Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2019, 18:50   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De dokter wel, de ziekenkas betaalt terug.
Maar als ik naar de dokter ga zit iedereen voor zich uit te staren, veel sociaal contact is niet.
Ik zit niet vaak bij de huisarts in zijn wachtkamer, maar die keren dat ik er zat, werd er wel degelijk druk gepraat onder de mensen.
Met die beperking: het zijn de mensen die al van jongsaf in de gemeente wonen die babbelen. Die kennen mekaar van in hun schooltijd en zo.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 09:55   #82
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
nee hoor. Zorg dat er genoeg cash op uw rekening staat en dan gaan ze wel tijd voor u maken. Inclusief de koffie met koekske.

Probleem voor veel banken is dat de modale burger gewoon geen kloten opbrengt wegens een armoezaaier.
Dat zijn persoonlijke bankiers, dat is niet de bediende aan het loket. Die nodigen u trouwens niet echt uit op een kantoor, die vragen meestal om zelf eens langs te mogen komen. Je mag ze dan nog zelf ne koffie en een koekske geven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 09:58   #83
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zit niet vaak bij de huisarts in zijn wachtkamer, maar die keren dat ik er zat, werd er wel degelijk druk gepraat onder de mensen.
Met die beperking: het zijn de mensen die al van jongsaf in de gemeente wonen die babbelen. Die kennen mekaar van in hun schooltijd en zo.

weird, bij ons zeggen mensen geen woord, zelfs als die wachtkamer vol zit ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2019, 10:30   #84
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

weird, bij ons zeggen mensen geen woord, zelfs als die wachtkamer vol zit ...
Bij ons wel. 1 dokter in het dorp en als er 5 man in de wachtkamer zit dan zijn er zowieso mensen die elkaar kennen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 07:05   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij ons wel. 1 dokter in het dorp en als er 5 man in de wachtkamer zit dan zijn er zowieso mensen die elkaar kennen.
Bij is is de wachtkamer van de artsenpraktijk meer een praatcafé, dan een rustige plek waar iedereen in zichzelf is terug getrokken.
Maar denk dat vooral de inrichtig van de wachtkamer daar een belangrijke rol in heeft.
Die wachtkamer is vrij ruim en er staan naast stoelen ook tafels en een waterdispenser.
De wachtkamer zelf nodigd dus al uit om een babbel met elkaar te maken.
En ja, hier kennen de mensen elkaar nog.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 07:46   #86
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bij is is de wachtkamer van de artsenpraktijk meer een praatcafé, dan een rustige plek waar iedereen in zichzelf is terug getrokken.
Maar denk dat vooral de inrichtig van de wachtkamer daar een belangrijke rol in heeft.
Die wachtkamer is vrij ruim en er staan naast stoelen ook tafels en een waterdispenser.
De wachtkamer zelf nodigd dus al uit om een babbel met elkaar te maken.
En ja, hier kennen de mensen elkaar nog.
het heeft idd wellicht met de ruimte te maken.

bij ons is het zo'n kleine wachtkamer, dat je t gevoel krijgt van 'ik gooi het even in de groep' mocht je daar iets zeggen tegen de persoon die naast je zit.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 oktober 2019 om 07:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 09:26   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Dus van het cashloze naar de wachtkamer van meneer dokteur.

Cashloos: mijn heksie perfeksie gaat graag fruit kopen op de wekelijkse markt bij een lokale fruitboer. Die zegt altijd tegen alle winkelende wijven dat ze liefst moeten betalen met rosse muntjes, want dat zijn de enige die hij thuis niet moet afgeven.

Wie schat, zoals ik, dat binnen 5 jaar wij quasi cashloos gaan zijn?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 10:35   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus van het cashloze naar de wachtkamer van meneer dokteur.

Cashloos: mijn heksie perfeksie gaat graag fruit kopen op de wekelijkse markt bij een lokale fruitboer. Die zegt altijd tegen alle winkelende wijven dat ze liefst moeten betalen met rosse muntjes, want dat zijn de enige die hij thuis niet moet afgeven.

Wie schat, zoals ik, dat binnen 5 jaar wij quasi cashloos gaan zijn?
Wat gaat uw lokale fruitboer dan doen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 08:19   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus van het cashloze naar de wachtkamer van meneer dokteur.

Het ene is verbonden met het andere.
Cash betalen is immers een vorm van sociaal contact.



Citaat:
Cashloos: mijn heksie perfeksie gaat graag fruit kopen op de wekelijkse markt bij een lokale fruitboer. Die zegt altijd tegen alle winkelende wijven dat ze liefst moeten betalen met rosse muntjes, want dat zijn de enige die hij thuis niet moet afgeven.

Wie schat, zoals ik, dat binnen 5 jaar wij quasi cashloos gaan zijn?
Zelfs binnen 50 jaar hebben we nog geen cashloze maatschappij.
Er zijn mensen, die vandaag zelfs al cashloos leven in ons land, maar voor sommige is het gewoon een noodzaak.

En deze discussie over een cachloze maatschappij maakt het op nieuw duidelijk dat binnen onze samenleving er verschillende sociale klassen zijn.

Ze maakt ook duidelijk dat sommige totaal geen voeling of besef hebben over wat er gebeurd in de andere sociale klassen.

Wie van het OCMW leeft, heef eigen bankrekening en kan dus niet met plastiek betalen.
Die krijgt elke week of maand zijn leefgeld in de hand uitbetaald.
Veel bedrijfjes waar jobstudenten werken betalen die in de hand uit.
Niet omdat ze niet officieel werken, maar omdat die jobstudenten graag hun centen op het einde van de werkdag ontvangen. Want ze willen die kunnen gebruiken om te gaan feesten.
Veel gepensioeneerden gaan bijverdienen door gras te maaien, tuinen te onderhouden, via kinderopvang,
Scholen en jeugdbewegingen halen vaak geld op via wafel of vlaaien verkoop, waarbij de kinderen huis aan huis verkoop doen.
En ja, ook daar kunnen de betalingen gebeuren via de GSM, maar de meeste -16 jarigen hebben zelf nog geen bankrekening naar waar ze het geld kunnen laten overschrijven. Dus nee, het is niet mogelijk via de gsm te betalen.
En dan zit je nog met de opkopers van voertuigen en andere door de moderne mens afgedankte spullen en vaak willen de mensen die spullen aan hen verkopen, ook graag hun centen ontvangen voor ze de spullen laten meenemen.

Er zijn nog zo veel zaken waarbij men nog steeds met cash werkt, niet omdat men wil, maar omdat het niet anders kan.

Laatst gewijzigd door Jantje : 16 oktober 2019 om 08:23.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 08:21   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat gaat uw lokale fruitboer dan doen?
Geen koffie of hamburger meer kopen op de markt, want zijn echtgenote gaat met de rest lopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 08:27   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zelfs binnen 50 jaar hebben we nog geen cashloze maatschappij.
Er zijn mensen, die vandaag zelfs al cashloos leven in ons land, maar voor sommige is het gewoon een noodzaak.

En deze discussie over een cachloze maatschappij maakt het op nieuw duidelijk dat binnen onze samenleving er verschillende sociale klassen zijn.

Ze maakt ook duidelijk dat sommige totaal geen voeling of besef hebben over wat er gebeurd in de andere sociale klassen.

Wie van het OCMW leeft, heef eigen bankrekening en kan dus niet met plastiek betalen.
Die krijgt elke week of maand zijn leefgeld in de hand uitbetaald.
Veel bedrijfjes waar jobstudenten werken betalen die in de hand uit.
Niet omdat ze niet officieel werken, maar omdat die jobstudenten graag hun centen op het einde van de werkdag ontvangen. Want ze willen die kunnen gebruiken om te gaan feesten.
Veel gepensioeneerden gaan bijverdienen door gras te maaien, tuinen te onderhouden, via kinderopvang,
Scholen en jeugdbewegingen halen vaak geld op via wafel of vlaaien verkoop, waarbij de kinderen huis aan huis verkoop doen.
En ja, ook daar kunnen de betalingen gebeuren via de GSM, maar de meeste -16 jarigen hebben zelf nog geen bankrekening naar waar ze het geld kunnen laten overschrijven. Dus nee, het is niet mogelijk via de gsm te betalen.
En dan zit je nog met de opkopers van voertuigen en andere door de moderne mens afgedankte spullen en vaak willen de mensen die spullen aan hen verkopen, ook graag hun centen ontvangen voor ze de spullen laten meenemen.

Er zijn nog zo veel zaken waarbij men nog steeds met cash werkt, niet omdat men wil, maar omdat het niet anders kan.
de feiten spreken uw gevoel wat tegen, slechts 1% van de Belgen heeft geen bankrekening.
voor die 99% kan alles cashloos dus, ook gras afrijden, tuinonderhoud en je jobstudenten op dagdagelijkse basis vergoeden indien gewenst.
ik heb laatst truffels gekocht van de lokale scoutsvereniging en heb probleemloos met payconiq betaald want ik had geen cash in huis.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 08:43   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de feiten spreken uw gevoel wat tegen, slechts 1% van de Belgen heeft geen bankrekening.
voor die 99% kan alles cashloos dus, ook gras afrijden, tuinonderhoud en je jobstudenten op dagdagelijkse basis vergoeden indien gewenst.
ik heb laatst truffels gekocht van de lokale scoutsvereniging en heb probleemloos met payconiq betaald want ik had geen cash in huis.
Een -16 jarige heeft geen vrije beschikking over zijn bankrekening. die kan slechts een beperkt bedrag per dag en per week betalen via zijn/haar rekening, als ze die al hebben.

En ja, 99% van de Belgen heeft een bankrekening, daar zijn immers ook de spaarrekeningen van kinderen bij getelt.
-12 jarigen kunnen zelfs geen zichtrekening openen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:20   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Trouwens, hoeveel drank, fruit, brood en snoep automaten ben je al tegen gekomen waar je zonder cash iets kan kopen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:25   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat gaat uw lokale fruitboer dan doen?
Sterven. De oude man.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:30   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de feiten spreken uw gevoel wat tegen, slechts 1% van de Belgen heeft geen bankrekening.
voor die 99% kan alles cashloos dus, ook gras afrijden, tuinonderhoud en je jobstudenten op dagdagelijkse basis vergoeden indien gewenst.
ik heb laatst truffels gekocht van de lokale scoutsvereniging en heb probleemloos met payconiq betaald want ik had geen cash in huis.
De scouts mogen hun truffels in de colruyt laten liggen, en in de plaats via de sociale media iedereen in hun gemeente oproepen om een sms-je te plegen waardoor zij 50 ct op hun rekening gestort krijgen.
Het enige wat nog nodig is, is een vzw of firma die die dienst wil en kan leveren, zonder dat 50 procent van de donatie afgehouden wordt. (cfr baby Pia, die uitzonderlijk doorging zonder afhouding ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:32   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
...
Zelfs binnen 50 jaar hebben we nog geen cashloze maatschappij.
...
Gij zegt 50 jaar.
Ik zeg 5 jaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:32   #97
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De scouts mogen hun truffels in de colruyt laten liggen, en in de plaats via de sociale media iedereen in hun gemeente oproepen om een sms-je te plegen waardoor zij 50 ct op hun rekening gestort krijgen.
Het enige wat nog nodig is, is een vzw of firma die die dienst wil en kan leveren, zonder dat 50 procent van de donatie afgehouden wordt. (cfr baby Pia, die uitzonderlijk doorging zonder afhouding ...)
de scouts heeft ook nog wel een sociale en opvoedende, stichtende functie. dat doen ze ook in die deur aan deur verkoop. sociale omgang/verantwoordelijkheden/organisatie...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:16   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij zegt 50 jaar.
Ik zeg 5 jaar.
Klopt.
Gij droomt van een cashloze maatschappij binnen 5 jaar en ik zeg u dat die er zelfs binnen 50 jaar nog niet zal zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:17   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de scouts heeft ook nog wel een sociale en opvoedende, stichtende functie. dat doen ze ook in die deur aan deur verkoop. sociale omgang/verantwoordelijkheden/organisatie...
Konijnenkoten bewoners, niet proberen uit te leggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:18   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Konijnenkoten bewoners, niet proberen uit te leggen.
t is mijn goed karakter hé, ik kan dat niet wegsteken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be