Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2020, 22:34   #41
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Veel gezever voor een klein incidentje, weer eens een gevolg van dat tegenwoordig werkelijk alles gefilmd wordt op die stomme GSM's.

Een paar weken geleden had je heel dat gedoe voor die stomme hond.

Het erge is dat politie en justitie daaraan mee werkt.

Hebben ze geen belangrijker zaken op te lossen vraagt een mens zich af....

Vreemdelingenbendes terroriseren onze steden, maar daarover wordt bijna niet gesproken en al zeker niet in de regimemedia....
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 december 2020 om 22:35.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 22:41   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lees eens alles terug in deze draad. Ik verdedig die fietser niet.

Maar is de ‘papa’ echt degene die dit gefilmd heeft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Dadeemelee"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Jantje"
Probeer je nu echt te rechtvaardigen dat een wielerterrorist een kind van 5 een stamp in de rug geeft?
Dat is wat ik zei.
Maakt het een zak uit wie het gefilmt heeft?
Ik film zo vaak mensen met wie ik aan het wandelen ben, ook mijn kinderen.
Want is er nu leuker dan een film maken van je kind dat in de sneeuw aan het spelen is?
Maar ja dat mag niet, want het kind zou wel eens in de weg van een stuk crapuul kunnen lopen.
Papa moet de hele tijd zijn kind bij de hand nemen.

Maar tegelijk geef je hier zelf aan dat die fietsers allemaal stuk voor stuk crapuul zijn, want ouders hoeven hun kind maar op een wandelpad te zetten en even te wachten tot er een wielerterrorist aankomt op een hit te hebben op Youtube.

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 december 2020 om 22:42.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 22:50   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maakt het een zak uit wie het gefilmt heeft?
Ik film zo vaak mensen met wie ik aan het wandelen ben, ook mijn kinderen.
Want is er nu leuker dan een film maken van je kind dat in de sneeuw aan het spelen is?
Maar ja dat mag niet, want het kind zou wel eens in de weg van een stuk crapuul kunnen lopen.
Papa moet de hele tijd zijn kind bij de hand nemen.

Maar tegelijk geef je hier zelf aan dat die fietsers allemaal stuk voor stuk crapuul zijn, want ouders hoeven hun kind maar op een wandelpad te zetten en even te wachten tot er een wielerterrorist aankomt op een hit te hebben op Youtube.
Probeer nu eens normaal te redeneren.

Ik ga ervan uit dat de filmer van dit de ‘papa’ was. Indien niet dan heb ik fout gelezen en verontschuldig ik mij.

Dus als vader:

Als je dat ziet dan laat je je foon toch vallen en pak je je kind toch op zodat het niet aangereden wordt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:10   #44
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Probeer nu eens normaal te redeneren.

Ik ga ervan uit dat de filmer van dit de ‘papa’ was. Indien niet dan heb ik fout gelezen en verontschuldig ik mij.

Dus als vader:

Als je dat ziet dan laat je je foon toch vallen en pak je je kind toch op zodat het niet aangereden wordt?

Hoe dan ook, "een kind geef je geen kniestoot", wie dat normaal vindt is abnormaal.
Leuk ook dat het eens gefilmd werd en ze eens lezen wat anderen daar over denken, eventueel gestraft worden.
Het gebeurd veel te vaak ongestraft en ongefilmd.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:10   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Probeer nu eens normaal te redeneren.

Ik ga ervan uit dat de filmer van dit de ‘papa’ was. Indien niet dan heb ik fout gelezen en verontschuldig ik mij.

Dus als vader:

Als je dat ziet dan laat je je foon toch vallen en pak je je kind toch op zodat het niet aangereden wordt?
Ja, want als ouder kan je met zekerheid zeggen dat die wielerterrorist je kind een stamp in de rug gaat geven, terwijl hij plaats genoeg heeft om er veilig langst te kunnen.
Zegt veel over de wielerterroristen.

En volgens de wegcode, had de wielerterrorist moeten vertragen en zelfs moeten stoppen en afstappen om zo veilige voorbij het kind te gaan.
Het had verdomme een everzwijn of hert moeten zijn dat zijn pad kruiste, dan had hij vol op zijn moel gegaan.
Maar liefst een everzwijnbig met de zeug in de buurt, dat was hij aan stukken gereten geweest door de zeug.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:13   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, want als ouder kan je met zekerheid zeggen dat die wielerterrorist je kind een stamp in de rug gaat geven, terwijl hij plaats genoeg heeft om er veilig langst te kunnen.
Zegt veel over de wielerterroristen.

En volgens de wegcode, had de wielerterrorist moeten vertragen en zelfs moeten stoppen en afstappen om zo veilige voorbij het kind te gaan.
Het had verdomme een everzwijn of hert moeten zijn dat zijn pad kruiste, dan had hij vol op zijn moel gegaan.
Maar liefst een everzwijnbig met de zeug in de buurt, dat was hij aan stukken gereten geweest door de zeug.
Het lijkt mij gewoon een typisch geval van twee asociale mensen die mekaar tegenkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:27   #47
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

De vraag is of dergelijke banale incidenten nationaal nieuws moeten worden met opsporingsberichten van politie en justitie ?

Wat mij betreft niet.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:32   #48
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Opsporen? Om een kind een duwtje te hebben gegeven? Kan zelfs zijn dat hij de beweging per ongeluk maakte om z'n evenwicht niet te verliezen.

Me dunkt hebben politie en gerecht in dit land wel belangrijker zaken
Als ik 'per ogeluk' een beweging maak, waarbij ik iemand omver duw (en zeker als het een kind van vier jaar is), dan stap ik meteen van mijn fiets om mij 1001 keer te excuseren.

Deze hufter reed gewoon verder, weigerde zich te excuseren en dacht een valabel excuus te heben, door te zeggen dat hij had gebeld.

Per ongeluk? Kom zeg! Ze moesten zijn fietske voor zijn ogen kapot slaan.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:33   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het lijkt mij gewoon een typisch geval van twee asociale mensen die mekaar tegenkomen.


En ik zou niet weten wat er asociaal is aan het gedrag van dat kind, het was gewoon aan het wandelen op een zanderig besneeuw wandelpad.
Had het soms in de zijkant in de sneeuw moeten duiken, omdat die wielerterrorist niet gestoort zou worden in zijn bezigheid?

Een kind is een kind en daar blijft je met je poten en kniën af.
Een veldrijder die zo iets doet tijdens een cross op een gesloten parkoer, is gewoon zijn job kwijt en mag zelfs geen fritten meer verkopen aan de ingang van het terrein.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:34   #50
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Veel gezever voor een klein incidentje, weer eens een gevolg van dat tegenwoordig werkelijk alles gefilmd wordt op die stomme GSM's.

Een paar weken geleden had je heel dat gedoe voor die stomme hond.

Het erge is dat politie en justitie daaraan mee werkt.

Hebben ze geen belangrijker zaken op te lossen vraagt een mens zich af....

Vreemdelingenbendes terroriseren onze steden, maar daarover wordt bijna niet gesproken en al zeker niet in de regimemedia....
Een klein 'incidentje'?
Was de man van zijn fiets gestapt om zich te excuseren, 'dan' was het een incidentje geweest en spraken wij hier nu niet over.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:36   #51
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat ik zei. Mensen die hun kinderen doelbewust in gevaar brengen zijn even erg als onnozele wielerfanaten.

De ‘papa’ heeft dit volgens wat ik lees zelf gefilmd. Ipv zijn kind te helpen verkoos hij alles te filmen.
Cool very cool.
Maar als ouders hun kind mee in een busje nemen met mensensmokkelaars om vervolgens op de vlucht te slaan voor de politie; dan is het allemaal de schuld van de politie natuurlijk...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:37   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De afstand tussen de filmer en die fietser in acht genomen, was er tijd genoeg om die idioot met een gerichte duw of stamp van z'n veloke te sjotten, iets wat ik ieg had gedaan, mocht ik daar gestaan hebben.
Die had daar zo niet met weggekomen.
Ik vermoed - aan de leeftijd van dat kind te zien - dat papa ne woke was en die softies hebben het afgeleerd om zich te verweren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 december 2020 om 23:39.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:39   #53
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat ik zei. Mensen die hun kinderen doelbewust in gevaar brengen zijn even erg als onnozele wielerfanaten.

De ‘papa’ heeft dit volgens wat ik lees zelf gefilmd. Ipv zijn kind te helpen verkoos hij alles te filmen.
Cool very cool.
Kom zeg. De vader filmde zijn vrouw en dochter die aan het stappen waren; en toen kwam die nozem uit het neits. Die vader kon helemaal niet verwachten wat zou gebeuren en is dus blijven doorfilmen. Ik kan heel goed begrijpen dat hij op dat moment zelf te verbouwereerd was om die clown niet van zijn fiets te trappen. Wie verwacht ook zoiets?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:42   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Maar als ouders hun kind mee in een busje nemen met mensensmokkelaars om vervolgens op de vlucht te slaan voor de politie; dan is het allemaal de schuld van de politie natuurlijk...
Twee asociale mensen:

Een fietser die niet wil vertragen omdat hij ‘in zijn recht is’.

Een ‘vader’ die liever youtube filmpjes maakt in plaats van zijn zoon te helpen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:42   #55
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De afstand tussen de filmer en die fietser in acht genomen, was er tijd genoeg om die idioot met een gerichte duw of stamp van z'n veloke te sjotten, iets wat ik ieg had gedaan, mocht ik daar gestaan hebben.
Die had daar zo niet met weggekomen.
Ik vermoed - aan de leeftijd van dat kind te zien - dat papa ne woke was en die softies hebben het afgeleerd om zich te verweren.
Wanneer ik naar de beelden kijk, denk ik ook: 'Godverdomme. Was het mijn kind, ik trapte hem keihard van zijn fiets en ...'

Maar ook (zie vorige post) kan ik me voorstellen dat je als ouder zo verbouwereerd bent, dat je de eerste paar seconden gewoon niet kan reageren.

Nu de vader (zo lees ik) hield de man wel staande om uitleg te vragen. Dus ja, ... In zijn plaats had ik hem dan (vermoed ik) van zijn fiets getrapt. Hij was er niet mee weggekomen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:44   #56
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Twee asociale mensen:

Een fietser die niet wil vertragen omdat hij ‘in zijn recht is’.

Een ‘vader’ die liever youtube filmpjes maakt in plaats van zijn zoon te helpen.
De man ziet tot op het laatste moment een fietser met de gedachte dat hij gaat passeren, zoals een normale fietser doet. Wie verwacht nu dat hij een kniestoot gaat uitdelen? Wou hij de You-Tube held zijn (en in die geest was blijven filmen), had hij verder gefilmd op het moment dat hij de man aansprak (of in andere geval van zijn fiets mepte).
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:46   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De vraag is of dergelijke banale incidenten nationaal nieuws moeten worden met opsporingsberichten van politie en justitie ?

Wat mij betreft niet.
Toch wel, want het is vluchtmisdrijf naar het opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen aan een kind.
En daar staat zelfs een gevangenisstraf tot 3 jaar op en als het om een minderjarige gaat die de slagen toegedient kreeg is het zelfs een verzwarende omstandigheid.

Citaat:
Art. 392 Sw. Opzettelijk worden genoemd het doden en het toebrengen van letsel met het oogmerk om een bepaald persoon of een persoon die zal worden aangetroffen of ontmoet, aan te randen, ook al was dit oogmerk afhankelijk van enige omstandigheid of van enige voorwaarde en zelfs al heeft de dader zich vergist omtrent de persoon die het slachtoffer van de aanranding is geworden. Het is bovendien niet van belang of men de exacte gevolgen al dan niet had gewild. (Cass. 19/10/2011, RABG 2012/8, p. 504, met noot J. De Herdt)

Art. 398 Sw. Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig euro tot honderd euro of met een van die straffen alleen.

Ingeval de schuldige heeft gehandeld met voorbedachte rade, wordt hij veroordeeld tot gevangenisstraf van een maand tot een jaar en tot geldboete van vijftig euro tot tweehonderd euro.

Art. 399 Sw. Indien de slagen of verwondingen een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid ten gevolge hebben, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig euro tot tweehonderd euro.

De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd euro tot vijfhonderd euro, indien hij met voorbedachten rade heeft gehandeld.
https://advo-recht.be/kennisbank/str...-verwondingen/

Citaat:
Ook voor vluchtmisdrijf - wat vaak een probleem is van hardleerse bestuurders - gaan de maximumstraffen omhoog. Voor vluchtmisdrijf zonder gewonden, kan de straf oplopen tot 6 maanden gevangenisstraf en/of een boete tot 2.000 euro. Indien de bestuurder een slachtoffer gewond achter laat, loopt de straf op tot 3 jaar gevangenisstraf en/of een boete tot 5.000 euro. Wanneer er een dode viel bij het ongeval, wordt de maximumstraf bepaald op 4 jaar en/of een boete tot 5.000 euro. De bestuurder zal bij een vluchtmisdrijf met gewonden of doden zijn rijbewijs minstens drie maanden verliezen.
https://www.hln.be/binnenland/streng...t-er~ad7cea48/

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 december 2020 om 23:49.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:50   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De man ziet tot op het laatste moment een fietser met de gedachte dat hij gaat passeren, zoals een normale fietser doet. Wie verwacht nu dat hij een kniestoot gaat uitdelen? Wou hij de You-Tube held zijn (en in die geest was blijven filmen), had hij verder gefilmd op het moment dat hij de man aansprak (of in andere geval van zijn fiets mepte).
Het zijn gewoon twee stomme idioten.

En: acht jij een Youtube filmpje belangrijker dan het leven van je kind?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:56   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zijn gewoon twee stomme idioten.

En: acht jij een Youtube filmpje belangrijker dan het leven van je kind?
Straks ga je nog afkomen dat die vader in fout is omdat hij met zijn kind is durven gaan wandelen, want de wandelpadden behoren de wielerterroristen toe.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 23:56   #60
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zijn gewoon twee stomme idioten.

En: acht jij een Youtube filmpje belangrijker dan het leven van je kind?
Waar lees je dat nu? Echt, waar lees je dat eigenlijk?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be