Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2019, 22:56   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard Elektrisch rijden, altijd een avontuur.

Geraak ik er of niet.

https://www.youtube.com/watch?v=5ZI36aXbnHI
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:12   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2810...medium=organic
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:23   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En je weet toch waarom dat niet meer beboet wordt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:27   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Citaat:
Haha, leuke test! Merk vaak dat e-auto's achter mij aanrijden in de wind luwte van de trailer met een snelheid van 84 km p/u. Maar ja, als je zo moet auto rijden

Die ziet ze dus ook constant tussen twee vrachtwagens hangen die electrische zooi.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:32   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En je weet toch waarom dat niet meer beboet wordt?
Citaat:
Brandstofmeter

„In iedere auto is een brandstofmeter aanwezig en in veel gevallen word je ruimschoots op tijd gealarmeerd om op tijd te tanken. Als weggebruikers die signalen negeren, moet daartegen opgetreden worden in onze optiek. Het is jammer dat dit volgens het Gerechtshof geen logische reactie is”, meent Fleuren, die ook aangeeft dat het wegslepen van ’brandstofvrekken’ veel oponthoud oplevert voor het overige verkeer. „Want voor het wegslepen moet dikwijls een rijstrook worden afgesloten.”
Citaat:
https://www.hln.be/reizen/spaarzame-...egen~ad2894c7/

Spaarzame Nederlanders stranden zonder benzine op Belgische autosnelwegen

Eric Belsack 13 juli 2012

ANWB

Op jacht naar goedkope benzine in Luxemburg strandde er in 2011 66 mensen met een lege tank langs de Belgische snelweg
Citaat:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...-run-fuel.html

Who DO more than 800,000 drivers a year run out of fuel despite the warning light coming on? (And why ARE most of them are men?)

Nearly a million motorists a year break down because of empty fuel tanks
Research shows the number running out of petrol or diesel has risen every year since 2011, when the figure was a third lower

Men made up most of the 827,000 who ignored the fuel warning light
Nu weet men direct waarom zoveel plofmotorbakken minder gekocht worden en men veel meer Teslas koopt.



meer dan 600 meter file wegens goedkopere brandstof:

Citaat:
https://www.waz.de/staedte/bochum/di...id7033913.html



Die Aussicht auf günstiges Benzin lockt die Menschen in Bochum auf die Straße: Eine Tankstelle bietet den Liter Super am Dienstagmittag für 1,22 Euro an. Etwa 100 Autos warteten schon vor dem Start der Aktion darauf, dass der Kraftstoff sprudelt. Die ersten Autofahrer kamen bereits um zehn Uhr morgens.

Ein Liter Super für 1,22 Euro - dieses Angebot sorgt am Dienstagmittag für einen Ausnahmezustand an der Tankstelle und eines Reifenhandels im Bereich Alte Wittener Straße 40 und 42a in Bochum. Nur zwischen zwölf und 15 Uhr zahlen Autofahrer den günstigen Preis. Seit dem Morgen bilden sich lange Schlangen. Zeitweise staute sich der Verkehr auf einer Strecke von mehr als 600 Metern. Besonders auf der "Alte Wittener Straße" herrscht immer wieder absoluter Stillstand.
Recenter:
https://www.rheinpfalz.de/lokal/kuse...verkehrschaos/



nog meer:

https://www.google.com/search?q=In+d...w=1440&bih=818


https://www.google.com/search?biw=14...mg.7bQSQ6Cedss

Citaat:


Een uur of langer in de rij voor brandstof tegen de prijs van tien jaar geleden. Bij de meeste tankstations van Tango was het zondagmiddag chaos. Lange files, verkeersregelaars en chagrijn, al blijft Adil Kafali (foto) in Zwolle er vrolijk onder. foto Frans Paalman

Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2019 om 00:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 00:23   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die ziet ze dus ook constant tussen twee vrachtwagens hangen die electrische zooi.
Ze willen de diesels weg maar rijden er wel achter om er van te profiteren om zo misschien op hun bestemming te geraken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 01:06   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik rijd nu al sinds eind 1990 met een auto. Nog nooit zonder brandstof gevallen.
Mijn eerste auto had een tank waarmee ik in goeie momenten en voor de PK boost der motortuning, toch 300km mee haalde. Mijn 2de wagen, een dikke luxebak met een kleine tank, die haalde toch 400 km. De 3de wagen, samen met een zelfingebouwde LPG tank had een gecombineerd bereik van dik over de 1200km. Dat was pas comfortabel.

Als ik een betaalbare EV had kunnen vinden die de 400km haalt, dan had ik in 2017 geen benzine-monovolume wagen gekocht, maar een paar jaar verder gereden met mijn diesel monovolume.

Maar nog steeds zijn EV's te duur voor wat ze kunnen naar mijn smaak.
Hetgeen het kortst in de buurt van aanvaardbaar kwam, is de e NV200 bestelwagen met 2 zitplaatsen, en die heeft een bereik waarmee je net tussen Brussel en Antwerpen kan pendelen, of een weekend naar de kust kan gaan, en ter plaatse de kusttram of taxi mag gebruiken. Da's een €30K BTW in en alle kortingen mogelijk eraf. De dieselvariante start bij €18K en heeft een bereik van met moeite 500km, dankzij de in verhouding piepkleine tank van 55 liter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 maart 2019 om 01:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 10:23   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Langzaam maar zeker wordt het properder, vooral in de steden:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181019_03858864

Wallonië gaat hun laadpunten bijna verdubbelen, vanaf dit jaar gepland.

De prijs per laadplaats of -punt gaat omgerekend 1500 € kosten (1 laadpaal (borne) met L/R 2 laadpunten)

bron:
Citaat:
http://gouvernement.wallonie.be/home...ationfull.html

256 bornes de rechargement supplémentaires en Wallonie

Publié le 22/11/2018

La situation en Wallonie

Avec l’arrivée de modèles ?* moindre prix, le nombre de véhicules immatriculés en Wallonie a augmenté de 46,3% en 2017 pour atteindre 1.089 véhicules. Fin 2017, près de 280 bornes de rechargement publics étaient recensées en Wallonie.
...

Les résultats de l’appel ?* projets

L’engouement pour cet appel ?* projets a été tel que le Ministre de l’énergie a souhaité trouver des solutions alternatives pour permettre le financement de l’ensemble des projets éligibles rentrés. Si l’intérêt est l?*, il est important de le soutenir pour atteindre les objectifs fixés en matière de transition énergétique et écologique. Un budget supplémentaire, via les fonds Kyoto, a été dégagé pour l’installation de ces bornes et, ?* ce jour, neuf projets ont été sélectionnés, soit 256 bornes (ou 512 points de rechargement) pour un montant total de 768.517 €.

A l’avenir

L’installation de ces 256 bornes débutera en 2019 et un nouvel appel ?* projets sera lancé en début d’année. En effet, afin d’inciter les acteurs publics et privés ?* déployer des bornes de rechargement pour véhicules électriques, le Gouvernement wallon entend lancer un appel ?* projets par an, pendant 5 ans (le premier appel en 2018 et le dernier en 2022). Il est prévu de commencer par couvrir les zones où la demande de rechargement est potentiellement supérieure ?* l’offre et ensuite d’assurer un déploiement visant la couverture du territoire wallon.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2019 om 10:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2019, 20:36   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Vandaag ietsjes meer dan 300 km gedaan en mijn benzinetank is nog voor ¾ vol.

Ik denk dat je met een elektrische wagen niet veel verder komt of je moet die aan de 'pomp' hangen.

Hoe ver rijdt je elektrische auto nu echt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 03:49   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vandaag ietsjes meer dan 300 km gedaan en mijn benzinetank is nog voor ¾ vol.

Ik denk dat je met een elektrische wagen niet veel verder komt of je moet die aan de 'pomp' hangen.
Of achter vrachtwagens met een dieselmotor gaan hangen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 09:50   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Nog 2 jaar en er zijn meer electrische modellen dan plofmotormodellen.

Citaat:
https://www.engie-electrabel.be/nl/b...ktrische-auto/

Elektrische auto’s: 5 vooroordelen ontkracht!

Tegen 2022 zullen er zo’n 300 nieuwe elektrische modellen op de markt worden gebracht. En de technologie staat ook niet stil. Wat dan weer inhoudt dat de prijzen zullen dalen. En dat is goed nieuws voor de elektrische mobiliteit!

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2019 om 09:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 09:57   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Of achter vrachtwagens met een dieselmotor gaan hangen.
Wel, nu u dat schrijft, dat merk je tegenwoordig meer en meer mensen die braafjes achter een vrachtwagen blijven hangen.

Dat viel mij laatst nog op.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 10:29   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog 2 jaar en er zijn meer electrische modellen dan plofmotormodellen.
Binnen 2 jaar is mijn benzinemonovolume ontplofmotor slechts 4 jaar en gaat die misschien 80K Km hebben.

De kleine bestelwagen die ik net gekocht heb (levering volgende week) gaat dan waarschijnlijk 50K KM hebben.

Denkt u nu echt dat ik dan al een nieuwe wagen ga kopen?

Misschien een elektrische motorfiets, als die ook wat betaalbaarder worden. Een Zero is wat prijzig voor wat die kan doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 10:45   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Hyundai Kona 64 kWh tussen 340 km en 613 km rijbereik naargelang de rechtervoet en omstandigheden.

https://www.autobild.de/artikel/hyun...-14149921.html

613 km werd gehaald in bebouwde kom en op gewone wegen en maximaal 100 kmh rijden (is ook de limiet in D), verbruik 11,33 kWh/100 km. Buiten temperatuur 23°C ideale omstandigheden.

Op 10 uur rijden werd zo 613 km zeer spaarzaam afgelegd of een gemiddelde van 61 kmh. Wie haalt dat in Vlaanderen? lol.

Citaat:
Hyundai Kona Elektro: Test — 11.10.2018

Kona Elektro: 613 Kilometer unter Strom!

Hyundai verspricht beim Kona Elektro 470 Kilometer Reichweite. Und was machen wir? Fahren einfach weiter. Zehn Stunden mit einer Batterieladung.
Besondere Tests erfordern besonderes Personal. Für diese Verbrauchsfahrt mit dem elektrischen Hyundai Kona setzt AUTO BILD auf den Mann mit dem Streichelfuß. Jan Tietjen (54) ist seit 1992 Mitglied der Testredaktion. Jan hat den Langmut und das besondere Talent, sparsam zu fahren, ohne für andere Verkehrsteilnehmer zum Hindernis zu werden. Diesmal heißt sein Auftrag: Hol aus dem E-Kona raus, was geht. Und er schafft das Unglaubliche. Fährt zehn Stunden mit nur einer Batterieladung! 613 Kilometer am Stück!
Autobild-testronde nog altijd 340 km rijbereik ook als er een groot deel snelweg bij was en dus quasi vlot tot volle bak rijden - snelweg was dat 20 km volle gas greden - , gemiddeld verbruik 18,8 kWh/100 km. Allemaal verboden snelheden in België. Bovendien afstanden die bijna geen mens rijdt in België.

Citaat:
Zusätzlich schicken wir den E-Kona über unsere "normale" AUTO BILD-Verbrauchsrunde. Inklusive 20 Kilometer Vollgas! Dort "schluckt" er 18,8 kWh pro 100 Kilometer, was 6,96 Euro kostet. Die Reichweite des Elektroautos ist nun deutlich geringer als bei unserer Sparfahrt: 340 Kilometer. So richtig schlecht ist aber auch das nicht.
Sportverbruik* of enkel snelweg 54 km waarvan 20 km volle gas was het 23,6 kWh/100 km. De Kona heeft een afgeregelde topsnelheid van 167 kmh. Maar is in inhaalvermogen en 204 PK meestal veel sneller dan de plofmotoren in zijn segment.

Citaat:
Beschleunigung
0–50 km/h 3,0 s
0–100 km/h 7,1 s
0–130 km/h 11,1 s

Zwischenspurt
60–100 km/h 3,5 s
80–120 km/h 4,4 s

Vmax 167 km/h
Autobild vat het Testverbrauch samen

Citaat:
Sportverbrauch* 23,6 kWh
Testrunde** 18,8 kWh
Sparverbrauch*** 12,2 kWh


* 54 km Autobahn, davon 20 km Vollgas;
** Durchschnitt der 155-km-Testrunde von AUTO BILD;
*** 101 km Stadt und Land mit wenig Gas
Men kan kiezen tussen 3 rijmodes waarmee dus ook de recuperatie geregeld wordt, remmen hoeft eigenlijk niet meer. En blijkbaar is het nog heel plezant rijden met 1 pedaal en sportmodus.

Citaat:
Drei Fahrmodi sind wählbar (Eco, Komfort, Sport). Mit Eco lässt es sich gut leben. Der E-Motor-Punch ist beeindruckend genug. Sportmodus macht Spaß, aber E-Mobilisten werden mehr Freude an den Schaltpaddeln am Lenkrad haben. Die steuern keine Schaltvorgänge, sondern die Stärke der Rekuperation. Bremsen war gestern. Der Kona macht das nicht so konsequent wie BMWs i3, aber mit etwas Übung kommt man dem One-Pedal-Driving ziemlich nahe. Beim Gas-, Entschuldigung: Stromgeben meldet sich der E-Motor mit dezentem Heulton, um sofort nach Erreichen des Wunschtempos stumm zu werden. Nur noch Wind- und Abrollgeräusche bleiben vernehmbar. Angenehm.
Wie minder lange afstanden aflegt kan ook de 39 kWh variante nemen:
Citaat:
Es gibt übrigens auch eine 39-kWh-Variante (ab 34.600 Euro). Doch damit beginnt die Reichweiten-Diskussion nur wieder von vorn.
Besluit: rijbereik wordt niet meer in vraag gesteld (toch niet met 64 kWh), want een gemiddelde benzine geraakt ook niet verder aan die snelheden. En rekent men alles mee wordt de E-wagen langzaam betaalbaar en geschikt voor dagelijks gebruik. Tenslotte hoeft men nooit meer naar een tankstastion.

Citaat:
Conclusie

Voorbij zijn de dagen dat e-auto's op prototypes leken of van een andere ster.
Ook is het debat over de eeuwige reikwijdte is van tafel geveegd. Korea bepaalt het tempo. Met de Kona wordt de elektrische auto langzaam betaalbaar en geschikt voor dagelijks gebruik

Fazit

Vorbei die Zeiten, in denen E-Autos aussahen wie Prototypen oder wie vom anderen Stern. Auch die ewige Reichweitendebatte ist vom Tisch. Korea gibt da das Tempo vor. Mit dem Kona wird das E-Auto langsam bezahlbar und alltagstauglich.
- Om dit "Duits gereden rijbereik" te checken ff ADAC-test, daar was het 375 km
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Wh_Premium.pdf

ADAC Messwerte

Überholvorgang 60-100 km/h (in Fahrstufe D) 3,6 s
Elastizität 60-100 km/h -
Drehzahl bei 130 km/h -
Bremsweg aus 100 km/h 40,3 m
Reifengröße Testwagen 215/55 R17 94V
Reifenmarke Testwagen Nexen N Fera SU1
Wendekreis links/rechts 11,2 m
EcoTest-Verbrauch 19,5 kWh/100km
Stadt/Land/BAB k.A.
CO?-Ausstoß EcoTest 0 g/km (WTW* 113 g/km)
Reichweite 375 km
N.B. ook de eco-test van de ADAC is ook aan snelheden (130 kmh) die verboden zijn in België.
@ universalia oppassen dus!

QED.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2019 om 11:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 11:04   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nissan Pixo. Benzinetank inhoud 35L.
Echt gemeten verbruik 5.3L/100km. Bereik , meer dan 550km.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 11:05   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nissan Pixo. Benzinetank inhoud 35L.
Echt gemeten verbruik 5.3L/100km. Bereik , meer dan 550km.
En aan 20 km volle gas?

Hier staan ook enkele kleinere wagens bij, het verbruik is dan ~ x 4


Btw Maddox, ADAC kwam met die Pixo 670 km ver (testverbruik 5,2):

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...1_0_acenta.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2019 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 11:26   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En aan 20 km volle gas?
Waar kan je 20km aan volgas rijden in Blegië? (jaja, je kan als een debiel rijden ook, altijd stoplichtsprintjes trekken en van die stoten)
Trouwens, als u nu afkomt met de autosnelweg in Duitsland, je moet al redelijk moedig zijn om met de gemotoriseerde rugzak die ik als voorbeeld nam aan 160km/u op het derde rijvak te gaan slenteren.
Die 5.3L is "echt verbruik", bijgehouden door gebruikers van dat wagentje en op't net gezet .
Het door Nissan opgegeven verbruik van 4,4 liter is natuurlijk fake news, gemeten in ideale omstandigheden.


En hoe snel is de accu leeg van uw troetels als die planken op de autobahn?


22 jaar geleden voor me, maar van Salzburg tot Nijmegen in 4u45 , zonder tanken (1 sanitaire stop en bestuurderswissel) in mijn 1988 Opel Omega.
Dat gaat een toffe elektrische wagen zijn om dat na te doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 11:38   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar kan je 20km aan volgas rijden in Blegië
Nergens. Dat was ook het punt dat ik wou "raken" over die test van autobild.de

Maar ik ben wel ergens blij dat zelfs Autobild nu zegt:

"Ook is het debat over de eeuwige reikwijdte nu van tafel geveegd"

Toch als je voor een voldoende grote batterij kiest (vanaf 50 kWh).

Neem je Nederlandse snelheden, maar die zijn ook al aan 130 kmh max dan heb je deze cijfers putje winter-zomer / snel-traag-medium gereden:

Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1126/Hyu...lectric-64-kWh

Praktische Actieradius: tussen 280 - 595 km

Stad - Winter 390 km
Snelweg - Winter 280 km
Gecombineerd - Winter 335 km

Stad - Zomer 595 km
Snelweg - Zomer 365 km
Gecombineerd - Zomer 460 km

Indicatie van de werkelijke actieradius.

Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming.

Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC.

De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.
Wie nu nog kan zeveren over rijbereik amai die moet het maar zelf weten.

En moest men eens meer dan 350-400 km rijden awel dan laadt men bij.
Citaat:
Snellaadaansluiting CCS
Snellaadvermogen 80 kW DC
Snellaadtijd (40->320 km) 45 min
Snellaadsnelheid 370 km/u
Daar gaat men alvast van dood als men op reis is.

En in 2020 laden er bepaalde EVs op aan 250 kW... dat is al te snel voor een 30 minuten reispauze.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2019 om 12:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 12:04   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.345
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En dan zijn we terug naar af. EV's zijn nog te duur in aankoop in verhouding tot hun brandstofbroertjes.

En die hogere kost gaat alleen maar omhoog met grotere accu's.
Een grotere brandstoftank kost in verhouding niets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2019 om 12:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2019, 12:07   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan zijn we terug naar af. EV's zijn nog te duur in aankoop in verhouding tot hun brandstofbroertjes.
Juist.

Maar ook dat in 2020 niet meer, volgens een zekere CEO van Volkswagen.

aja ff de bronnen:
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/n...rste-info.html

De autonomie van de basisversie “voor de prijs van een Golf diesel” (25.000, 27.000 of 29.000 euro) is 330 km. Optioneel levert een batterijpack een WLTP-autonomie van 550 km. Later zal er een derde, krachtigere variant worden voorgesteld. De VW Neo wordt in 2019 voorgesteld met een marktgang tegen 2020.
https://tweakers.net/nieuws/145009/i...lve-prijs.html

Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2019 om 12:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be