Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2015, 11:54   #41
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
OK, als ik het geld moest hebben zou ik, als ik elektrisch wou blijven dan toch voor de BMW i8 kiezen. Een van de mooiste wagens ooit IMHO.
Er was een testrit mee gepland maar omwille van elektronische problemen is deze naar een latere termijn verschoven. Ik vrees een veel latere termijn De i8 zit bomvol maar dan ook bomvol kinderfouten en problemen. Deuren zijn een ramp, interieur is een discobar vol met flikkerende waarschuwingslampjes en al ze dat ding gestart kregen kwam er enkel een mooi motorgeluid uit... neen dat was die M6 die ze ernaast gestart hadden
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:15   #42
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Even omdraaien. Een tesla ziet er uit als de zoveelste mazda, toyota of hyundia.
Tja, de gustibus et coloribus non disputatur...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Met een porsche wordt je nagekeken.
Ik kan alleen maar oordelen op basis van wat mij het voorbije jaar allemaal overkomen is, en daaruit blijkt fameus het tegendeel...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik kom met de panamera ook elektrisch aangereden.
We gaan nu toch geen hybride met een micro-bereik beginnen vergelijken met een 100% elektrische wagen die makkelijk 350 km aankan, zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Maar meer pluspunten zie ik niet.
Dan moet je zeker nog eens wat beter kijken...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:29   #43
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Even omdraaien. Een tesla ziet er uit als de zoveelste mazda, toyota of hyundia. Met een porsche wordt je nagekeken. Niet met het zoveelste 911 standaard modelleke maar met de eyecatchers. Ik kom met de panamera ook elektrisch aangereden. En die heeft ook heel veel bekijks. Gaat wel maar in 5,5 seconden naar de 100. Maar met de 991 gaat het in 3,1 seconden naar de 100 (turbo S). En het zal een cliché blijven maar waarmee ik ook ergens kom aangereden, zowel de panamera als de 991, de lintjes van de vipparking gaan open. En dan zie ik wat verder in het slijk o.a. een tesla staan. En OK een tesla is 120% fiscaal in te brengen. Maar dat is ook zijn enige pluspunt. De 700PK versie heeft het tweede pluspunt om als een speer vooruit te gaan. Maar meer pluspunten zie ik niet.
Tesla:


Porsche:


Echt wel dag én nacht verschil, ja...

Trouwens, als deze 'zoveelste Toyota' naast je Panamera staat, zal alleen nog een blinde in de richting van die Panamera kijken.


Laatst gewijzigd door SMI94 : 3 februari 2015 om 12:37.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 13:50   #44
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
De Model S is de 5+2 berline van Tesla, die ondanks haar 2,3 ton gewicht toch van 0 naar 100 sprint in minder dan 4 seconden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het model Saleen ST - XCAR uiterlijk net niet geslaagd vind. Ik mis iets tussen de 2 onderkanten van de voorste lichten. Een soort grille of wat dan ook zoals bij de meeste auto's. De binnenkant ? Wel daar moet ge echt gestoord voor zijn of misschien Amerikaan om dat mooi te vinden. Gewoon kitscherig en afschuwelijk die twee kleueren zwart en wit in dat interieur. Volledig wit of volledig zwart zou nog kunnen ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Zucht! Er zit helemaal geen iPad in de Model S, maar wel een touchscreen van ongeveer tweemaal de grootte van een iPad. Operating system is een variant van Embedded Linux. Niets te maken met iOS, dus.
Gelukkig dan maar ..
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 13:54   #45
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het model Saleen ST - XCAR uiterlijk net niet geslaagd vind.
Volledig akkoord daarmee. Wat Saleen met de Model S uitgehaald heeft, trekt werkelijk op niks. Maar, nogmaals... de gustibus et coloribus non disputandum est!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 14:29   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Volledig akkoord daarmee. Wat Saleen met de Model S uitgehaald heeft, trekt werkelijk op niks. Maar, nogmaals... de gustibus et coloribus non disputandum est!
Idd, over smaak kan en mag men niet discuteren, straks gaan ze het nog over de kleuren hebben...




Voor de liefhebbers:
ongelooflijk die (digitale) tractie van een P85D en natuurlijk vooral (electrisch) koppel (vanaf 1 t/min), zelfs een Lambo (ook 4x4, maar wel ~ 386 kg lichter) met dezelfde PK´s (~ 700) moet eraan geloven, toch in dezelfde versnelling:

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI
(best ook de uitleg lezen)

First impression: That 0-50 acceleration from the Tesla is insane. I had a feeling that it was faster than the Aventador from 0-50, because I never felt that kind of pressure on my chest before from accelerating. With the Tesla, it felt like a 50-lb person was laying flat on your face and chest and stays that way for a few seconds. The way the Aventador feels is like being a boat on strong waves and you keep rocking back and forth between the gear shifts. And at each gear shift, you feel like you're being tugged very heavily or kicked in the back from behind (depending on how you want to view it). The Tesla felt more like you're being dropped from the second floor but you're falling horizontally and not vertically. They're two completely different feelings of acceleration. What's amazing is that the Tesla kept up with the Aventador all the way up to around 80 mph, which is probably the highest you'd want to go anyway if you wanted to keep your driving legal.
[...]

Analysis: Off the line, it does appear that the Tesla can accelerate faster than the Aventador from 0-50 mph (1st gear on the Aventador). And then from 50-80 mph (2nd gear on the Aventador), the two cars appeared to be traveling at the same speed. But after the gear change at 80 mph to 3rd gear, it was very obvious that the Aventador was accelerating faster than the Tesla, and the Tesla couldn't keep up anymore.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2015 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 15:47   #47
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Trouwens, als deze 'zoveelste Toyota' naast je Panamera staat, zal alleen nog een blinde in de richting van die Panamera kijken.

Prijskaartje van een LEXUS LFA is er ook naar. Daar koop je wel andere veel mooiere exotische wagens mee

En toegegeven, een panamera is niet mooier dan een tesla. Het zijn dan ook beiden gebruiksvoorwerpen om van punt A naar punt B te rijden. Zonder een "wauw" gevoel te krijgen (en ja ik heb ook een tijd met een tesla S gereden). Ik zou nog een stap verder durven gaan. Beiden zijn gewoon gedrochten Maar de tesla was snel terug buiten gevlogen. De panamera zal het nog enkele maanden uithouden en dan vliegt die ook
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 21:35   #48
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

En dan nu de praktijk. .... Chicks by the dozen.

https://www.youtube.com/watch?v=5bxuHCgt8f4
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:33   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Natuurlijk wordt er meer naar een Tesla omgekeken dan naar de zoveelste patser met zijn Porsche. Dat is ook logisch, er zijn er momenteel veel minder. Het doel van Musk is echter niet om de patsers van een elektrische wagen te voorzien, maar om een revolutie teweeg te brengen in autoland. NU ik een testritje achter de rug heb in dat ding twijfel ik er niet aan dat dit gaat lukken met zijn volgende model als de prijs rond de 30 a 40K begint te draaien. Dan wordt het effectief een valabele bedrijfswagenoptie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:47   #50
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wordt er meer naar een Tesla omgekeken dan naar de zoveelste patser met zijn Porsche. Dat is ook logisch, er zijn er momenteel veel minder. Het doel van Musk is echter niet om de patsers van een elektrische wagen te voorzien, maar om een revolutie teweeg te brengen in autoland. NU ik een testritje achter de rug heb in dat ding twijfel ik er niet aan dat dit gaat lukken met zijn volgende model als de prijs rond de 30 a 40K begint te draaien. Dan wordt het effectief een valabele bedrijfswagenoptie.
Ja ik hoop het eigenlijk wel. Tegelijkertijd erg jammer dat er in Europa geen Elon Musk rondloopt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:51   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Voor 30-40K zou ik het ook durven overwegen, tenzij het een soort van Nissan Leaf is. Da's een Nissan Note variante (of andere kleine monovolumer) met een electrische motor. Da's een dure electromotor voor 12K.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:55   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor 30-40K zou ik het ook durven overwegen, tenzij het een soort van Nissan Leaf is. Da's een Nissan Note variante (of andere kleine monovolumer) met een electrische motor. Da's een dure electromotor voor 12K.
Hij zou iets kleiner zijn dan de Tesla S, maar zou in het segment van de A4 en BMW3 reeks moeten liggen. Ondanks het kleinere bereik zou ik het toch ook serieus overwegen. Op reis gaan was vroeger een probleem, maar nu die Tesla supercharge spots langs alle routes verschijnen mag dat geen probleem meer zijn. Uw boordcomputer rekent de beste weg uit naar de eindbestemming langsheen die superchargers. Om de 300km een half uurtje aan de stekker en opgelost.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 17:12   #53
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wordt er meer naar een Tesla omgekeken dan naar de zoveelste patser met zijn Porsche. Dat is ook logisch, er zijn er momenteel veel minder. Het doel van Musk is echter niet om de patsers van een elektrische wagen te voorzien, maar om een revolutie teweeg te brengen in autoland. NU ik een testritje achter de rug heb in dat ding twijfel ik er niet aan dat dit gaat lukken met zijn volgende model als de prijs rond de 30 a 40K begint te draaien. Dan wordt het effectief een valabele bedrijfswagenoptie.
Omgekeken door wie ? En iemand met een Porsche een patser noemen is wel wat overdreven, vind je niet ?

Laat me even verduidelijken: enkel een kenner kijkt om naar een Tesla, omdat die weet dat dat niet zomaar een gewoon karretje is dat extreem veel lijkt op Mitshubishi, Toyota ea. met quasi dezelfde design.

Maar bvb. een vrouw die omkijkt naar een Tesla ? Laat me niet stikken van het lachen.

Die zal eerder opkijken naar een Ferrari of iets dergelijks, maar toch meer naar de Porsche dat garandeer ik je, omdat dat nu van alle sportwagens toch nog altijd een van de meest herkenbare is.

De vrouw die dus naar een Tesla omkijkt zal dat eerder toevallig doen omdat hij optrekt zonder lawaai of iets dergelijks, indien niet is het een kenner en zelfs geen gewone kenner. 1 op de 5000 misschien.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 19:35   #54
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik kan je verzekeren, zelfs in een "normale" Tesla P85+ komen de 4 seconden van 0 naar 100 over als een "insane" modus. Die wagen is echt niet normaal. Ze zouden er een speciale rijbewijscategorie moeten voor in het leven roepen. Zoiets als een "rijbewijs type T". Van Tesla.
Logische redenering tot op het niveau? Spijtig genoeg zijn er nu al veel hun rijbewijs niet waard.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 19:35   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's dan electronisch begrensd. De P85D heeft 700PK ter beschikking, dat zou meer richting 320km/u moeten gaan.

BTW, tenzij Bartjeuh een nieuwe Tesla heeft gekocht, heeft hij de "familievariante", die net iets minder aggressief optrekt.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben fan van Tesla, maar ik vind het wel sneu dat je met een auto van 700 pk aan 100 km/u moet cruisen of uw rijbereik krimpt als een koppel kloten in koud water.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 20:07   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Die zal eerder opkijken naar een Ferrari of iets dergelijks, maar toch meer naar de Porsche dat garandeer ik je, omdat dat nu van alle sportwagens toch nog altijd een van de meest herkenbare is.
De Porsche 9xx klasse ja, de andere modellen niet.
Herkenbaar omdat het "model" al sinds 1963 bestaat... (911)

Ooit zal de 9-elfer accu´s krijgen...

http://www.hybrid-elektrofahrzeuge.d...roantrieb.html
http://www.welt.de/regionales/muench...o-Porsche.html
http://www.handelsblatt.com/auto/tes...n/5257714.html
voor de dubbele prijs van een Tesla S...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2015 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 21:15   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Porsche 9xx klasse ja, de andere modellen niet.
Herkenbaar omdat het "model" al sinds 1963 bestaat... (911)

Ooit zal de 9-elfer accu´s krijgen...

http://www.hybrid-elektrofahrzeuge.d...roantrieb.html
http://www.welt.de/regionales/muench...o-Porsche.html
http://www.handelsblatt.com/auto/tes...n/5257714.html
voor de dubbele prijs van een Tesla S...
Deze heb ik ooit als avatar gebruikt: de Ruf Greenster.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 21:25   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Deze heb ik ooit als avatar gebruikt: de Ruf Greenster.
Idd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 08:12   #59
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd: ik ben fan van Tesla, maar ik vind het wel sneu dat je met een auto van 700 pk aan 100 km/u moet cruisen of uw rijbereik krimpt als een koppel kloten in koud water.
En waarom zou je met een Tesla aan 100 km/u moeten cruisen? Ik bol er elke dag 150 km mee aan om het even welke snelheid. En er zullen wel niet veel mensen zijn met een dagelijkse behoefte aan een dergelijke afstand. In zo'n gevallen is het bereik van de Model S méér dan voldoende. 's Avonds aan de stekker in de garage, en 's morgens weer netjes klaar voor een volgende 150 km. En het mag zelfs 300 km zijn voor een weekenduitstap.

Heb mij nog nooit (in 32.000 km) aan 100 km/u moeten houden (toch niet op snelwegen).
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 08:44   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd: ik ben fan van Tesla, maar ik vind het wel sneu dat je met een auto van 700 pk aan 100 km/u moet cruisen of uw rijbereik krimpt als een koppel kloten in koud water.
Datzelfde effect heb je met een brandstofauto ook hoor. Met alleen stoplichtsprintjes kom je ook een pak minder ver.

En uitgezonderd enkele stukken Duitse snelweg is 130km/u zowat het snelste dat je kan meekrijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be