Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2008, 11:54   #21
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Ja Hans, eigenlijk...ga eens in op de kwestie van de zaak in plaats van U weer vol valse hoogmoed uit de bocht te proberen werken.

Is er iets niet juist gebeurd in de aanklacht tegen U (zie boven)
Heeft de Statutaire Commissie U niet in eerste instantie (volgen er nog ??)verboden om nog te spreken als bestuurder van de B.U.B. ?
Uw website is toch maar een éénmanssite niet ?
Ik ben dan wel geen Belgicist maar volgens mij heeft het BUB-bestuur volledig gelijk in de zaak tegen Hans. Vanzelfsprekend mag Hanske een nieuwe avatar en partij zoeken.

Die Hans is niet echt goed voor het imago van het Belgicisme, of moeten eerdere uitspraken van hem nog eens boven water gehaald worden?

Opgeruimd staat netjes voor de BUB ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 11:54   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Hans, je bedoeld JOUW site...
Onze stite, of de site van de B.U.B. http://www.BelgischeUnie-UnionBelge.be doet het ook niet slecht (al staat er momenteel weinig op te lezen), maar de telefoontjes lopen binnen !
Jezus, Ruben, leer verdomme eens schrijven. Kun je nu echt niet begrijpen waarom je niet geschikt was als nationaal bestuurder bij de BUB? Je kan niet eens Nederlands, laat staan Frans correct schrijven! Niemand valt over één foutje, maar wel als dit systematisch gebeurt.

Ik spreek me niet uit over de grond van de zaak, maar ik wil tegenover iedereen hier op dit forum toch nog eens de grote noodzaak van talenkennis benadrukken.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 11:57   #23
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Jezus, Ruben, leer verdomme eens schrijven. Kun je nu echt niet begrijpen waarom je niet geschikt was als nationaal bestuurder bij de BUB? Je kan niet eens Nederlands, laat staan Frans correct schrijven! Niemand valt over één foutje, maar wel als dit systematisch gebeurt.

Ik spreek me niet uit over de grond van de zaak, maar ik wil tegenover iedereen hier op dit forum toch nog eens de grote noodzaak van talenkennis benadrukken.
Heb je dan iets niet verstaan ? Ga eens in op de grond van de zaak hé in plaats van "rascistisch" (om het in Hans' zijn termen uit te drukken) op te treden tegenover mensen die minder taalbegaaft zijn...
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 11:59   #24
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Jezus, Ruben, leer verdomme eens schrijven. Kun je nu echt niet begrijpen waarom je niet geschikt was als nationaal bestuurder bij de BUB? Je kan niet eens Nederlands, laat staan Frans correct schrijven! Niemand valt over één foutje, maar wel als dit systematisch gebeurt.

Ik spreek me niet uit over de grond van de zaak, maar ik wil tegenover iedereen hier op dit forum toch nog eens de grote noodzaak van talenkennis benadrukken.
voila en Hans...die is weggelopen !
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:04   #25
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Geachte Heer Hans Van De Cauter

In navolging op uw antwoord van dinsdag 18/03/08 19:13 vergaderde de statutaire commissie om tot een eindconclusie te komen.

Volgende klachten werden door leden en bestuursleden van de B.U.B. geformuleerd:

Dat U op 16 februari 2008 eigenhandig de website van de B.U.B. hebt gebruikt om zonder dekking van de Raad van Bestuur noch de Statutaire Commissie, verschillende bestuursleden en leden van de B.U.B. af te zetten.

Dat U eigenhandig de partijgelden van de officiële ING-rekening hebt overgezet naar de sinds 19 januari 2008 niet meer erkende DEXIA-rekening van de B.U.B.. Deze DEXIA-rekening werd niet meer erkend en is U meegedeeld omdat deze rekening in tegenstelling geen transparantie naar de partij waarborgde vermits U tot dan de enige was die er volmachten op toekende.

Dat U zich zonder ruggesteun van de Statutaire Commissie noch van de Raad van Bestuur uitgeeft tot Nationaal Voorzitter van de B.U.B. en ook als voorzitter van de Statutaire Commissie.

Dat U op eigen initiatief zonder dekking van de Raad van Bestuur op 23 februari 2008 een ongeldige en selectieve partijraad hebt samengeroepen en schadelijke en onjuiste beslissingen de wereld hebt ingestuurd.

Dat U eigenhandig zonder ruggesteun van de Raad van Bestuur noch van de Statutaire Commissie de ING-rekening hebt afgesloten op 6 maart 2008.

Dat U, nationaal ondervoorzitter Ruben Cottenjé, ten onrechte hebt beledigd op de website en in de pers op 12 maart 2008.

Waarvan volledige bewijslast.

De Statutaire Commissie heeft U derhalve op 18 maart 2008 de vragen met beschouwing op Uw rechtelijke verdediging gesteld, maar heeft hierin geen medewerking noch antwoord kunnen vinden. Integendeel hebben de leden van de Statutaire Commissie van U een dreiging van gerechtelijke klacht tot stalking ontvangen.

Gezien U, Hans Van De Cauter geen beroep wou doen op de gestelde vragen. Beschouwen voorzitter François Wolters en de leden van de statutaire commissie dit als het akkoord gaan met de klachten.

Daardoor kwamen we tot volgende uitspraak:

Na het overtreden van 3 statutair vastgelegde regels(zie klachten in vetjes)en verschillende inbreuken hebt gepleegd die schade heeft berokkend aan de Belgische Unie – Union Belge is de statutaire commissie genoodzaakt om u volgende sanctie te geven. Hans Van De Cauter wordt met onmiddellijke ingang ontzet uit al zijn bestuurlijke posities binnen de B.U.B., hij krijgt het statuut van lid en is gerechtvaardigd om dit lidmaatschap de komende jaren te vernieuwen. Wel kan hij binnen de eerste 2 jaar geen bestuurlijke functie uitoefenen of zich ervoor kandidaat stellen. Na die 2 jaar kan hij zich weer op een democratische wijze aanspraak maken om een bestuurlijke functie uit te oefenen.

De Statutaire Commissie eist met klem dat Hans Van De Cauter de partijgelden terug overmaakt op de partijrekening van B.U.B.-West-Vlaanderen KBC: 733-0461962-78 vermits deze rekening als noodrekening binnen de partij door de Statutaire Commissie wordt erkent.

De Statutaire Commissie vraagt Hans Van De Cauter onmiddellijke overdracht van de websites http://www.BelgischeUnie.be en http://www.UnionBelge.be aan de partij, want die zijn bezit van de partij.

De Statutaire Commissie ontheft Hans Van De Cauter als verantwoordelijke voor de B.U.B. op voornoemde websites en zal dit ook aan Scarlet bekend maken.

De Statutaire Commissie erkent dan ook
http://www.BelgischeUnie-UnionBelge.be als de officiële website van de partij.

De Statutaire Commissie is in zijn beslissing niet harteloos geweest gezien Hans Van De Cauter, medestichter is van de B.U.B.

Met beleefde groeten,

Voorzitter van de statutaire commissie B.U.B.


Voorzitter François Wolters,
overige leden, Michael Lemenu en Yves Huybrechts

Raad van Bestuur B.U.B.:
Boudewijn Moelans, David Charlier, François Wolters, Patrick Ryckier, Tom Wittesaele, Yannick Louon, Laurent Kiebooms, Valerie Mosseray, Hans Goddé, Jérémy Longheval, Pierre Stévenart en Ruben Cottenjé. (CC)

Bron: politics.be
Hans aka "Belgica" controleert wel nog de BUB-webstek. Vandaar dat we daar nog niets bespeuren. Benieuwd hoe dit verder zal verlopen ...

Allez, Hanske:

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 27 maart 2008 om 12:06.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:14   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Moet gij niet een andere avatar aannemen nu ge buitengesmeten zijt bij de BUB?
Binnenkort komt Hans met een nieuwe éénmanspartij op de proppen. 'Ukkel Veilig en Leefbaar' of iets dergelijks.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:19   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Binnenkort komt Hans met een nieuwe éénmanspartij op de proppen. 'Ukkel Veilig en Leefbaar' of iets dergelijks.
Tot nader order is Hans nog steeds voorzitter bij gratie van de echte statutaire commissie (in tegenstelling tot de poppenkast die Cottenjé benoemd heeft), terwijl de echte Raad van Bestuur ook de structuur grondig hervormd heeft. De echte BUB heeft de website, de partijgelden, de lidkaarten, het forum, de studiedienst, de contacten met de pers en de legitimiteit bij de leden. Ik wist zo goed als niets over de situatie, en dus ben ik mijn licht eens gaan opsteken bij enkele vrienden bij de BUB: blijkt dat de statutaire commissie bij twee stemmen voor, één tegen en één onthouding Cottenjé uit zijn ambt ontheven heeft. Wat ik niet begrijp is waar zijn 'statcom' nu ineens vandaan komt... Misschien kan iemand van de (echte) BUB hier eens wat duidelijkheid over verschaffen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:26   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Onduidelijkheid, machtsspelletjes, afsplitsingen, ... La Belgique had geen betere verdedigers kunnen hebben.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:26   #29
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Wil de echte BUB nu opstaan?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:27   #30
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Dit is toch echt om te gieren van het lachen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:29   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Als dat Dexia kantoor waar de BUB klant is zuidelijker ligt dan dat van de ING, hebben we meteen een onverantwoorde N-Z geldstroom ook.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 27 maart 2008 om 12:29.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:31   #32
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Als dat Dexia kantoor waar de BUB klant is zuidelijker ligt dan dat van de ING, hebben we meteen een onverantwoorde N-Z geldstroom ook.
Halt aan de BUB-transfers!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:33   #33
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Ah nee, want Hanske zijn motto is: "La partie, c'est moi!"
Van een overtuigd unitarist mag je minstens verwachten dat hij de taal van Voltaire op een correcte manier gebruikt. Het is "le parti". Foei.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:45   #34
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik stel vast dat er ongewoon veel over de B.U.B. wordt gesproken. Ik kan daar alleen maar verheugd over zijn. "There is no such thing as bad publicity". Zeker niet op een moment dat de Vlaams-nationalisten stilaan als volleerde apartheidsleiders worden ontmaskerd.
Dat zullen ze bij de VLD zichzelf ook wijsgemaakt hebben toen ze volop in het migrantenstemrechtdébacle zaten
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:46   #35
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Alleszins een geslaagde actie. We hebben nog nooit zoveel bezoekers gehad op onze site.
Ik denk eigenlijk niet dat dit (= meer bezoekers op de website) positief zal zijn voor het stemmenaantal van de BUB
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 27 maart 2008 om 12:46.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:47   #36
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Jezus, Ruben, leer verdomme eens schrijven. Kun je nu echt niet begrijpen waarom je niet geschikt was als nationaal bestuurder bij de BUB? Je kan niet eens Nederlands, laat staan Frans correct schrijven! Niemand valt over één foutje, maar wel als dit systematisch gebeurt.

Ik spreek me niet uit over de grond van de zaak, maar ik wil tegenover iedereen hier op dit forum toch nog eens de grote noodzaak van talenkennis benadrukken.
Ook van het Duits, neem ik aan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:47   #37
lordoffaith
Provinciaal Statenlid
 
lordoffaith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Alleszins een geslaagde actie. We hebben nog nooit zoveel bezoekers gehad op onze site.
nu nog media-aandacht en stemmen
__________________
Wanneer krijgen we een vlaams front?
lordoffaith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:48   #38
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Moet gij niet een andere avatar aannemen nu ge buitengesmeten zijt bij de BUB?
Lees die tekst van de statutaire commissie nog eens goed: daar staat nergens in dat Hans VdC buitengegooid is. Wel dit:

Citaat:
Hans Van De Cauter wordt met onmiddellijke ingang ontzet uit al zijn bestuurlijke posities binnen de B.U.B., hij krijgt het statuut van lid en is gerechtvaardigd om dit lidmaatschap de komende jaren te vernieuwen. Wel kan hij binnen de eerste 2 jaar geen bestuurlijke functie uitoefenen of zich ervoor kandidaat stellen. Na die 2 jaar kan hij zich weer op een democratische wijze aanspraak maken om een bestuurlijke functie uit te oefenen.
Overigens vraag ik me af of ze hem niet kunnen vervolgen voor het vervreemden van partijgelden.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:51   #39
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Welke partij gebruikt nu zijn notulen als persbericht? "Djeezus"
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 12:53   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Lees die tekst van de statutaire commissie nog eens goed: daar staat nergens in dat Hans VdC buitengegooid is. Wel dit:



Overigens vraag ik me af of ze hem niet kunnen vervolgen voor het vervreemden van partijgelden.
Waarom zit Cottenjé dan bewust te liegen in de titel van zijn persbericht?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be