Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2021, 21:22   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard Sven Mary: “Waren het allochtonen, ze zaten al in de cel” (zaak Sanda Dia)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210921_97154420

Ik ben benieuwd of het interview uitgezonden is. De video is ondertussen verwijderd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 21:53   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

De video met het interview is er nog.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 22:10   #3
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Een advocaat die een dieper maatschappelijk debat aangaat.
Boer let op uw kippen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 22:19   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

een advocaat die het opneemt voor zijn cliënt (die hem betaalt), wat valt daarover te discussiëren ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 22:42   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210921_97154420

Ik ben benieuwd of het interview uitgezonden is. De video is ondertussen verwijderd.
Complete onzin, waren het allochtonen, dan waren ze al lang op het politiekantoor geweest, en voor het papierwerk van de agenten uit de printer kon rollen, terug gaan onnozel doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 10:20   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De video met het interview is er nog.
Hij is terug, gisteravond was hij ‘niet beschikbaar’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 19:09   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Bij alle mogelijke zaken/aanslagen/aanvallen ... die op huidig ogenblik de nieuwsbladsen 'sieren' zou je u de vraag kunnen stellen:

"Gaan de rechten van 'criminelen' voor die van de brave burger?"

Gaat niet alleen over de zaak Dia maar ook over vele andere zoals iemand die de krik als slagwapen heeft 'uitgevonden' en zo ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2021 om 19:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:23   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Heeft die Sanda die bucht zelf uitgedronken om "er bij te horen" of hebben ze dat met geweld door zijn keel gegoten?
Deed hij die "proeven" uit eigen beweging of niet?

Zaak geklasseerd.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:57   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Heeft die Sanda die bucht zelf uitgedronken om "er bij te horen" of hebben ze dat met geweld door zijn keel gegoten?
Deed hij die "proeven" uit eigen beweging of niet?

Zaak geklasseerd.
Ja dat zou je inderdaad kunnen zeggen.

Langs de andere kant, hadden ze wel voor hem moeten zorgen aangezien hij toch min of meer onder hun "controle" stond.

Verder mag je toch ook verwachten van "studenten" dat enorm veel vocht toedienen kan leiden tot de dood. Dat iemand zat en onder vocht / kots, weet ik wat nog allemaal buiten laten zitten ook kan leiden tot onderkoeling en dus de dood. (het hoeft daarvoor niet te vriezen)

Nu gaat het over een paar lulletjes waar papa wel een advocaat voor zal betalen die het wel gaat regelen. Klootzakken zoals Mary zelf die in ruil voor een zak geld smeerlappen allerhande uit de wind proberen te zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 07:56   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja dat zou je inderdaad kunnen zeggen.

Langs de andere kant, hadden ze wel voor hem moeten zorgen aangezien hij toch min of meer onder hun "controle" stond.

Verder mag je toch ook verwachten van "studenten" dat enorm veel vocht toedienen kan leiden tot de dood. Dat iemand zat en onder vocht / kots, weet ik wat nog allemaal buiten laten zitten ook kan leiden tot onderkoeling en dus de dood. (het hoeft daarvoor niet te vriezen)

Nu gaat het over een paar lulletjes waar papa wel een advocaat voor zal betalen die het wel gaat regelen. Klootzakken zoals Mary zelf die in ruil voor een zak geld smeerlappen allerhande uit de wind proberen te zetten.
Je zal me nergens kunnen zien schrijven dat ik studentendopen een warm hart toedraag. Ik vind het walgelijke smeerlapperij. Maar wie daar wenst aan deel te nemen doet dat uit eigen beweging.
Behalve nalatigheid en het niet verlenen van hulp aan iemand in nood, ze waren waarschijnlijk ook zat gezopen, kan je ze weinig verwijten.

Zouden we echter mogen stellen dat, indien het een witte was geweest, dit fait divers niet zo een aandacht had gekregen?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 september 2021 om 07:58.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 08:00   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.227
Standaard

was de commotie er ook mocht Sandra wit zijn geweest?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 08:36   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
was de commotie er ook mocht Sandra wit zijn geweest?
Waarschijnlijk niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 08:50   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Sven Mary zou dergelijke uitlatingen beter voor zich houden en pas publiceren in hun memoires nadat ze hun toga definitief aan de haak hebben gehaakt.

Hij insinueert klassenjustitie, ik zie niet in hoe dit in het belang van zijn cliënt is. Als hij een rechter wil wraken kan hij dat als advocaat doen mits toereikende motivatie.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:15   #14
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Wat een hoop zever. We zien elke dag dat het net andersom is. Ge moogt vijf flikken halfdood het ziekenhuis in meppen en de dag erop loop je alweer vrij rond. Rijken en armen mogen alles. De brave middenklasse wordt zwaar aangepakt. Als die nog maar een scheet laten krijgen ze al een boete, en betalen ze niet dan werkt het gerecht plots wel efficiënt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 09:55   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sven Mary zou dergelijke uitlatingen beter voor zich houden en pas publiceren in hun memoires nadat ze hun toga definitief aan de haak hebben gehaakt.

Hij insinueert klassenjustitie, ik zie niet in hoe dit in het belang van zijn cliënt is. Als hij een rechter wil wraken kan hij dat als advocaat doen mits toereikende motivatie.
Dat is nu juist wat hij aanklaagt. Zijn cliënt wenst zo snel mogelijk een uitspraak. Het uitstel kwam door de beschuldigden die eindeloos proberen hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Geld is in duidelijk geen probleem, en zoals vaak bij 'onkiese' (sic) feiten komt het eens niet van de PVDA-kas.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 16:36   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je zal me nergens kunnen zien schrijven dat ik studentendopen een warm hart toedraag.
...
"Goede" dopen zijn een zegen. Zowel voor jeugdbewegingen als studenten als ... weet ik wat nog.

Maar wat er goed aan was bij die reuzegommers, dat gaat mijn petje te boven. Nu, er zijn nog menselijke dingen die zwaar uit de hand kunnen lopen, met dramatische gevolgen.
De daders zijn meerderjarig, een onafhankelijke rechter zal moeten oordelen hoe zwaar de verantwoordelijkheid doorweegt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 17:23   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat is nu juist wat hij aanklaagt. Zijn cliënt wenst zo snel mogelijk een uitspraak. Het uitstel kwam door de beschuldigden die eindeloos proberen hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Geld is in duidelijk geen probleem, en zoals vaak bij 'onkiese' (sic) feiten komt het eens niet van de PVDA-kas.
Er dreigt weer uitstel en een wrakingsverzoek. Eén van de bijzitters is ‘geaffilieerd’ aan de KUL. Deze keer kan ik wel begrip opwerpen voor een wraking. Minder begrip voor Justitie echter die weer een kemel geschoten heeft.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210924_94992230

Citaat:
Meteen consternatie bij de officiële start van het Reuzegom-proces: één van de twee bijzitters – zeg maar de assistenten van de rechtbankvoorzitter – is al elf jaar verbonden aan de KU Leuven. En dat in een gevoelig proces dat draait rond een student van die KU Leuven, Sanda Dia (20), met een universiteit die de Reuzegommers als betrokken partij eerder al tweemaal tuchtstraffen oplegde. “De geloofwaardigheid van justitie staat hier op het spel”, zegt de advocaat van de preses.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 17:27   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Goede" dopen zijn een zegen. Zowel voor jeugdbewegingen als studenten als ... weet ik wat nog.

Maar wat er goed aan was bij die reuzegommers, dat gaat mijn petje te boven. Nu, er zijn nog menselijke dingen die zwaar uit de hand kunnen lopen, met dramatische gevolgen.
De daders zijn meerderjarig, een onafhankelijke rechter zal moeten oordelen hoe zwaar de verantwoordelijkheid doorweegt.
Maar het kan verkeren. Mijn doop was plezant. Veel bier en onnozeliteiten. Geen viezigheid en smerige spelletjes. Maar met verloop der jaren werd dat steeds ‘harder’ en minder plezant. Niks te vergelijken met wat Dia overkomen is uiteraard.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 17:41   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar het kan verkeren. Mijn doop was plezant. Veel bier en onnozeliteiten. Geen viezigheid en smerige spelletjes. Maar met verloop der jaren werd dat steeds ‘harder’ en minder plezant. Niks te vergelijken met wat Dia overkomen is uiteraard.
Ik denk dat die studentendopen niet systematisch harder en minder plezant worden, maar wel fluctueren daarin. Plus dat dat erg verschilt per richting of per studentenvereniging.
Als het eens een jaar te grof werd, dan weten de schachten van het jaar daarop wel in grotere getalen hun kat te sturen.
En bijvoorbeeld een sketchke dat ze vb. eens mogen opvoeren (vb. doe ne keer BB na in mijn tijd, of x jaren geleden Betty van Big Brother ..) daar kan een vrouwelijk-haantje de voorste misschien wel eens zelf (!) haar borsten per ongeluk ontbloten tot groot jolijt en applaus ... maar wellicht nu met me too zal dat voor een paar jaar wel in onbruik geraken ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 21:17   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sven Mary zou dergelijke uitlatingen beter voor zich houden en pas publiceren in hun memoires nadat ze hun toga definitief aan de haak hebben gehaakt.

Hij insinueert klassenjustitie, ik zie niet in hoe dit in het belang van zijn cliënt is. Als hij een rechter wil wraken kan hij dat als advocaat doen mits toereikende motivatie.
Sven Mary is een idioot.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be