Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 15:22   #41
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dit een nieuwe vorm van negationisme?
? Het is onduidelijk waar je op doelt.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:34   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Antisemitisme is strafbaar volgens het forumreglement. Ik ben benieuwd of de moderatie uw interpretatie deelt.
In #34 nog eens frontaal in de aanval gaan tegen de oprichting van een staat, die beschrijven als de oorzaak en het ontstaan van het 'probleem' van heel het MO, maar dan in #35 de vermoorde onschuld spelen en verontwaardigd doen, je moet het maar doen...

Dit begint hier een hoog 'Comical Ali' gehalte te krijgen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:36   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hoe kan je nu grond(en) of een land(en) koloniseren die al duizenden jaren van jou zijn?
Dat is een regelrechte leugen en dat weet u ook...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:41   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In #34 nog eens frontaal in de aanval gaan tegen de oprichting van een staat, die beschrijven als de oorzaak en het ontstaan van het 'probleem' van heel het MO, maar dan in #35 de vermoorde onschuld spelen en verontwaardigd doen, je moet het maar doen...

Dit begint hier een hoog 'Comical Ali' gehalte te krijgen...
Jan heeft gelijk. Ik geef toe dat ik jouw onderbuik ook deel. Maar onderbuik is geen bewijs. Antisemitisme is haat/afkeer tegenover Joden. Ik heb Jan nog niets zien posten dat dat direct bewijst.

Neem je verlies, Pandareus. Dit ga je niet winnen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:50   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nee, Israël is juist het gevolg en niet de oorzaak van de burgeroorlog voorafgaand aan het uitroepen van de staat Israël.
Israël is zowel de oorzaak als het gevolg... Ok het bestond misschien officieel pas erna, maar de grote Joodse bevolkingsgroep die zich meer en meer als de heersers van de door hun veroverde grond gingen beschouwen en de autochtone bevolking verder onderdrukten en uitdreef; die Joodse bevolking als onschuldige lammetjes komen voorschotelen is niet één maar vele bruggen te ver...
En zeg niet dat Israël die verovering heeft kunnen uitvoeren op eigen krachten... Het is zo ver gekomen door de totaal antidemocratische houding van het westen tegenover de Palestijnen. Het Westen dat dacht zo zijn zonde over de hollocaust te kunnen afkopen op conto van de Palestijnen...
Wat hadden die met de holocaust te maken???
Waarom hebben ze niet een deel van Duitsland en/of Oostenrijk vrijgemaakt voor hen???
Oh ja; ik was het vergeten; de Palestijnse grond was al eeuwenlang hun Joodse eigendom... Het kan niet gek genoeg, maar Israël komt er wel mee weg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:52   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het zoveelste woordenspelletje van Jan begint : niet 'kritiek op Israël' maar wel 'kritiek op het oprichten van Israël...' en dus kritiek op het bestaan van Israël.

Kijk Jan, zo verkloot je elke ernstige discussie.
Leg eens uit Pandareus of geef je hiermee aan dat je, zoals in Spanje, heimelijk voor facisme bent???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:53   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
? Het is onduidelijk waar je op doelt.
Nee hoor, het is super duidelijk. Jan kan zijn punt onvoldoende maken, krijgt weerwerk en gaat dan dreigen met tussenkomst van de moderatie.

Dat is de reden dat hij het begrip 'negationisme' op tafel zwiert.

Het moet een unicum zijn : iemand die de oprichting van de joodse staat als grootste probleem van het hele MO neerzet, en die zonder in lachen uit te barsten kan beginnen dreigen met klachten over anderen die negationist zouden zijn.

Ik weet niet zeker of dit om te lachen of om te huilen is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:54   #48
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2

Grond is van wie hem opeist en dat eventueel met geweld kan hard maken. Zo is een goed stuk van Noord-Amerika nu van wat wij de Amerikanen noemen, ttz, de ex-Europeanen die ginder dat gebied gaan opeisen zijn.

Vae Victis.

De staat Israel is dus wel degelijk de rechtmatige eigenaar van die grond daar, zolang ze iedereen die dat betwist kunnen aflappen. En voorlopig is dat het geval.
Dus, onbewust misschien, maar om de echte problemen op te lossen steunt u Iran die met vreugde een bom op dat Israël zal gooien...
U kunt alleen maar zegggen dat ze het nog moeten kunnen; maar indien wel dat ze dan gelijk hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:56   #49
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In #34 nog eens frontaal in de aanval gaan tegen de oprichting van een staat, die beschrijven als de oorzaak en het ontstaan van het 'probleem' van heel het MO, maar dan in #35 de vermoorde onschuld spelen en verontwaardigd doen, je moet het maar doen...

Dit begint hier een hoog 'Comical Ali' gehalte te krijgen...
De echte comical Ali bent u wel en ik steun daarmee ten volle het antwoord van
Patrickv op u...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:57   #50
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jan heeft gelijk. Ik geef toe dat ik jouw onderbuik ook deel. Maar onderbuik is geen bewijs. Antisemitisme is haat/afkeer tegenover Joden. Ik heb Jan nog niets zien posten dat dat direct bewijst.

Neem je verlies, Pandareus. Dit ga je niet winnen.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:58   #51
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nee hoor, het is super duidelijk. Jan kan zijn punt onvoldoende maken, krijgt weerwerk en gaat dan dreigen met tussenkomst van de moderatie.

Dat is de reden dat hij het begrip 'negationisme' op tafel zwiert.

Het moet een unicum zijn : iemand die de oprichting van de joodse staat als grootste probleem van het hele MO neerzet, en die zonder in lachen uit te barsten kan beginnen dreigen met klachten over anderen die negationist zouden zijn.

Ik weet niet zeker of dit om te lachen of om te huilen is.
Enig commentaar: 'commical Ali'...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:02   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jan heeft gelijk. Ik geef toe dat ik jouw onderbuik ook deel. Maar onderbuik is geen bewijs. Antisemitisme is haat/afkeer tegenover Joden. Ik heb Jan nog niets zien posten dat dat direct bewijst.

Neem je verlies, Pandareus. Dit ga je niet winnen.
Dit gaat niet om 'winnen'.
Volk en staat spoort gelijk op. De bestaande staat Israël haar ontstaan en dus haar bestaansrecht als bron van alle kwaad in het MO omschrijven is ver voorbij alle normaliteit. Tenzij men redeneert vanuit een Khamenei perspectief, die doet dat ook. Die beweert ook (zonder in lachen uit te barsten) dat hij niks tegen de joden heeft, enkel tegen Israël.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:04   #53
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Israël is zowel de oorzaak als het gevolg... Ok het bestond misschien officieel pas erna, maar de grote Joodse bevolkingsgroep die zich meer en meer als de heersers van de door hun veroverde grond gingen beschouwen en de autochtone bevolking verder onderdrukten en uitdreef; die Joodse bevolking als onschuldige lammetjes komen voorschotelen is niet één maar vele bruggen te ver...
En zeg niet dat Israël die verovering heeft kunnen uitvoeren op eigen krachten... Het is zo ver gekomen door de totaal antidemocratische houding van het westen tegenover de Palestijnen. Het Westen dat dacht zo zijn zonde over de hollocaust te kunnen afkopen op conto van de Palestijnen...
Wat hadden die met de holocaust te maken???
Waarom hebben ze niet een deel van Duitsland en/of Oostenrijk vrijgemaakt voor hen???
Oh ja; ik was het vergeten; de Palestijnse grond was al eeuwenlang hun Joodse eigendom... Het kan niet gek genoeg, maar Israël komt er wel mee weg...
Jij bent een rasechte antisemiet. Volgens jou waren de Duitsers nog soft tegenover de Joden in de Tweede Wereldoorlog en je brengt aloude antisemitische mythen op de proppen. Pas wanneer jij je onzin terugneemt, krijg je een reactie van mij.

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Daarom ook dat de Joden van overal toegezwermd komen... en daarom ook dat Israël voor de ongecontroleerde en verwoestende immigratie in Europa is...
Vele van hun lastige broeders op de trein naar Europa; Europa verworden tot een derde wereldland en zij heer en meester over de wereld...
De Duitsers waren inderdaad er nog soft tegenover... Maar ja dat was meer dan 70 jaar geleden en ondertussen hebben de Joden veel bijgeleerd over terreur en terreurvoering...
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:07   #54
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Antisemitisme is strafbaar volgens het forumreglement. Ik ben benieuwd of de moderatie uw interpretatie deelt.
Er lopen hier nog rasechte antisemieten rond, zoals MaxvanDietschland, Gun, Diego Raga, Zobron en Marie Daenen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:15   #55
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij bent een rasechte antisemiet. Volgens jou waren de Duitsers nog soft tegenover de Joden in de Tweede Wereldoorlog en je brengt aloude antisemitische mythen op de proppen. Pas wanneer jij je onzin terugneemt, krijg je een reactie van mij.

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=25
Ik neem daar inderdaad van terug dat de Duitsers nogal soft waren... want dat is er ver, en zelfs heel ver over...
Voor de rest neem ik niets terug; niet omdat ik tegen de Joden ben maar wel tegen het grootkapitaal en daar zitten, volgens mij, velen Joden aan de knuppels...
Vroeger, een jaar of twee geleden een tekst gelezen waarin werd gesteld dat Israël aan de juiste kant van de geschiedenis staat en de goede kant op gaat en waarschijnlijk nog weinig te vrezen had, vooral nu ze het op een akkoord met Saudi Arabië hebben gegooid... Saudi Arabië de olierijkdom en Israël zijn militaire kracht... met bovendien Trump volledig in hun zak...
Weet dat een paar jaar geleden een onderzoek onder de mensen is gedaan over wie zij als grootste gevaar zagen voor de wereldvrede en dat daar Israël met het midden oosten als grote lieder uitkwam...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 mei 2020 om 17:17.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:26   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.265
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is heel rationeel: door de oprichting van de staat Israël is er iets beginnen woekeren in het Nabije Oosten dat tot op heden nog steeds verder verkankert. Objectief vaststelbaar. Nul emotie.
Zonder Israël had het niet veel beter geweest hoor.
Het midden oosten is al sinds de pre-Romeinse tijd een hoop gezeik die kan tellen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:30   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.265
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus, onbewust misschien, maar om de echte problemen op te lossen steunt u Iran die met vreugde een bom op dat Israël zal gooien...
U kunt alleen maar zegggen dat ze het nog moeten kunnen; maar indien wel dat ze dan gelijk hebben...
Als Iran met bommen het "probleem" Israël wil oplossen, gaan het wel voldoende bommen moeten zijn, of het probleem voor Iran zal alleen maar groter worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:33   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Er lopen hier nog rasechte antisemieten rond, zoals MaxvanDietschland, Gun, Diego Raga, Zobron en Marie Daenen.
Hadden bovengenoemden zich in die zin uitgelaten, dan waren ze nu geband. Uitingen van antisemitisme vormen een overtreding van het forumreglement.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:34   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In #34 nog eens frontaal in de aanval gaan tegen de oprichting van een staat, die beschrijven als de oorzaak en het ontstaan van het 'probleem' van heel het MO, maar dan in #35 de vermoorde onschuld spelen en verontwaardigd doen, je moet het maar doen...

Dit begint hier een hoog 'Comical Ali' gehalte te krijgen...
U toont nog altijd niet waarom kritiek op de politiek van Israël of op het bestaan van Israël een uiting zou zijn van antisemitisme.

U faalt in uw bewijsvoering, beste Pandaman, om de eenvoudige reden dat er geen argumenten komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 17:34   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste Pianoman, ook de Israëllovers zijn bekend, maar we zullen ook maar geen namen noemen, zeker?!

Los daarvan: als ik graag een chocolade-ijsje eet en u ook, moet ik dan stoppen met ijsjes eten omdat u dat ook graag eet?

Ik zie bijgevolg het verband niet tussen uw goedkope gedachtegang om alles op een grote hoop te gooien. Wel een - onhandige en heel opzichtelijke - poging om het intellectueel debat te verstoren en er puur emotionele elementen in te brengen. Dat probeert u trouwens al de hele tijd. Denk maar aan de draad waar u oproept toch maar medelijden te hebben met die arme Joden die uit het Nabije Oosten zijn verdreven, want ja, ze hebben toch veel meer verloren dan die verderfelijke Palestijnen. Er is geen redelijkheid in uw betoog. Enkel emotie.
Hebt u sympathie voor de visie van opperbisschop Khamenei ?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be