies, zij wonnen samen 60 x 12 = 720 seconden.
Het verschil tussen sociaal en Commie-NationaalSociaal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 21:56   #47
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is omdat ze de niet-klootzakken buiten pesten. Op den duur zit je dan alleen nog maar met klootzakken.
Paar jaar geleden werd ik bestolen door een kind-vreemdeling, in de drukte geldtasje gejat bij het wegbergen van koopwaar.
Daar sleutels er ook in zaten zat ik strop.
Ik tevoet naar politiekantoor kleine km verder.
Gesloten om 1700.
Ik druk dan maar op de knop van de console voor oproepen, en meld de diefstal en het probleem. De persoon ging een team sturen. Ik moest blijven waar ik was.
Half uur later, ik druk nogmaals de knop.
Andere persoon, ik herhaalde, en meldde dat nog niemand was gearriveerd. Deze persoon zei dat mijn probleem hun taak niet was, mompelde nog iets (tegen iemand anders in de centrale?) en verbrak de verbinding.
En ik stond daar.
De km terug gestapt naar mijn op slot zijnde fiets. Ik besloot om eventueel passerende bestelwagens te wenken. Na een halfuur had ik geluk. Een kamionetje van iemand die borden plaatste op parkeerplaatsen om parkeren wegens geplande werken te verbieden. Die wilde me een lift geven. Ik mee, en thuisgeraakt en slot opengeslepen.

De volgende dag. Ik besluit om terug te keren, en de omgeving af te zoeken, de kans leek me reeel dat een dief de waarde-inhoud eruithaalt en het geldtasje en de rest erin ergens gooit.
Er waren nogal wat smalle straatjes/steegjes tussen muren daar. Ik begin die stelselmatig met mijn fiets af te dweilen. Alleen, af en toe reed ik op het lege (er was geen volk, zondagnamiddag, winkels toe) trottoir, omdat geparkeerde auto's in de weg stonden en ik anders telkens de drempels op/af / tussen geparkeerde auto's moest begeven om 20-30 meter verder het volgende steegje in te duiken.
En bij 1 van die keren, stond er daar een flikkenkar geparkeerd. Er zaten 2 flikken in, een oudere, en een jonge, zo te zien niksdoende. Die oudere (als passagier) zette een luidspreker op zijn dak aan, en zei daarin iets. Maar ik stond er zo dicht bij, en het volume was zo hoog, dat ik er niks van had verstaan. Ik bleef staan, en de autovenster aan de kant van de jongere flik werd opengedraaid. De oudere flik riep de vraag of ik doof was. Ik antwoordde dat ik er niks van verstaan had omdat het zo luid en dicht was. Toen zei hij dat hij had omgeroepen dat ik niet op het troittoir mag rijden. Ik legde toen uit waarom ik daar was (gestolen geldbeugel zoeken) dat deed om niet telkens tussen het verkeer te moeten bij elke steeg), en de jongere flik keek toen wat verveeld.
Wat zei die Gestapo-flik: hij vroeg "U bent toch volwassen?".
De jongere flik keek naar zijn collega, toen naar mij, en toen wist hij niet meer waar te kijken.
Geen van beide zei verder nog iets, en ik sukkelde verder met de fiets aan de hand op het trottoir, om dan in de steegjes, smaller dan dat trottoir, terug te gaan rijden, er was niet eens plaats genoeg om met de fiets naast je te stappen.

En later dan, identiteitskaart zat er ook in, nieuwe aanvragen, mocht niet, eerst moest de diefstal worden gemeld aan de politie, ik zeer tegen mijn zin mijn tijd daar ook nog moeten aan verkl!ten, om later dan de nieuwe identiteitskaart te moeten gaan afhalen, op een dinsdagavond, de enige dag in de week dat de rotCommieNazi's hun bureautjes openen in uren dat de werkende mens kan gaan, met vanzelfsprekend de lange wachtrij tot gevolg, en dan nog moeten betalen ervoor ook.

Niet dat deze ervaring mijn beeld van Overheid heeft verslechterd.
Dat zat immers al met de wijzer tegen het eind van het rode deel van de schaal te vibreren.

Gisteren heb ik nog eens dat statement gemaakt dat ik eerder als eens maakte, in een straat door de Nazi's gebrandmerkt als "fietsstraat", betekenende dat de chauffeurs achter je moeten blijven hangen.
Ik stopte, en deed teken dat ze nu wel mochten inhalen. Een dozijn passeerden, zij blij, en ik blij dat zij blij waren. Het kostte me 15 sec tijdverlies, zij wonnen samen 60 x 12 = 720 seconden.
Het verschil tussen sociaal en Commie-NationaalSociaal.

Geeuw!!!!!!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:38   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht

Geeuw!!!!!!
Dat deed die dikke oudere flik ook.
Te lui om de flikkenkar te sturen.
Te lui om uit te stappen.
Kortom, een typisch Commie-Committee-lid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 15:26   #49
josebi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 52
Standaard melkkoe

https://www.dropbox.com/s/pjjhiea83d...brug2.jpg?dl=0

Dit is de melkkoe van onze lokale politie. Weg met 4 rijvakken aan de rand van de stad waar helemaal aan het begin, eigenlijk nog op het rond punt, een bord 50 km is geplaatst.
Hun favoriete tijdstip om te flitsen is zondagnamiddag. Foto is genomen maandagnamiddag. Géén druk verkeer dus, ook geen voetgangers of fietsers.
Wie daar 69 km/h rijdt vangt een boete van 71 euro. Het gaat hier héél duidelijk om rendabiliseren van hun apparatuur, eerder dan verkeersveiligheid.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 03:57   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Achttien bestuurders op de bon wegens inhalen fietsers in fietsstraat

In de spits staat die "fietsstraat" van voor tot achter vol auto's in de file. Daar zouden ze beter iets aan doe. De fietsers rijden bijna op elkaar omdat er geen plaats is om te fietsen. Wat kan mij het schelen dat een auto me voorbijsteekt. Hoe vlugger hij weg is hoe beter. Ik hou er niet van de hele straat lang aangerand te worden doordat de automobilist me met zijn lawaaivingers betast en penetreert. Dan heb ik nog liever een vlieg in mijn oor dan een auto die tegen 15 per uur in mijn wiel hangt. Strontpolitici met hun belachelijk gedoe. De uitlaat naar binnen nu !!!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 07:10   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Achttien bestuurders op de bon wegens inhalen fietsers in fietsstraat

In de spits staat die "fietsstraat" van voor tot achter vol auto's in de file. Daar zouden ze beter iets aan doe. De fietsers rijden bijna op elkaar omdat er geen plaats is om te fietsen. Wat kan mij het schelen dat een auto me voorbijsteekt. Hoe vlugger hij weg is hoe beter. Ik hou er niet van de hele straat lang aangerand te worden doordat de automobilist me met zijn lawaaivingers betast en penetreert. Dan heb ik nog liever een vlieg in mijn oor dan een auto die tegen 15 per uur in mijn wiel hangt. Strontpolitici met hun belachelijk gedoe. De uitlaat naar binnen nu !!!
en ik vind het net ergerlijk dat automobilisten inhalen in de fietsstraat. wat nu?

mss gaat het beteren als iedereen zich eens gewoon aan het verkeersreglement houdt, wat denk je?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 08:08   #52
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik vind het net ergerlijk dat automobilisten inhalen in de fietsstraat. wat nu?

mss gaat het beteren als iedereen zich eens gewoon aan het verkeersreglement houdt, wat denk je?
Iedereen, dus ook den voetganger ende den fietscher.

Doch, dat mag je niet zeggen.

Fietsstraten zijn trouwens belachelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:46   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk niet dat er een andere weg is dan deze. Niet betalen resulteert automatisch in meer betalen en ze komen het halen waar het zit, ze innen het desnoods via de personenbelasting of ze nemen uw auto in beslag bij de eerstvolgende fysieke verkeerscontrole tot het bedrag voldaan is.


Feit is ook dat Vlaanderen en Wallonië enorm verschillen op het vlak van zogenaamde verkeersveiligheid: in Wallonië kan men ongestoord de snelheidsduivel uithangen: traject of andere snelheidcontroles zijn er zo goed als onbestaande. En zo wordt de Vlaming nog wat meer uitgeperst door zijn eigen verkozen politici. Ik gruw ervan.
En verdwijnt dat geïnde geld van verkeersboetes toch niet in een nationale kas? Een verborgen transfer die eens zou mogen berekend worden.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 februari 2019 om 10:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:51   #54
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
https://www.dropbox.com/s/pjjhiea83d...brug2.jpg?dl=0

Dit is de melkkoe van onze lokale politie. Weg met 4 rijvakken aan de rand van de stad waar helemaal aan het begin, eigenlijk nog op het rond punt, een bord 50 km is geplaatst.
Hun favoriete tijdstip om te flitsen is zondagnamiddag. Foto is genomen maandagnamiddag. Géén druk verkeer dus, ook geen voetgangers of fietsers.
Wie daar 69 km/h rijdt vangt een boete van 71 euro. Het gaat hier héél duidelijk om rendabiliseren van hun apparatuur, eerder dan verkeersveiligheid.
Dat zou toch moeten kunnen aangeklaagd worden zodat de signalisatie verbetert. Het kan toch niet legaal zijn dat de overheid vallen zet voor de bevolking. Men int wat geld maar men creëert onvrede onder de bevolking met negatieve gevolgen die ook een kost hebben.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 13:18   #55
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En verdwijnt dat geïnde geld van verkeersboetes toch niet in een nationale kas? Een verborgen transfer die eens zou mogen berekend worden.
Nou
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:54   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Achttien bestuurders op de bon wegens inhalen fietsers in fietsstraat

In de spits staat die "fietsstraat" van voor tot achter vol auto's in de file. Daar zouden ze beter iets aan doe. De fietsers rijden bijna op elkaar omdat er geen plaats is om te fietsen. Wat kan mij het schelen dat een auto me voorbijsteekt. Hoe vlugger hij weg is hoe beter. Ik hou er niet van de hele straat lang aangerand te worden doordat de automobilist me met zijn lawaaivingers betast en penetreert. Dan heb ik nog liever een vlieg in mijn oor dan een auto die tegen 15 per uur in mijn wiel hangt. Strontpolitici met hun belachelijk gedoe. De uitlaat naar binnen nu !!!
Niemand verplicht u de fietsstraat te gebruiken. Neem een andere weg, beste.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be