Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 16:12   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat is een betrouwbare bron?
Ik beschouw de echtgenoot van Maggie De Block tot nader order als betrouwbaar wanneer het over hun persoonlijke leven gaat, ja.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 16:14   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Story.

Dat kan tellen!
Denk je dat de echtgenoot van Maggie de Block, als hij geïnterviewd wordt door de Story, dan denkt, nu ga ik eens goed liegen over ons Maggie?

Ik betwijfel dat.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 september 2018 om 16:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 05:40   #43
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Allemaal een vettaks laten betalen: per kg vet te veel €500 taks. Het zal snel gedaan zijn met vetklepperij.
Gij hebt echt uw nick niet gestolen he?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 08:33   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Het publiek moet niet oordelen over individuele mensen.
Dan kom je zware fouten tegen, vb. mensen die omwille van medische redenen zwaarlijvig zijn.

Een (fatsoenlijke) vettaks, als aanvulling op de btw, voor alles wat teveel suiker en vetstoffen bevat, is wel dringend nodig.

En dan maar verder proberen een culturele omslag te maken.
Met diverse kleine maatregelen, maar dan wel 1000den maatregelen.

vb. strenger zijn voor de veiligheidsdiensten, als flikken, militairen, brandweerlui, civiele bescherming ... tijdens hun loopbaan teveel verdikken waardoor ze niet meer aan de fysieke proeven voldoen: ontslag.
vb. vliegtuigtickets: het gewicht van de bagage alleen mag niet meer als basis voor een toeslag dienen. Het lichaamsgewicht moet meetellen. (zo mogen dan wel een bredere zetel krijgen, want als ge tussen zo twee gevallen zit ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 09:47   #45
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het publiek moet niet oordelen over individuele mensen.
Dan kom je zware fouten tegen, vb. mensen die omwille van medische redenen zwaarlijvig zijn.

Een (fatsoenlijke) vettaks, als aanvulling op de btw, voor alles wat teveel suiker en vetstoffen bevat, is wel dringend nodig.

En dan maar verder proberen een culturele omslag te maken.
Met diverse kleine maatregelen, maar dan wel 1000den maatregelen.

vb. strenger zijn voor de veiligheidsdiensten, als flikken, militairen, brandweerlui, civiele bescherming ... tijdens hun loopbaan teveel verdikken waardoor ze niet meer aan de fysieke proeven voldoen: ontslag.
vb. vliegtuigtickets: het gewicht van de bagage alleen mag niet meer als basis voor een toeslag dienen. Het lichaamsgewicht moet meetellen. (zo mogen dan wel een bredere zetel krijgen, want als ge tussen zo twee gevallen zit ...)
Durf jij als gate-agent een toeslag vragen aan Vitali Klytsjko omdat hij 112 kilo weegt?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 09:48   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Gij hebt echt uw nick niet gestolen he?
Gij precies ook ni. Laat me raden: u bent een vetklep?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:06   #47
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gij precies ook ni. Laat me raden: u bent een vetklep?
Nee, jongetje. Aan mijn bmi kun je een puntje zuigen.

En trouwens, wie ben jij eigenlijk om mensen die je niet eens kent zo te schofferen? Dan heb ik liever wat overtollige kilootjes ipv zo sociaal gehandicapt als jij te zijn.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 23 september 2018 om 10:07.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:20   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nee, jongetje. Aan mijn bmi kun je een puntje zuigen.

En trouwens, wie ben jij eigenlijk om mensen die je niet eens kent zo te schofferen? Dan heb ik liever wat overtollige kilootjes ipv zo sociaal gehandicapt als jij te zijn.
Schofferen? Het is en blijft een feit dat dikke mensen ons veel en almaar meer geld kosten. Men mag zeggen wat men wil maar als er nu één iets is wat mensen in de hand kunnen houden dan is het wel hun eigen lichaamsgewicht, enkele uitzonderingen daar gelaten.

We geven af op illegalen, we geven af op de Walen maar dikke mensen die de sociale zekerheid en ons allemaal veel geld kosten daar zou niks over gezegd mogen worden??
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:34   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Schofferen? Het is en blijft een feit dat dikke mensen ons veel en almaar meer geld kosten. Men mag zeggen wat men wil maar als er nu één iets is wat mensen in de hand kunnen houden dan is het wel hun eigen lichaamsgewicht, enkele uitzonderingen daar gelaten.

We geven af op illegalen, we geven af op de Walen maar dikke mensen die de sociale zekerheid en ons allemaal veel geld kosten daar zou niks over gezegd mogen worden??
Ik ken zwaarlijvige mensen die amper op doktersbezoek hoeven te gaan. Ik ken ook magere mensen die heel geregeld gehospitaliseerd moeten worden. Zomaar iemand zien die zwaarlijvig is en automatisch aannemen dat die u veel geld gekost heeft gaat dus niet op.

Trouwens, als zwaarlijvigen idd veel meer geld besteden aan voedsel/restaurantbezoekjes dan betalen ze dus ook meer aan BTW en taxen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:40   #50
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Schofferen? Het is en blijft een feit dat dikke mensen ons veel en almaar meer geld kosten. Men mag zeggen wat men wil maar als er nu één iets is wat mensen in de hand kunnen houden dan is het wel hun eigen lichaamsgewicht, enkele uitzonderingen daar gelaten.

We geven af op illegalen, we geven af op de Walen maar dikke mensen die de sociale zekerheid en ons allemaal veel geld kosten daar zou niks over gezegd mogen worden??
Er zijn zo veel groepen die het systeem meer geld kosten door vrijwillige keuzes: mensen die drinken, mensen die roken, mensen die gaan skiën (veel meer kans op botbreuken), mensen die met de motor rijden (véél hogere kans op ongevallen), mensen die in het rond neuken (SOA's, kankers door HPV), mensen met een slechte tandhygiëne (in verband gebracht met hart- en vaatziekten en beroertes), mensen die bewust weinig slapen, frequent fliers (chronische jetlag, blootstelling aan straling), ....
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:57   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ken zwaarlijvige mensen die amper op doktersbezoek hoeven te gaan. Ik ken ook magere mensen die heel geregeld gehospitaliseerd moeten worden. Zomaar iemand zien die zwaarlijvig is en automatisch aannemen dat die u veel geld gekost heeft gaat dus niet op.

Trouwens, als zwaarlijvigen idd veel meer geld besteden aan voedsel/restaurantbezoekjes dan betalen ze dus ook meer aan BTW en taxen.
Zuiplappen en kettingrokers betalen ook meer belastingen maar is dat een reden om hun gedrag goed te praten?

Statistisch gezien kosten dikke mensen trouwens gewoon meer dan wat ze opbrengen aan belastingen op hetgeen zij naar binnen spelen.

Obesitas kost ons jaarlijks al meer dan 1 miljard Euro:

https://www.knack.be/nieuws/gezondhe...on-930377.html
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:25   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zuiplappen en kettingrokers betalen ook meer belastingen maar is dat een reden om hun gedrag goed te praten?

Statistisch gezien kosten dikke mensen trouwens gewoon meer dan wat ze opbrengen aan belastingen op hetgeen zij naar binnen spelen.

Obesitas kost ons jaarlijks al meer dan 1 miljard Euro:

https://www.knack.be/nieuws/gezondhe...on-930377.html
Te mager zijn heeft meestal minder goede redenen dan te dik zijn.

Tegenwoordig zijn er steeds meer bezig met internet diëten te volgen waardoor ze de meest essentiële bouwstoffen voor hun lichaam steeds verder uitsluiten.
Natuurlijk vermager je dan.
In principe loop je ziek rond.

Heel erg ongezond.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 12:28   #53
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Witmenskes hebben duidelijk met alles en iedereen problemen, behalve met hun eigen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 18:48   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Witmenskes hebben duidelijk met alles en iedereen problemen, behalve met hun eigen.
Nog een goei:

ik zie niemand graag, alleen mijn eigen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:18   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Durf jij als gate-agent een toeslag vragen aan Vitali Klytsjko omdat hij 112 kilo weegt?
Even gemakkelijk als een toeslag op te leggen voor meer bagagegewicht dan afgesproken.
De clou zit in de afspraak. Tijdig, Duidelijk. In het contract. Want in de wet.

Verder ken ik die meneer niet. Heeft die een reputatie om onvriendelijk te zijn tegen personeel dat hem begeleid in luchthavens, hotels en toetti kwanti?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 20:50   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even gemakkelijk als een toeslag op te leggen voor meer bagagegewicht dan afgesproken.
De clou zit in de afspraak. Tijdig, Duidelijk. In het contract. Want in de wet.
Dus u gaat een discriminerende wet promoten?

Citaat:
Verder ken ik die meneer niet. Heeft die een reputatie om onvriendelijk te zijn tegen personeel dat hem begeleid in luchthavens, hotels en toetti kwanti?
5 seconden in de zoekbalk van uw browser zou veel duidelijk maken.
Neen, het is een hooggeplaatste politicus met een sportverleden waarbij gewicht wel belang heeft. En neen, geen Sumo worstelaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 21:19   #57
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even gemakkelijk als een toeslag op te leggen voor meer bagagegewicht dan afgesproken.
De clou zit in de afspraak. Tijdig, Duidelijk. In het contract. Want in de wet.

Verder ken ik die meneer niet. Heeft die een reputatie om onvriendelijk te zijn tegen personeel dat hem begeleid in luchthavens, hotels en toetti kwanti?
Ex-wereldkampioen boksen bij de zwaargewichten, maar soit.

Zo'n vliegtuigtaks is dus erg discriminerend t.o.v. de grotere medemens. Je lengte kies je vooralsnog niet. Bovendien straf je de spierbundels ook nog eens af met zo'n anti-vetklepmaatregel
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 23 september 2018 om 21:19.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 05:38   #58
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk je dat de echtgenoot van Maggie de Block, als hij geïnterviewd wordt door de Story, dan denkt, nu ga ik eens goed liegen over ons Maggie?

Ik betwijfel dat.
Misschien heeft de vraagsteller naar de bron gewoon weinig vertrouwen in het menselijke geheugen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 05:42   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien heeft de vraagsteller naar de bron gewoon weinig vertrouwen in het menselijke geheugen.
Eerder weinig vertrouwen in riooljournalistiek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 05:48   #60
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Obesitas kost ons jaarlijks al meer dan 1 miljard Euro:

https://www.knack.be/nieuws/gezondhe...on-930377.html
Als het u dan toch vooral om de centen gaat; luchtverontreiniging kost Belgenlandje zo'n 8 miljard Euro per jaar. Daarbij is obesitas maar klein bier.

https://www.tijd.be/dossier/europare...r/9859746.html
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be