Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2020, 12:14   #41
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Wij ook, tijdens de grote vakantie bij den boer patatjes gaan rapen begin juli daarna ze triëren en vanaf aug. het koren binnenhalen en vanaf oktober bieten gaan rapen.
Grootgetrokken in de Vlaemsche boereklei !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 12:27   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik werkte al van 8 jaar.
Zozo... u was dus opgenomen in een circuit van kind-slavernij? Ergens op een cacao-plantage in Ivoorkust?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:21   #43
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Daaraan ziet u hoe u met oogklepen op leeft.
Ik ben 52, zelfstandige en door de coronamaatregelen heb ik jammer genoeg heel veel tijd.

En misschien nog een kleine tip : probeert u eens wat hoffelijker te communiceren. Want ondanks uw grote levenservaring ontbreekt het u daar nogal aan.
52 jaar en ik bijna 70, een 18 verschil en ik kan u verzekeren dat mijn gedachten van nu niet meer dezelfde zijn als ik 52 was. er is heel wa verandert in die tijd en als het zo door gaat zal alles nog sneller evolueren, en hoffelijk gij moet eens lezen wat gij allemaal post en velt dan een oordeel over een ander.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:26   #44
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kweeni, maar die legerdienst, dat is geen vergelijk met wat de eerste jaars nu verliezen.
Ik begrijp ook niet waarom je dat erbij sleurt. Je hebt een jaar langer moeten wachten om te gaan werken. En omdat jij dat jaar verloren hebt , is het ok dat nu jongeren om een totaal andere manier ook iets verliezen.
En ze mogen vooral niet zagen.

Het vergelijk zou nog een beetje kloppen moest jij uw legerdienst opgesloten geweest zijn, en volledig gescheiden van andere militiens.
Legerdienst wordt beschouwd als een verloren jaar. Terecht, maar op een totaal andere manier dan wat nu gebeurt bij de jongeren. Ik denk dat er trouwens een heel pak mannen, zich redelijk geamuseerd hebben in het leger. Kwestie van er het beste van te maken. En je zat tenminste niet opgesloten.
En waarom zou dat nu erger zijn of dat wij een jaar leger of sommige nog langer hebben moeten inleveren tegenover nu, ze zijn nu potdorie thuis of op kot, wij waren drie maand van huis en mochten zelf ons sokken en ondergoed wassen nu smijten ze het vlug binnen bij mamma, en ja het is nu ook weer voor ons dat we terug opgesloten zitten en dat vind ge normaal, komaan zeg!!!!!

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 4 december 2020 om 13:27.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:29   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Dat is onmogelijk voor te stellen voor al die staatsuierhangers hier. (Heb het niet over Fred, want geen idee of hij aan de uier hangt of niet).

Misschien moet de minister maar zeggen geen pensioengeld meer. Dat geld zal gebruikt worden om oudjes meer levensmaanden te geven. Leef maar van jullie spaargeld.
Fred ? Maar neen gij. Fred was enig kind in een familie Vader moeder en twee tantes en nonkels . Die brave mensen zijn allemaal overleden. Dat was niet mijn keuze maar zo geschiedde.
Fred bleef helemaal alleen achter
Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:34   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kweeni, maar die legerdienst, dat is geen vergelijk met wat de eerste jaars nu verliezen.
Ik begrijp ook niet waarom je dat erbij sleurt. Je hebt een jaar langer moeten wachten om te gaan werken. En omdat jij dat jaar verloren hebt , is het ok dat nu jongeren om een totaal andere manier ook iets verliezen.
En ze mogen vooral niet zagen.

Het vergelijk zou nog een beetje kloppen moest jij uw legerdienst opgesloten geweest zijn, en volledig gescheiden van andere militiens.
Legerdienst wordt beschouwd als een verloren jaar. Terecht, maar op een totaal andere manier dan wat nu gebeurt bij de jongeren. Ik denk dat er trouwens een heel pak mannen, zich redelijk geamuseerd hebben in het leger. Kwestie van er het beste van te maken. En je zat tenminste niet opgesloten.
Ik weet niet maar zitten al die jonge mensen nu opgesloten op hun kamertje ? Ik weet het niet heb geen kinderen maar vraag het maar ?
Toen ik bij het leger was heb ik gedurende dat jaar hoop en al 6 weekends doorgebracht met mijn toenmalige vriendin. Zou dat nu ook zo zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:36   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En waarom zou dat nu erger zijn of dat wij een jaar leger of sommige nog langer hebben moeten inleveren tegenover nu, ze zijn nu potdorie thuis of op kot, wij waren drie maand van huis en mochten zelf ons sokken en ondergoed wassen nu smijten ze het vlug binnen bij mamma, en ja het is nu ook weer voor ons dat we terug opgesloten zitten en dat vind ge normaal, komaan zeg!!!!!
En van vogelen met uw vriendin was ook niet veel sprake. Ergens in de bossen met als enig verzet een saaie kale kantine met primus bier en om 22 uur in uw bed.
In die kantine was geen vrouw te bespeuren.
En wat nog het ergste was dat allemaal voor 60 euro in de maand....een gans jaar wedde verlies Om nog maar te zwijgen over het eten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 13:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:37   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En waarom zou dat nu erger zijn of dat wij een jaar leger of sommige nog langer hebben moeten inleveren tegenover nu, ze zijn nu potdorie thuis of op kot, wij waren drie maand van huis en mochten zelf ons sokken en ondergoed wassen nu smijten ze het vlug binnen bij mamma, en ja het is nu ook weer voor ons dat we terug opgesloten zitten en dat vind ge normaal, komaan zeg!!!!!
Zo gefrustreerd?

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:43   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
52 jaar en ik bijna 70, een 18 verschil en ik kan u verzekeren dat mijn gedachten van nu niet meer dezelfde zijn als ik 52 was. er is heel wa verandert in die tijd en als het zo door gaat zal alles nog sneller evolueren, en hoffelijk gij moet eens lezen wat gij allemaal post en velt dan een oordeel over een ander.
respect !!
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:44   #50
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
52 jaar en ik bijna 70, een 18 verschil en ik kan u verzekeren dat mijn gedachten van nu niet meer dezelfde zijn als ik 52 was. er is heel wa verandert in die tijd en als het zo door gaat zal alles nog sneller evolueren, en hoffelijk gij moet eens lezen wat gij allemaal post en velt dan een oordeel over een ander.
Ik ken heel wat mensen die een pak ouder zijn dan u, maar gelukkig niet zo verzuurd zijn.
Dus met de leeftijd zal het allicht niet zoveel te maken hebben.
En over oordeel vellen gesproken: u doet hier niets anders.

ps. het gebruik van leestekens bevordert de leesbaarheid van uw bijdragen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 4 december 2020 om 13:45.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:46   #51
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
respect !!
Respect voor?
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:47   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ken heel wat mensen die een pak ouder zijn dan u, maar gelukkig niet zo verzuurd zijn.
Dus met de leeftijd zal het allicht niet zoveel te maken hebben.
En over oordeel vellen gesproken: u doet hier niets anders.

ps. het gebruik van leestekens bevordert de leesbaarheid van uw bijdragen.
Ik ken anders heel wat jonge mensen die op zijn minst al even verzuurd zijn. Zure mensen heb je in alle leeftijdscategorieën.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 13:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:48   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
En waarom zou dat nu erger zijn of dat wij een jaar leger of sommige nog langer hebben moeten inleveren tegenover nu, ze zijn nu potdorie thuis of op kot, wij waren drie maand van huis en mochten zelf ons sokken en ondergoed wassen nu smijten ze het vlug binnen bij mamma, en ja het is nu ook weer voor ons dat we terug opgesloten zitten en dat vind ge normaal, komaan zeg!!!!!
Dat is niet de fout van de jeugd. Eerder van wie hen opvoedt. En de jeugd is perfect op de hoogte van de verplichtingen van ouders tegenover kinderen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 13:48   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Respect voor?
leeftijd, maturiteit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 december 2020 om 13:51.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:10   #55
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
leeftijd, maturiteit.
Waar precies straalt Wagner maturiteit uit ?

Een zeventiger er bij, net wat we hier nodig hadden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:23   #56
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken anders heel wat jonge mensen die op zijn minst al even verzuurd zijn. Zure mensen heb je in alle leeftijdscategorieën.
Klopt.
Dat is dan ook wat ik zei.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:24   #57
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
leeftijd, maturiteit.
Waarom zou leeftijd een criterium voor respect zijn ?
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:57   #58
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ken heel wat mensen die een pak ouder zijn dan u, maar gelukkig niet zo verzuurd zijn.
Dus met de leeftijd zal het allicht niet zoveel te maken hebben.
En over oordeel vellen gesproken: u doet hier niets anders.

ps. het gebruik van leestekens bevordert de leesbaarheid van uw bijdragen.
Wie o wie zit er hier heel het forum te klagen en zagen hoe moeilijk ze het wel niet hebben, gij toch wel tesamen met nog enkele andere bedorven nesten, en als ze dan op hun plaats worden gezet schrijven dat we verzuurd zijn jongetje toch ge maakt u belachelijk.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:01   #59
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
respect !!

Da kan niet gezegt worden over sommige gevallen hier, maar ze vergeten dat ze ooit als ze geluk hebben ook een 6/7/8/9 /of een ???? voor hun leeftijd krijgen, zou ze dan eens willen horen ????
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:03   #60
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar precies straalt Wagner maturiteit uit ?

Een zeventiger er bij, net wat we hier nodig hadden...
Oh
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be