Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 07:09   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Belgische wegen erbarmelijk : zelfs Namibië en Swaziland doen het beter

https://pub.be/nl/ldv-united-en-mits...lgische-wegen/





https://vimeo.com/307515333?from=outro-embed

niet dat ik voor SUV's ben, maar de gecrispeerde reactie van wegen en verkeer op deze campagne was compleet misplaatst.

miss Veva Daniels kwam even zeggen dat de wegen in Vlaanderen niet in slechte staat zijn

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171220_03253569
Citaat:
Kwaliteit van Belgische wegen zorgelijk: zelfs Namibië en Swaziland doen het beter
kunnen we heel het agentschap wegen en verzakkingen neet eens een rondreis met de auto door Nederland cadeau doen?

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2019 om 07:33.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:47   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Fantastisch toch die reclame van Mitsubishi.

Alles is goed om dit onland te kakken te zetten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:58   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Fantastisch toch die reclame van Mitsubishi.

Alles is goed om dit onland te kakken te zetten.
Veva Daniels is gisteren als woordvoerster van het agentschap wegen en verkeer echt op VTM nieuws komen vertellen dat de wegen in BE er niet slecht bij liggen!



https://www.demorgen.be/binnenland/r...isie-b782a75e/

Citaat:
Rapport noemt Belgische wegen slechter dan in Rwanda of Swaziland: "Er is geen visie"
Rapport Wereld Economisch Forum zet ons land op plaats 46 van de 137 landen als het over wegenkwaliteit gaat

21-12-17, 11.02u - Cathy Galle

De wegen in België zijn slechter dan die in sommige Afrikaanse landen. De staat van onze wegen is bovendien een rem op de economische groei. Dat zegt het Wereld Economisch Forum (WEF) in een nieuw rapport.
In hun World Competitiveness Report berekent het WEF jaarlijks de score die toont hoe competitief een land is op economisch vlak. Dat gebeurt op basis van een aantal factoren die de welvaart van een land doen toenemen of juist afremmen.

Het goeie nieuws is dat België globaal gezien op plaats 20 staat. Dat hebben we vooral te danken aan een goede score voor ons onderwijs. Slechte nieuws is wel dat naast ons belastingklimaat en de arbeidswetgeving ook de kwaliteit van onze wegen voor een rem op de economische groei zorgt. Bedrijven twijfelen daardoor om zich in ons land te komen vestigen. We staan op vlak van wegen op plaats 46 van de 137 landen. Onder andere Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië scoren beter.
...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:05   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:18   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:19   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien moeten we Veva met zen allen wat voorbeelden mailen?
Er zijn putten in de wegen waar een pinguïn zich kan in verbergen.
[email protected] ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:31   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.786
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.
En ik geloof dat het iets is waar de meeste weggebruikers op't forum wel over eens kunnen zijn. De Belgische verkeersinfrastructuur is een ramp.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 08:34   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.
"belgië staat op vlak van wegen op plaats 46 van de 137 landen. Onder andere Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië scoren beter."

excuus, België met een hoofdletter!

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2019 om 08:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 09:33   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ik geloof dat het iets is waar de meeste weggebruikers op't forum wel over eens kunnen zijn. De Belgische verkeersinfrastructuur is een ramp.
ik dacht, laat mij eens een verbindende draad starten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:04   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Veel te veel geld voor pensioenen & uitkeringen, & lonen ambtenaren, en veel te weinig geld voor infrastructuur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:08   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Veel te veel geld voor pensioenen & uitkeringen, & lonen ambtenaren, en veel te weinig geld voor infrastructuur.
problemen die ze in Marokko, Rwanda, Swaziland en Namibië niet kennen natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:34   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard Rare definities wegtoestand.

Toch raar dat er -tussen de regels- zelfs iets postitiefs kan gebreid worden over de aftandse toestand van het wegennet, hier een typisch voorbeeldje:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-...ww.google.com/

ZO SLECHT LIGGEN GEWESTWEGEN ERBIJ

22 maart 2018

De Vlaamse gewestwegen krijgen een onvoldoende in een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Om de achteruitgang tegen te gaan, zijn nieuwe investeringen nodig, klinkt het. Wel goed nieuws voor de autosnelwegen: hun toestand is in Vlaanderen vorig jaar verbeterd.

Het rapport toont aan dat vorig jaar 59,8 procent van de wegdekken op de autosnelwegen in goede of zeer goede staat was. Dat is een stijging ten opzichte van de voorbije jaren. Tegelijk is ook het aantal wegdekken op de autosnelwegen dat in slechte tot zeer slechte staat was, gedaald naar 14,2 procent. In 2013 was dat aantal nog dubbel zo hoog.

Tot zover het goede nieuws. Hoewel de autosnelwegen zich dus in een goede staat bevinden, zijn extra investeringen nodig. Bovendien blijkt dat de kwaliteit van de gewestwegen sterk achteruitgaat. Het aantal gewestwegen dat een onvoldoende score krijgt, is sterk toegenomen. Vooral in Antwerpen is de stijging opvallend.

Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.

Gebrek aan structureel onderhoud

Volgens het rapport is er in de provincies West- en oost-Vlaanderen “een systematische achteruitgang van het wegennet, waarvan de oorzaak ligt in het gebrek aan structureel onderhoud”.

“Om de achterstand weg te werken en deze evolutie te kenteren, moeten de budgetten voor de gewestwegen aanzienlijk verhoogd worden”, staat verder in het rapport te lezen.

Onderhoudsachterstand

Ook voor de autosnelwegen zouden de budgetten omhoog moeten, want daar kampt men met een onderhoudsachterstand van 108 kilometer. Uit de berekeningen blijkt dat een budget van 32 miljoen euro per jaar in principe volstaat om die op korte termijn weg te werken. Op lange termijn zou er dan echter wel sprake zijn van een kwaliteitsverlies.

In het technisch ideale scenario zou 44,9 miljoen euro per jaar nodig zijn. In het scenario dat er niet geïnvesteerd wordt in onderhoud, zou de achterstand in 2027 kunnen oplopen tot meer dan 800 kilometer en tegen 2037 zelfs tot meer dan 1.300 kilometer.

Budget gewestwegen

Daar komt nog bij dat ook voor de gewestwegen extra geld nodig is om de onderhoudsachterstand weg volledig weg te werken. Voor West-Vlaanderen zou daarvoor 194,8 miljoen euro nodig zijn, voor Oost-Vlaanderen 159,4 miljoen euro, voor Vlaams-Brabant 118,9 miljoen euro, voor Antwerpen 118,7 miljoen euro en voor Limburg 74 miljoen euro.

- - - -

En ik dacht dat Limburg al redelijk veel slechte wegen heeft, de andere provincies zijn nog erger...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:37   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


Je ziet dat het niet gezeverd is wat ik schreef, ik zie geen enkele pinguïn op de weg.

Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:39   #14
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is hier ronduit een schande. En dat in één van de meest dicht bevolkte en belaste landen ter wereld

Toen ik onlangs terug naar België reed via Duitsland en Nederland werd mijn passagier die al de hele tijd sliep omzeggens direct wakker toen we België binnenreden.

Zijn we terug in België vroeg hij ? Ik zei ja waarom ? Ik voel het zei hij daarom werd ik wakker.
En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders.

Laatst gewijzigd door dpg : 17 januari 2019 om 10:41.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 10:46   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht


Je ziet dat het niet gezeverd is wat ik schreef, ik zie geen enkele pinguïn op de weg.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:10   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders.
Betere testwegen voor de duurzaamheid van de ophanging vind je nergens, alhoewel Nordrhein-Westfalen ook aftandse wegen heeft eens je de snelwegen verlaat.

58% namelijk is slecht tot zeer slecht... is dat niet slechter dan België?

Citaat:
https://rp-online.de/nrw/panorama/76...e_aid-16683421

Infrastruktur NRW: 7600 Landesstraßen-Kilometer sind marode

27. März 2018

Mehr als die Hälfte des überörtlichen Landesstraßen-Netzes in NRW ist in einem "schlechten" oder gar "sehr schlechten" Zustand.
Für Autofahrer bedeutet das: noch mehr Baustellen - jetzt auch auf dem Land. Für den Steuerzahler bedeutet das: neue Milliardenausgaben.

In NRW hat mehr als die Hälfte des Landesstraßen-Netzes eine "schlechte" oder "sehr schlechte" Bausubstanz. Das geht aus einem Bericht hervor, den NRW-Verkehrsminister Hendrik Wüst jetzt im Landtag vorgestellt hat. Während der Anteil der sanierungsbedürftigen Landesstraßen-Kilometer nach den jüngsten Zahlen bei 58 Prozent liegt, lag er im Jahr 2004 noch bei 39 Prozent.

"Eine tickende Zeitbombe"

Verkehrsforscher Michael Schreckenberg spricht von einer tickenden Zeitbombe. "Die Landespolitik hat sich über Jahrzehnte auf den Neubau von Straßen konzentriert und dabei den Erhalt des bestehenden Netzes vernachlässigt", sagt der Professor von der Universität Duisburg-Essen. Nach seiner Einschätzung wird die Sanierung des Landesstraßen-Netzes in den kommenden Jahren Milliarden verschlingen und zusätzlich neben dem bekannten Problem der Autobahnbaustellen auch auf dem Land für erhebliche Verkehrsbehinderungen sorgen.
Citaat:
Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.
Wilde er hier iemand stoefen met de "Duitse Landesstraßen"?

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2019 om 11:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:54   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch raar dat er -tussen de regels- zelfs iets postitiefs kan gebreid worden over de aftandse toestand van het wegennet, hier een typisch voorbeeldje:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-...ww.google.com/

ZO SLECHT LIGGEN GEWESTWEGEN ERBIJ

22 maart 2018

De Vlaamse gewestwegen krijgen een onvoldoende in een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Om de achteruitgang tegen te gaan, zijn nieuwe investeringen nodig, klinkt het. Wel goed nieuws voor de autosnelwegen: hun toestand is in Vlaanderen vorig jaar verbeterd.

Het rapport toont aan dat vorig jaar 59,8 procent van de wegdekken op de autosnelwegen in goede of zeer goede staat was. Dat is een stijging ten opzichte van de voorbije jaren. Tegelijk is ook het aantal wegdekken op de autosnelwegen dat in slechte tot zeer slechte staat was, gedaald naar 14,2 procent. In 2013 was dat aantal nog dubbel zo hoog.

Tot zover het goede nieuws. Hoewel de autosnelwegen zich dus in een goede staat bevinden, zijn extra investeringen nodig. Bovendien blijkt dat de kwaliteit van de gewestwegen sterk achteruitgaat. Het aantal gewestwegen dat een onvoldoende score krijgt, is sterk toegenomen. Vooral in Antwerpen is de stijging opvallend.

Limburg behaalt beste score

In de provincies West- en Oost-Vlaanderen is de toestand het slechtst. Daar zijn er meer wegen in matige of onvoldoende staat (respectievelijk 41 en 40 procent) dan in een normale of uitstekende staat (34 en 33 procent).

Alles samen behalen de gewestwegen in Limburg veruit de beste score. Daar scoort 61 procent van de van de gewestwegen normaal of uitstekend, terwijl maar 20,5 procent onvoldoende of matig scoort.

Gebrek aan structureel onderhoud

Volgens het rapport is er in de provincies West- en oost-Vlaanderen “een systematische achteruitgang van het wegennet, waarvan de oorzaak ligt in het gebrek aan structureel onderhoud”.

“Om de achterstand weg te werken en deze evolutie te kenteren, moeten de budgetten voor de gewestwegen aanzienlijk verhoogd worden”, staat verder in het rapport te lezen.

Onderhoudsachterstand

Ook voor de autosnelwegen zouden de budgetten omhoog moeten, want daar kampt men met een onderhoudsachterstand van 108 kilometer. Uit de berekeningen blijkt dat een budget van 32 miljoen euro per jaar in principe volstaat om die op korte termijn weg te werken. Op lange termijn zou er dan echter wel sprake zijn van een kwaliteitsverlies.

In het technisch ideale scenario zou 44,9 miljoen euro per jaar nodig zijn. In het scenario dat er niet geïnvesteerd wordt in onderhoud, zou de achterstand in 2027 kunnen oplopen tot meer dan 800 kilometer en tegen 2037 zelfs tot meer dan 1.300 kilometer.

Budget gewestwegen

Daar komt nog bij dat ook voor de gewestwegen extra geld nodig is om de onderhoudsachterstand weg volledig weg te werken. Voor West-Vlaanderen zou daarvoor 194,8 miljoen euro nodig zijn, voor Oost-Vlaanderen 159,4 miljoen euro, voor Vlaams-Brabant 118,9 miljoen euro, voor Antwerpen 118,7 miljoen euro en voor Limburg 74 miljoen euro.

- - - -

En ik dacht dat Limburg al redelijk veel slechte wegen heeft, de andere provincies zijn nog erger...
zouden de Nederlanders onze wegen niet kunnen komen onderhouden? mits correcte EU aanbesteding e.d. natuurlijk hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:09   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Ritje tot aan de kust leerde dat er aan Jabbeke richting Veurne de rechterrijstrook een ware kakkewalk is.

Als ik dat ritje onderneem probeer ik die rijstrook te vermijden door de linker rijbaan te gebruiken. (niet altijd mogelijk met de Engelsen die er tegen 200 komen doorgevlogen)

Moet je eens doen met een wagen met laag profiel banden, veel succ6.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:14   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En voor die brol willen ze dan ook nog geld vragen voor het gebruik ervan aan de buitenlandse bestuurders.
Daar ons land een waar transitland is maken er ook enorm veel buitenlanders gebruik van onze wegen: PL, RO, BG, LIT, NL, F, D, GB ... ellenlange lijst.

Wat ook best raar is, is dat als men er in ons land geld wil voor vragen, dat het juist die landen zijn die in hun eigen land al een 'péage' hebben daar een probleem van maken.

Begrijpe wie begrijpe kan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:46   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zouden de Nederlanders onze wegen niet kunnen komen onderhouden? mits correcte EU aanbesteding e.d. natuurlijk hé
Strak plan. 'k Ben zo eens gestopt net over de grens naar Eindhoven omdat ik dacht dat mijn motor was stilgevallen. Plots was het stil in de wagen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be