Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 18:45   #1321
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Verder heb je in zulke landen natuurlijk nog steeds het walgelijke kinderprostitutie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:21   #1322
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
In die landen moet je flink oppassen. Want voor je het weet heeft de 'dame' in kwestie een cadeautje voor je. En dat cadeautje is dat het geslachtsdeel niet helemaal past bij het uiterlijk vertoon.
Ik ben er genoeg geweest... Ik moet veel in Zuid-Oost Azië zijn voor m'n bedrijfje.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:30   #1323
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verder heb je in zulke landen natuurlijk nog steeds het walgelijke kinderprostitutie.
Klopt, maar dat is ook in die landen verborgen meestal. Vroeger in Cambodia niet, toen het land net uit een burgeroorlog kwam eind jaren 90 toen ik er voor het eerst kwam.
Het goede is dat iedereen beseft dat kinderprostitutie vreselijk en onaanvaardbaar is, ook in die landen. In die landen kun je je net als in Afrika met smeergeld overal van af maken, maar kindermisbruik, dat is alvast mijn indruk, is een brug te ver ook voor corrupte flikken, en gelukkig maar...
Zelf aarzel ik ook niet om een westerse pedofiel aan te geven, en heb dit reeds gedaan. Wat de lokale scene betreft, word je als buitenlander niet serieus genomen.

Behalve misschien in landen met enorme problemen en allerlei religieuze taboes, landen waar je het niet zou verwachten, zoals Pakistan.

https://www.youtube.com/watch?v=NMp2wm0VMUs
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 02:03   #1324
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt, maar dat is ook in die landen verborgen meestal. Vroeger in Cambodia niet, toen het land net uit een burgeroorlog kwam eind jaren 90 toen ik er voor het eerst kwam.
Het goede is dat iedereen beseft dat kinderprostitutie vreselijk en onaanvaardbaar is, ook in die landen. In die landen kun je je net als in Afrika met smeergeld overal van af maken, maar kindermisbruik, dat is alvast mijn indruk, is een brug te ver ook voor corrupte flikken, en gelukkig maar...
Zelf aarzel ik ook niet om een westerse pedofiel aan te geven, en heb dit reeds gedaan. Wat de lokale scene betreft, word je als buitenlander niet serieus genomen.
Behalve misschien in landen met enorme problemen en allerlei religieuze taboes, landen waar je het niet zou verwachten, zoals Pakistan.

https://www.youtube.com/watch?v=NMp2wm0VMUs
Lol... want uw eigen soort laat ge ongemoeid, niet? Van een Freudian slip gesproken!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 06:31   #1325
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verder heb je in zulke landen natuurlijk nog steeds het walgelijke kinderprostitutie.

Ik zou het betwijfelen in Thailand tenzij op minieme schaal. Men moet ook niet denken dat Thailand één groot bordeel is. Ik ben nog een tiental dagen geleden in Bangkok geweest. Er is een drukke economie van massage parlours en geconcentreerde plaatsen met bars maar voor méér dan negentig % van de bevolking is dat een ver van hun bed show. Het is er maar je let er niet op. Sommige Westerse toeristen beschouwen Thailand als één groot hoerenkot en gedragen zich daar ook dan naar maar er is ook een ander Thailand met bedrijvige en "normale" mensen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:02   #1326
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lol... want uw eigen soort laat ge ongemoeid, niet? Van een Freudian slip gesproken!
Denk ervan wat je wil. Ten eerste doe ik niet (meer) mee aan dat prostitutie gedoe want ben in een serieuze relatie. Ik neem vrienden en familie mee naar zulke bars als ze dat willen, en dan is het aan hen om te beslissen of ze iemand meenemen, maar wat mij betreft "been there, done that".
Ik versta zelfs niet hoe je seksueel aangetrokken kunt zijn tot een kind, een kind is daar lichamelijk noch geestelijk op voorbereid, heeft geen borsten, etc. .
Het is zonder meer ziek. En als ik het zie, stap ik naar de politie.
Natuurlijk homo's of prostitutie associëren met pedofilie om deze fenomenen in een kwaad daglicht te stellen is zo oud als de straat. Iemand die U van haar noch pluimen kent beschuldigen van pedofilie is vooral zielig, EN is misschien een verborgen bekentenis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:10   #1327
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou het betwijfelen in Thailand tenzij op minieme schaal. Men moet ook niet denken dat Thailand één groot bordeel is. Ik ben nog een tiental dagen geleden in Bangkok geweest. Er is een drukke economie van massage parlours en geconcentreerde plaatsen met bars maar voor méér dan negentig % van de bevolking is dat een ver van hun bed show. Het is er maar je let er niet op. Sommige Westerse toeristen beschouwen Thailand als één groot hoerenkot en gedragen zich daar ook dan naar maar er is ook een ander Thailand met bedrijvige en "normale" mensen.
Dat klopt, het hangt ervan af waar je gaat in Thailand. In de toeristische gebieden kun je het wel moeilijk vermijden. Sommige toeristen gaan enkel daarvoor.
Ik ga naar Thailand voor zakelijke redenen, fantastische kledij hoewel Cambodia ook goed is en nog goedkoper. Maar ook het klimaat, de kusten, de jungles, de mensen, en natuurlijk het fantastische eten.
Ik moet wel zeggen dat landen als Myanmar, Laos, etc. eigenlijk beter zijn wat natuur en cultuur betreft, maar ik heb geen zin om nog eens een vliegtuig te nemen voor enkele dagen.
Cambodia is vlakbij, het eten is iets minder maar is ongeveer de helft goedkoper dan Thailand.
Bovenal hou ik van de mentaliteit en cultuur van Zuid-Oost Azië. Maar ik zou er niet kunnen wonen want je kunt je er nooit integreren.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 september 2018 om 12:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:24   #1328
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Denk ervan wat je wil. Ten eerste doe ik niet (meer) mee aan dat prostitutie gedoe want ben in een serieuze relatie. Ik neem vrienden en familie mee naar zulke bars als ze dat willen, en dan is het aan hen om te beslissen of ze iemand meenemen, maar wat mij betreft "been there, done that".
Ik versta zelfs niet hoe je seksueel aangetrokken kunt zijn tot een kind, een kind is daar lichamelijk noch geestelijk op voorbereid, heeft geen borsten, etc. .
Het is zonder meer ziek. En als ik het zie, stap ik naar de politie.
Natuurlijk homo's of prostitutie associëren met pedofilie om deze fenomenen in een kwaad daglicht te stellen is zo oud als de straat. Iemand die U van haar noch pluimen kent beschuldigen van pedofilie is vooral zielig, EN is misschien een verborgen bekentenis.
Ik denk er inderdaad van wat ik wil: Gij zijt gewoon wie ge zijt.
(P.S. Ne klootzak is ook ne zak. Leef ermee, no problem)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:45   #1329
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, het hangt ervan af waar je gaat in Thailand. In de toeristische gebieden kun je het wel moeilijk vermijden. Sommige toeristen gaan enkel daarvoor.
Ik ga naar Thailand voor zakelijke redenen, fantastische kledij hoewel Cambodia ook goed is en nog goedkoper. Maar ook het klimaat, de kusten, de jungles, de mensen, en natuurlijk het fantastische eten.
Ik moet wel zeggen dat landen als Myanmar, Laos, etc. eigenlijk beter zijn wat natuur en cultuur betreft, maar ik heb geen zin om nog eens een vliegtuig te nemen voor enkele dagen.
Cambodia is vlakbij, het eten is iets minder maar is ongeveer de helft goedkoper dan Thailand.
Bovenal hou ik van de mentaliteit en cultuur van Zuid-Oost Azië. Maar ik zou er niet kunnen wonen want je kunt je er nooit integreren.
Niks van waar. In Thailand eet je op een plaatselijke markt een rijstschoteltje voor 40 Bht. Hoeveel goedkoper zou je een gelijkaardig schoteltje dan vinden in Pnomm Penh ? Moet je er nog bijvertellen dat je in cambodia in US Dollars moet betalen. Als je zoals een paar jaar geleden 2 dollar moest betalen was dat 50 Bht. Nu kost datzelfde schoteltje 70 bht. In Thailand vindt je een ontbijtje koffie inbegrepen voor 65 Bht. In Cambodia betaal je datzelfde ontbijtje 3 dollar.
Uiteraard is een gereputeerde keuken in Bangkok ook niet direct zo goedkoop meer maar die ga je in Cambodia nauwelijks vinden (tot nu toe) en kan je dus niet vergelijken. En zoals overal is er de toeristen straat en de locals straat waar de prijzen niet echt vergelijkbaar zijn.

Het enige dat in Cambodia merkelijk goedkoper is is bier en andere drugs. Maar hoelang dat nog gaat duren betwijfel ik want gans Cambodia wordt opgekocht door de Chinezen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2018 om 12:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:50   #1330
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
In die landen moet je flink oppassen. Want voor je het weet heeft de 'dame' in kwestie een cadeautje voor je. En dat cadeautje is dat het geslachtsdeel niet helemaal past bij het uiterlijk vertoon.
En meestal zijn het ook een zeker soort klanten die zo een cadeautje mogen krijgen. Geen ervaring met vrouwen niet al te slim en veelal stomdronken en je hebt het meeste kans om in de prijzen te vallen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2018 om 12:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:43   #1331
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar hij wil van prostitutie een misdaad maken, net als de katholieke kerk dat ook wil.
Ik geloof dat het woord "zonde" is.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:27   #1332
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niks van waar. In Thailand eet je op een plaatselijke markt een rijstschoteltje voor 40 Bht. Hoeveel goedkoper zou je een gelijkaardig schoteltje dan vinden in Pnomm Penh ? Moet je er nog bijvertellen dat je in cambodia in US Dollars moet betalen. Als je zoals een paar jaar geleden 2 dollar moest betalen was dat 50 Bht. Nu kost datzelfde schoteltje 70 bht. In Thailand vindt je een ontbijtje koffie inbegrepen voor 65 Bht. In Cambodia betaal je datzelfde ontbijtje 3 dollar.
Uiteraard is een gereputeerde keuken in Bangkok ook niet direct zo goedkoop meer maar die ga je in Cambodia nauwelijks vinden (tot nu toe) en kan je dus niet vergelijken. En zoals overal is er de toeristen straat en de locals straat waar de prijzen niet echt vergelijkbaar zijn.

Het enige dat in Cambodia merkelijk goedkoper is is bier en andere drugs. Maar hoelang dat nog gaat duren betwijfel ik want gans Cambodia wordt opgekocht door de Chinezen.
Cambodia is merkelijk goedkoper omdat de lonen merkelijk lager zijn. (gemiddeld 100 $ per maand in Thailand 250 $)
Ik eet niet dikwijls langs stalletjes, als ik in die landen eet is het in degelijke, lokale restaurants(dan spreken we nog maar over bvb. 5 dollar voor een gerecht met kreeftjes met allerlei exotische kruiden), en die zijn gewoon veel goedkoper in Cambodia, net als inderdaad de drank. Sigaretten zijn ongeveer de helft goedkoper. Stalletjes zijn niet aangeraden in Cambodia, en supermarkten vrij zeldzaam. Je kunt je overal in Phnom Penh verplaatsen voor 1$ met een mototaxi. Een taxi in Bangkok en je zit gemakkelijk aan 100 tbh. Naar de luchthaven kost een taxi in Bkk 450 tbt, in Phnom Penh 8$ dus de helft. Voor 8 $ kun je in Phnom Penh trouwens een tuktuk huren voor de hele dag. Het enige dat niet goedkoper is in Cambodia is goede accomodatie. Je kan gemakkelijk iets vinden vanaf 4 $ maar dat trekt dan ook op niet veel.
Natuurlijk is het duurder waar veel toeristen komen, dat is zo over heel de wereld. Je kijkt een beetje uit je doppen, in en rond de bazar vind je vanalles en ook talloze goedkope winkels en restaurants.
Als ik daar ben is het niet om zo goedkoop mogelijk te leven, ik leef daar niet constant ben er hooguit 2 weken per jaar dus neem ik het ervan. Vooral op culinair vlak want op dat vlak stelt Afrika niet veel voor.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:57   #1333
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cambodia is merkelijk goedkoper omdat de lonen merkelijk lager zijn. (gemiddeld 100 $ per maand in Thailand 250 $)
Ik eet niet dikwijls langs stalletjes, als ik in die landen eet is het in degelijke, lokale restaurants(dan spreken we nog maar over bvb. 5 dollar voor een gerecht met kreeftjes met allerlei exotische kruiden), en die zijn gewoon veel goedkoper in Cambodia, net als inderdaad de drank. Sigaretten zijn ongeveer de helft goedkoper. Stalletjes zijn niet aangeraden in Cambodia, en supermarkten vrij zeldzaam. Je kunt je overal in Phnom Penh verplaatsen voor 1$ met een mototaxi. Een taxi in Bangkok en je zit gemakkelijk aan 100 tbh. Naar de luchthaven kost een taxi in Bkk 450 tbt, in Phnom Penh 8$ dus de helft. Voor 8 $ kun je in Phnom Penh trouwens een tuktuk huren voor de hele dag. Het enige dat niet goedkoper is in Cambodia is goede accomodatie. Je kan gemakkelijk iets vinden vanaf 4 $ maar dat trekt dan ook op niet veel.
Natuurlijk is het duurder waar veel toeristen komen, dat is zo over heel de wereld. Je kijkt een beetje uit je doppen, in en rond de bazar vind je vanalles en ook talloze goedkope winkels en restaurants.
Als ik daar ben is het niet om zo goedkoop mogelijk te leven, ik leef daar niet constant ben er hooguit 2 weken per jaar dus neem ik het ervan. Vooral op culinair vlak want op dat vlak stelt Afrika niet veel voor.
As jij denkt dat het gemiddeld loon in Thailand 250 Dollar per maand is ben je wel heel onwetend. Een normaal Thais loon is tussen de 30 en 40 duizend Baht per maand. Sla er de vacatures op na en vergewis je zelf. Bedrijven smeken er voor mensen met een min of meer normale opleiding en bieden daar iets tegenover. De zoon van een vriendin van mij heeft een middelmatige technische opleiding genoten. Is nu op zijn 21 begonnen bij Mazda Rayong en start aan een loon van ongeveer 34.000 Bht dat is 1000 Dollar. Zijn vriendin is verpleegster in een middelgroot hospitaal en verdiend ongeveer hetzelfde. Samen leven die beter als een jong koppeltje hier. Nieuwe auto is al besteld (30% korting via het bedrijf) en de nieuwe woning is in aanbouw ( spotgoedkope lening ook via Mazda)

U beseft toch dat het straatbeeld in de steden niet dit is van mensen die 250 Dollar per maand verdienen ? Ik denk dat de gemiddelde Thai meer in Luxe leeft dan wij. Denk jij nu echt dat mensen die 250 Dollar per maand verdienen zich een splinternieuwe 4x4 diesel zuipende auto kunnen permitteren van 30.000 euro en dat al hun kinderen zich een smarthphone en internet zouden kunnen permitteren ? Of dat mensen die 250 $ verdienen modieus net gekleed zouden lopen met een mooi kapsel en opgedirkt ? Dat alle kinderen een scooter onder hun kont zouden hebben om toch maar geen 50 meter te voet te moeten gaan ? Ziet U veel Thais sleuren met pak en zak langs de wegen ? Denkt U dat in een land waar mensen 250 $ verdienen dat alle Mc Donalds en MK restaurants tijdens de middag vol schoolkinderen zouden zitten ??
In Thailand is net als overal armoede maar er is ontzettend veel weelde......naar mijn mening zelfs meer dan hier.
Uw informatie over lonen heeft U duidelijk van de barmeisjes zoveel is me wel duidelijk. Uiteraard gaan die U nog wel meer dramatische verhaaltjes op de mouw spelden. Hoe meer medelijden men die farang kan doen krijgen hoe dieper die in de geldbeugel tast

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2018 om 18:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 18:12   #1334
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cambodia is merkelijk goedkoper omdat de lonen merkelijk lager zijn. (gemiddeld 100 $ per maand in Thailand 250 $)
Ik eet niet dikwijls langs stalletjes, als ik in die landen eet is het in degelijke, lokale restaurants(dan spreken we nog maar over bvb. 5 dollar voor een gerecht met kreeftjes met allerlei exotische kruiden), en die zijn gewoon veel goedkoper in Cambodia, net als inderdaad de drank. Sigaretten zijn ongeveer de helft goedkoper. Stalletjes zijn niet aangeraden in Cambodia, en supermarkten vrij zeldzaam. Je kunt je overal in Phnom Penh verplaatsen voor 1$ met een mototaxi. Een taxi in Bangkok en je zit gemakkelijk aan 100 tbh. Naar de luchthaven kost een taxi in Bkk 450 tbt, in Phnom Penh 8$ dus de helft. Voor 8 $ kun je in Phnom Penh trouwens een tuktuk huren voor de hele dag. Het enige dat niet goedkoper is in Cambodia is goede accomodatie. Je kan gemakkelijk iets vinden vanaf 4 $ maar dat trekt dan ook op niet veel.
Natuurlijk is het duurder waar veel toeristen komen, dat is zo over heel de wereld. Je kijkt een beetje uit je doppen, in en rond de bazar vind je vanalles en ook talloze goedkope winkels en restaurants.
Als ik daar ben is het niet om zo goedkoop mogelijk te leven, ik leef daar niet constant ben er hooguit 2 weken per jaar dus neem ik het ervan. Vooral op culinair vlak want op dat vlak stelt Afrika niet veel voor.
Voor 1 $ zal een moto taxi U niet ver brengen in Cambodia dat weet ik meer dan genoeg. Zo een karretje tuk tukse is daar niet duur dat klopt maar daar ga je nu ook niet ver mee geraken. Ook is 450 Baht voor een taxi in Bangkok nogal vaag ? Van waar naar waar ? En taxi meter met de nadruk op meter is echt wel goedkoop. Voor 1000 Bht brengt een taxi u 120 km verder zoals bijvoorbeeld van Bangkok naar Pattaya.

In Thailand kan U overal de bus naartoe nemen. Ook dat kost ongeveer 1 Baht per km en is spotgoedkoop. U kan 350 km ver gaan met een bus voor 350 Bht. Is dat duur ? Die zijn in Cambodia ook goedkoop maar dat zijn dan wrakken in plaats van de goede tot zeer goede bussen in Thailand.
U bent er 2 weken per jaar en met alle respect maar U zal wel al iets hebben horen zeggen of hebben gezien maar weet duidelijk nog maar weinig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 19:40   #1335
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cambodia is merkelijk goedkoper omdat de lonen merkelijk lager zijn. (gemiddeld 100 $ per maand in Thailand 250 $)
Ik eet niet dikwijls langs stalletjes, als ik in die landen eet is het in degelijke, lokale restaurants(dan spreken we nog maar over bvb. 5 dollar voor een gerecht met kreeftjes met allerlei exotische kruiden), en die zijn gewoon veel goedkoper in Cambodia, net als inderdaad de drank. Sigaretten zijn ongeveer de helft goedkoper. Stalletjes zijn niet aangeraden in Cambodia, en supermarkten vrij zeldzaam. Je kunt je overal in Phnom Penh verplaatsen voor 1$ met een mototaxi. Een taxi in Bangkok en je zit gemakkelijk aan 100 tbh. Naar de luchthaven kost een taxi in Bkk 450 tbt, in Phnom Penh 8$ dus de helft. Voor 8 $ kun je in Phnom Penh trouwens een tuktuk huren voor de hele dag. Het enige dat niet goedkoper is in Cambodia is goede accomodatie. Je kan gemakkelijk iets vinden vanaf 4 $ maar dat trekt dan ook op niet veel.
Natuurlijk is het duurder waar veel toeristen komen, dat is zo over heel de wereld. Je kijkt een beetje uit je doppen, in en rond de bazar vind je vanalles en ook talloze goedkope winkels en restaurants.
Als ik daar ben is het niet om zo goedkoop mogelijk te leven, ik leef daar niet constant ben er hooguit 2 weken per jaar dus neem ik het ervan. Vooral op culinair vlak want op dat vlak stelt Afrika niet veel voor.
250$ in de maand in Thailand dat was zeker 15 jaar of meer geleden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 23:29   #1336
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
As jij denkt dat het gemiddeld loon in Thailand 250 Dollar per maand is ben je wel heel onwetend. Een normaal Thais loon is tussen de 30 en 40 duizend Baht per maand. Sla er de vacatures op na en vergewis je zelf. Bedrijven smeken er voor mensen met een min of meer normale opleiding en bieden daar iets tegenover. De zoon van een vriendin van mij heeft een middelmatige technische opleiding genoten. Is nu op zijn 21 begonnen bij Mazda Rayong en start aan een loon van ongeveer 34.000 Bht dat is 1000 Dollar. Zijn vriendin is verpleegster in een middelgroot hospitaal en verdiend ongeveer hetzelfde. Samen leven die beter als een jong koppeltje hier. Nieuwe auto is al besteld (30% korting via het bedrijf) en de nieuwe woning is in aanbouw ( spotgoedkope lening ook via Mazda)

U beseft toch dat het straatbeeld in de steden niet dit is van mensen die 250 Dollar per maand verdienen ? Ik denk dat de gemiddelde Thai meer in Luxe leeft dan wij. Denk jij nu echt dat mensen die 250 Dollar per maand verdienen zich een splinternieuwe 4x4 diesel zuipende auto kunnen permitteren van 30.000 euro en dat al hun kinderen zich een smarthphone en internet zouden kunnen permitteren ? Of dat mensen die 250 $ verdienen modieus net gekleed zouden lopen met een mooi kapsel en opgedirkt ? Dat alle kinderen een scooter onder hun kont zouden hebben om toch maar geen 50 meter te voet te moeten gaan ? Ziet U veel Thais sleuren met pak en zak langs de wegen ? Denkt U dat in een land waar mensen 250 $ verdienen dat alle Mc Donalds en MK restaurants tijdens de middag vol schoolkinderen zouden zitten ??
In Thailand is net als overal armoede maar er is ontzettend veel weelde......naar mijn mening zelfs meer dan hier.
Uw informatie over lonen heeft U duidelijk van de barmeisjes zoveel is me wel duidelijk. Uiteraard gaan die U nog wel meer dramatische verhaaltjes op de mouw spelden. Hoe meer medelijden men die farang kan doen krijgen hoe dieper die in de geldbeugel tast
https://www.quora.com/What-is-Thaila...come-per-month

Another example: a teacher in Thailand having completed university and the required testing and examinations required to become a highly regarded government teacher starts on around US$ 350 per month.

Dus iemand die universitair geschoold is start met een salaris van ongeveer 290 euro per maand in 2017, volgens een Thai op deze meestal betrouwbare website.


Ik ga niet naar bars en heb geen contact met barmeisjes.
Thailand is een "façadistisch" land met enorme verschillen tussen arm en rijk, en enorme corruptie, het is ook een militaire dictatuur.
Ik zie Thais met velen zitten op pickup trucks , en in hutten leven op het platteland.
Ik ben geen voorstander van het verbieden van prostitutie, anderzijds zouden Thaise meisjes niet meegaan met lelijke, oude westerse mannen moesten ze 1000 euro per maand kunnen verdienen door een gewone job uit te voeren.
Het economische aspect blijft uiteraard een rol spelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2018 om 23:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 23:56   #1337
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://www.quora.com/What-is-Thaila...come-per-month

Another example: a teacher in Thailand having completed university and the required testing and examinations required to become a highly regarded government teacher starts on around US$ 350 per month.

Dus iemand die universitair geschoold is start met een salaris van ongeveer 290 euro per maand in 2017, volgens een Thai op deze meestal betrouwbare website.


Ik ga niet naar bars en heb geen contact met barmeisjes.
Thailand is een "façadistisch" land met enorme verschillen tussen arm en rijk, en enorme corruptie, het is ook een militaire dictatuur.
Ik zie Thais met velen zitten op pickup trucks , en in hutten leven op het platteland.
Ik ben geen voorstander van het verbieden van prostitutie, anderzijds zouden Thaise meisjes niet meegaan met lelijke, oude westerse mannen moesten ze 1000 euro per maand kunnen verdienen door een gewone job uit te voeren.
Het economische aspect blijft uiteraard een rol spelen.
Ik zie heel af en toe een pick up waar iets wordt mee vervoerd. 9 op de 10 pick ups rijden leeg. En zie je mensen achter in zo een pick up is dat meestal een werkgever die wat handlangers vervoert.
En ja op het platteland leven nog mensen in simpele huisjes. Als u de moeite zou doen om eens te kijken wie er zoal in die huisjes woont zou U al snel merken dat dat veelal wat oude rijstboertjes zijn. Iedereen die wat poten aan zijn lijf heeft of wat hersenen vindt je in de stedelijke gebieden.

Het gemiddeld inkomen per maand heeft weinig te maken met wat mensen verdienen. In Thailand zijn onnoemelijk veel mensen die een handeltje drijven. Ik heb er nog nooit een factuur mogen zien. Ga naar een garage en alles is in het zwart. Ga op restaurant en vraag eens naar uw kasticket Ga naar een guesthouse en u betaalt cash zonder enig bewijs.

En ik ken nu toevallig wat Teachers. Die verdienen echt een pak meer dan 350 $ per maand. Zelfs Teachers in lagere scholen.
Ik ken ook werkgevers en ik weet precies wat hun werknemers verdienen.

Ga naar eender welk bedrijf. Na het werk rijden 90 % va de werknemers met een mooie nieuwe auto naar huis. Niemand gaat naar het busstation. Enkel kinderen rijden nog met een motor 125 cc.
Denkt u nu echt en auto te kunnen kopen en te berijden met 250 $ per maand ??

Vergewis jezelf van de minimum en maximum lonen per sector. Hier alle gegevens per beroep per sector.

https://adecco.co.th/salary-guide

En over de meisjes waar U het over heeft die hebben totaal geen opleiding genoten. En die verdienen ook wel hun 1000 $ per maand maar dan wel zonder er echt moeten voor te werken. Een goede sponsor of twee en de zaak is geklonken .En dan spreek ik nog niet over al de meisjes die in de luxe bordelen werken van Bangkok waar de ordinaire westerling niet binnen mag. Die verdienen een paar honderd duizend Baht per maand aan rijke Japanners en Thaise en Chinese zakenmannen. De meisjes die werken in de barretjes voor westerse toeristen zijn die waar de rijke Thai niks moet van weten. Wegens geen opleiding en veel te getaande huid.


En hou nu toch op aub met dat oeroude cliche dat daar alleen maar oude lelijke venten zouden gaan stappen. Er zitten daar niet meer lelijke venten dan in Blankenberge of in Benidorm.
Integendeel ik zie daar heel veel knappe leuke mannen zitten in bars.
Wat betreft die dictatuur .....als dat een dictatuur is dan vraag ik me af wat het in ons land dan wel is.....Hier heb je de indruk dat je mag meer mag roepen en schelden maar dat is dan ook alles. Voor de rest is het hier meer dictatuur dan daar en zijn de Thai een pak vrijer op alle gebied.

Met alle respect U weet veel over Afrika maar over ZO Azie toch blijkbaar heel wat minder.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 september 2018 om 00:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 00:31   #1338
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 september 2018 om 00:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 00:34   #1339
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 september 2018 om 00:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 00:36   #1340
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
250$ in de maand in Thailand dat was zeker 15 jaar of meer geleden.

https://adecco.co.th/salary-guide
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be