Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2018, 15:20   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Islam en Arabisch op school...

Citaat:
Jacky Goris, directeur van het Go!-onderwijs in Brussel, zegt dat de extra inspanningen zeer nodig zijn, omdat de polarisatie in het onderwijs blijft toenemen. ‘Er zijn almaar meer leerlingen, ook erg jonge kinderen, die weigeren mee te zingen of te dansen in de klas, omdat dat “haram” is. Ze willen ook niet turnen en niet op zwemles. Ze zeggen dat kinderen die salami tussen hun boterhammen hebben, naar de hel zullen gaan.’
‘Veel van die kinderen leren dat in de garagemoskeeën waar hun ouders hen naartoe sturen om Arabisch te leren. Vaak weten die ouders niet eens wat daar allemaal verteld wordt. Daarom bieden wij al in vier scholen Arabisch aan, omdat we die les zo uit de religieuze sfeer kunnen halen. De lessen zijn behoorlijk succesvol. Volgend jaar zal ik een vijfde locatie opstarten. We slaan daarmee twee vliegen in een klap, want kinderen die hun moedertaal goed beheersen, leren ook vlotter een andere taal en presteren beter op school.’
uit DSonline
Kinderen die op onze scholen hun "haram" willen verder zetten... dat is onaanvaardbaar! Het ligt bij de aanpak in het begin... en dus zijn we al een paar decennia te laat, dat allemaal dank zij dat "godsdienstvrijheidgedoe"!
Had men hen meteen aan hun verstand gebracht dat hier komen wonen (meestal op onze kosten) moet kunnen maar op voorwaarde dat er van dat haramgedoe geen sprake is zouden ze nogal vlug eieren voor hun geld gekozen hebben zeker! Moeten wij eens handelen in hun moslimlanden zoals zij hier, dan is dat vlug opgelost zonder problemen met de mensenrechten en de godsdienstvrijheid!
Ondertussen zijn we al zo ver gevorderd dat de oplossing blijkbaar er in bestaat ze gewoon in alles hun zin te geven! We gaan er eens een praatje over maken, dan komt het wel in orde!
En ja, de Joden zijn ook zo maar... ze zorgen ervoor dat niemand anders dan zijzelf er last van hebben! De meeste mensen zouden het niet eens weten mocht het nu en dan niet in de pers komen.
En om het moslimgedoe goed te praten of te minimaliseren verwijst men natuurlijk naar de manier waarop de Joden leven en mogen leven. Appelen met peren vergelijken... want het groeit allebei aan een boom!
Dat Arabisch leren op school is nog zo een enorme stommiteit! Zij moeten zich aanpassen aan de nieuwe levenswijze waar ze komen opdagen, niet omgekeerd! Straks moet alles in drie talen met inbegrip van het Arabisch, want anders zouden ze het niet begrijpen... en ze zullen zeker vlugger Nederlands leren zo!
Is het niet zo dat onze taalleerkrachten Frans bij ons de opdracht krijgen voortdurend Frans en niets dan Frans te praten in de klas? De leerlingen zullen het na korte tijd wel begrijpen: het is de beste en de enige manier van werken!
Tiens... maar voor Arabisch sprekenden is die redenering ineens anders?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 15:26   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kinderen die op onze scholen hun "haram" willen verder zetten... dat is onaanvaardbaar! Het ligt bij de aanpak in het begin... en dus zijn we al een paar decennia te laat, dat allemaal dank zij dat "godsdienstvrijheidgedoe"!
Had men hen meteen aan hun verstand gebracht dat hier komen wonen (meestal op onze kosten) moet kunnen maar op voorwaarde dat er van dat haramgedoe geen sprake is zouden ze nogal vlug eieren voor hun geld gekozen hebben zeker! Moeten wij eens handelen in hun moslimlanden zoals zij hier, dan is dat vlug opgelost zonder problemen met de mensenrechten en de godsdienstvrijheid!
Ondertussen zijn we al zo ver gevorderd dat de oplossing blijkbaar er in bestaat ze gewoon in alles hun zin te geven! We gaan er eens een praatje over maken, dan komt het wel in orde!
En ja, de Joden zijn ook zo maar... ze zorgen ervoor dat niemand anders dan zijzelf er last van hebben! De meeste mensen zouden het niet eens weten mocht het nu en dan niet in de pers komen.
En om het moslimgedoe goed te praten of te minimaliseren verwijst men natuurlijk naar de manier waarop de Joden leven en mogen leven. Appelen met peren vergelijken... want het groeit allebei aan een boom!
Dat Arabisch leren op school is nog zo een enorme stommiteit! Zij moeten zich aanpassen aan de nieuwe levenswijze waar ze komen opdagen, niet omgekeerd! Straks moet alles in drie talen met inbegrip van het Arabisch, want anders zouden ze het niet begrijpen... en ze zullen zeker vlugger Nederlands leren zo!
Is het niet zo dat onze taalleerkrachten Frans bij ons de opdracht krijgen voortdurend Frans en niets dan Frans te praten in de klas? De leerlingen zullen het na korte tijd wel begrijpen: het is de beste en de enige manier van werken!
Tiens... maar voor Arabisch sprekenden is die redenering ineens anders?
We gaan ze Arabisch leren op school, dan zullen de moslims niet meer naar de moskee gaan...

Je denkt eerst dat het standup comedy is, maar het blijkt bittere ernst. Er staat blijkbaar geen bovengrens op de achterlijkheid van sommige mensen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 23:42   #3
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Hoe groter de "vraag" vanuit de gemeenschap wordt, hoe groter de kans dat
POINT 16 van de partij Islam ooit doorgedrukt wordt.

Adopter l'arabe comme langue véhiculaire en Europe.
De erkenning van het Arabisch als voertaal in Europa.

onder "projet" https://www.islam2012.be/acceuil-liste-islam-belgique
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 05:39   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

In mijn omgeving zijn al verschillende 'progressieven' Arabisch aan het leren. Misschien moeten we tegenwoordig het woord progressieven veranderen in elitairen want ze kijken neer op de gewone werkman vanuit hun gesubsidieerde banen en geërfde woningen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 09:43   #5
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In mijn omgeving zijn al verschillende 'progressieven' Arabisch aan het leren. Misschien moeten we tegenwoordig het woord progressieven veranderen in elitairen want ze kijken neer op de gewone werkman vanuit hun gesubsidieerde banen en geërfde woningen.
Edde gij nog geen Arabisch geleerd? Dan zijt ge ook van dat rechtse plebs. Tsk, tsk...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 11 april 2018 om 09:43.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 02:47   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Zij die volgens de islam willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens democratie willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens westers willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens conservatief willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens geen van bovenstaande willen leven , doe maar op !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 08:38   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zij die volgens de islam willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens democratie willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens westers willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens conservatief willen leven , doe maar op !!
Zij die volgens geen van bovenstaande willen leven , doe maar op !!
Is dit als kritiek, aanmoediging of vaststelling van feiten te bestaan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 10:10   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Is dit als kritiek, aanmoediging of vaststelling van feiten te bestaan?
Ik denk dat het eerder een sarcastisch tintje heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 02:10   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

1 Planeet voor ons allen , ja toch !!
Wat die kerel wil , vrouwen & mannen gescheiden , zulke gedachtegangen stroken niet met menselijkheid !!

Mijn andere reactie past wel bij:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=243176
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 april 2018 om 02:11.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 07:57   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder een sarcastisch tintje heeft.
Die indruk had ik al. Hoewel het sarcasme voorkomend uit wanhoop schijnt te zijn. Wat ik hem niet kwalijk kan nemen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 05:01   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Die indruk had ik al. Hoewel het sarcasme voorkomend uit wanhoop schijnt te zijn. Wat ik hem niet kwalijk kan nemen...
Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 10:11   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Ik kan niets anders doen dan tot vervelens toe in herhaling vallen hieromtrent in de zin van:

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat, ook niet met dat er mensen zijn die dat willen beleven zoals het geschreven staat of opgedrongen is.

Ik ben wel van mening dat het in Europa niet thuishoort, géén voet aan de grond mag zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 11:46   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan niets anders doen dan tot vervelens toe in herhaling vallen hieromtrent in de zin van:

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat, ook niet met dat er mensen zijn die dat willen beleven zoals het geschreven staat of opgedrongen is.

Ik ben wel van mening dat het in Europa niet thuishoort, géén voet aan de grond mag zetten.
Ik vergat nog te schrijven dat respect van twee kanten moet komen anders ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 18:24   #14
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Ouders die hun verstand gebruiken leren hun kinderen best direct vanaf ze kunnen praten Arabisch. Ze gaan het later hard nodig hebben........... Wedden??????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 01:11   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Is dit als kritiek, aanmoediging of vaststelling van feiten te bestaan?
Zich niks laten opdringen , en sommige buigen toch , waarom ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be