Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2018, 01:24   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard tienermoeders die kweken

Wie 'vier handen op een buik' intikt op youtube zal een hele rits filmpjes te zien krijgen van getuigenissen over tienermoeders (het betreft een nederlandse reportagereeks maar ik ben er van overtuigd dat Nederland zeker geen unicum is op dat vlak). Ook betreft het merendeel blanke autochtoonse gevallen van - in mijn ogen - onverantwoord kweken door veelal 'sorry dat ik het zeg niet al te snuggere tienermoeders'.

Allez bezie dat nu:

https://www.youtube.com/watch?v=NZndT58Tcw0

16 jaar en amper een nagel om aan haar gat te krabben, maar wel volop kweken.

Ik hoop dat dit maatschappelijk gezien een marginaal iets blijft en niet zoals ik de indruk heb een soort van algemeenheid betreft zoals bij onze noorderburen. Ik bedoel dat ze toch maar mooi een hele rits reportages hebben kunnen maken. Dat doe je niet als het slechts sporadisch voor zou komen.

Anyway, ik vind dat men onder de 18 jaar de mensen verplicht zou moeten laten aborteren, met alle kosten gedekt door de staat. En dan ben ik nog mild want eigenlijk zou het imo 21 jaar dienen te zijn.

Reken maar eens uit hoeveel dat zou besparen aan kindergeld alleen al, om nog niet te spreken over de vele probleemgevallen die men op deze manier uit de weg zou gaan. Voorkomen is beter dan genezen zeg ik dan.

Uiteraard zou correct omgaan met voorbehoedsmiddelen een veel betere oplossing zijn, maar tja daar is men zichtbaar te dom voor.

Discuss please, thanks.

Laatst gewijzigd door bembem : 6 maart 2018 om 01:32.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:32   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.305
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is maar 1 persoon die over abortus mag beslissen. De moeder van de ongeboren vrucht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:35   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Akkoord maddox, maar dan wel als ze genoeg verstand heeft. Wat uit deze filmpjes duidelijk niet blijkt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:40   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

We kunnen misschien algemeen toelaten dat 13-jarigen er maar op los kweken, want enkel de moeder mag beslissen.

Nou niet dus; het betreft in mijn ogen nog steeds kinderen (voor mij is iedereen onder de 18 jaar een kind) en kinderen moeten luisteren naar hun ouders. I mean, als dat kind zin heeft om de snoepkast leeg te vreten moet men dat als ouder ook maar gedogen zeker. Bij mij in ieder geval niet. Moest ik te weten komen dat mijn 16-jarige dochter een patotter aan het kweken is, dan sleep ik haar naar de abortuskliniek. Zeker weten.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:44   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.305
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ga niet over de verstandelijke vermogens van anderen.

Anders hadden ze me wel een naam gegeven als Odin.

Maar als u iemand wil verplichten tot het plegen van een moord, awel, gefeliciteerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:45   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja het is hard. Maar het leven zal 9 kansen op de 10 nóg harder zijn als ze dat kind op de wereld zet.

En dan is men veelal op 'steuntrekkers' aan het kappen omdat ze te duur zouden zijn maar wel het geld door ramen & deuren smijten voor al dat onverantwoord gekweek van veelal dommerikken die in the end eveneens het zullen moeten hebben van een uitkering, of wat dacht men, dat dat stuk voor stuk geniekes worden waar de headhunters achteraan gaan. Please dream on.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 03:15   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Mijn vertrouwen in de gemiddelde Oost-Aziatische ingesteldheid blijft onveranderd hoor Bem.
Het moet wel persoonlijk erg zijn om de spreekwoordelijke uitzondering van uw genetische groep te vertegenwoordigen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 06:29   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Een abortus jaren geleden had hier veel soelaas gebracht.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 07:38   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.574
Standaard

Sommige van de meest machtige, geslaagde, inventieve of creatiefste mensen op aarde komen uit zulke hopeloze achtergrond. Nu zal dat wel minderen doordat de sociale mobiliteit achteruit gaat en ze worden aangetrokken door linkse subsidiepotten maar ongelooflijk veel voortrekkers in het bankwezen, de industrie, ... tijdens de naoorlogse hausse waren kinderen van de straat.

Bij ons loopt het trouwens helemaal zo'n vaart niet. Groot Brittannië staat wel bekend om z'n groot aantal tienerzwangerschappen. Maar zelfs daar stelt het niets voor ivg met Afrika. Daar is grootmoeder worden op 30 schering en inslag.

https://www.worldatlas.com/articles/...worldwide.html
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be