Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) Voorzitter Jong CD&V

 
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2008, 19:22   #1
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Unhappy belastingen

Beste Bert


als alleenstaande , tegen wil ende dank wil ik je toch een vraagje stellen ..............

hoe zie jij het belastingssysteem tegen alleenstaanden ? moeten wij blijvend gediscrimeerd blijven ????????? en met moeite kunnen overleven !!!!



ik houw met moeite mijne kop boven , en al wat ik hoor is positieve discriminatie naar gezinnen met kinderen !!!! ( een huishuur blijft hetzelfde hé )

bah , dat word een rekening met naziens ............. als ik wat financieel beter ben , ben ik weg uit europa !!!!!!!!!!!
pibo® is offline  
Oud 13 augustus 2008, 16:04   #2
Bert De Brabandere
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Beste Bert


als alleenstaande , tegen wil ende dank wil ik je toch een vraagje stellen ..............

hoe zie jij het belastingssysteem tegen alleenstaanden ? moeten wij blijvend gediscrimeerd blijven ????????? en met moeite kunnen overleven !!!!



ik houw met moeite mijne kop boven , en al wat ik hoor is positieve discriminatie naar gezinnen met kinderen !!!! ( een huishuur blijft hetzelfde hé )

bah , dat word een rekening met naziens ............. als ik wat financieel beter ben , ben ik weg uit europa !!!!!!!!!!!
ik ben ook alleenstaande.

ik zou het niet een systeem tegen alleenstaanden noemen.

gezinnen met kinderen hebben ook grotere auto, groter huis (dus niet zelfde huishuur, tenzij de gezinnen klein wonen of u groot woont). Daarnaast kan het krijgen van kinderen alleen maar aangemoedigd worden. Denk maar aan het verhaal van de vergrijzing.

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)

Laatst gewijzigd door Bert De Brabandere : 13 augustus 2008 om 16:05.
Bert De Brabandere is offline  
Oud 13 augustus 2008, 16:11   #3
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)
Hoe komt het toch dat problemen , die al decennia lang geweten en gekend zijn, nooit door de politiek aangepakt worden ?
Is dit weer geen schoolvoorbeeld van "slecht" bestuur ?
boerenverstand is offline  
Oud 13 augustus 2008, 16:22   #4
Bert De Brabandere
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Hoe komt het toch dat problemen , die al decennia lang geweten en gekend zijn, nooit door de politiek aangepakt worden ?
Is dit weer geen schoolvoorbeeld van "slecht" bestuur ?
omdat niet alle partijen hetzelfde willen. de ene partij scoort bij laaggeschoolden, een andere bij werklozen, een andere bij ondernemers. en finaal blijft er geen geld over (is er nu al niet).

het is volgens mij een gemiste kans dat oranje-blauw niet gelukt is.
Bert De Brabandere is offline  
Oud 13 augustus 2008, 16:30   #5
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
omdat niet alle partijen hetzelfde willen. de ene partij scoort bij laaggeschoolden, een andere bij werklozen, een andere bij ondernemers. en finaal blijft er geen geld over (is er nu al niet).

het is volgens mij een gemiste kans dat oranje-blauw niet gelukt is.
een perfecte samenvatting: aan de ene kant worden sociaal zwakkeren zoveel mogelijk ontzien, op het pamperachtige af, aan de andere kant worden de beteren op hun wenken bediend: notionele intrest, fiscalisten met ontwijkingsmogelijkheden, niet al teveel controle vanuit financiën,..en de eindfactuur is voor Jan en Mie modaal, die het ganse feest mogen betalen.
Maar wat betreft de sociaal zwakkeren mag Cuba en Mao een puntje aan zuigen aan België; Je verdient minder , als je gaat werken in een klein loon.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 augustus 2008 om 16:31.
boerenverstand is offline  
Oud 14 augustus 2008, 14:48   #6
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
ik ben ook alleenstaande.

ik zou het niet een systeem tegen alleenstaanden noemen.

gezinnen met kinderen hebben ook grotere auto, groter huis (dus niet zelfde huishuur, tenzij de gezinnen klein wonen of u groot woont). Daarnaast kan het krijgen van kinderen alleen maar aangemoedigd worden. Denk maar aan het verhaal van de vergrijzing.

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)


Beste

Toch is het systeem redelijk negatief voor alleenstaanden ,

een gemiddeld inkomen ( zonder extra's als weekend werk of tweede job ! ) is bij mij 1200 € netto ! trek daar huishuur / lening af dan hou hou je maar een peulschil over om van te leven ( kleren , eten , electiciteit , verwarming , water , ... )

1200 € - 500 € geeft 700 € om van te leven zenne , terwijl getrouwden/samenwonenden hun inkomen wel iets meer zal zijn ........

een bij job of weekend ? dan gaat je belastingsschaal zo omhoog dat je er bijna niks aan overhoud ...............


en ik spreek uit ondervinding , zelfs ne wagen is wel wat duur ( en voor veel alleenstaanden die ik ken ! )


deze discriminatie zal er bij mij op termijn toe leiden dat ik belgië , en zelfs europa zal ontvluchten
pibo® is offline  
Oud 14 augustus 2008, 14:55   #7
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Beste

Toch is het systeem redelijk negatief voor alleenstaanden ,

een gemiddeld inkomen ( zonder extra's als weekend werk of tweede job ! ) is bij mij 1200 € netto ! trek daar huishuur / lening af dan hou hou je maar een peulschil over om van te leven ( kleren , eten , electiciteit , verwarming , water , ... )

1200 € - 500 € geeft 700 € om van te leven zenne , terwijl getrouwden/samenwonenden hun inkomen wel iets meer zal zijn ........

een bij job of weekend ? dan gaat je belastingsschaal zo omhoog dat je er bijna niks aan overhoud ...............


en ik spreek uit ondervinding , zelfs ne wagen is wel wat duur ( en voor veel alleenstaanden die ik ken ! )


deze discriminatie zal er bij mij op termijn toe leiden dat ik belgië , en zelfs europa zal ontvluchten
Over welke discriminatie heb je het eigenlijk? Getrouwden/samenwonenden die beide gaan werken, worden op dezelfde manier belast als alleenstaanden. Wanneer een van beiden niet gaat werken, dan pas moeten ze minder belasting betalen, maar dat is toch niet meer dan billijk? Ook alleenstaanden kunnen kinderen hebben en kunnen van de aftrek genieten voor kinderen. En neen, ook hier geen discriminatie: ze kunnen die kinderen maar 1 keer aftrekken, dus niet per partner.

Graag had ik dus geweten welke discriminerende feiten er hier zijn. Dank u.
__________________
Renesse is offline  
Oud 14 augustus 2008, 15:12   #8
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Over welke discriminatie heb je het eigenlijk? Getrouwden/samenwonenden die beide gaan werken, worden op dezelfde manier belast als alleenstaanden. Wanneer een van beiden niet gaat werken, dan pas moeten ze minder belasting betalen, maar dat is toch niet meer dan billijk? Ook alleenstaanden kunnen kinderen hebben en kunnen van de aftrek genieten voor kinderen. En neen, ook hier geen discriminatie: ze kunnen die kinderen maar 1 keer aftrekken, dus niet per partner.

Graag had ik dus geweten welke discriminerende feiten er hier zijn. Dank u.

Alleenstaanden zitten sneller in een hogere schaal dan samenwoonende / getrouwden ............... ( met 1 inkomen kom je als alleenstaande bijna niet toe )
trouwens , waarom staat er dan de vraag op je belastings formulier of je alleenstaande , getrouwd of samenwonende bent ???????


kinderen kan je aftrekken van de belastingen , dus voor vadertje staat is mijne arbeid miderwaardig aan de arbeid van een collega met kinderen !!!!! ( trouwens waar dient kindergeld dan voor ?????????????????



en tot slot , als ik als alleenstaande hier in belgie kom te sterven ( wat niet zal gebeuren , want ik blijf hier niet ! ) dan zou alles naar datzelfde vadertje staat gaan voor meer dan 50% , de rest naar neven en nichten !!!!!!! , hoeveel is dit van ouders naar kinderen ?????? ah neen er is geen discriminatie zekerst !!!!!!!
pibo® is offline  
Oud 14 augustus 2008, 16:02   #9
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

De vroegere cvp verwoordde het altijd zo:'Het gezin, de hoeksteen van de samenleving'
Al de rest: 1 oudergezinnen, alleenstaanden werden dus beschouwd als 2de rangsburgers.

Wat mis ik de tjeven van vroeger, die kwamen er tenminste eerlijk voor uit!
Another Jack is offline  
Oud 14 augustus 2008, 17:07   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
ik ben ook alleenstaande.

ik zou het niet een systeem tegen alleenstaanden noemen.

gezinnen met kinderen hebben ook grotere auto, groter huis (dus niet zelfde huishuur, tenzij de gezinnen klein wonen of u groot woont). Daarnaast kan het krijgen van kinderen alleen maar aangemoedigd worden. Denk maar aan het verhaal van de vergrijzing.

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)
je kan ook de werkloosheidsvergoeding verlagen om het verschil groter te maken?

je kan ook de werktijd verlengen en het minimumloon evenredig aanpassen... Dus een minimumloon van 1000euro per maand, mag bvb 78uur werken voor 2000euro per maand.
brother paul is offline  
Oud 14 augustus 2008, 17:52   #11
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Voor we beginnen: het overmatig gebruik aan leestekens vervangt geen argumenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Alleenstaanden zitten sneller in een hogere schaal dan samenwoonende / getrouwden ............... ( met 1 inkomen kom je als alleenstaande bijna niet toe )
Dat is helemaal niet waar, althans het eerste. Alle belastingsschalen zijn gelijk voor iedereen.

Citaat:
trouwens , waarom staat er dan de vraag op je belastings formulier of je alleenstaande , getrouwd of samenwonende bent ???????
Om eventueel een huwelijksquotiënt te kunnen toepassen, natuurlijk. En om te bepalen of er samen een aangifte moet gebeuren. Daar worden de aftrekposten over verdeeld (bv. giften of kinderopvang).


Citaat:
kinderen kan je aftrekken van de belastingen , dus voor vadertje staat is mijne arbeid miderwaardig aan de arbeid van een collega met kinderen !!!!! ( trouwens waar dient kindergeld dan voor ?????????????????
Voor de tweede maal: een alleenstaande kan ook kinderen aftrekken van de belastingen.

Citaat:
en tot slot , als ik als alleenstaande hier in belgie kom te sterven ( wat niet zal gebeuren , want ik blijf hier niet ! ) dan zou alles naar datzelfde vadertje staat gaan voor meer dan 50% , de rest naar neven en nichten !!!!!!! ,
Successierechten hebben niets te maken met personenbelasting.

Citaat:
hoeveel is dit van ouders naar kinderen ?????? ah neen er is geen discriminatie zekerst !!!!!!!
Natuurlijk niet. Alleenstaanden die kinderen hebben betalen ook minder successierechten.

Kortom: het lijkt wel of je je druk maakt om niets.
__________________
Renesse is offline  
Oud 14 augustus 2008, 18:43   #12
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
met 1 inkomen kom je als alleenstaande bijna niet toe
Dan ligt je uitgavenpatroon niet in lijn met je inkomsten, en ligt het probleem bij jou. Met 1200€ kan je alleenstaande perfect rondkomen.
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 12:31   #13
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan ligt je uitgavenpatroon niet in lijn met je inkomsten, en ligt het probleem bij jou. Met 1200€ kan je alleenstaande perfect rondkomen.
Een alleenstaande mag ook nog een sociaal leven hebben zeker?
VlaamseKracht is offline  
Oud 15 augustus 2008, 12:59   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

ah iedereen wil wel meer verdienen zeker, en onze grootste uitgave voor iedereen is zijn belastingen...
brother paul is offline  
Oud 15 augustus 2008, 13:15   #15
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ah iedereen wil wel meer verdienen zeker, en onze grootste uitgave voor iedereen is zijn belastingen...
Schrap de solidariteit naar Wallonië en de kosten van het koningshuis uit de belastingen en het zou al wat leefbaarder worden.
VlaamseKracht is offline  
Oud 15 augustus 2008, 13:25   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Over welke discriminatie heb je het eigenlijk? Getrouwden/samenwonenden die beide gaan werken, worden op dezelfde manier belast als alleenstaanden. Wanneer een van beiden niet gaat werken, dan pas moeten ze minder belasting betalen, maar dat is toch niet meer dan billijk? Ook alleenstaanden kunnen kinderen hebben en kunnen van de aftrek genieten voor kinderen. En neen, ook hier geen discriminatie: ze kunnen die kinderen maar 1 keer aftrekken, dus niet per partner.

Graag had ik dus geweten welke discriminerende feiten er hier zijn. Dank u.

de discriminatie zit hem in de belastingsschijven. Dezen zijn véél te hoog. Iemand met een modaal inkomen zit bijna onmiddellijk in de 45% schaal, terwijl zijn basiskosten wèl hetzelfde blijven.

als men dan weet dat huurders wèl eerst belastingen betalen op hetgeen ze dan nadien als huur moeten uitgeven, terwijl VERhuurders géén belastingen moeten betalen op hetgeen ze als huurprijs verdienen, dan ruikt het kleinste kind toch wel dat er hier stront aan de knikker zit!

Laat huurders een bepaald maximum van de werkelijk betaalde huurprijs van hun inkomen aftrekken. mij lijkt dat niet meer dan billijk !
en laat de VERhuurders een gelijkaardig maximum bedrag moeten aangeven en dat bij hun inkomen rekenen.

dat zou het evenwicht al wat kunnen verbeteren.

Bij een gemiddelde huurprijs van 500 euro zou men toch al mogen veronderstellen dat mensen met 1200 euro inkomen nog amper belastingen moeten betalen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 13:28.
circe is offline  
Oud 15 augustus 2008, 15:15   #17
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Een alleenstaande mag ook nog een sociaal leven hebben zeker?
Zeg ik dan dat ie dat niet meer mag hebben?
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 15:59   #18
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zeg ik dan dat ie dat niet meer mag hebben?
Met 1.200 euro per maand lijkt me dat moeilijk.
Huishuur:500 euro
Maandelijkse factuur electriciteit:100 euro
Eten en drinken:laten we zeggen 70 euro per week:70eurox4weken= 280 euro
Wat geld opzij zetten voor de jaarlijkse geldklopperij die "belastingen" heten:100euro.
Dit alleen al maakt 980 euro per maand kosten...zonder dan nog eens de eenmalige kosten zoals,brandverzekering,autoverzekering,hospitalisa tieverzekering of eventuele kosten aan de auto of dergelijke.
Schiet niet veel meer over om nog een sociaal leven te hebben met 1.200 euro.
Komt er dan nog eens bij dat een alleenstaande altijd een serieuze afrekening krijgt van de belastingen indien hij/zij werkt.

Enige oplossing:stop met overuren te doen want dan wordt u nog harder gepakt en zoek een jobke in het zwart.
VlaamseKracht is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:14   #19
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Met 1.200 euro per maand lijkt me dat moeilijk.
Dan wordt het tijd om eens te leren met geld om te gaan.

Citaat:
Huishuur:500 euro
Dan kies je ervoor om als alleenstaande ruim te leven...

Citaat:
Maandelijkse factuur electriciteit:100 euro
Dan schort er iets aan je verbruik; wij komen hier met twee aan 133 per maand voor gas en elektriciteit, en dat zonder zuinig te zijn...

Citaat:
Eten en drinken:laten we zeggen 70 euro per week:70eurox4weken= 280 euro
Wat geld opzij zetten voor de jaarlijkse geldklopperij die "belastingen" heten:100euro.
Dit alleen al maakt 980 euro per maand kosten...zonder dan nog eens de eenmalige kosten zoals,brandverzekering,autoverzekering,hospitalisa tieverzekering of eventuele kosten aan de auto of dergelijke.
Schiet niet veel meer over om nog een sociaal leven te hebben met 1.200 euro.
Genoeg me dunkt. Als je er als alleenstaande zelf voor kiest wat ruimer te leven, dan moet je ook maar zelf voor die keuze opdraaien.

Citaat:
Komt er dan nog eens bij dat een alleenstaande altijd een serieuze afrekening krijgt van de belastingen indien hij/zij werkt.

Enige oplossing:stop met overuren te doen want dan wordt u nog harder gepakt en zoek een jobke in het zwart.
Of gewoon stoppen met zagen en klagen, en je uitgavenpatroon aanpassen aan je inkomen, of je inkomen aanpassen aan je uitgavenpatroon. Het is immers bon ton om te janken en te klagen dat je te weinig verdient, maar om langs de andere kant als een grote jan te willen leven; iedereen wil veel geld voor weinig te doen.
Sfax is offline  
Oud 15 augustus 2008, 16:21   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan wordt het tijd om eens te leren met geld om te gaan.
ho ja? hoeveel slaapkamers heb jij nodig om één dubbelbed in te zetten?



Citaat:
Dan schort er iets aan je verbruik; wij komen hier met twee aan 133 per maand voor gas en elektriciteit, en dat zonder zuinig te zijn...
ik neem aan dat jullie ieder een aparte ijskast, apart lampje en apart wasmachine hebben waar jullie dan apart mee leven?


Citaat:
Genoeg me dunkt. Als je er als alleenstaande zelf voor kiest wat ruimer te leven, dan moet je ook maar zelf voor die keuze opdraaien.
bedoel je dat een koppel een appartement van 50m2 mag hebben terwijl een alleenstaande het met een half toilet en een halve badkamer ook moet kunnen rooien? of wat bedoel je in feite?


Citaat:
Of gewoon stoppen met zagen en klagen, en je uitgavenpatroon aanpassen aan je inkomen, of je inkomen aanpassen aan je uitgavenpatroon. Het is immers bon ton om te janken en te klagen dat je te weinig verdient, maar om langs de andere kant als een grote jan te willen leven; iedereen wil veel geld voor weinig te doen.
en blijft dat lief van je bij je zitten UIT VRIJE WIL?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be