Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2019, 14:45   #2821
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet André Cools
Dat deed ik doelbewust, omdat ik er niet zeker van ben dat de moord op André iets te maken had met diens intelligentie.

Bij Julien en Patrice was dat overduidelijk wél het geval
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 april 2019 om 14:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 15:47   #2822
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

En, hoe was het op de betoging vandaag? Ondanks de locatie, de vakantie en het stralende weer niet te veel volk heb ik gehoord?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 15:50   #2823
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
En, hoe was het op de betoging vandaag? Ondanks de locatie, de vakantie en het stralende weer niet te veel volk heb ik gehoord?
In gent al verschillende weken niks meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 15:51   #2824
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet André Cools
De parkeermeter miljonair.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 16:40   #2825
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het valt me op dat dit kleine meisje meer wijsheid in pacht heeft dat de meeste mensen wiens wijsheid zich beperkt tot centjes tellen. Ze spreekt over fenomenen als verzuring van de oceanen waar pakweg 85% van de bevolking nog nooit van gehoord heeft.
Er is een verschil tussen "de fenomenen en hun mechanismen kennen" enerzijds, en dwaas gaan eisen dat men regels gaat dicteren aan zij die daar niet voor verantwoordelijk zijn, anderzijds.

Het is heel goed te weten dat fossiele brandstoffen opstoken de hoeveelheid CO2 doet stijgen, dat dat een broeikas effect heeft, en dat CO2, opgelost in water, een zuur vormt. Allemaal fantastisch.

Maar het is ook heel goed te weten dat de ganse EU maar 10% en dalend aan die oorzaak bijdraagt, en dat de rest van de wereld de oorzaak doet toenemen. Dat laatste is zelfs nog *gemakkelijker* in te zien, met rekenkunde van de (vroegere) lagere school.

Dus is de vraag nu: wat doen we ? Ons klein beetje "oorzaak" verminderen en ons zeer doen, of ons voorbereiden op die peer die de anderen ons aan het stoven zijn, of die anderen beletten van ons die peer te stoven ?

Citaat:
Niet onlogisch daar de deze materie thans tot het lessenpakket op school behoort terwijl dit bij de oudere generatie nooit het geval is geweest.
Als bij dat lessenpakket ook de rekenkunde-van-de-lagere-school hoort, mij niet gelaten. Als dat lessenpakket U leert dat WIJ HIER een klimaatsverandering op onze kop gaan krijgen voor iets waar WIJ HIER amper bijdragen, maar voor 90% en stijgend veroorzaakt worden door mensen BUITEN DE EU, ja, dan is dat voor mij OK.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 17:03   #2826
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is een verschil tussen "de fenomenen en hun mechanismen kennen" enerzijds, en dwaas gaan eisen dat men regels gaat dicteren aan zij die daar niet voor verantwoordelijk zijn, anderzijds.

Het is heel goed te weten dat fossiele brandstoffen opstoken de hoeveelheid CO2 doet stijgen, dat dat een broeikas effect heeft, en dat CO2, opgelost in water, een zuur vormt. Allemaal fantastisch.

Maar het is ook heel goed te weten dat de ganse EU maar 10% en dalend aan die oorzaak bijdraagt, en dat de rest van de wereld de oorzaak doet toenemen. Dat laatste is zelfs nog *gemakkelijker* in te zien, met rekenkunde van de (vroegere) lagere school.

Dus is de vraag nu: wat doen we ? Ons klein beetje "oorzaak" verminderen en ons zeer doen, of ons voorbereiden op die peer die de anderen ons aan het stoven zijn, of die anderen beletten van ons die peer te stoven ?



Als bij dat lessenpakket ook de rekenkunde-van-de-lagere-school hoort, mij niet gelaten. Als dat lessenpakket U leert dat WIJ HIER een klimaatsverandering op onze kop gaan krijgen voor iets waar WIJ HIER amper bijdragen, maar voor 90% en stijgend veroorzaakt worden door mensen BUITEN DE EU, ja, dan is dat voor mij OK.
zeer juist. Alleen zien de achterlijke linksen dit niet in. Zij willen ons het boetekleed laten aantrekken terwijl de rest ons uitlacht in ons gezicht
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 20:33   #2827
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
En, hoe was het op de betoging vandaag? Ondanks de locatie, de vakantie en het stralende weer niet te veel volk heb ik gehoord?
200 (tweehonderd) op het strand van Oostende: "Chillen voor het klimaat"



http://www.standaard.be/cnt/dmf20190418_04339501
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 20:43   #2828
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
200 (tweehonderd) op het strand van Oostende: "Chillen voor het klimaat"



http://www.standaard.be/cnt/dmf20190418_04339501
Volgens de tv: 600...
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 20:50   #2829
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens de tv: 600...
???
Ik tel er zes
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 20:54   #2830
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens de tv: 600...
???
Ach een bende onnozelaars die meestappen in een tijdelijke hype. Ze stellen "eisen" die ze zelf dagelijks overtreden. En opportune politici hebben schrik de trein te mankeren.

Iedereen beseft wel dat er iets moet gedaan worden en er wordt aan gewerkt op een ernstige haalbare manier. Indien men deze dwaze onhaalbare kloterij nastreeft van nu onmiddellijk dan riskeert de economie te doen instorten. En dan gaat dit zelfde kutvolk protesteren dat ze geen job meer hebben, niet meer kunnen vliegtuigtripjes kunnen maken als ze goesting hebben en de laatste nieuwe smart phone niet meer kunnen kopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 21:40   #2831
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach een bende onnozelaars die meestappen in een tijdelijke hype. Ze stellen "eisen" die ze zelf dagelijks overtreden. En opportune politici hebben schrik de trein te mankeren.
Iedereen beseft wel dat er iets moet gedaan worden en er wordt aan gewerkt op een ernstige haalbare manier. Indien men deze dwaze onhaalbare kloterij nastreeft van nu onmiddellijk dan riskeert de economie te doen instorten. En dan gaat dit zelfde kutvolk protesteren dat ze geen job meer hebben, niet meer kunnen vliegtuigtripjes kunnen maken als ze goesting hebben en de laatste nieuwe smart phone niet meer kunnen kopen.
Mensen, die voor geldelijk gewin, transcontinentale vliegreizen ondernemen, dienen stante pede vliegverbod te krijgen. Zo'n intercontinentale vlucht staat gelijk met een 12-tal city-trips en daarbij is geen rekening gehouden met de containers producten, die uit het Verre Oosten naar hier vervoerd worden. Hieraan dient paal en perk gesteld. Enkel zij, die de verspillende Europeanen wijzen op hun CO2 bevorderend en anti-ecologisch gedrag, kunnen nog vliegreizen ondernemen om het 'goede doel' te bevorderen. Hoog tijd dat Gipsy naar Greta luistert!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 21:56   #2832
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mensen, die voor geldelijk gewin, transcontinentale vliegreizen ondernemen, dienen stante pede vliegverbod te krijgen. Zo'n intercontinentale vlucht staat gelijk met een 12-tal city-trips en daarbij is geen rekening gehouden met de containers producten, die uit het Verre Oosten naar hier vervoerd worden. Hieraan dient paal en perk gesteld. Enkel zij, die de verspillende Europeanen wijzen op hun CO2 bevorderend en anti-ecologisch gedrag, kunnen nog vliegreizen ondernemen om het 'goede doel' te bevorderen. Hoog tijd dat Gipsy naar Greta luistert!
Ik heb geen goesting om naar dat mismaakt mormel te luisteren en ook niet om met mijn velo naar China, Thailand en Indonesië te rijden en een container op mijn fiets in de terugweg mee te nemen. Diezelfde kutten die als hersenloze ganzen staan te kakelen in hun brosdag gaan wel shoppen in de goedkoopste ketens. Die onnozele Annuna kut staat te kakelen met een goedkope Action zonnebril op haar bakkes. Alleen haar dikke lippen lijken mij een interessante optie voor een pijpbeurt. Is dat strafbaar 17 jaar?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 april 2019 om 22:16.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 23:39   #2833
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens de tv: 600...
???
600 man! nou moe zeg. Werd de burgerbescherming ingezet?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 23:56   #2834
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
En, hoe was het op de betoging vandaag? Ondanks de locatie, de vakantie en het stralende weer niet te veel volk heb ik gehoord?
Een deel van die klimaat spijbelaars is op reis met het vliegtuig, goed voor het klimaat.

Citaat:
De luchtvaart is de nagel aan de doodskist van het klimaat: zo gaan we 'Parijs' zeker niet halen.
https://www.volkskrant.nl/de-gids/de...alen~b0e3c23f/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 00:00   #2835
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen goesting om naar dat mismaakt mormel te luisteren en ook niet om met mijn velo naar China, Thailand en Indonesië te rijden en een container op mijn fiets in de terugweg mee te nemen. Diezelfde kutten die als hersenloze ganzen staan te kakelen in hun brosdag gaan wel shoppen in de goedkoopste ketens. Die onnozele Annuna kut staat te kakelen met een goedkope Action zonnebril op haar bakkes. Alleen haar dikke lippen lijken mij een interessante optie voor een pijpbeurt. Is dat strafbaar 17 jaar?
Vanwaar zoveel woede ? Kan U dat dan nog zoveel schelen ? Een geslaagd zakenman als jij ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 01:50   #2836
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen goesting om naar dat mismaakt mormel te luisteren en ook niet om met mijn velo naar China, Thailand en Indonesië te rijden en een container op mijn fiets in de terugweg mee te nemen. Diezelfde kutten die als hersenloze ganzen staan te kakelen in hun brosdag gaan wel shoppen in de goedkoopste ketens. Die onnozele Annuna kut staat te kakelen met een goedkope Action zonnebril op haar bakkes. Alleen haar dikke lippen lijken mij een interessante optie voor een pijpbeurt. Is dat strafbaar 17 jaar?
Tja, u zegt zelf dat "Iedereen beseft wel dat er iets moet gedaan worden en er wordt aan gewerkt op een ernstige haalbare manier." En u weigert nu om met een elektrische amfibie-bakfiets u ecologisch te gaan bevoorraden in Oost-Azië. Dat voorstel is niet alleen gezond maar laat u ook toe u onderweg te laten opbeuren door de plaatselijke schonen. Aldaar geldt geen leeftijdsgrens, daar gelden alleen uw recuperatiemogelijkheden. Nog veel succes!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 02:54   #2837
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De waarheid komt uit de mond van een 16-jarig autistisch meisje. Ze had er een treinrit van 30 uur voor over om van Zweden naar Brussel te komen. Zij en andere mondige meisjes drijven machthebbers, oliebaronnen en klimaatontkenners tot razernij.

Rechts-populisten zijn razend omdat ze gehoopt hadden dat hun tema -migratie- het tema van de komende verkiezingen zou worden. Ze hadden zich al slapend rijk gerekend. En dan komen uit het niets scholieren plots het klimaat hoog op de agende zetten.

Mannen van middelbare leeftijd voelen ze zich ook bedreigd omdat de bosbrossers niet meer willen gehoorzamen aan de pijlers van een paternalistische samenleving waar zij de dienst uitmaken : school, markt, technologie, politiek.

Klimaatactiviste Greta Thunberg: 'We ruimen jullie rotzooi op. We stoppen niet tot we klaar zijn"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190221_04195363

(...)

'We weten dat veel politici niet met ons willen praten', ging ze voort. 'Wij ook niet met hen. Wij willen dat zij met wetenschappers praten. We zeggen wat zij al decennialang zeggen. We willen dat jullie het akkoord van Parijs naleven en de IPCC-rapporten volgen. We hebben geen andere manifesten en eisen. Verenig u achter de wetenschap, dat is onze eis.'

Thurnberg ging ook in op de samenzweringstheorieën die de klimaatactie in vraag stellen. 'Ze verzinnen samenzweringen, en noemen ons marionetten. Ze proberen van onderwerp te veranderen. Ze willen er niet over praten, omdat ze weten dat ze deze strijd niet kunnen winnen. Ze weten dat ze hun huiswerk niet hebben gedaan. Maar wij wel. We hebben een nieuwe manier van denken nodig. Het politieke systeem dat jullie gecreëerd hebben, gaat over competitie. Dat moet stoppen. We moeten samenwerken en de middelen van de planeet op een eerlijke manier delen. We moeten binnen de planetaire grenzen leven in het belang van al het leven. Dit klinkt misschien naïef, maar als jullie je huiswerk hebben gedaan, dan weten jullie dat we geen andere keuze hebben.'

(...)

Over de kritiek dat jongeren beter op de schoolbanken zouden blijven in plaats van te spijbelen, stelde ze voor dat volwassenen hun plaats zouden innemen. 'Als u denkt dat we op school moeten zitten, wel, neem dan onze plaats in op straat. Of liever: doe mee met ons, zodat we het hele proces kunnen versnellen.'

'We zijn begonnen met het opruimen van jullie rotzooi', besloot ze. 'En we zullen niet stoppen tot we klaar zijn.'

(...)
Vanwege mijn uitstekende opvoeding moest mijn toen 16 jarige autistische zoon niets weten van religie of moslims en mogen ze volgens hem dringend eens stoppen met te kweken als konijnen zodat ze de planeet niet helemaal naar de kloten brengen.

Ik had hem ook beter op de trein naar Brussel gezet als ik het zo lees.

De debieliteit van tegenwoordig is niet te schatten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 20:23   #2838
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Tja, u zegt zelf dat "Iedereen beseft wel dat er iets moet gedaan worden en er wordt aan gewerkt op een ernstige haalbare manier." En u weigert nu om met een elektrische amfibie-bakfiets u ecologisch te gaan bevoorraden in Oost-Azië. Dat voorstel is niet alleen gezond maar laat u ook toe u onderweg te laten opbeuren door de plaatselijke schonen. Aldaar geldt geen leeftijdsgrens, daar gelden alleen uw recuperatiemogelijkheden. Nog veel succes!
U kunt er ook iets aan doen. Tenminste, indien u een tuintje bezit.




Zeer eenvoudig maar interessant boekje. Voor wie een bloemenweide wil aanleggen. Een bloemenweide trekt bijen, vlinders, vogels en andere insecten aan. Dus: doen!

Maai uw gras ook niet helemaal meer elke week. Laat een gedeelte gewoon groeien. Het is mooi en het trekt ook kleine zoogdieren aan. Het (relatief) hoge gras wordt een habitat voor de dieren. De biodiversiteit kan er alleen maar door gebaat zijn. En dat wordt hoogtijd.

Als iedereen (die een tuin heeft) dit zou doen, ook al is het op kleine schaal, dan zijn we weer een stapje verder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2019 om 20:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 21:08   #2839
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
zeer juist. Alleen zien de achterlijke linksen dit niet in. Zij willen ons het boetekleed laten aantrekken terwijl de rest ons uitlacht in ons gezicht
#StemZeWeg
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 21:13   #2840
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
200 (tweehonderd) op het strand van Oostende: "Chillen voor het klimaat"



http://www.standaard.be/cnt/dmf20190418_04339501
In die outfit konden ze natuurlijk gemakkelijk uit het gekkenhuis ontsnappen.

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be