Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2008, 12:16   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ik vind het anders een lezenswaardig en geloofwaardig bericht. Er zou alleszins meer studie over moeten gebeuren. Het is immers allerminst verwonderlijk dat Frankrijk en Duitsland (en wie weet ook Nederland en G-B) jaloers waren op de fantastische economische prestaties van het kleine België in de 19de en begin 20ste eeuw alsook in de jaren '50. Het ligt ook in de lijn van hun expansionistische politiek.

De manier waarop dit bericht hier wordt afgeschoten, is ondermaats en verbergt m.i. een zekere schaamte voor het verleden bij de Vlaams-gezinden.
de schrijnende armoede begin 20e eeuw, dat vergeten we natuurlijk zeker?

en news-flash, we leven in de 21e eeuw en in de EU.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:18   #42
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Welk truukje? Ik ben gewoon verontwaardigd over de schandalige manier waarop deze kleine partij B.U.B. hier behandeld wordt en vooral over de manier waarop de essentie van de discussie steeds weer vermeden wordt. Is dit typisch Vlaams-nationalistisch? Mijn vader is Engelstalig en is ook zeer verbaasd over het feit dat de Belgische politici altijd met zichzelf bezig zijn en nooit met de essentie. Zo gaan we de problemen hier nooit oplossen, hoor.

De vraag is hier of je gelooft in Franse of Duitse inmenging in de Belgische politiek en zo niet, welke argumenten je dan hebt om die te weerleggen.

En kom a.u.b. niet af met die kinderachtige zever die ik hier moet lezen van de meeste intervenanten. Dit is gewoon niet serieus en verschrikkelijk kinderachtig.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:19   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Welk truukje? Ik ben gewoon verontwaardigd over de schandalige manier waarop deze kleine partij B.U.B. hier behandeld wordt en vooral over de manier waarop de essentie van de discussie steeds weer vermeden wordt. Is dit typisch Vlaams-nationalistisch? Mijn vader is Engelstalig en is ook zeer verbaasd over het feit dat de Belgische politici altijd met zichzelf bezig zijn en nooit met de essentie. Zo gaan we de problemen hier nooit oplossen, hoor.

De vraag is hier of je gelooft in Franse of Duitse inmenging in de Belgische politiek en zo niet, welke argumenten je dan hebt om die te weerleggen.

En kom a.u.b. niet af met die kinderachtige zever die ik hier moet lezen van de meeste intervenanten. Dit is gewoon niet serieus en verschrikkelijk kinderachtig.
dus het feit dat we in de EU leven, is irrelevant?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:20   #44
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de schrijnende armoede begin 20e eeuw, dat vergeten we natuurlijk zeker?

en news-flash, we leven in de 21e eeuw en in de EU.
Ja, en dan? Deze tekst ging vooral over het verleden, maar het is niet omdat we in de 21ste eeuw leven dat de geschiedenis niet meer relevant is. Wie komt altijd af met verhaaltjes over discriminatie door Franstaligen uit het verleden? Jullie toch, nee?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:21   #45
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus het feit dat we in de EU leven, is irrelevant?
Dat zeg ik toch niet ! Waarom zegt u dat?

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 17 juni 2008 om 12:21.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:23   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ja, en dan? Deze tekst ging vooral over het verleden, maar het is niet omdat we in de 21ste eeuw leven dat de geschiedenis niet meer relevant is. Wie komt altijd af met verhaaltjes over discriminatie door Franstaligen uit het verleden? Jullie toch, nee?
ik niet neen, dank u.

maar feit blijft dat noch Nederland, noch Frankrijk, noch Duitsland de laatste 60 jaar enige aanspraak op Belgisch grondgebied hebben gemaakt. integendeel zelf, er zijn steeds betere contacten ontstaan, de Benelux, de EGKS, en uiteindelijk de EU als gevolg. een veel mooier voorbeeld voor het niet hebben van expantiepolitiek kan je niet hebben hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:25   #47
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Welk truukje?
Dat weet u goed genoeg.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:34   #48
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik niet neen, dank u.

maar feit blijft dat noch Nederland, noch Frankrijk, noch Duitsland de laatste 60 jaar enige aanspraak op Belgisch grondgebied hebben gemaakt. integendeel zelf, er zijn steeds betere contacten ontstaan, de Benelux, de EGKS, en uiteindelijk de EU als gevolg. een veel mooier voorbeeld voor het niet hebben van expantiepolitiek kan je niet hebben hé.
Dan hebt u, denk ik, de tekst niet begrepen. Mijn indruk was dat de auteur wil zeggen dat er in het geheim zaken werden bedisseld, dus los van de officiële diplomatieke kanalen, zoals steun aan de Vlaamse beweging. Ik kan begrijpen dat u dat niet graag hoort, maar het daarom afoen als lulkoek, zegt meer over uzelf.

Bovendien is dit niet de eerste keer dat ik dat hoor. De "Flamenpolitik" wordt immers door historici erkend als waar. Alleen de concrete invulling is nog voorwerp van debat.

Waarom vindt u dit zo ongeloofwaardig? Dat begrijp ik niet.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:39   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Volgens mij zoekt de BUB het niet ver genoeg. De schuld lijkt me eerder te liggen bij Germain Delavigne, die de tekst schreef waarop Daniel François Esprit Auber een libretto baseerde dat daarna door August Eugène Scribe in de opera "La Muette de Portici" omgezet werd.

Had die Delavigne niks geschreven, had er geen libretto geweest en was er geen opera geweest, geen relletjes in Brussel, geen België, geen Duitsers die Vlamingen konden misbruiken,... noem maar op.

Een onnozele reactie op een onnozele pm dus. Het kan ook serieuzer natuurlijk: hadden de Belgische regering en Albert I vóór WOI ingestemd met twee simpele Vlaamse gerechtvaardigde eisen, dan...

Wat een pm. Ik citeer iemand: "ge moet zien dat ge u eigen ni onsterfelijk belachelijk maakt he".
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:41   #50
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ja, en dan? Deze tekst ging vooral over het verleden, maar het is niet omdat we in de 21ste eeuw leven dat de geschiedenis niet meer relevant is.
Ik dacht dat persberichten in de regel over de actualiteit dienen te handelen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:46   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:46   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Dan hebt u, denk ik, de tekst niet begrepen. Mijn indruk was dat de auteur wil zeggen dat er in het geheim zaken werden bedisseld, dus los van de officiële diplomatieke kanalen, zoals steun aan de Vlaamse beweging. Ik kan begrijpen dat u dat niet graag hoort, maar het daarom afoen als lulkoek, zegt meer over uzelf.

Bovendien is dit niet de eerste keer dat ik dat hoor. De "Flamenpolitik" wordt immers door historici erkend als waar. Alleen de concrete invulling is nog voorwerp van debat.

Waarom vindt u dit zo ongeloofwaardig? Dat begrijp ik niet.
omdat ik niet geloof in de NWO
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:47   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

een pm die 51 replieken genereert ... faut le faire ! in dit geval faux le faire !

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juni 2008 om 12:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:47   #54
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Volgens mij zoekt de BUB het niet ver genoeg. De schuld lijkt me eerder te liggen bij Germain Delavigne, die de tekst schreef waarop Daniel François Esprit Auber een libretto baseerde dat daarna door August Eugène Scribe in de opera "La Muette de Portici" omgezet werd.

Had die Delavigne niks geschreven, had er geen libretto geweest en was er geen opera geweest, geen relletjes in Brussel, geen België, geen Duitsers die Vlamingen konden misbruiken,... noem maar op.

Een onnozele reactie op een onnozele pm dus. Het kan ook serieuzer natuurlijk: hadden de Belgische regering en Albert I vóór WOI ingestemd met twee simpele Vlaamse gerechtvaardigde eisen, dan...

Wat een pm. Ik citeer iemand: "ge moet zien dat ge u eigen ni onsterfelijk belachelijk maakt he".
Niemand maakt zich belachelijk door een nieuwe discussie op te starten als er argumenten worden gegeven. Ik stel vast dat de schrijver van deze tekst (iemand van de B.U.B.) wél argumenten geeft, terwijl de independentisten hier wat zeveren, de schrijver aanvallen of rond de pot draaien.

Dat maakt natuurlijk geen enkele serieuze discussie mogelijk en dat is net het probleem in België ! Men vermijdt de essentie. Triestig en heel dom.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:49   #55
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik dacht dat persberichten in de regel over de actualiteit dienen te handelen...
Dit is de foto die ze bij het bericht plaatsen op hun website:



Als het dan toch over het verleden gaat, waarom die foto?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:49   #56
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat ik niet geloof in de NWO
Wat heeft dat daar nu mee te maken? Betwist u de aangehaalde historische feiten, ja of nee? En indien ja, waarom? Laten we een beetje serieus discussiëren en niet als kleine kinderen.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:50   #57
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Niemand maakt zich belachelijk door een nieuwe discussie op te starten als er argumenten worden gegeven. Ik stel vast dat de schrijver van deze tekst (iemand van de B.U.B.) wél argumenten geeft, terwijl de independentisten hier wat zeveren, de schrijver aanvallen of rond de pot draaien.

Dat maakt natuurlijk geen enkele serieuze discussie mogelijk en dat is net het probleem in België ! Men vermijdt de essentie. Triestig en heel dom.
Vraagje. Bent u de auteur?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:50   #58
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dit is de foto die ze bij het bericht plaatsen op hun website:



Als het dan toch over het verleden gaat, waarom die foto?
Ach, journalisten doen dat wel meer. Ze noemen dat een "eyecatcher", zeker. In de tekst lees ik nochtans geen verwijt aan het adres van die twee, maar Sarkozy is wel een Gaullist en ik moet de Vlaams-nationalisten niet uitleggen wat het gaullisme inhoudt.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:50   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Welk truukje? Ik ben gewoon verontwaardigd over de schandalige manier waarop deze kleine partij B.U.B. hier behandeld wordt en vooral over de manier waarop de essentie van de discussie steeds weer vermeden wordt. Is dit typisch Vlaams-nationalistisch?
Nee hoor, ook heel wat Belgicisten blijken het niet zo te hebben voor deze zoveelste miskleun van de BUB. En ik kan hen moeilijk ongelijk geven, voor de Belgicistische beweging is de BUB eerder een probleem dan een verrijking. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de BUB de afgelopen jaren is leeggestroomd, al kan je de weglopers moeilijk betichten van plots flamingant geworden te zijn.

Citaat:
Mijn vader is Engelstalig en is ook zeer verbaasd over het feit dat de Belgische politici altijd met zichzelf bezig zijn en nooit met de essentie.
sorry maar dat is totaal irrelevant.

Citaat:
De vraag is hier of je gelooft in Franse of Duitse inmenging in de Belgische politiek en zo niet, welke argumenten je dan hebt om die te weerleggen.
Door de regel is het gewoonlijk degene die complottheorieën bedenkt die de argumenten moet geven. We wachten dus op argumenten voor deze theorie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:51   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Overigens, de enige keer dat er bewezen inmenging was van de Fransen was toen zij in 1830 hun leger stuurden om het Belgisch separatisme te steunen.
Uiteraard zal Hans dat wel even vergeten zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be