Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) Lic. politieke & sociale wetenschappen, voorzitter Jong Spirit (het vroegere Prego), de jongerenafdeling van de VlaamsProgressieven.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2008, 00:08   #1
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard kartel met VLD ?

Als ik het Vl.Pro proramma lees heb ik de indruk dat het meer aansluit bij de VLD dan bij de SP.a

als sp.a zou "verlinksen", is VL.Pro dan van plan om naar de VLD te gaan?
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:53   #2
mafox
Vreemdeling
 
mafox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Borgloon - Limburg
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar mafox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Als ik het Vl.Pro proramma lees heb ik de indruk dat het meer aansluit bij de VLD dan bij de SP.a

als sp.a zou "verlinksen", is VL.Pro dan van plan om naar de VLD te gaan?
De vraag zou zijn of de Open VLD dat wel zou willen ook eh Dat betwijfel ik ten zeerste
mafox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 14:02   #3
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mafox Bekijk bericht
De vraag zou zijn of de Open VLD dat wel zou willen ook eh Dat betwijfel ik ten zeerste

Waarom? VLD is niet vies van kartels an sich, als ze de partner maar kunnen opslokken zoals met Vivant gebeurd is.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 14:08   #4
mafox
Vreemdeling
 
mafox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Borgloon - Limburg
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar mafox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Waarom? VLD is niet vies van kartels an sich, als ze de partner maar kunnen opslokken zoals met Vivant gebeurd is.
Ze hebben idd Vivant opgeslokt. Maar ik denk niet dat ze dit met VL.Pro willen doen.. Zoals ze zelf zeggen: links En naar mijn aanvoelen is de rechtervleugel van de Open VLD het sterkste mmteel en die zouden een kartel of opslorping ofzo niet accepteren.
mafox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 14:12   #5
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mafox Bekijk bericht
Ze hebben idd Vivant opgeslokt. Maar ik denk niet dat ze dit met VL.Pro willen doen.. Zoals ze zelf zeggen: links En naar mijn aanvoelen is de rechtervleugel van de Open VLD het sterkste mmteel en die zouden een kartel of opslorping ofzo niet accepteren.

Naar uw aanvoelen? Je zal beter moeten doen dan dat!

Figuren als Margriet Hermans en Van Quickeldinges komen uit Spirit en die misstaan niet in de VLD naar mijn bescheiden mening.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 19:23   #6
Neal Raes
 
 
Neal Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 46
Standaard

Ik steek niet onder stoelen of banken dat L² geen voorstander is van hoe het kartel momenteel functioneert. Door de keuze voor L² als nieuwe naam, is er ook een inhoudelijke keuze bevestigd.

Beide bevindingen laten de toekomst, althans wat L² betreft, volledig open. Op het moment dat er over kartelvorming zal gestemd worden, moeten pro's en contra's tegenover elkaar afgewogen worden.

Alleen stel ik me de vraag in welke mate de huidige VLD ook daadwerkelijke Open is? Ik voel echt wel iets voor wat Mafox zegt, namelijk dat de rechtervleugel van Open VLD momenteel het sterkste is. Dat is perfect OK op zich, maar niet is waar ik een kartel met VlaamsProgressieven zie landen. Daarenboven is het opslokscenario met Vivant ook niet het beste voorbeeld over hoe 2 partijen een verbintenis aangaan.
__________________
Persoonlijke website:
http://www.nealraes.be/
Jong Spirit:
http://www.jongspirit.be/
Neal Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 02:34   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neal Raes Bekijk bericht
Op het moment dat er over kartelvorming zal gestemd worden, moeten pro's en contra's tegenover elkaar afgewogen worden.

Waarom gaat de partij niet op eigen houtje verder?
Met een volgens Bert Anciau 20% kiezerspotentieel kan dat toch geen probleem zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 20:56   #8
Wimmeke-Cool
Vreemdeling
 
Wimmeke-Cool's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mafox Bekijk bericht
Ze hebben idd Vivant opgeslokt. Maar ik denk niet dat ze dit met VL.Pro willen doen.. Zoals ze zelf zeggen: links En naar mijn aanvoelen is de rechtervleugel van de Open VLD het sterkste mmteel en die zouden een kartel of opslorping ofzo niet accepteren.


De rechtervleugel binnen de Open VLD het sterkst, waar was de rechtervleugel toen de VLD in volle crisis zat omtrent het migrantenstemrecht débacle, na dat de VLD haar partij standpunt had verloochend, 't geen regeringscrisis waart vond, awel ik zal 't U zeggen, die rechtse donkerblauwe VLD'ers hebben gewoon op 't VB gestemd bij de eerst volgende verkiezingen. Had de VLD toen destijds de regering laten vallen dan hadden ze 30% kunnen halen. Maar nee de premier zet De Gucht opzij & de rest is geschiedenis.

Dat de Open VLD rechtser is geworden is = bullsh*t
Wimmeke-Cool is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 13:45   #9
Niels Cheyns
Vreemdeling
 
Niels Cheyns's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Oudenburg
Berichten: 27
Standaard

Bekijk écht de koers die Open Vld vaart, er zitten meer De Guchts bij dan Van Krunkelsvens (en de De Guchts zijn de mensen die het daar voor het zeggen hebben… Margriet Hermans probeerde al meer dan eens voorzitter te worden, maar ze is écht niet rechts (economisch gezien) genoeg om het ooit te gaan halen.
Dus een kartel tussen VlaamsProgressieven en Open VLD is zeker niet voor vandaag!
__________________
Hou het links!

www.nielscheyns.be
Niels Cheyns is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 00:43   #10
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Is het misschien niks om samen met Animo een standpunt naar buiten te brengen, om het kartel SPa-Vla.Pro op te blazen? Mijn steun heb je Raes.

Ik ben wel pro samenwerkingsverbanden, maar kartels heb ik altijd kiezersbedrog gevonden. Om Vla.Pro te laten overleven, stel ik zelfs voor om te pleiten voor afschaffing van de kiesdrempel.

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 24 juli 2008 om 00:44.
Bart Wolput is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 09:28   #11
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Is het misschien niks om samen met Animo een standpunt naar buiten te brengen, om het kartel SPa-Vla.Pro op te blazen? Mijn steun heb je Raes.

Ik ben wel pro samenwerkingsverbanden, maar kartels heb ik altijd kiezersbedrog gevonden. Om Vla.Pro te laten overleven, stel ik zelfs voor om te pleiten voor afschaffing van de kiesdrempel.
Pleiten voor afschaffing van de kiesdrempel zal niet goed genoeg zijn. Ook Open VLd pleit ook voor afschaffing van de kiesdrempel en voor het bindend referendum. Maar als het er op aan komt is het eigenbelang doorslaggevend.

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 27 juli 2008 om 09:30.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be